C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä
C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä
Morjensta,
mistähän päin pitäisi aloittaa vian etsiminen, kun jäähdytinneste säiliö menee tyhjäksi n.60km ajon jälkeen, jolloin kone alkaa nostamaan lämpöjä.
Vuotoja ei näytä olevan, ja kone toimii hyvin. Apuja?
mistähän päin pitäisi aloittaa vian etsiminen, kun jäähdytinneste säiliö menee tyhjäksi n.60km ajon jälkeen, jolloin kone alkaa nostamaan lämpöjä.
Vuotoja ei näytä olevan, ja kone toimii hyvin. Apuja?
Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä
Itsellä vuoti 0.5-1L tonnille eli huomattavasti vähemmän. Alusta oli silti selvästi märkä. Itse vuoto oli lämppärin kennolle menevässä tulipellin läpiviennissä. Osa on MUOVIA ja n 5e maksaa. Vaihtoon meni 4h kun pudotin työkalun imusarjan sokkeloihin ja sitä sai etsiä ja sitten ronkkia pois...Stile kirjoitti:Morjensta,
mistähän päin pitäisi aloittaa vian etsiminen, kun jäähdytinneste säiliö menee tyhjäksi n.60km ajon jälkeen, jolloin kone alkaa nostamaan lämpöjä.
Vuotoja ei näytä olevan, ja kone toimii hyvin. Apuja?
Sulla taitaa vuotaa kyllä myllyn sisälle ja tulla vesihöyrynä pakoputkesta pois jos ei missään näy märkää. Tai sitten pitää mennä pakosarjalle suoraan vuodosta ja siitä haihtuu taivaalle, mutta luulis höyryn näkyvän.
Itse katsoisin ettei vettä ole myllyn öljyissä ja vedessä vastaavasti öljyä. Sitten jalkatilaa katselemaan ettei ole sisäkenno vuotamassa. Ja tietenkin lauhduttimen syynäämistä.
Mosaan neste voisi päästä vaikka öljyn lämmönvaihtimesta... Siis siitä öljynsuodattimen jalasta.
Outoa ettei noin suurta hävikkiä näy missään märkänä tai höyrynä???
Entäs letkujen kunto?
Jaa nyt muistankin m104 myllyssä saattaa vuotaa kannen takapäässä kaksi o-rengasta, mutta en muista oliko ne öljyn vai veden kierrolle... Ne alkaa vuotaa yleensä jos moottoria on nostettu pois paikaltaan... Näin sanoi wis.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä
Moottorin takanostokorvassa on toisen lämppärinletkun liitos kanteen O-renkaalla.AK47 kirjoitti: Jaa nyt muistankin m104 myllyssä saattaa vuotaa kannen takapäässä kaksi o-rengasta, mutta en muista oliko ne öljyn vai veden kierrolle... Ne alkaa vuotaa yleensä jos moottoria on nostettu pois paikaltaan... Näin sanoi wis.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä
Vesihöyryä ei näytä tulevan pakoputkesta eikä mistään muualtakaan. Myöskään märkää läiskää maahan ei jää, eli mahdollinen vuoto täytyy jossain piilossa olla. Kovat paineet ainakin oli, kun korkin aukaisi kylmänä.AK47 kirjoitti:Sulla taitaa vuotaa kyllä myllyn sisälle ja tulla vesihöyrynä pakoputkesta pois jos ei missään näy märkää. Tai sitten pitää mennä pakosarjalle suoraan vuodosta ja siitä haihtuu taivaalle, mutta luulis höyryn näkyvän.
Sellainen lotina ääni kuuluu hiljaa ajellen oikealta puolelta eestä.
Täytyypä tutkia nuita muita mainittuja paikkoja.
Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä
Stile kirjoitti:Vesihöyryä ei näytä tulevan pakoputkesta eikä mistään muualtakaan. Myöskään märkää läiskää maahan ei jää, eli mahdollinen vuoto täytyy jossain piilossa olla. Kovat paineet ainakin oli, kun korkin aukaisi kylmänä.AK47 kirjoitti:Sulla taitaa vuotaa kyllä myllyn sisälle ja tulla vesihöyrynä pakoputkesta pois jos ei missään näy märkää. Tai sitten pitää mennä pakosarjalle suoraan vuodosta ja siitä haihtuu taivaalle, mutta luulis höyryn näkyvän.
Sellainen lotina ääni kuuluu hiljaa ajellen oikealta puolelta eestä.
Täytyypä tutkia nuita muita mainittuja paikkoja.

Noin pikaisesti katsottuna näytti menevän jonnekin kartturin puolen pyöräkotelon lähistölle. Nyt tarkemmin katsottuna näytti hieman tulevan höyryä pakoputkesta, mutta ainakaan öljyt eivät näyttäneet vetisiltä ja kone toimii muuten hyvin.
Harmi vain jos näin hyvään yksilöön joutuu ison remontin teettämään. On sentään muuten täysin ruosteeton ja toimiva peli.
Harmi vain jos näin hyvään yksilöön joutuu ison remontin teettämään. On sentään muuten täysin ruosteeton ja toimiva peli.

Sitäpä meinasinkin että jos sinne pyöränkotelon taakse "katoaa" jos laittais väliaikaisesti siitä ylivuotoletkun lähdöstä vaikka limupulloon jonkun letkun niin näkis tuleeko sieltä mitään.Stile kirjoitti:Noin pikaisesti katsottuna näytti menevän jonnekin kartturin puolen pyöräkotelon lähistölle. Nyt tarkemmin katsottuna näytti hieman tulevan höyryä pakoputkesta, mutta ainakaan öljyt eivät näyttäneet vetisiltä ja kone toimii muuten hyvin.
Harmi vain jos näin hyvään yksilöön joutuu ison remontin teettämään. On sentään muuten täysin ruosteeton ja toimiva peli.
Itse tarkistaisin vielä sen muovisen läpiviennin sieltä tuli ja rintapellin väliseltä osalta. Se oli itselläkin aika hankala löytää se vuoto muuta kuin että alusta alkoi kastumaan suoraan alapuolelta.
Hyvään yksilöön niitä isompiakin on ilo tehdä. Huonompiin ne on vähän niin ja näin.
SE on kannen tiiviste jos on painetta paisuntasäiliössöStile kirjoitti:Eipä ole vieläkään mahdollista vuoto kohtaa löytynyt. Vaihtoehdoksi tuntuu jäävän kannentiiviste. Öljyt kyllä näyttävät puhtaalta, sekä paisuntasäiliön neste.
koita kumiletkua jäähdyttäjään onko se kova ,, siis painetta kun kone käy
2-3 sylinterin kohdalla pakopuolella
Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.melsu kirjoitti:Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?AK47 kirjoitti:Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.melsu kirjoitti:Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.jukkis. kirjoitti:mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?AK47 kirjoitti:Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.melsu kirjoitti:Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
rupesin tänään vaihtaan vaihelaatikkua ja kun kallistin konetta taakse päin nii alkoi neste lorista, oli juuri tuo läpivienti paskana.AK47 kirjoitti:Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.jukkis. kirjoitti:mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?AK47 kirjoitti: Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.
Oisko kellä antaa osalle nimeä, tai osanumeroa..ossais käyvä hankkiin sen.jukkis. kirjoitti:rupesin tänään vaihtaan vaihelaatikkua ja kun kallistin konetta taakse päin nii alkoi neste lorista, oli juuri tuo läpivienti paskana.AK47 kirjoitti:Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.jukkis. kirjoitti: mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?
Vaihto ohjeetkin kelpais.
A 202 832 12 15 vois olla numero 5e maksaa. Saa purkaa sen tulipellissä olevan moottorin takana olevan irtopellin irti jotta saa sen läpiviennin välistä pois. Itsellä meni 4h kun putos työkaluja imusarjan välistä hukkaan ja etsin niitä ja sitten ronkin puuttuvaa avainta sieltä sokkelosta.melsu kirjoitti:Oisko kellä antaa osalle nimeä, tai osanumeroa..ossais käyvä hankkiin sen.jukkis. kirjoitti:rupesin tänään vaihtaan vaihelaatikkua ja kun kallistin konetta taakse päin nii alkoi neste lorista, oli juuri tuo läpivienti paskana.AK47 kirjoitti: Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.
Vaihto ohjeetkin kelpais.
Edit: vaha osa löytyi roskiksesta se on 202 832 10 15
Viimeksi muokannut AK47, 17.9.2011 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.