E200 kompura ei ota kunnolla kierroksia!

Vastaa Viestiin
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

E200 kompura ei ota kunnolla kierroksia!

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

E200kompura pätkii kun vedättää nopeasti yli 4500 rundiin! Onko syynä puolat vai ilmamassa mittari yleensä..tietääkö kukaan? Muuten auto toimii,
vie ehkä enemmän gasoa kuin normisti! Jelppikää junttia:)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29302
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Useimmiten ilmamassamittari ... mitään vikamuistissa ?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kiertää kuitenkin loppuun? Jos ABS:n antama liikesignaali uupuu poksilta, alakaa vekotin paukuttaa nuilla main, eikä kierrä enempää.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Eipä oikein kierrä ja hyytyy! Välillä ahdin pois pelistä eli kiireet saa unohtaa.
Toimii ihan ok, mutta kulku normi 2litrasen luokkaa! Anto vika koodit : 1ja 2
pytyissä oli jotain häiriötä ja ahtopaineessa samaten. Onko niin et jonkun pienemmän vian takia tulee väärää tietoa ja ahdin pysyy pois pelistä? johtosarja tai joku typerä letku vuotaa?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jesteri67 kirjoitti:Eipä oikein kierrä ja hyytyy! Välillä ahdin pois pelistä eli kiireet saa unohtaa.
Toimii ihan ok, mutta kulku normi 2litrasen luokkaa! Anto vika koodit : 1ja 2
pytyissä oli jotain häiriötä ja ahtopaineessa samaten. Onko niin et jonkun pienemmän vian takia tulee väärää tietoa ja ahdin pysyy pois pelistä? johtosarja tai joku typerä letku vuotaa?
Eikös 1 ja 2 pytty ole saman puolan takana? Sillon vika vois olla tuossa puolassa ja ahtopaineherja voinee olla seurausta noista sytytyskatkoksista noissa 1 ja 2 pytyssä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Nyt kun noin sanot niin tällänen ei ammatti mieskin tajuu et sen takia ahdin-
kaan ei toimi normisti. Äsken kun ajoin lenkin nätisti pinta kaasulla niin ahdin
oli messissä, pikkasen kun polkasen niin se jää pois pelistä! Kiitoksia erittäin paljon neuvoista:)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jesteri67 kirjoitti:Nyt kun noin sanot niin tällänen ei ammatti mieskin tajuu et sen takia ahdin-
kaan ei toimi normisti. Äsken kun ajoin lenkin nätisti pinta kaasulla niin ahdin
oli messissä, pikkasen kun polkasen niin se jää pois pelistä! Kiitoksia erittäin paljon neuvoista:)
Tässä kohtaa haluan painottaa, että en ole sen kummemmin asiantuntija, joten mitään takuita en anna. Noin loogisesti ajatellen sytytyskatkoilla voisi olettaa olevan vaikutusta ahtopaineisiin ja kun ahdin ei anna sitä mitä moottorinohjaus pyytää niin siitä tulee herja. Mikäli, autossa ei ole omaa puolaa joka pytylle, niin 1 ja 2 pytyn voisi olettaa olevan saman puolan takana jo ihan sytytysjärjestyksen takia. Näillä perusteilla päädyin tuohon puolavikaan.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Moi! Kokeilin ottaa ilmamassa mittarin piuhan irti, ei se ahdin silloinkaan lähte-
nyt mukaan. Taitaa olla niin et ne vika koodit pitää taas poistaa ja sitten vasta
näkee toimiiko. Eli pelkän vian korjaaminen ei riitä, vaan pitää myös koodit
poistaa ennenkuin auto taas toimii normisti..onko näin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29302
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeilin ottaa ilmamassa mittarin piuhan irti, ei se ahdin silloinkaan lähte-
nyt mukaan.
Ei toimi oikein kun ilmamassamittarin johto on irti.
Taitaa olla niin et ne vika koodit pitää taas poistaa ja sitten vasta
näkee toimiiko. Eli pelkän vian korjaaminen ei riitä, vaan pitää myös koodit
poistaa ennenkuin auto taas toimii normisti.
Kyllä vian korjaaminen riittää.
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Kiitoksia:) Meikäläinen ehkä joskus alkaa ymmärtämään jotain bilikoidenkin
päälle!
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jesteri67 kirjoitti:Kiitoksia:) Meikäläinen ehkä joskus alkaa ymmärtämään jotain bilikoidenkin
päälle!
Ihmisten tekemiä vehkeitähän nämä on. Sitte on vielä tällasia foorumeita, missä joskus puhutaan jopa autoistakin, josta voi kysellä neuvoja.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Nyt on vaihdettu ilmamassa mittari ja ei ollut vaikutusta. Piuhassa auto ei
ilmoita vikakoodeja enää, mutta heppoja on se 2 litrasen verran eli ahdin ei
ole toiminnassa. Korjaamolla väittivät että ei voi olla puola vika kun auto
toimii normi 2litrasena ihan täydellisesti. Eikö vika silloin ole ahtopuolella kun
ahdin ei lähde mukaan? onko kellään tietoa "velhosta" joka tietää näistä
ahtimista erikoisen paljon? Vai onko Veho se mesta jonne joudun kompuran
viemään näytille?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Vieläkö se puutuu, kun lyö lutan lattiaan?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onkos siinä kompurassa magneetti kytkin?
Toimiiko se?
Datsun Bluebird
Mb Vito
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Kiihtyy ja toimii ihan täysin, mutta ei 192 kaakkia mukana! Eli tuntuis olevan
550-60 hveetä eli kompuran verran kadoksissa. Eikös tässä pitäisi olla sellanen
kytkin, että kompura lähtee toimimaan? Mä en oikein autoista mitään tiedä
mutta ei se kulku ole sellaista kun ahtimen kanssa..menee ihan pinta kaasulla
normisti kun on kunnossa.
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Kerrohan tyhmälle:) Miten sen magneetti kytkimen toiminnan voi testata?
pitääkö olla ihka oikea testipenkki? Siinähän saa jo sitten vaikka mitä infoa
auton toiminnasta! Neuvohan mitä kandeis yrittää seuraavaksi?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jesteri67 kirjoitti:Kiihtyy ja toimii ihan täysin, mutta ei 192 kaakkia mukana! Eli tuntuis olevan
50-60 hveetä eli kompuran verran kadoksissa. Eikös tässä pitäisi olla sellanen
kytkin, että kompura lähtee toimimaan? Mä en oikein autoista mitään tiedä
mutta ei se kulku ole sellaista kun ahtimen kanssa..menee ihan pinta kaasulla
normisti kun on kunnossa.
Millon nämä oireet ilmaantui ensimmäisen kerran?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Voit syöttää virtaa magneetti kytkimen johtoon jos siinä semmonen on :!:
Toiminnan näkee sillä vaikka moottori ei ole käynnissä :idea:
Siinä jos on semmoinen kytkin , niin se toimii samalla tavalla kuin ilmastoinnissakin.
Vuoden päivät ajettu suoralla sähköllä samanlaisella pelillä, josta omat sähkö johdot homehtunut mykäksi :lol:
Ei ollut silloin aikaa korjata johtosarjaa ja väli aikainen viritys edelleen toiminnassa :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

kiitoksia..taas! Ekan kerran viime vkon ti , tuntui että ahdin olisi pois pelistä!
Oli vähän aikaa pois pelistä ja toimi taas. Nyt ei ole viikonlopun jälkeen minun
mielestä toiminut ollenkaan. Perjantaina sitten pätki kun vähän kiihdytti ko-
vemmin. Ja samana päivänä ne vika koodit luettiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”