Jetta -82 1.6TD
Jetta -82 1.6TD
Pistetäämpä tylsän sunnuntain kunniaksi jotain juttua nykyisestä kulkineesta.
Elikkäs auto tuli viime kesänä ostettua varaosiksi, mutta kun valjeni että projekti auto muuttuikin ikuisuusprojektiksi niin tuli mieleen että pistetäämpä tämä sitten ajoon.
Jetalla entisiä omistajia oli tasan yksi, joten huoltohistoria ym. oli helppo selvittää. Auton hintakaan ei ollut päätä huimaava kansivian vuoksi.
Kaverilta sainkin halvalla transportterin 1.6d koneen joka tuli talvella vaihdettua paikoilleen, mutta myöhemmin selves että kansi vuoti öljyä ulospäin, joten myöhemmin tuli vielä kansiremonttikin tehtyä.
Samalla pistettiin kakkoskoppaisen jetan vakio turpohilppeet ja jarrupäivitystäkin tuli tehtyä.
Vanteiksi tuli perus levitetyt peltivanteet 8"&9" 14 ja kumit kumpaisessakin 195/45
Näillä mentiin kevät ja puolikesää.
Kunnes taas pari viikkoa sitten taas kone irti ja laatikon vaihto 5-vaihteiseksi.
Aluksi tarkoitus oli vaan pikaisesti vaihtaa laatikko ja jatkaa ajoa, mutta sitten sainki halvalla vnt-ahtimen ja sitten pitikin ostaa välijäähdytin kaveriksi, kytkinkin tuli samalla vahvistettua.
Samaan syssyyn tuli siistittyä ja maalattua konetila.
Kalajoellakin tuli käytyä kokeilemassa varttia tuloksella 16.77 ja 131km/h, ensi kesänä parantamaan.
Tällä mennään syksyyn saakka jolloin taas 200d ajoon.
Elikkäs auto tuli viime kesänä ostettua varaosiksi, mutta kun valjeni että projekti auto muuttuikin ikuisuusprojektiksi niin tuli mieleen että pistetäämpä tämä sitten ajoon.
Jetalla entisiä omistajia oli tasan yksi, joten huoltohistoria ym. oli helppo selvittää. Auton hintakaan ei ollut päätä huimaava kansivian vuoksi.
Kaverilta sainkin halvalla transportterin 1.6d koneen joka tuli talvella vaihdettua paikoilleen, mutta myöhemmin selves että kansi vuoti öljyä ulospäin, joten myöhemmin tuli vielä kansiremonttikin tehtyä.
Samalla pistettiin kakkoskoppaisen jetan vakio turpohilppeet ja jarrupäivitystäkin tuli tehtyä.
Vanteiksi tuli perus levitetyt peltivanteet 8"&9" 14 ja kumit kumpaisessakin 195/45
Näillä mentiin kevät ja puolikesää.
Kunnes taas pari viikkoa sitten taas kone irti ja laatikon vaihto 5-vaihteiseksi.
Aluksi tarkoitus oli vaan pikaisesti vaihtaa laatikko ja jatkaa ajoa, mutta sitten sainki halvalla vnt-ahtimen ja sitten pitikin ostaa välijäähdytin kaveriksi, kytkinkin tuli samalla vahvistettua.
Samaan syssyyn tuli siistittyä ja maalattua konetila.
Kalajoellakin tuli käytyä kokeilemassa varttia tuloksella 16.77 ja 131km/h, ensi kesänä parantamaan.
Tällä mennään syksyyn saakka jolloin taas 200d ajoon.
Jaha, keneltä löytykään vakioturbo-osat? Keneltä viisvaihteinen loova? Keneltä ideat rekkarikilpeen...? No joo....
Aluksi oli melkeen kaikki Oulaisten kylällä asenteella "v*ttu mikä läpilaho paska kansivikanen volokkarin resu josta ei tuu mittään, ei varmana tuu mittään, no mitä tuosta vois tulla, no niin.. ei varmana mittään.."
Vaan miten kävi?
Aluksi oli melkeen kaikki Oulaisten kylällä asenteella "v*ttu mikä läpilaho paska kansivikanen volokkarin resu josta ei tuu mittään, ei varmana tuu mittään, no mitä tuosta vois tulla, no niin.. ei varmana mittään.."
Vaan miten kävi?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Samaa mieltä. Siitäköhän johtuu (vai jostain muusta sairaudesta), että uusin auto meidän kartanolla on 20-vuotias.Pappi kirjoitti: Näitä kun kahtelee niin uudemmat autot alkaa jostain syystä tökkimään.
Mutta hieno on jetta. Paljon on samanlaisen tiisselijetan kyydissä tullut nuorempana istuttua
® Mesen Porkkana-klubi
Vaa, valaiskaapa valaistuneemmat meikää valaistumatonta mikä idea nuissa ylileveissä vanteissa ja liika kapioissa kumeissa niitte päällä on ?
Ainakaa meikäläise silimä ne ei oo missää suhteessa hienon näköiset.
Ainakaa meikäläise silimä ne ei oo missää suhteessa hienon näköiset.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Se on kato muotia ny vähä niin ku kasari peränkorotukset jne.lystis kirjoitti:Vaa, valaiskaapa valaistuneemmat meikää valaistumatonta mikä idea nuissa ylileveissä vanteissa ja liika kapioissa kumeissa niitte päällä on ?
Ainakaa meikäläise silimä ne ei oo missää suhteessa hienon näköiset.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mulle ei kans mene jakeluun tuo mopon kumin venyttäminen leveelle rattaalle mutta kai se on tuuninkia niinku potkukelkka katolla ja ruosteinen autosonikki kirjoitti:Se on kato muotia ny vähä niin ku kasari peränkorotukset jne.lystis kirjoitti:Vaa, valaiskaapa valaistuneemmat meikää valaistumatonta mikä idea nuissa ylileveissä vanteissa ja liika kapioissa kumeissa niitte päällä on ?
Ainakaa meikäläise silimä ne ei oo missää suhteessa hienon näköiset.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Älähän mittään, itselläni eka mersu oli -88 ja siitä on kierretty -98 kautta -82:een.TNewa kirjoitti:Samaa mieltä. Siitäköhän johtuu (vai jostain muusta sairaudesta), että uusin auto meidän kartanolla on 20-vuotias.Pappi kirjoitti: Näitä kun kahtelee niin uudemmat autot alkaa jostain syystä tökkimään.
Vanhan Jetan muotoilussa silmä lepää.
Kas kun renkaat eivät ole kantikkaat
Makuasiahan tämäkin on sano musti ku jotain nuoli....
Ja onhan noissa se hyvä puoli että eipähän rappaa niin helposti kun on porukkaa kyydissä
Luultavasti lähtevät talvella myyntiin ja ensi kesäksi jotain "oikeaa" vannetta alle.
Tulipa vetävia kierroksiakin nostettua hiukkasen ja kyllähän tuo ihan soppelisti liikahtaa 1.3bar ahtoilla.
Ja onhan noissa se hyvä puoli että eipähän rappaa niin helposti kun on porukkaa kyydissä
Luultavasti lähtevät talvella myyntiin ja ensi kesäksi jotain "oikeaa" vannetta alle.
Tulipa vetävia kierroksiakin nostettua hiukkasen ja kyllähän tuo ihan soppelisti liikahtaa 1.3bar ahtoilla.
Ihan selkeästi sanottuna tyylisuunta/muoti määrittelee tuotakin rengas/vanne -setuppia.
Vähän maavaraa, cool. Leveät vanteet ihan kylkilinjan tuntumassa, cool.
Noista syistä kapeat kumit, että "bueno" yhtälö toteutuu.
Kaverin vanha sierra. 17*9 ET -5 ja -15 rullatuissa kaarissa. Jämerä ja pystyi ajamaan arkiliikenteessä.. Hidasteisiin vaan vähän hiljempaa. Kumit tais olla 195/45 R17
Vähän maavaraa, cool. Leveät vanteet ihan kylkilinjan tuntumassa, cool.
Noista syistä kapeat kumit, että "bueno" yhtälö toteutuu.
Kaverin vanha sierra. 17*9 ET -5 ja -15 rullatuissa kaarissa. Jämerä ja pystyi ajamaan arkiliikenteessä.. Hidasteisiin vaan vähän hiljempaa. Kumit tais olla 195/45 R17
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
ko. rengas/vanne muoti-ilmiö täyttää tänävuonna 22 vuotta, että ei se nyt ihan ole sellanen "uus" juttu. Itte ku sai ajokortin 80-90 luvun aitteessa niin heti ekana piti mk2 jetta lämästä tonttii ja laittaa leveet vanteet ja kapeet kumit. Sillä tiellä olen edelleen.
Käfer cup!
Ainiin... hieno reki!
Käfer cup!
Ainiin... hieno reki!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ömmmm jotain kevyttä siistimistä yritettyä ja yritetään myöhemmin lisää, loput kuvat:
http://arttemi.kuvat.fi/kuvat/Cookie+Monster/wtf/
ps. kyllä,kuuleri on vielä kierossa ja auto on kaivuri
Mulla ois yhdet 14" volkkarin pellit (2kpl siis), pirun siistikuntoset, ei kellää/sulla ois sellasille käyttöä? Voisin pientä korvausta vastaan ne nurkista luovuttaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Lyhyt kertaaus
Ensin kävi näin:
Sitte näin:
Ja nyt meni kansi, joten seisontaan menikin hieman etuajassa, mutta ompahan talvi aikaa värkätä tuota.
Tarkoitus ainakin aluksi ois säilyttää pellit ens kesäksikin, mutta etuvanteita levittää vielä sisään päin ja uutta väriä ym.
Kopasta kait pitää alkaa pikkuhiljaa poisteleen ruosteita ja lommoja, keväällä toivottavasti uutta maalipintaa(sormet ristiin)
Ja koneesta tietysti pitää saada enempi usvaa<3
Ensin kävi näin:
Sitte näin:
Ja nyt meni kansi, joten seisontaan menikin hieman etuajassa, mutta ompahan talvi aikaa värkätä tuota.
Tarkoitus ainakin aluksi ois säilyttää pellit ens kesäksikin, mutta etuvanteita levittää vielä sisään päin ja uutta väriä ym.
Kopasta kait pitää alkaa pikkuhiljaa poisteleen ruosteita ja lommoja, keväällä toivottavasti uutta maalipintaa(sormet ristiin)
Ja koneesta tietysti pitää saada enempi usvaa<3
Töissä on pari innokasta VAG harrastajaa. Kaiken kiireen keskellä ehdittiin jopa istumaan hetki kahvilla... Siinä istuskellessa tuli puhetta autoista. Aika monella tuntuu Volkkari puolella olevan nyt tämmönen Jetta tai Golf harrasteauto haaveena.
Liekkö sitten kuplat koluttu loppuun ja siirrytty "uudempaan" kalustoon. En tiedä kuinka paljon hyviä aihioita on tarjolla, mutta osia vissiin saa vielä aika kivuttomasti.
Tätä topiccia tulee seurattua
Liekkö sitten kuplat koluttu loppuun ja siirrytty "uudempaan" kalustoon. En tiedä kuinka paljon hyviä aihioita on tarjolla, mutta osia vissiin saa vielä aika kivuttomasti.
Tätä topiccia tulee seurattua