Väykyn cdi tekniikka

Vastaa Viestiin
Sheiska
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2010 11:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Väykyn cdi tekniikka

Viesti Kirjoittaja Sheiska »

Väykystä haaveileva tarvis nyt kipeästi apua ja tietoa kyseisistä vehkeistä.

Pitäs autoa vaihtaa ja osu silmään tommonen vajaa 480tkm ajettu farkku 270 cdi hyvillä varusteilla. Onko liikaa kilometrejä tuolle koneella ja automaattille?

Kuinka paljon noilla cdi vehkeillä on yleensä päästelty menemään? Ainaki vanhat W123 ja W124 dieselit, joista on kokemusta, on pirun lujia ollu.

Dealerin väykyn osto-opas on selattu läpi, mutta olisko mitään muuta mitä tuosta kannattais tarkistaa jos ja kun käyn katsomassa autoa, kuitenki niinkin paljon ajettu?

Jos löytyy hyviä linkkejä aiheeseen, niin mielellään linkkiä. Jonku verran yrittäny tietoa hakea, mutta ei ole oikein tärpänny vielä. Josko nyt sitte? :D

Kiitoksia jo etukäteen.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ite eilen cdi vehkeen pihaan rehanneena väittäsin että peruskone kestää saman ku vanhatkin.MUTTA onhan se vika herkempi ja vaikeampi huoltaa sekä tavallaan vaikeampia koska kehityksenkin on ollu pakko mennä edespäin.. onhan nuossa suutin vaivaa hetipian 300tkm välein ja suutin alusprikka vaivaa ja askitkin kulahtaa aikanaan.

aikanaan ostin 250 vapari 124 tieselin abaut samaan rahaan kun tuon nykysen 203 tiisselin ja sillonen reilu tonni oli askiin niin käsittämättömän iso kasa rahaa jos vrt nykyseen (palkat noussu ja muutenkin hiuka järkeä tullu rahankäyttöön yms bonuksia vakuutuksiin jne eli ns ikälisä :wink: )
tonni menee että heilahtaa 203 huoltaeessakin jo :shock:

äkkiä sanosin että lujia ovat muttamutta..toistaseksi kallista tuo huoltaminen vielä-> menevät helpommin purkuun-> halpoja varaosia :wink: =osaavat ajelee miljuunia :fu:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Yksi mersuseppä tykkäs että kovempia koneita cdi:t on ku vanhemmat ja kannen ku käytin omasta pois ni tykkäisin ett jopa helpompi ku vanhemmat koneet
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noita kilometrejä en pelkäisi jos auto on hyvin huollettu koko ajan.
Sheiska
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2010 11:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Sheiska »

Katos katos. Heti alko lyyti kirjottaan, ku tajus kysästä oikeasta paikasta. :D

Ei se taija auttaa ku lähtiä joku ilta katsastaan vehe ihan paikan päälle.

Väykky on autoliikkeen myynnissä, joten siinäkin mielessä voi hiukan turvallisemmin mielin ostoa harkita. Kuitenki jonkinmonen vastuu heilläkin autoa myydessä.

Onko muuten kellään hajua minkämoinen dieselvero tommosessa pakuksi rekisteröidyssä farkussa on? :shock:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Noita kilometrejä en pelkäisi jos auto on hyvin huollettu koko ajan.
:whistle: :whistle:
Suuttimet hajoaa 100 tkm
Imusarja 120 tkm
Laturin vapaakytkin 140 tkm
Manuaalilaatikko 240 tkm
Ja ruostumien on alkanut jo tehtaalla.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jusamb kirjoitti:
dealer kirjoitti:Noita kilometrejä en pelkäisi jos auto on hyvin huollettu joskus.
:whistle: :whistle:
halvat kiina Suuttimet hajoaa alle 100 tkm
eukkojen ajotyylillä Imusarja tukkeentuu 120 tkm =paa lastu
Laturin vapaakytkin 140 tkm thäh mikäseo? :shock:
Manuaalilaatikko 240 tkm yleensä näis on automaatti..
Ja ruostumien on alkanut jo tehtaalla. ostavat ruosteista pelliä (kierrätystä) tuo on puoliks totta.. het 300tkm jälkeen alkaa ruostua niinku korollat saman etapin jälkeen paitsi et corollia en oo niin paljo ajettuna nähny.
sori oli pakko :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

jusamb kirjoitti:
dealer kirjoitti:Noita kilometrejä en pelkäisi jos auto on hyvin huollettu koko ajan.
:whistle: :whistle:
Suuttimet hajoaa 100 tkm
Imusarja 120 tkm
Laturin vapaakytkin 140 tkm
Manuaalilaatikko 240 tkm
Ja ruostumien on alkanut jo tehtaalla.
juu tääl on 730tkm ajettu alkuperänen manuaaliaski... etten ny tiä. Vähän jotain katkeruutta havaittavissa postauksessa :D
jamppa78
Viestit: 34
Liittynyt: 23.6.2011 8:38
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Itellä myös 600tkm ajettu 200CDI automaatti -00. Hyvin on pelannu ja kilometrejäki tulee kuiten n.800-1000km/viikko. Ei oo vielä ainakaan ollu huonompi kuin vanhemmat.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

600tkm. Nyt 80tkm ajettu 2bar ahdoilla ja ainetta menee niin paljon kun vaan jaksaa polttaa. Ahdinta ja PA-laitteita lukuunottamatta täysin vakio. Ja tehtaan "sineteissä" :)
C200CDI -00
Tähdellisen parantola
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimet hajoaa 100 tkm
Imusarja 120 tkm
Laturin vapaakytkin 140 tkm
Manuaalilaatikko 240 tkm
Ja ruostumien on alkanut jo tehtaalla
Ja paljon muuta neljäänsataantuhanteen kilometriin.
Vaihteistovika noilla kilometreillä ei ole yleinen.
Suuttimien sun muun kanssa joutuu takkuamaan ennen pitkää riippumatta ostovaiheen kilometreistä, sillä minä kommentoin etten kilometrejä pelkäisi.
Kenties imusarjakin on tulpattu eikä pelkästään korjailtu, vikaahan siinäkin on jo todennäköisesti ollut.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Just vaihettiin eka suutin 690tkm kohilla -98 väykkyyn. Korjausarvot ja ohivuodot paremmat kuin monessa 150tkm ajetussa. Ollut samalla omistajalla 150tkm ajetusta ja 1,5v-vuotiaasta asti :wink:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Aki P kirjoitti:Ollut samalla omistajalla 150tkm ajetusta ja 1,5v-vuotiaasta asti :wink:
Sitä on tuohon sataanviiteenkymppiin keretty jo suuttimet ainakin kerran vaihtamaan...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jusamb kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Ollut samalla omistajalla 150tkm ajetusta ja 1,5v-vuotiaasta asti :wink:
Sitä on tuohon sataanviiteenkymppiin keretty jo suuttimet ainakin kerran vaihtamaan...
No onneksi ovat sen lopun 550tkm kestäneet :niinpaniin:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz!

Älä osta.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Kybabo
Viestit: 6
Liittynyt: 07.3.2011 21:12
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kybabo »

320 CDI ja mittarissa 633 000. käy ku kello ja vaihtaa silkinpehmeästi.
Naamis
Viestit: 471
Liittynyt: 18.10.2010 16:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Naamis »

Kybabo kirjoitti:320 CDI ja mittarissa 633 000. käy ku kello ja vaihtaa silkinpehmeästi.
Itsekin autolla ajaneena ei voi kun kehua. Pirun hyvä ajaa ja muutenki tikissä.
bmw-kun oma ei riitä
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Kybabo kirjoitti:320 CDI ja mittarissa 633 000. käy ku kello ja vaihtaa silkinpehmeästi.
Laatikko se vaan luistaa. Sen terveempi mitä napakampi nykäsy kun vaihde vaihtuu :lol: :lol: :lol:
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

_Niko kirjoitti:
Kybabo kirjoitti:320 CDI ja mittarissa 633 000. käy ku kello ja vaihtaa silkinpehmeästi.
Laatikko se vaan luistaa. Sen terveempi mitä napakampi nykäsy kun vaihde vaihtuu :lol: :lol: :lol:
Joo, nuissa vanhemmissa askeissa kyllä osittain totta. Napakkuudellakin on rajansa jopa niissäkin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”