Nykimistä -> vikatila päälle

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
pantaphobia
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2011 22:40

Nykimistä -> vikatila päälle

Viesti Kirjoittaja pantaphobia »

MB Sprinter -08 318 ml n. 225 000 km
Ajoneuvo nykii ajoittain yli 80 km/h nopeuksissa. Aivan kuin polttoaineen syöttö katkeaisi hetkeksi. Varsinkin ylämäessä maantienopeudella nykiminen on pahimmillaan. Tarpeeksi kun on nykimistä, niin auto heittää vikatilan päälle ja tehot katoavat. Tällöin ei aina edes auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnstys auta, vaan sama jatkuu edelleen. Usein vasta, kun kone on jäähtynyt ja ollut hetken aikaa käyttämättä, niin autolla voi taas ajaa suht normaalisti. Kunnon kenkäsy ja ajo muutaman minuutin > 160 km/h nopeudella helpottaa tilannetta joksikin aikaa (ambulanssi, joten ihan laillisesti).
Huolto ilmoittaa, ettei vikaa ole, kun piuhan päästä näkyy kyllä vikamoodin päällemeno, mutta mitään vikaa ei löydy. Turbo ei huollon mukaan anna täysiä 1,4 bar paineita, mutta mitään vuotokohtaa ei löydy. Huolto siis nollaa vikakoodit ja taas mennään päivä pari normalisti ja taas sama ongelma uusiutuu. Pitää siis alkaa etsimään vikaa itse.

Mistähän tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä? ILmamassamittari? Kaasun säätö? Joku sähköjohdon oikosulku?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

missäpäin vaikutat :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
pantaphobia
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2011 22:40

Viesti Kirjoittaja pantaphobia »

Jätän tuon paikkakunnan tarkoituksella mainitsematta, kun kitisen autohuollosta, joka muuten kyllä on huoltanut autot hyvin ja jopa tarvittaessa ilta-aikaankin :)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jos on tarvetta niin http://www.app-autokorjaamo.fi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
pantaphobia
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2011 22:40

Viesti Kirjoittaja pantaphobia »

Kiitos vinkistä. Täytyypä painaa mieleen, jos en saa vikaa omin avuin selviteltyä... Huomenna ajattelin käydä läpi johtosarjoja... Meneepä päivä mukavasti, jos sattuu olemaan muuten hiljainen päivä... menee työ ja harrastus siinä sivussa ja siitä saa vielä vähän palkkaakin ;)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Nykimistä -> vikatila päälle

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pantaphobia kirjoitti:MB Sprinter -08 318 ml n. 225 000 km
Ajoneuvo nykii ajoittain yli 80 km/h nopeuksissa. Aivan kuin polttoaineen syöttö katkeaisi hetkeksi. Varsinkin ylämäessä maantienopeudella nykiminen on pahimmillaan. Tarpeeksi kun on nykimistä, niin auto heittää vikatilan päälle ja tehot katoavat. Tällöin ei aina edes auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnstys auta, vaan sama jatkuu edelleen. Usein vasta, kun kone on jäähtynyt ja ollut hetken aikaa käyttämättä, niin autolla voi taas ajaa suht normaalisti. Kunnon kenkäsy ja ajo muutaman minuutin > 160 km/h nopeudella helpottaa tilannetta joksikin aikaa (ambulanssi, joten ihan laillisesti).
Huolto ilmoittaa, ettei vikaa ole, kun piuhan päästä näkyy kyllä vikamoodin päällemeno, mutta mitään vikaa ei löydy. Turbo ei huollon mukaan anna täysiä 1,4 bar paineita, mutta mitään vuotokohtaa ei löydy. Huolto siis nollaa vikakoodit ja taas mennään päivä pari normalisti ja taas sama ongelma uusiutuu. Pitää siis alkaa etsimään vikaa itse.

Mistähän tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä? ILmamassamittari? Kaasun säätö? Joku sähköjohdon oikosulku?
Ja on ohjelmaltaan vakio (ambulanssi) ?
kovin tutun kuuloisia on oireet
mitäs *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pantaphobia
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2011 22:40

Viesti Kirjoittaja pantaphobia »

Moottorin vikavalo on palanut jo hetkisen aikaa ja syttyy aina uudelleen melko pian vikamuistin tyhjentämisen jälkeen. Silloin kun vikatila menee päälle ja tehot katoavat, niin moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan.
Noissa uudenmallin Sprinttereissä on se ongelma, ettei niissä ole moottorilämpömittaria näkyvillä, joten ei pysty oikein päättelemään lämpöjä. Ylikuumenemisvalo ei kuitenkaan ole palanut. Ja nokalla ei ole ylisuuria lisävaloja, jotka joissain autoissa aiheuttavat ongelmia ilmanoton ja sitä kautta lämpöjen suhteen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pantaphobia kirjoitti:Moottorin vikavalo on palanut jo hetkisen aikaa ja syttyy aina uudelleen melko pian vikamuistin tyhjentämisen jälkeen. Silloin kun vikatila menee päälle ja tehot katoavat, niin moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan.
Noissa uudenmallin Sprinttereissä on se ongelma, ettei niissä ole moottorilämpömittaria näkyvillä, joten ei pysty oikein päättelemään lämpöjä. Ylikuumenemisvalo ei kuitenkaan ole palanut. Ja nokalla ei ole ylisuuria lisävaloja, jotka joissain autoissa aiheuttavat ongelmia ilmanoton ja sitä kautta lämpöjen suhteen.

Ja on ohjelmaltaan vakio (ambulanssi) ?
mitäs *:ri näytää tapahtuma hetkellä?

Lähinnä tarkoitin että mitä näytää siellä huollossa kun *.rin piuha on kiinni
vikatilaan menon aikana olosuhdetiedot, siitä jää varmasti jälki/taphtuma hetken olosuhdetiedot, ellei ole ohjelmasta käpistelty pois tominnasta(ja osaa katsoa tietoja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei 318 sprintterissä 1,4 olekaan ahtoja vaan 1,28
Kuva
pantaphobia
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2011 22:40

Viesti Kirjoittaja pantaphobia »

Kiitos, tuli sekin varmistettua, ettei turbossa ole mitään vikaa tai vuotoja. Olikin vähän sellainen "tunne", että sillä puolen on kyllä kaikki kunnossa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pantaphobia kirjoitti:Kiitos, tuli sekin varmistettua, ettei turbossa ole mitään vikaa tai vuotoja. Olikin vähän sellainen "tunne", että sillä puolen on kyllä kaikki kunnossa.
Harvemmin on turbossa vikaa, vaikka ei paineet nouse

lämmöistä jää tieto olosuhdetietoihin

mutta ei varmaan kannatta jatkaa kun ei tarkentaviin kysymyksiin
mitään vastauksia tule
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pantaphobia
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2011 22:40

Viesti Kirjoittaja pantaphobia »

Vika korjaantui ainakin hetkeksi, kun nappasi hiukkassuodattimet irti ja puhdisti...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”