Nykimistä -> vikatila päälle
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.7.2011 22:40
Nykimistä -> vikatila päälle
MB Sprinter -08 318 ml n. 225 000 km
Ajoneuvo nykii ajoittain yli 80 km/h nopeuksissa. Aivan kuin polttoaineen syöttö katkeaisi hetkeksi. Varsinkin ylämäessä maantienopeudella nykiminen on pahimmillaan. Tarpeeksi kun on nykimistä, niin auto heittää vikatilan päälle ja tehot katoavat. Tällöin ei aina edes auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnstys auta, vaan sama jatkuu edelleen. Usein vasta, kun kone on jäähtynyt ja ollut hetken aikaa käyttämättä, niin autolla voi taas ajaa suht normaalisti. Kunnon kenkäsy ja ajo muutaman minuutin > 160 km/h nopeudella helpottaa tilannetta joksikin aikaa (ambulanssi, joten ihan laillisesti).
Huolto ilmoittaa, ettei vikaa ole, kun piuhan päästä näkyy kyllä vikamoodin päällemeno, mutta mitään vikaa ei löydy. Turbo ei huollon mukaan anna täysiä 1,4 bar paineita, mutta mitään vuotokohtaa ei löydy. Huolto siis nollaa vikakoodit ja taas mennään päivä pari normalisti ja taas sama ongelma uusiutuu. Pitää siis alkaa etsimään vikaa itse.
Mistähän tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä? ILmamassamittari? Kaasun säätö? Joku sähköjohdon oikosulku?
Ajoneuvo nykii ajoittain yli 80 km/h nopeuksissa. Aivan kuin polttoaineen syöttö katkeaisi hetkeksi. Varsinkin ylämäessä maantienopeudella nykiminen on pahimmillaan. Tarpeeksi kun on nykimistä, niin auto heittää vikatilan päälle ja tehot katoavat. Tällöin ei aina edes auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnstys auta, vaan sama jatkuu edelleen. Usein vasta, kun kone on jäähtynyt ja ollut hetken aikaa käyttämättä, niin autolla voi taas ajaa suht normaalisti. Kunnon kenkäsy ja ajo muutaman minuutin > 160 km/h nopeudella helpottaa tilannetta joksikin aikaa (ambulanssi, joten ihan laillisesti).
Huolto ilmoittaa, ettei vikaa ole, kun piuhan päästä näkyy kyllä vikamoodin päällemeno, mutta mitään vikaa ei löydy. Turbo ei huollon mukaan anna täysiä 1,4 bar paineita, mutta mitään vuotokohtaa ei löydy. Huolto siis nollaa vikakoodit ja taas mennään päivä pari normalisti ja taas sama ongelma uusiutuu. Pitää siis alkaa etsimään vikaa itse.
Mistähän tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä? ILmamassamittari? Kaasun säätö? Joku sähköjohdon oikosulku?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.7.2011 22:40
jos on tarvetta niin http://www.app-autokorjaamo.fi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.7.2011 22:40
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Nykimistä -> vikatila päälle
Ja on ohjelmaltaan vakio (ambulanssi) ?pantaphobia kirjoitti:MB Sprinter -08 318 ml n. 225 000 km
Ajoneuvo nykii ajoittain yli 80 km/h nopeuksissa. Aivan kuin polttoaineen syöttö katkeaisi hetkeksi. Varsinkin ylämäessä maantienopeudella nykiminen on pahimmillaan. Tarpeeksi kun on nykimistä, niin auto heittää vikatilan päälle ja tehot katoavat. Tällöin ei aina edes auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnstys auta, vaan sama jatkuu edelleen. Usein vasta, kun kone on jäähtynyt ja ollut hetken aikaa käyttämättä, niin autolla voi taas ajaa suht normaalisti. Kunnon kenkäsy ja ajo muutaman minuutin > 160 km/h nopeudella helpottaa tilannetta joksikin aikaa (ambulanssi, joten ihan laillisesti).
Huolto ilmoittaa, ettei vikaa ole, kun piuhan päästä näkyy kyllä vikamoodin päällemeno, mutta mitään vikaa ei löydy. Turbo ei huollon mukaan anna täysiä 1,4 bar paineita, mutta mitään vuotokohtaa ei löydy. Huolto siis nollaa vikakoodit ja taas mennään päivä pari normalisti ja taas sama ongelma uusiutuu. Pitää siis alkaa etsimään vikaa itse.
Mistähän tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä? ILmamassamittari? Kaasun säätö? Joku sähköjohdon oikosulku?
kovin tutun kuuloisia on oireet
mitäs *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.7.2011 22:40
Moottorin vikavalo on palanut jo hetkisen aikaa ja syttyy aina uudelleen melko pian vikamuistin tyhjentämisen jälkeen. Silloin kun vikatila menee päälle ja tehot katoavat, niin moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan.
Noissa uudenmallin Sprinttereissä on se ongelma, ettei niissä ole moottorilämpömittaria näkyvillä, joten ei pysty oikein päättelemään lämpöjä. Ylikuumenemisvalo ei kuitenkaan ole palanut. Ja nokalla ei ole ylisuuria lisävaloja, jotka joissain autoissa aiheuttavat ongelmia ilmanoton ja sitä kautta lämpöjen suhteen.
Noissa uudenmallin Sprinttereissä on se ongelma, ettei niissä ole moottorilämpömittaria näkyvillä, joten ei pysty oikein päättelemään lämpöjä. Ylikuumenemisvalo ei kuitenkaan ole palanut. Ja nokalla ei ole ylisuuria lisävaloja, jotka joissain autoissa aiheuttavat ongelmia ilmanoton ja sitä kautta lämpöjen suhteen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
pantaphobia kirjoitti:Moottorin vikavalo on palanut jo hetkisen aikaa ja syttyy aina uudelleen melko pian vikamuistin tyhjentämisen jälkeen. Silloin kun vikatila menee päälle ja tehot katoavat, niin moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan.
Noissa uudenmallin Sprinttereissä on se ongelma, ettei niissä ole moottorilämpömittaria näkyvillä, joten ei pysty oikein päättelemään lämpöjä. Ylikuumenemisvalo ei kuitenkaan ole palanut. Ja nokalla ei ole ylisuuria lisävaloja, jotka joissain autoissa aiheuttavat ongelmia ilmanoton ja sitä kautta lämpöjen suhteen.
Ja on ohjelmaltaan vakio (ambulanssi) ?
mitäs *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
Lähinnä tarkoitin että mitä näytää siellä huollossa kun *.rin piuha on kiinni
vikatilaan menon aikana olosuhdetiedot, siitä jää varmasti jälki/taphtuma hetken olosuhdetiedot, ellei ole ohjelmasta käpistelty pois tominnasta(ja osaa katsoa tietoja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.7.2011 22:40
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Harvemmin on turbossa vikaa, vaikka ei paineet nousepantaphobia kirjoitti:Kiitos, tuli sekin varmistettua, ettei turbossa ole mitään vikaa tai vuotoja. Olikin vähän sellainen "tunne", että sillä puolen on kyllä kaikki kunnossa.
lämmöistä jää tieto olosuhdetietoihin
mutta ei varmaan kannatta jatkaa kun ei tarkentaviin kysymyksiin
mitään vastauksia tule
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.7.2011 22:40