Auto vai leija? – Takapään narinan lähde selvisi.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Auto vai leija? – Takapään narinan lähde selvisi.

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ajattelin purkaa tuntojani myös tänne foorumille. Eihän tälle ongelmalle mitään näin virtuaallisesti voi tehdä mutta jospa se ketutus vähän helpottaisi. :D

Käväisin taas pitkästä aikaa kotipuolessa Koillismaalla ja reissun aikana taas tuli kotteron ajo-ominaisuudet tai sen puutteet tutuiksi. :x Auto kulkee tasaisella tiellä ilman sivutuulta suht' suoraan mutta puhurin alkaessa ei nopeutta viitsi asfalttitielläkään paljon yli satasen nostaa, kun alkaa itseä hirvittämään.

Jos tiessä taas on joku pikku routaheitto, niin siitä auto tuntuu pomppaavan satunnaiseen suuntaan eikä korjausliikkeitä siten voi oikein ennakoida. Tien kallisteluihin suurin piirtein jo osaa varautua – ratti täytyy pitää vaakasuorassa tien kallisteluista huolimatta. :D Korjausliikkeet pitää vaan tehdä nopsasti ja pienieleisesti muuten ajosta tulee huojahtelevaa.

Ehkä oireita on vähän liioiteltu. Matkustaja ei välttämättä tuota huomaa, kunhan koslaa vaan koko ajan ohjaa päättäväisesti. Omissa istumalihaksissa vain on melkein koko ajan semmoinen muljumisen tunne, jota en esim. äitimuorin Escrotilla ajaessa ole huomannut.

Sen verran tuli viikonloppuna käytyä auton alla, että tutkiskelin hieman perän korkeudensäätöä. Viime syssynä kotteroon vaihdettiin uudet takajouset (sedanin normijouset) ja pelkäsin, että ne eivät olisi tarpeeksi jämäkät ja paino jäisi iskareiden varaan. Siksipä vaihdon yhteydessä vaihdettiin säätökumit ykkösestä kakkoseen. Ja miten kävi. Perä pirhana nousi sen sentin verran. :( Nyt renkaan ja lokasuojan välissä on semmoinen 7 cm rako. Lauantaina vääntelin sitä säätötankoa mutta perä ei laske tuosta asennosta yhtään. Ylöspäin se kyllä vielä nousee, joten systeemi on kaiketi kunnossa. Tuossa "alimmassa" asennossa säätövipu on kääntyneenä alaspäin eli tyhjennysasennossa. En kuitenkaan säätänyt sitä tankoa vaaka-asentoon.

Vaikuttaneko tuo jotain takapään iskunvaimennukseen yms? Jonkinlainen painehan siellä kuitenkin on. Pitääpä käyttää autoa katsastuksessa ja katsoa, mitä arvoja iskaritesti antaa.

Koslaan on vaihdettu lähes kaikki alustan osat ja lisäksi Diilerin konttorilla syynätty ettei väljää ole ja säädetty pyörät oikeisiin asentoihin. Hermo menee. Jämäköityisiköhän auto, jos siihen laittaisi jotkut madallusjouset? Laskuvaraahan tuossa kyllä on mutta tarkoitus ei kuitenkaan olisi tiputtaa ihan tonttiin. Pitäsi vaan löytää jouset, jotka eivät tekisi jousituksesta pintakovaa – nämä Oulun noppakivikadut ovat jo nyt tarpeeksi hirveitä. 8)

Jaapa. Pitääpä lähteä kahvitauolle.

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 29.1.2007 10:32. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eikös nuo sedanin jouset ole turhan jäykät tasonsäätöperälle :shock: Olenko taas ymmärtänyt väärin kun luulisin päinvastoin tuon rakenteen vaativan löysempää jousta taakse :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Eikös nuo sedanin jouset ole turhan jäykät tasonsäätöperälle :shock: Olenko taas ymmärtänyt väärin kun luulisin päinvastoin tuon rakenteen vaativan löysempää jousta taakse :roll:
Voipi tieten olla. Tutkiskelin eilen Benny Hilliä*) odotellessa EPC:n saloja ja näyttävät käyttävän sedanissa ja farkussa periaatteessa samoja jousia (normaalialusta löysempi: A124 324 16 04, jäykempi A124 324 11 04, jäykkä alusta löysempi A124 324 12 04 vielä jäykempi A124 324 21 04). Jostain sedanimallista tuo kaikkein löysin versio kyllä puuttuu. Hmm. :?

Itselle pitäisi sen painoindeksilaskurin mukaan tulla löysimmät jouset (se 16 04) ja joko ykkös tai kakkoskumit riippuen onko jousissa punaiset tai siniset väritiplat.

t.
Risto

*) Aika kaksimielistä (ja välillä jopa täysin yksimielistä) juttua B.H. kyllä heittää. :D Joskus pikkunassikkana sitä joskus katsoin, enkä ymmärtänyt yhtikäs mitään. Pikkuhiljaa alkaa ymmärtää. :oops: Vielä kun ymmärtäisi kaikki, mitä se sanoo. Sanavarastoon ei ole kaikkia englannin kielen hävyttömyyksiä tarttunut. :D
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

:shock: :shock:

On meinaan justiinsa niinkuin mulla. Alusta on läpikäyty aika hyvin. Ohjauskulmat tarkastettu jo monta kertaa. Ei vaan kulje suoraan vaan justiinsa "nuljahtelee". Liukkaammilla keleillä aivan mahdoton laite, oikein hirvittää. Siihen kun laittaa sivutuulen päälle niin huh huh.

Odotan kesää malttamattomana. Saa kunnolliset renkaat alle ja toivoa sopii että auto kulkee edes suurinpiirtein suoraan. Talvikumeilla ajettavuus on hirvittävä.

Autohan oli W210 sedan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Generig kirjoitti:Liukkaammilla keleillä aivan mahdoton laite, oikein hirvittää. Siihen kun laittaa sivutuulen päälle niin huh huh.
Itsellä taas liukkaalla tuntuu kulkevan paremmin kuin asfaltilla. :shock: Tai sitten se perusnuljuminen hukkuu siihen pieneen liukkauden aiheuttamaan lipsumiseen. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Roisto kirjoitti: Itsellä taas liukkaalla tuntuu kulkevan paremmin kuin asfaltilla. :shock: Tai sitten se perusnuljuminen hukkuu siihen pieneen liukkauden aiheuttamaan lipsumiseen. :nocando:

t.
Risto
Onpas kummallista. Sama sairaus mutta eri oireet?

Kesäkelillä tuo auto on ihan ok. Ei mikään erityisen huono jos ei hyväkään. Mutta noilla talvitassuilla kelvoton. Olen siis päätynyt siihen, että ainakin osa ajettavuusongelmista on lähtöisin renkaista. Niinpä menee vielä hetken että maantie saadaan sulaksi ja kunnolliset gummit alle. Sitten vertailu voi taas alkaa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

OoTee: Mulla luiruaa tuo perä sekä kesä- että talvirenkailla :shock: :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla samat oireet kuin Roistolla.. Autona 300D farkku. Tosin auto ei ole tuomosella maastoalustalla. :D eli kaaren ja renkaan välissä on edessä noin 1cm ja takana ööö... 1.5cm. Tasaisella jäisellä tiellä menee hienosti.. asfaltilla muljahtelee mihin sattuu... ja varsinki tuulella. ja taas lumisella tiellä menee miten sattuu... Välyksiä ei ole löytynyt vielä mistään vaikka alustaa on tongittu välillä ihan urakalla... :shock: Rattia saa välillä käännellä molempiin suuntii yhtäaikaa että kaista riittää. :shock: :D
Kohta menee jo takapyörälaakeritki vaihtoon tuon nuljuamisen takia. :D

Tosiaankin tasonsäädöllä saa säädettyä perän jäykkyyttä. Pehmeämmäksi saa niin että löysää sitä säätötankoa niin että perä makaa jousien päällä (vaatii sopivan mittaiset jouset :D ). Vastaavasti jäykemmäksi saa niin että säätää osan perän painosta iskareiden varaan (jolloin perä nousee noin 0.5-1cm).
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kas, tässä ratkesi näppärästi sekin ettei tarvitse tehdä tarjousta Miksun farkusta. :lol:

Madalla vaan Roisto autoasi, se helpottaa noita oireita.
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D Tuntuu olevan kansantauti farmari mersuissa. :shock:

Joku vanha mersu ukko kerran sanokin että farmari on aina huonompi ajaa ku sedani.. tiiä sitten oliko sillekkin sattunut kaikki nuljuilevat farmarit. :D
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1496
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Matalassa Mersussa ratkaistu takapään camper säätötangoilla, mutta millä etupään camper? Takapää hyvä mutta etu renkaat kuluu sisä reunoilta :evil:
Kai pakko panna vähän paksummat kumit jousien alle :oops: Ois vaan niin hyvä ajaa taässä korkeudessa :roll: Vai pitääkö eteenkin rakentaa camper pultit jotta saa pyörän pystyyn :!: Vai onko joku jo tehnyt :?:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pakko pistää lusikka tähänkin soppaan.

Pääsimpä nimittäin kerran ajamaan ns hyvää yksilöä. Auto oli -89 300TDT 4-matic 490tkm ajettu. Täytyy sanoa, että hyvin harva auto on ollut parempi ajettava. Koeajoin tuota lumituiskussa ja tielläkin oli lunta. Ohjauksessa oli hieman välystä, joten ajettavuus pääsi oikeuksiina, auto meni äärimmäisen vakaasti, eikä sitä tarvinnut ohjata ollenkaan. Riitti kun mutkassa käänsi rattia tien suuntaan. Se siis osasi mennä itse suoraan. Vastaavaa vakautta olen huomannut lähinnä S-sarjan mersuissa. Sitten palataankin maanpinnalle. Vastaavaa tuntumaa ei ole löytynyt yhdestäkään w124:sta. Kerran minulla oli 500Sel, joka oli yhtä hyvä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

mietin sellaista että kun farkussahan ei oo sitä tuki rakennetta siinä takana niinku sedanissa...voiskohan poikkituki auttaa asiaa yhtään?kunhan näin heitän,mutta kuitenkin...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jottei taas menisi ihan asialliseksi tämä topikki, niin hieman OT:tä:

Leijasta tuli mieleen, että ostin koko porukalle viime kesänä leijat (4 kpl, minulle ja lapsille - eukko jäi ilman) :!:
Täällä merenrannalla kun lähes aina tuulee niin on tuossa rannassa mukava lähettää ilmaan; ja kun sen saa tarpeeksi korkealle niin siellä on ja pysyy, vaikka tuntikausia 8)
Suosittelen lämpimästi sellaisille, joiden "pitää" viettää lasten kanssa aikaa - pienemmätkin viihtyy kun vain laittaa sen leijan sinne ylös :idea:

Toinen tarina onkin sitten niiden leijojen narujen selvittäminen pentujen jäljiltä :roll:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti:Jottei taas menisi ihan asialliseksi tämä topikki, niin hieman OT:tä:

Leijasta tuli mieleen, että ostin koko porukalle viime kesänä leijat (4 kpl, minulle ja lapsille - eukko jäi ilman) :!:
Täällä merenrannalla kun lähes aina tuulee niin on tuossa rannassa mukava lähettää ilmaan; ja kun sen saa tarpeeksi korkealle niin siellä on ja pysyy, vaikka tuntikausia 8)
Suosittelen lämpimästi sellaisille, joiden "pitää" viettää lasten kanssa aikaa - pienemmätkin viihtyy kun vain laittaa sen leijan sinne ylös :idea:

Toinen tarina onkin sitten niiden leijojen narujen selvittäminen pentujen jäljiltä :roll:
Lähdetään mukaan soopaan:

Meillä ei leijat lennä, vaikka juoksen puukengät jalassa noin 130km/h. Viime kesänä kokeiltiin. :evil:

END OF OT. :D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM kirjoitti:Lähdetään mukaan soopaan:

Meillä ei leijat lennä, vaikka juoksen puukengät jalassa noin 130km/h. Viime kesänä kokeiltiin. :evil:

END OF OT. :D

Mä oon ymmärtäny näiden oo-tee-juttujen perusteella, että teillä nimenomaan leijat lentää ja kipinöitä sinkoilee. :roll: :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:
HVM kirjoitti:Lähdetään mukaan soopaan:

Meillä ei leijat lennä, vaikka juoksen puukengät jalassa noin 130km/h. Viime kesänä kokeiltiin. :evil:

END OF OT. :D

Mä oon ymmärtäny näiden oo-tee-juttujen perusteella, että teillä nimenomaan leijat lentää ja kipinöitä sinkoilee. :roll: :lol:
BEGIN OF OT:

Kyllä. :lol:

Mutta sanoppa Rale mistä se johtuu että nämä vanhat (mm. oma 126) on tämän arvostelun yläpuolella? 8) Johtuuko se pelkästään siitä että ihmisluonto on hellempi vanhuksia kohtaan, vai onko autosuunnittelu ottanut takapakkia? Vai onko ihmisluonto anteeksiantavainen kaikessa nostalgisuuden haussaan? :D

Ja kysymys on toki avoin kaikille muillekin, anteeksi Roisto. :D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM kirjoitti:
Mutta sanoppa Rale mistä se johtuu että nämä vanhat (mm. oma 126) on tämän arvostelun yläpuolella? 8) Johtuuko se pelkästään siitä että ihmisluonto on hellempi vanhuksia kohtaan, vai onko autosuunnittelu ottanut takapakkia? Vai onko ihmisluonto anteeksiantavainen kaikessa nostalgisuuden haussaan? :D
Kyllä mä näitä samoja ajatuksia ihan sinällään pidän oikeina. Mikä niistä on eniten oikeassa vai onko se sitten vain yksilökohtaista, en tiedä.
Itsepäisenä idioottina väitän kuitenkin että kehitys ei tuo mukanaan aina pelkkää hyvää, onhan se jo nähty :lol: Viimeiseen voisi tietysti sanoa että aika kultaa muistot, mutta kun samat vekottimet toimivat edelleen jatkuvassa käytössä osittain uusia vekottimia paremmin... huooh, loputon suo tämä filosofistinen autoajattelu. :roll:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

HVM kirjoitti: Mutta sanoppa Rale mistä se johtuu että nämä vanhat (mm. oma 126) on tämän arvostelun yläpuolella? 8) Johtuuko se pelkästään siitä että ihmisluonto on hellempi vanhuksia kohtaan, vai onko autosuunnittelu ottanut takapakkia?
Multa ei kysytty, mutta vastaan kuitenkin. Autosuunnittelu ei ole ottanut takapakkia, mutta ei se kehitys nyt NIIN järkyttävää ole ollut kuin mainosmiehet antavat ymmärtää. Sitä paitsi kovin harvoin tapaa sellaista W123:aa joka olisi ajoltaan ihan susi tiukkaan yksilöön verraten, W124:ien suhteen on tilanne toinen.

Sitä paitsi kävin äsken heittämässä lenkin LandRover Freelander -02:lla, automaatti ja 2,5 litran V6. Kyllä hyvä 10-vuotias W124 menee hiljaisemmin ja vakaammin, sitä paitsi oli tutun tapaiset vaihdenykäykset ja perän täristys Freessä kuin joissain kardaaninkannatinlaakeripaskana-mersuissakin. Muka nelivuotias auto ja 60 000 km ajettu. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
HVM kirjoitti: Mutta sanoppa Rale mistä se johtuu että nämä vanhat (mm. oma 126) on tämän arvostelun yläpuolella? 8) Johtuuko se pelkästään siitä että ihmisluonto on hellempi vanhuksia kohtaan, vai onko autosuunnittelu ottanut takapakkia?
Multa ei kysytty, mutta vastaan kuitenkin. Autosuunnittelu ei ole ottanut takapakkia, mutta ei se kehitys nyt NIIN järkyttävää ole ollut kuin mainosmiehet antavat ymmärtää. Sitä paitsi kovin harvoin tapaa sellaista W123:aa joka olisi ajoltaan ihan susi tiukkaan yksilöön verraten, W124:ien suhteen on tilanne toinen.

Sitä paitsi kävin äsken heittämässä lenkin LandRover Freelander -02:lla, automaatti ja 2,5 litran V6. Kyllä hyvä 10-vuotias W124 menee hiljaisemmin ja vakaammin, sitä paitsi oli tutun tapaiset vaihdenykäykset ja perän täristys Freessä kuin joissain kardaaninkannatinlaakeripaskana-mersuissakin. Muka nelivuotias auto ja 60 000 km ajettu. :roll:
Aina kysytään kaikilta, tottakai. :D Esitit hyvän vertauksen 123:n ja 124:n välillä, saattaa olla että se oli juuri se jota kerjäsin. :wink:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

XUX63 kirjoitti:Eikös nuo sedanin jouset ole turhan jäykät tasonsäätöperälle :shock: Olenko taas ymmärtänyt väärin kun luulisin päinvastoin tuon rakenteen vaativan löysempää jousta taakse :roll:
Kyllä sinne minunkin mielestä kuuluu paljon löysemmät jouset taakse tasonsäädön kanssa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Madalla vaan Roisto autoasi, se helpottaa noita oireita.
Jees. Pitänee alkaa metsästää sopivia jousikandidaatteja, jos ne puristimetkin saisi jossain välissä köyttöön. H&R:ää ovat jotkut kehuneet samoin Eibachia. Jotkut ovat kyllä ko. merkkejä haukkuneetkin. :D
Mikko K kirjoitti:Kai pakko panna vähän paksummat kumit jousien alle :oops: Ois vaan niin hyvä ajaa taässä korkeudessa :roll: Vai pitääkö eteenkin rakentaa camper pultit jotta saa pyörän pystyyn :!: Vai onko joku jo tehnyt :?:
Niin no. Mulla tuota ongelmaa ei vielä ole. :D Nyt taitavat jäädä camberit plussan puolelle. Madaltamisella taitaisi saada vähän miinusta aikaan.
NicNac kirjoitti:mietin sellaista että kun farkussahan ei oo sitä tuki rakennetta siinä takana niinku sedanissa...voiskohan poikkituki auttaa asiaa yhtään?kunhan näin heitän,mutta kuitenkin...
Öö. Tarkoitatko, että sedanissa olisi joku ylimääräinen tukipalkkiviritys vai että siinä se perusrunko olisi jäykempi? Tuohon on kyllä hankala mennä lisäilemään mitään palkkeja, kun tavaraakin pitäisi silloin tällöin kuljettaa. Lisäksi ne iskarin päihin laitettavat hässäkät ovat aika hankalat asentaa, koska ne päät ovat lattian tasalla.

OT:
Eipä ole tullut leijaa lennätettyä kuin pikkunassikkana. Silloinkaan ei ollut oikeaa leijaa vaan narun päähän sidottu muovipussi. :shock: Kyllähän sekin kunnon myterillä ilmassa pysyi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Samaa muistelisin jousista, eli tasonsäädöllä löysemmät kuin ilman.

Minun S124 menee muuten kuin juna mutta sivutuuli nappaa tosiaan vähän ja isoihin heittoihin alusta on vähän turhan pehmeä.

Tuossa pystärissä on taas jämäkämpi alusta olematta kuitenkaan yhtä pintakova kuin S124.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

mulla muuttui kakkosnepa totaalisesti, kun nakkasin alle -40mm vieterit ja matalemmat kumit.. --->autosta tuli HUOMATTAVASTI suuntavakaampi 8)
BMW E31 V12
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Wike kirjoitti:Samaa muistelisin jousista, eli tasonsäädöllä löysemmät kuin ilman..
Olkoon. Mulla on farkussa tietty tasonsäätö ja HD-jouset takana. Korkeahan se on kuin WTC aikanaan, mutta ei enää läheskään niin sivutuuliherkkä kuin aikaan ensiasennusiskarien ja -jousien.

Oikeasti, meikän auto on parhaillaan niin korkea että melkein haittaa omaa orggissilmääkin (ei lasia).
No, kai ne vieterit siitä vähän laskeutuu ajan kanssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Aku P, Paljon olen kuullut puhuttavan tuosta "tasonsäätövivusta" jolla pystyy perää nostamaan tai laskemaan.
Onkos nuissa varkuissa sellanen :?:
Ja jos on, mistä sen löytää :?: :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auton taka-akselistossa olevan venttiilin ja taka-akselin välissä on tanko jonka pituutta voi säätää. :roll:
wiimax.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

TÄNKS :D
Pitänee lähteä könyämään tonne taka-akselin suuntaan :toilet:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Käväisin sitten katsastuksessa. Iskaritesti antoi seuraavia lukemia:
EV: 75
EO: 63
TV: 74
TO: 73

Eli periaatteessa toimivat iskarit. Tuo etuoikea vähäsen arveluttaa, koska siltä nurkalta kuuluu pakkasella montuun ajaessa kolahtelua. Eihän poikkeama ole paljon mitään mutta... :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Mulla oli viime katastuksessa 4/05 ihan ok arvot iskaritestissä.
Kesällä piti kuitenkin vaihtaa sprintit alle, kun takapää oli tosi vetelä ja toinen puoli kolahteli montuissa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”