Vakionopeudensäädin ei toimi ja jarrupoljin täristää..
Vakionopeudensäädin ei toimi ja jarrupoljin täristää..
Mikähän on väyrysessä vikana kun alle 80kmh(?) vauhdissa vakkari pelaa ja siitä korkeammassa vauhdissa jos laittaa päälle niin kiihdyttää ja sitten löysää eikä pysy päällä. Jarrupoljin myös hieman täristää niinkuin löisi aabeeässiä päälle..
Auto on s210 270cdi -01
Auto on s210 270cdi -01
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
taikka jumittavasta jarrusatulastajolle kirjoitti:Vakkari alkaa todennäköisesti toimia kun laittaa samaa halkaisijaa olevat renkaat eteen ja taakse
Ja jarrujen ravistus voinee johtua esim. vääristä jarrulevyistä tai väljästä pyöränlaakerista.
vakkarin kiukutteluhan voi johtua releen kuivaneista konnista
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos ero on tarpeeksi pieni niin ei,Leemu kirjoitti:Minäkin uskoisin tähän ennemmin kuin erikokoisiin pyöriin. Eikös ABS-vikavalon pitäisi möllöttää myös jos on liikaa kokoeroa renkaissatouhottaja kirjoitti: vakkarin kiukutteluhan voi johtua releen kuivaneista konnista
cdi vekotimessa ylisimmät syyt
jarruvalo katkisia,
väärät renkaat,
väljää jossain pyörän laakerissa,
vialinen viiksi,
joku nopeus antureista rikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mulla on samaa vikaa ja auto on 270cdi -00. ABS täristää usein kevyesti jarrutettaessa (pitävällä alustalla). Vakkari pysyy joskus päällä alle 80km/h nopeuksissa, mutta ei hetkeäkään yli 100km/h. Nopeusmittarin neula seilaa kovemmassa vauhdissa +-5km/h. Myös luistonesto antaa joskus toisen takapyörän sutia reilusti, ennen kuin yhtäkkiä lyö vedon pois. Ajonvakautus tuntuisi toimivan, mitä nyt vähän äkkinäisiä korjauksia joskus tekee. Mitään abs-valoja tms. ei siis pala kojetaulussa.
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.
Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.
Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Loppua en ihan ymmärtänytjva79 kirjoitti:Mulla on samaa vikaa ja auto on 270cdi -00. ABS täristää usein kevyesti jarrutettaessa (pitävällä alustalla). Vakkari pysyy joskus päällä alle 80km/h nopeuksissa, mutta ei hetkeäkään yli 100km/h. Nopeusmittarin neula seilaa kovemmassa vauhdissa +-5km/h. Myös luistonesto antaa joskus toisen takapyörän sutia reilusti, ennen kuin yhtäkkiä lyö vedon pois. Ajonvakautus tuntuisi toimivan, mitä nyt vähän äkkinäisiä korjauksia joskus tekee. Mitään abs-valoja tms. ei siis pala kojetaulussa.
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.
Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
Siis kyllä veh** on käytössä *:ri sillä kyllä näkee mersun kaikki koodit
(eri asia on osaavatko joka paikassa niitä oikeen tulkita)
ja onhan noita *:reja vaikka missä kuusen alla, pihoilla, katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep pehmeneet niin paljon että ajessa muoto(koko "dynaamine")muuttuu vetävissä liikaa, sama käy helposti jos halkasia on sama molemissa päissä mutta profilissa eroaAri66 kirjoitti:Mulla oli kitkarenkaat alla heinäkuulle saakka.
Kelit vissiin pehmitti renkaita sen verran, että vakkari ei pysynyt päällä enää +100 km/h nopeuksissa toukokuun jälkeen.
Kun laitettiin suvikumit alle, niin vakkarikin pysyy päällä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo olin näköjään muokannut tekstiä lukematta. Eli Vehon testerissä en ole autoa käyttänyt, vaan ainoastaan paikallisella korjaamolla, jossa sanottiin, ettei heidän testerillä pääse koko järjestelmää tutkimaan.CDI203 kirjoitti:Loppua en ihan ymmärtänytjva79 kirjoitti:Mulla on samaa vikaa ja auto on 270cdi -00. ABS täristää usein kevyesti jarrutettaessa (pitävällä alustalla). Vakkari pysyy joskus päällä alle 80km/h nopeuksissa, mutta ei hetkeäkään yli 100km/h. Nopeusmittarin neula seilaa kovemmassa vauhdissa +-5km/h. Myös luistonesto antaa joskus toisen takapyörän sutia reilusti, ennen kuin yhtäkkiä lyö vedon pois. Ajonvakautus tuntuisi toimivan, mitä nyt vähän äkkinäisiä korjauksia joskus tekee. Mitään abs-valoja tms. ei siis pala kojetaulussa.
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.
Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
Siis kyllä veh** on käytössä *:ri sillä kyllä näkee mersun kaikki koodit
(eri asia on osaavatko joka paikassa niitä oikeen tulkita)
ja onhan noita *:reja vaikka missä kuusen alla, pihoilla, katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa,
Mulla on sama vika ollut uusilla kesä- ja talvirenkailla.Ari66 kirjoitti:Mulla oli kitkarenkaat alla heinäkuulle saakka.
Kelit vissiin pehmitti renkaita sen verran, että vakkari ei pysynyt päällä enää +100 km/h nopeuksissa toukokuun jälkeen.
Kun laitettiin suvikumit alle, niin vakkarikin pysyy päällä.
Se minua kiinnostaisi tietää, että onko jollakin ollut jokin abs-anturi rikki, ilman että abs-valo palaa tai vikakoodeja löytyy?
Mulla oli juuri tällanen oire, abs hieman rutisi, vakkari ei pysynyt päällä yli n. 70 kmh ja nopeusmittari heijasi, ei vikakoodeja. Vika oli kelvottomaksi ruostunut abs-anturin hammaskehä vas. etupyörässä (napa oli vaihdettu käytettyyn osaan). Anturi ei ko tilanteessa lue kaikkia hampaita, jolloin järjestelmä luulee pyörän lipsahtelevan. Tästä johtuu että järjestelmä ei ymmärrä viaksi. Navan vaihdolla kaikki yo viat korjaantuivat.