W140 mittari sekoaa kun laittaa vilkun päälle ??
W140 mittari sekoaa kun laittaa vilkun päälle ??
Eli w140 500sel -92 mittaristo sekoilee kun laittaa vilkun oikealle tai vasemmalle. Melkein kaikki mittarin viisarit alkavat hyppimään ja joitakin valojakin mittariin syttyy.. Mietin että varmaan maadoituksessa jotain vikaa?? Osaisikos joku järkevä auttaa asiassa.. Ohjeet sain miten mittariston saa irti, mutta esim. maadoituspisteitä en tiedä..
Joo, alkuperäiset on sellaiset väkäskoukut, ne työnnetään vaan mittarin ja kojelaudan välistä siten että väkäset jäävät mittariston takapaneelin taakse, ja sitten vedetään. Mittaristo on "kiilattu" kiinni kojelautaan kumisilla lerpakkeilla.Joonas125 kirjoitti:Joo ainakin toinen suulake pitää ottaa pois et saa takaa työnnettyä mittaristoa... Sit tuolla puhuivat joistakin koukuista mitä saa ostettua, millä sitten vedettäisiin mittariston pleksin välistä se ulos, mut ei siitä pleksistä vissiin jotkut virkkuukoukun tapaset...
Minun henk.koht. mielipide on että purkaa niin paljon ympäriltä että pääsee omin käsin työntämään sitä, ei kannata millään työkaluilla naarmuttaa kojelautaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Joo aukaisin sen suulakkeen ja sieltä työnsin mittariston pihalle. Etsin myös vilkun releen konehuoneesta ja tätä liikuttelin ja yritin ottaa ulos sieltä, mutta miten ihmeessä niihin releen liittimiin pääsee käsiksi? Tämän jälkeen kokeilin vilkkua ja mittari ei enään tehnyt tuota sekoilua.. Oliskos tässä nyt sitten releessä jotain hämminkin...
Olen myös huomannut että sadekelillä kun laittaa pyyhkimet päälle niin aina silloin tällöin bensamittari ja hetkellinen kulutus mittari värähtää...Eikös tuo monitoimirele vaikuta pyyhkijöihin, vilkkuihin ja takalasinlämppäriin ? ?
Olen myös huomannut että sadekelillä kun laittaa pyyhkimet päälle niin aina silloin tällöin bensamittari ja hetkellinen kulutus mittari värähtää...Eikös tuo monitoimirele vaikuta pyyhkijöihin, vilkkuihin ja takalasinlämppäriin ? ?
mittari
moro.omas möhkös oli samaa juttua viime kesään asti.ja mietin missä vika.sitte käytin mittaria vekatronicsilla vaasas kolvattavana,eikä kertaakaan oo takunnu sen jälkeen..tehdaskolvauksiin vaan tulee murtumia yms. 150e laaki ja rahdit päälle mutta on hermojen ja muun väärti..
Tämmöseen edellä kuvattuun vikaan tehosi kun vaihdoin mittaristoon kaikki elektrolyyttikonkat.
Nyt on vielä semmonen vika että kun tämä auto tyhjää akun parin viikon seisonnan jälkeen, mutta ei suinkaan aina, vaan satunnaisesti. jokin virrankuluttaja jää päälle.
Olenkin mitannut että aina silloin tällöin lämmönsäätöyksikkö jää sellaiseen tilaan että se ottaa 0,3A sekunnin kestävän virtapiikin. Tätä tapahtuu joskus sekunnin välein , joskus kolmen sekunnin välein. Tilan saa muutettua kun käyttää akkua nopeasti irti. Jos on pitkään ollut akku irti ja sitten lyö kiinni niin "virrankulutus tila" jää aina päälle. Räpsyttämällä akun kenkää sen tilan saa myös aina pois päältä.
Pohjavirta on 0,064A, joten se ei vielä parissa viikossa tyhjää akkua.
Tuokin virta on kyllä aika suuri.
Tämän käyttäytymisen saa estettyä pysyvästi siten että ottaa etummaisen sisävalon takana olevan PAPSt merkkisen tuuletetun lämpöanturin irti. Siellä on pieni moottori joka aina silloin tällöin ilmeisesti hörähtää käyntiin ja puhaltaa kuuman ilman anturin ympäriltä pois. Saadaan luotettavampi lämpötilatieto sisältä.
Minkähän ihmeen takia tuota hytin sisälämpötilaa pitää mittailla vaikka auto on lukossa ja ikkunat ja ovet kiinni.
Nyt on vielä semmonen vika että kun tämä auto tyhjää akun parin viikon seisonnan jälkeen, mutta ei suinkaan aina, vaan satunnaisesti. jokin virrankuluttaja jää päälle.
Olenkin mitannut että aina silloin tällöin lämmönsäätöyksikkö jää sellaiseen tilaan että se ottaa 0,3A sekunnin kestävän virtapiikin. Tätä tapahtuu joskus sekunnin välein , joskus kolmen sekunnin välein. Tilan saa muutettua kun käyttää akkua nopeasti irti. Jos on pitkään ollut akku irti ja sitten lyö kiinni niin "virrankulutus tila" jää aina päälle. Räpsyttämällä akun kenkää sen tilan saa myös aina pois päältä.
Pohjavirta on 0,064A, joten se ei vielä parissa viikossa tyhjää akkua.
Tuokin virta on kyllä aika suuri.
Tämän käyttäytymisen saa estettyä pysyvästi siten että ottaa etummaisen sisävalon takana olevan PAPSt merkkisen tuuletetun lämpöanturin irti. Siellä on pieni moottori joka aina silloin tällöin ilmeisesti hörähtää käyntiin ja puhaltaa kuuman ilman anturin ympäriltä pois. Saadaan luotettavampi lämpötilatieto sisältä.
Minkähän ihmeen takia tuota hytin sisälämpötilaa pitää mittailla vaikka auto on lukossa ja ikkunat ja ovet kiinni.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... luster.jpg
Mittaristo auki ja tuon kondensaattorin tarkastus. Voi olla turvonnut tai sitten vain jalka hapettunut poikki. Konkan arvo 470uF, voi laittaa isommankin tilalle jos ei tuollaista juuri löydy. Uuden konkan tinaa paikalleen niin alkaa toimimaan. Helppo homma
edit. tää olikin näin taivaan vanha juttu...
Mittaristo auki ja tuon kondensaattorin tarkastus. Voi olla turvonnut tai sitten vain jalka hapettunut poikki. Konkan arvo 470uF, voi laittaa isommankin tilalle jos ei tuollaista juuri löydy. Uuden konkan tinaa paikalleen niin alkaa toimimaan. Helppo homma
edit. tää olikin näin taivaan vanha juttu...
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81