W140 mittari sekoaa kun laittaa vilkun päälle ??

Vastaa Viestiin
Joonas125
Viestit: 10
Liittynyt: 20.6.2011 19:17

W140 mittari sekoaa kun laittaa vilkun päälle ??

Viesti Kirjoittaja Joonas125 »

Eli w140 500sel -92 mittaristo sekoilee kun laittaa vilkun oikealle tai vasemmalle. Melkein kaikki mittarin viisarit alkavat hyppimään ja joitakin valojakin mittariin syttyy.. Mietin että varmaan maadoituksessa jotain vikaa?? Osaisikos joku järkevä auttaa asiassa.. Ohjeet sain miten mittariston saa irti, mutta esim. maadoituspisteitä en tiedä..
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

maadoitus tulis kans mieleen. Mikä se oikea tapa tuon irrottamiseen sitten on? :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mie sain sen irti irroittamalla ensin tuuletussuuttimet molemmilta puolilta. Näin sai sormet taakse ja pystyi vetämään mittaristoa ulos. Se voi olla todella tiukassa.
® Mesen Porkkana-klubi
Joonas125
Viestit: 10
Liittynyt: 20.6.2011 19:17

Viesti Kirjoittaja Joonas125 »

Joo ainakin toinen suulake pitää ottaa pois et saa takaa työnnettyä mittaristoa... Sit tuolla puhuivat joistakin koukuista mitä saa ostettua, millä sitten vedettäisiin mittariston pleksin välistä se ulos, mut ei siitä pleksistä :) vissiin jotkut virkkuukoukun tapaset...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joonas125 kirjoitti:Joo ainakin toinen suulake pitää ottaa pois et saa takaa työnnettyä mittaristoa... Sit tuolla puhuivat joistakin koukuista mitä saa ostettua, millä sitten vedettäisiin mittariston pleksin välistä se ulos, mut ei siitä pleksistä :) vissiin jotkut virkkuukoukun tapaset...
Joo, alkuperäiset on sellaiset väkäskoukut, ne työnnetään vaan mittarin ja kojelaudan välistä siten että väkäset jäävät mittariston takapaneelin taakse, ja sitten vedetään. Mittaristo on "kiilattu" kiinni kojelautaan kumisilla lerpakkeilla.

Minun henk.koht. mielipide on että purkaa niin paljon ympäriltä että pääsee omin käsin työntämään sitä, ei kannata millään työkaluilla naarmuttaa kojelautaa. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Joonas125
Viestit: 10
Liittynyt: 20.6.2011 19:17

Viesti Kirjoittaja Joonas125 »

Joo aukaisin sen suulakkeen ja sieltä työnsin mittariston pihalle. Etsin myös vilkun releen konehuoneesta ja tätä liikuttelin ja yritin ottaa ulos sieltä, mutta miten ihmeessä niihin releen liittimiin pääsee käsiksi? Tämän jälkeen kokeilin vilkkua ja mittari ei enään tehnyt tuota sekoilua..:) Oliskos tässä nyt sitten releessä jotain hämminkin...

Olen myös huomannut että sadekelillä kun laittaa pyyhkimet päälle niin aina silloin tällöin bensamittari ja hetkellinen kulutus mittari värähtää...Eikös tuo monitoimirele vaikuta pyyhkijöihin, vilkkuihin ja takalasinlämppäriin ? ?
kukuju1
Viestit: 35
Liittynyt: 09.10.2005 20:26
Paikkakunta: seinäjoki

mittari

Viesti Kirjoittaja kukuju1 »

moro.omas möhkös oli samaa juttua viime kesään asti.ja mietin missä vika.sitte käytin mittaria vekatronicsilla vaasas kolvattavana,eikä kertaakaan oo takunnu sen jälkeen..tehdaskolvauksiin vaan tulee murtumia yms. 150e laaki ja rahdit päälle mutta on hermojen ja muun väärti..
Joonas125
Viestit: 10
Liittynyt: 20.6.2011 19:17

Viesti Kirjoittaja Joonas125 »

Oliskohan mahdoton vähän kolvailla itse uusiksi noita tinauksia? En kuitenkaan usko tuohon ennen kuin selvitän ettei se ole tuossa releessä..
-Joe-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2010 12:43

Viesti Kirjoittaja -Joe- »

Juu kyllä se monitoimirele vaikuttaa vähän kaikkeen, itellä lopetti vilkut toimimasta, korjautui tuon releen vaihtamisella.
Hintaa kyseisellä boksilla pari vuotta sitten oli ~280€ :D
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tämmöseen edellä kuvattuun vikaan tehosi kun vaihdoin mittaristoon kaikki elektrolyyttikonkat.

Nyt on vielä semmonen vika että kun tämä auto tyhjää akun parin viikon seisonnan jälkeen, mutta ei suinkaan aina, vaan satunnaisesti. jokin virrankuluttaja jää päälle.

Olenkin mitannut että aina silloin tällöin lämmönsäätöyksikkö jää sellaiseen tilaan että se ottaa 0,3A sekunnin kestävän virtapiikin. Tätä tapahtuu joskus sekunnin välein , joskus kolmen sekunnin välein. Tilan saa muutettua kun käyttää akkua nopeasti irti. Jos on pitkään ollut akku irti ja sitten lyö kiinni niin "virrankulutus tila" jää aina päälle. Räpsyttämällä akun kenkää sen tilan saa myös aina pois päältä.

Pohjavirta on 0,064A, joten se ei vielä parissa viikossa tyhjää akkua.
Tuokin virta on kyllä aika suuri.

Tämän käyttäytymisen saa estettyä pysyvästi siten että ottaa etummaisen sisävalon takana olevan PAPSt merkkisen tuuletetun lämpöanturin irti. Siellä on pieni moottori joka aina silloin tällöin ilmeisesti hörähtää käyntiin ja puhaltaa kuuman ilman anturin ympäriltä pois. Saadaan luotettavampi lämpötilatieto sisältä.
Minkähän ihmeen takia tuota hytin sisälämpötilaa pitää mittailla vaikka auto on lukossa ja ikkunat ja ovet kiinni.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

http://www.peachparts.com/shopforum/att ... luster.jpg

Mittaristo auki ja tuon kondensaattorin tarkastus. Voi olla turvonnut tai sitten vain jalka hapettunut poikki. Konkan arvo 470uF, voi laittaa isommankin tilalle jos ei tuollaista juuri löydy. Uuden konkan tinaa paikalleen niin alkaa toimimaan. Helppo homma :wink:

edit. tää olikin näin taivaan vanha juttu... 8)
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 sähkö”