voiko mesen hydraulipumppua kunnostaa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
supersepe

voiko mesen hydraulipumppua kunnostaa

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kyse siitä pumpusta, joka on siinä koneen päässä kiinni , pääty sellainen tähtikuvioinen, minulla tuohon alustahommaan ,mutta jostain hoksasin,että sama pumppu on monessa isosta pieneen koslaan.
Jsus4

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

kyllä varmaan voi.

Isä-Ukko ainakin korjasi farmari w124:n tasonsäätö/ohjaustehostimen pumpun. Siihen piti vaihtaa jotain prikkoja/sokkia ym. jotka sai paikallisen tekniikan erikoisliikkeen hyllystä muutamalla eurolla. Uusi pumppu olisi vissiin ollut satoja euroja...
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla olisi ehjä käytetty pumppu jouten.
Pitäisi vaan saada pumputtoman venttiilikoppa (250D) niin voisi luopua pumpusta.

Mikä vikana ? Stefa on helppo vaihtaa jos menee moottoriöljyt tasonsäädön säiliöön.
supersepe

dealer kirjoitti:Minulla olisi ehjä käytetty pumppu jouten.
Pitäisi vaan saada pumputtoman venttiilikoppa (250D) niin voisi luopua pumpusta.

Mikä vikana ? Stefa on helppo vaihtaa jos menee moottoriöljyt tasonsäädön säiliöön.

Mikä vikana :D , no en silleen varsinaisesti ole varma mutta joka kulman alustan säädössä joutui antamaan paljon kierroksia koneelle,että valo sammui ja sitten tuli sekin eteen , ettei laskenutkaan mökkiasennosta normaaliajoasentoon, paitsi vasta nyt oli tippunut kun yön yli oli maannut pihalla, no ehkä tuohon laskemiseen se pumppu ei vaikuta. Eli tämä on sellaista varautumista ,jos pitää pumpulle jotain tehdä. Mikä siellä pumpussa sitten kulahtaa, jos ei enää paineita anna, näin yhden ihmeosan ebayssa myynniissä ko pumppuun ja siinä vaan oli "neliapila" "reikä" keskellä.
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinjuu ja eipä tässä kerrota mikä malli kyseessä että tuskin minun pumppu on edes samanlainen.
supersepe

dealer kirjoitti:Niinjuu ja eipä tässä kerrota mikä malli kyseessä että tuskin minun pumppu on edes samanlainen.
pumppu on MB 560 SEL ja jostain sivulta löysin listan, että sama sopii tosi moneen mersuun ja muuten num on A1172300064 ja sitten sama pumppu käsittääkseni numerolla 1162300564 ja kait A kirjain eteen
supersepe

mitenkäs näiden pumppujen laita, kun nuo em numerot ovat samoja pumppuja, niin entä kuuluuko numerolla1162360008 myös noiden ryhmään eli ovatko kaikki kolme numeroa samaa pumppua, ainakin ulospäin, mitä olen kuvia nähnyt, kuka tietää :oops:
NonSenCe
murreanalyytikko

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

olikos jossain kuvallista ohjetta tolle stefan vaihdolle. kun tuntuisi että ittellä on nuo hydrauliöljyt hieman mustat.. (kertoo joko kai ettei oo koskaan vaihdettu tai jostain tulee mustaa öljyä sinne hieman)

ja sen verran mä niitä vaihdoin kyllä että imin sen säiliön tyhjäksi ja lisäsin uutta tilalle. (eli voi olla yhä jotain vanhoja mustia mönjiä putkistosta joka sekoittunut uuteen ja siksi ei oo keltaista)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
teppo21
Kuusenjalkainsinööri

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sellaisen huomion olen tehnyt, että putkilähtöjen paikoissa voi olla eroja :idea:

Vaihdoin W124 200D:hen pumpun V123 240D:stä ja niissä oli eri kohdissa kehällä putkien lähdöt. Varaosanumeroita en tullut katsoneeksi :oops:

Eri moottoreissa on sitten erilaisia "vetolevyjä", eli niitä lätkiä mitkä tulee pumpun ja moottorin väliin :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
supersepe

Jokunen vinkki aiheesta tullut ja vielä tuota oikeilla numeroilla olevaa osaa kaivattaisiin, että menisi heittämällä paikalle. En ole omaani vielä ottanut poiis paikaltaan, niin kysyisinkin millainen se osa on joka on pumpun ja moottorin välissä, kun edellinen kertoi,että sekin voi olla erilainen :?: :?:
teppo21
Kuusenjalkainsinööri

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se on teräslätkä, mikä siirtää vedon moottorin akselilta pumpun akselille. Käsittääkseni erot ovat ainoastaan moottorin puolella, joten kun sinulla on se lätkä siellä jo olemassa, sinun ei tarvitse olla huolissaan.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
supersepe

teppo21 kirjoitti:Se on teräslätkä, mikä siirtää vedon moottorin akselilta pumpun akselille. Käsittääkseni erot ovat ainoastaan moottorin puolella, joten kun sinulla on se lätkä siellä jo olemassa, sinun ei tarvitse olla huolissaan.
Kiitos tiedosta, niin homma hieman helpottui, kun ei tarvi sitä lätkää ihmetellä ja silleen mittailin putkiliittimiä muuten, että 17mm avain sopii molempiin :oops: , ei tarkempaa mittaa, mutta joku jo noistakin tietää minkä kokoinen kierre ja pian :D minäkin tiedän :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”