Ei kai tuo niin ihmeellistä ole, onhan tuota ilmastointia saanut W123:seenkin ( viewtopic.php?t=23842 ).mese300 kirjoitti:ja näihin kaappeihin on ollut saatavina ilmastointiakin ainakin tuossa mun käyttöohjekirjassa oli sellaisen käyttökin selitetty
Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
ei ole ei,isäukollakin oli omassaan 300D w123 mersussa kylmästöinti silloin aikanaan kun sellainen hällä oli ja itelläkin ollut yhdessä -82 saudi volvossa kylmästöinti niin ei ole mikään yllätys että on ollut saatavina myöskin kaappeihin tuollainen
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Joo en kehannu mennä ottaa keulasta kuvaa jossa luki mersun fonteilla "Hanomag henschel". täällä oolannissahan näitä on useampikin vielä työkulkuneuvona. Ei tiesuolaa, ei ruostetta ja koneet on ikuisia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mulla taannoin Sprinterin tehostimen säiliö rupes laskemaan nesteet pihalle ja tehostus hävisi täysin. Oli muka koko ajan kiire, eikä ehtinyt viemään autoa pajalle muutamaan kuukauteenSebu kirjoitti:Itse en ainakaan akuutisti kaipaa tehostajaa kun on isoo ruori.
Tuli veivattua melkein 20tkm lähinnä keskustassa ilman tehostinta. Kun on auto liikkeellä, niin ajotuntuma oli hyvä , mutta auton survominen ahtaaseen taskuparkkiin oli aika urheilua etenkään jos oli vähänkään lastia päällä.
Tehostimen korjauksen jälkeen ekat mutkat oli aika kulmikkaita.
Tulipa Lauantaina värkättyä omaani se katsastusinssin tekemä reikä. Hetken jo ajattelin että ei tämä nyt niin paha ole mutta loppujen lopuksi lähti rälläköityä koko astinlauta mäjelle. Oli jo niin pahasti hapero varsinkin se "palkki" joka on astinlaudan alla. Uusi palkki on nyt päästään auki ja 3mm seinämällä. Itse astinlauta on 2mm plootua.
Uskon että tämä kaikki on saanut alkunsa joskus rikki jäätyneestä akusta. Vaihdoin jo aikaisemmin kuskin penkin alla olevan peltisen korokkeen. Vanaha oli ihan pitsiä. Vänkärinpuolen astinlauta on myös reunastaan (joka tulee vasten ovea) melko hapero mutta vaihtuu vasta myöhemmin,eli kun joku kehoittaa niin tekemään
Parin viimepäivän aikana on ilmaantunut mystinen ääni joka kuuluu vain kun jarruttaa moottorilla.. Äänen tiheys on kierroksiin sidottu ja loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan. Voisiko se olla jo kannatinlaakeri? laakeri on 2v vanha. zik zik zik melkolailla samanlainen ääni kun jokin rautalanganpää ottasi kiinni kardaaniin tai muuhun onttoon. Tosin vielä en ole jarruille tehnyt pyydettävää säätöä. Ajattelin josko se voisi olla takajarruista johtuvaa jousen irtipääsemisestä? Ristikoissa ei ole väljää.
Kannatinlaakerin vaihdelaatikon puolella on iso prikka joka heiluu tilassaan mutta en suko sen pitävän sellaista ääntä. Voi voi..
Ennen astinlaudan korjausta katselin että motonetistä olisi saanut korjauspalankin. Tietääkö joku miten iso se pala on? Olisi kätevä laittaa toisellepuolen kun se on niin paljon terveempi. Toisaalta tuo oma tekemäni on varmasti ainakin kestävämpi..
Uskon että tämä kaikki on saanut alkunsa joskus rikki jäätyneestä akusta. Vaihdoin jo aikaisemmin kuskin penkin alla olevan peltisen korokkeen. Vanaha oli ihan pitsiä. Vänkärinpuolen astinlauta on myös reunastaan (joka tulee vasten ovea) melko hapero mutta vaihtuu vasta myöhemmin,eli kun joku kehoittaa niin tekemään
Parin viimepäivän aikana on ilmaantunut mystinen ääni joka kuuluu vain kun jarruttaa moottorilla.. Äänen tiheys on kierroksiin sidottu ja loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan. Voisiko se olla jo kannatinlaakeri? laakeri on 2v vanha. zik zik zik melkolailla samanlainen ääni kun jokin rautalanganpää ottasi kiinni kardaaniin tai muuhun onttoon. Tosin vielä en ole jarruille tehnyt pyydettävää säätöä. Ajattelin josko se voisi olla takajarruista johtuvaa jousen irtipääsemisestä? Ristikoissa ei ole väljää.
Kannatinlaakerin vaihdelaatikon puolella on iso prikka joka heiluu tilassaan mutta en suko sen pitävän sellaista ääntä. Voi voi..
Ennen astinlaudan korjausta katselin että motonetistä olisi saanut korjauspalankin. Tietääkö joku miten iso se pala on? Olisi kätevä laittaa toisellepuolen kun se on niin paljon terveempi. Toisaalta tuo oma tekemäni on varmasti ainakin kestävämpi..
Kävimpä ittekin hakemassa Mersuun leiman, kolmas kerta toden sanoo... Ei ottanut uusinnassa jarru tarpeeksi ja laahusti päällä -> käsijarruvaijeri jumissa, jolloin se väänsi koko jarrupaketin vinoon eikä saanu säädettyä lähelle. Vaijerin herkistely ja kengät lähelle ni johan alko voimaa löytymään.
Kotio päin ajellessa poikkesin Forssan Osatorilla, yks turbotettu 508 purettuna ja yks muistaakseni 310 (melko ruosteeton, alustamalli) löytyi ja tietysti moonta isompaa kuorma-autoa, kannattaa poiketa jos ajelee sillä suuntaa.
http://www.osatori.fi/
Kotio päin ajellessa poikkesin Forssan Osatorilla, yks turbotettu 508 purettuna ja yks muistaakseni 310 (melko ruosteeton, alustamalli) löytyi ja tietysti moonta isompaa kuorma-autoa, kannattaa poiketa jos ajelee sillä suuntaa.
http://www.osatori.fi/
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Jahas, potentiaalinen pyhiinvaelluskohde
Luulisi kestävän Mulla on kanssa Kaappiin joku tehnyt apparin puolelle kotelon uusiksi sen näköisesti että tullenee kestämään, mutta kuskin puolella tilanne on vähän heikompi, saattaa jo lähivuosina joutua sille jotain tekemäänSebu kirjoitti:Oli jo niin pahasti hapero varsinkin se "palkki" joka on astinlaudan alla. Uusi palkki on nyt päästään auki ja 3mm seinämällä. Itse astinlauta on 2mm plootua.
Siis kierroksiin vain nopeuteen sidottu Tuntuisi että kannatinlaakeri olisi aika tunnoton moottorijarrutukselle, toisaalta ristitappikin yleensä kuluu niin että mahdolliset resonanssit tulevat ennemminkin vedossa kuin moottorijarrutuksessaSebu kirjoitti:Parin viimepäivän aikana on ilmaantunut mystinen ääni joka kuuluu vain kun jarruttaa moottorilla.. Äänen tiheys on kierroksiin sidottu ja loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Yleensä se alkaa muistuttamaan itsestään vasta noin 60Kh ja alaspäin vaikka kun risteykseen tulee. Kiirusta on pitänyt että ei ole kerennyt vielä avata jarruja. Voihan olla että se jarruhihna on päässyt tapistaan/tapeistaan irti.
Lavalla olen ollut mahallaan ajon aikana ja minusta se ääni kyllä kuuluu auton keskivaiheilta. Mutta eihän näistä asioista aina varmuutta ole.
Eikö ketään ole korjannut astinlautaa korjauspalalla? Toisaalta se maksaa parikymppiä ettei kauheaa tappiota tule vaikka se olisikin liian pieni.
Turbotettu 508 kuullostaa aika vinkeältä peliltä. Meillä kotona on isäukolla 508 josta tehty asuntoauto. piitkä ja laista peli. Mukava ajaa kun pääsee matkavauhtiin. Autoon laitettiin matkaperä jonkajälkeen huippuvauhtia saatiin hieman lisää. Eikä huuda enää niin kauhiasti. Öljynkulutuskin on nyt liki 0. Yksi asia tuolla autolla on liki mahdotonta.. Traktorin ohitus,jos traktori menee noin 50Kh niin ei ei ei poijaat se ei tahdo onnistua. Pitää ottaa pitkä välimatka ja juuri oikeaan aikaan on tehtävä päätös ohittaa.
Lavalla olen ollut mahallaan ajon aikana ja minusta se ääni kyllä kuuluu auton keskivaiheilta. Mutta eihän näistä asioista aina varmuutta ole.
Eikö ketään ole korjannut astinlautaa korjauspalalla? Toisaalta se maksaa parikymppiä ettei kauheaa tappiota tule vaikka se olisikin liian pieni.
Turbotettu 508 kuullostaa aika vinkeältä peliltä. Meillä kotona on isäukolla 508 josta tehty asuntoauto. piitkä ja laista peli. Mukava ajaa kun pääsee matkavauhtiin. Autoon laitettiin matkaperä jonkajälkeen huippuvauhtia saatiin hieman lisää. Eikä huuda enää niin kauhiasti. Öljynkulutuskin on nyt liki 0. Yksi asia tuolla autolla on liki mahdotonta.. Traktorin ohitus,jos traktori menee noin 50Kh niin ei ei ei poijaat se ei tahdo onnistua. Pitää ottaa pitkä välimatka ja juuri oikeaan aikaan on tehtävä päätös ohittaa.
tulipa tänään saatua lisää innostusta tohon oman kaapin tulevaisuutta ajattelen purin purkuraadosta koneen pois keulalta alle kahteen tuntiin ilman rälläkkää ei muuten ole ollenkaan paha rasti jos tulevaisuudessa tuon oman auton nokalle ilmestyykin 2.9nakuttaja
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Jaa tämmönen vai http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=OM602mese300 kirjoitti:ei muuten ole ollenkaan paha rasti jos tulevaisuudessa tuon oman auton nokalle ilmestyykin 2.9nakuttaja
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Saanen kysyä että miksi juuri tuo 2.9?mese300 kirjoitti:juurikin tuollainen OM602 2.9diesel no se on näitä ikuisuusprojekteja,ajetaan nyt ekana tuo patarauta om617 loppuunasti ja katotaan millä kilsoilla se antautuu,mittarissa tällä hetkellä vaivaiset 472tkm
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Ei lukemani mukaan ole niitä taloudellisimpia koneita (jos sitä tässä haetaan)...
Istuta sinne OM605.
Istuta sinne OM605.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Mutta jos sitä mottia toisikin taaksepäin sen yhden pytyn verran...jovihava kirjoitti:Olisikohan etes periaatteessa mahollista istuttaa tuonne kuutta kuppia jonoon, vähän eppäilen Tietysti jos saisi syylärin hävitettyä jonnehiin
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Eli loveaisi lattiaa ja tekisi konekopan uusiksi Onhan tuo tietysti tehtävissä, on vaan meleko savotta kun pitää siirtää laatikkoa taaksepäin ja kartaania lyhentää, vaatii muunmuassa vaihdevivuston muuttamisen kun sekin on kiinni laatikossa eikä korissa niinkun henkilöautoissa
Mika T:lle tai iisiraiterille yhden touhupäivän homma
Mika T:lle tai iisiraiterille yhden touhupäivän homma
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
jos vaan muokkaa hiukan kepin sisälletulo kohtaa ja sitten tekee kepin uusiksi,,siinä on muistaakseni vakionakin sellainen mutka,,,jovihava kirjoitti: vaatii muunmuassa vaihdevivuston muuttamisen kun sekin on kiinni laatikossa eikä korissa niinkun henkilöautoissa
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
aivan tottajovihava kirjoitti:Mulla ainakin tulisi käkkärikahva eteen jos paljoa siirtäisi taakkepäin Yksinkertaisin voisi olla laittaa henkilöauton kolmen vivun mysteeriö orkkiskeppikokoonpanon tilalle
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Eli ei lainkaan mahdoton operaatio, tekijämiehille.jovihava kirjoitti:Mulla ainakin tulisi käkkärikahva eteen jos paljoa siirtäisi taakkepäin Yksinkertaisin voisi olla laittaa henkilöauton kolmen vivun mysteeriö orkkiskeppikokoonpanon tilalle
Ei, en tarkoittanut itseäni...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
Jos joku täällä suunnittelee matkailuautoprojektia alustana 508-kokoluokka, niin suosittelen vakavasti harkitsemaan tuota 613-mallia. Vielä jos löytää jumbo-kokoisen...
508 on vaan ainakin ilman turbotusta liian nuhainen. Norjassa käytiin, yhdessä mäessä oli alla n. 80 vauhtia, mäen päällä taisi olla kakkonen sisällä. Hyytyyhän tuo isomoottorinenkin, jos mäki on isompi, mutta 50 hevosen ero on jo kuitenkin huomattava.
508 on vaan ainakin ilman turbotusta liian nuhainen. Norjassa käytiin, yhdessä mäessä oli alla n. 80 vauhtia, mäen päällä taisi olla kakkonen sisällä. Hyytyyhän tuo isomoottorinenkin, jos mäki on isompi, mutta 50 hevosen ero on jo kuitenkin huomattava.
ei tuolla moottoriswapilla taloudellisuutta oltaisi edes ettimässä jos sellaisen joskus teen kun tuo vie nytkin sellaista 13l/100km seka-ajossa keulaan voisi kyllä tehdä todella tyylikkään ulokkeen jäähdyttimelle jos tuonne innostuisi kenkälusikalla sovittamaan "kuningasmoottoria"
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler