Imusarjan läppävika tyyppivika?
Imusarjan läppävika tyyppivika?
Mahtava foorumi tämä mese! Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Olen uusi foorumilla ja päivän lukenut ja opiskellut tästä imusarjan läppäviasta. Huomasin sen olevan c 200cdi yksi tyypillisin vika! Joka nyt siis omassa -01 vuosimallin c 200:ssa. Olen irrottamassa imusarjaa (ja tarvisin lisäohjeita niiden lisäksi mitä täältä löysin).
Imusarjan läpi tulee johto nippu. Minne ne menee alapuolla? Sieltä päästäkö ne irrotetaan? (Ei näe minne ne menee) Ilmeisesti vasta imusarjan irrotuksen jälkeen vai?
Ja kun siis läpät voi poistaa kokonaan tuottamasta lisäharmia, niin jätänkö säätömoottorin hurisemaan sinne paikalleen?
Muovisen imusarjan pultit on nyt irti. Pitääkö alumiininen kannen pääsä oleva imusarjan osakin irrottaa että mahtuu lähtemään tuo muovisarja?
Ja vielä, kannattaako koko EGR poistaa käytöstä, kun tälle linjalle lähtee? Jos vastaus on kyllä, niin miten se käytännössa tapahtuu? Tukinko vain rautaputken pään jollain läpällä?
Tyhmiä kysymyksiä. Olen aloittelija mesen "TI-miehenä". Taksat nousseet korjaamoilla niin sikamaiseksi että on pakko opiskella itse näitä tyyppivikoja!
Mersussa pian 500tkm ja ei ennemmin tällaisia eikä juuri muitakaan vikoja ole ilmenny! Johtunee raskaasta kaasujalastani...
Imusarjan läpi tulee johto nippu. Minne ne menee alapuolla? Sieltä päästäkö ne irrotetaan? (Ei näe minne ne menee) Ilmeisesti vasta imusarjan irrotuksen jälkeen vai?
Ja kun siis läpät voi poistaa kokonaan tuottamasta lisäharmia, niin jätänkö säätömoottorin hurisemaan sinne paikalleen?
Muovisen imusarjan pultit on nyt irti. Pitääkö alumiininen kannen pääsä oleva imusarjan osakin irrottaa että mahtuu lähtemään tuo muovisarja?
Ja vielä, kannattaako koko EGR poistaa käytöstä, kun tälle linjalle lähtee? Jos vastaus on kyllä, niin miten se käytännössa tapahtuu? Tukinko vain rautaputken pään jollain läpällä?
Tyhmiä kysymyksiä. Olen aloittelija mesen "TI-miehenä". Taksat nousseet korjaamoilla niin sikamaiseksi että on pakko opiskella itse näitä tyyppivikoja!
Mersussa pian 500tkm ja ei ennemmin tällaisia eikä juuri muitakaan vikoja ole ilmenny! Johtunee raskaasta kaasujalastani...
Imusarjan läpi tulee johto nippu. Minne ne menee alapuolla?
Starin herätevirta, läppien moottori, kampiakselin asentotunnistin, öljytason tunnistin.
Kyllä, imusarja irti ja sitä kääntäen käsi sopii irrottamaan.Sieltä päästäkö ne irrotetaan? (Ei näe minne ne menee) Ilmeisesti vasta imusarjan irrotuksen jälkeen vai?
Öljytason anturista johto irrotetaan alakautta, lisäksi sen johto on nippusiteellä kiinni jossain tuessa.
Kyllä.Ja kun siis läpät voi poistaa kokonaan tuottamasta lisäharmia, niin jätänkö säätömoottorin hurisemaan sinne paikalleen?
Ei tarvitse. Railputken olen irrottanut.Muovisen imusarjan pultit on nyt irti. Pitääkö alumiininen kannen pääsä oleva imusarjan osakin irrottaa että mahtuu lähtemään tuo muovisarja?
Se ei taida onnistua ilman ohjelmamuutosta.Ja vielä, kannattaako koko EGR poistaa käytöstä, kun tälle linjalle lähtee? Jos vastaus on kyllä, niin miten se käytännössa tapahtuu? Tukinko vain rautaputken pään jollain läpällä?
Tervetuloa Meselle
Kiitos jälleen hyvistä ohjeista. Nyt on imusarja irrallaan.
Yksi läppä oli juuresta katkennut ja kokonaan kadonnut! Herää kysymys että missä se on? Missäpä muuallakaan kuin männän päällä? Onko arvoisat Mesemiehet tällaisesta kokemusta?
Hirvittää ajatuskin että irronnut läppä olisi hajottanut ventiilin tai yms...
Ei järki riitä kyllä uskomaan että mersun tasoiseen autoon on noin mitättömiä osia menty laittamaan:x
Yksi läppä oli juuresta katkennut ja kokonaan kadonnut! Herää kysymys että missä se on? Missäpä muuallakaan kuin männän päällä? Onko arvoisat Mesemiehet tällaisesta kokemusta?
Hirvittää ajatuskin että irronnut läppä olisi hajottanut ventiilin tai yms...
Ei järki riitä kyllä uskomaan että mersun tasoiseen autoon on noin mitättömiä osia menty laittamaan:x
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
EGR poisto ei onnistu pelkästään tukkimalla, tulee vika tila
(mekaaniselle tukimiselle ei oikeestaan ole edes tarvetta, ohjelman muutoksen jälkeen ei halua sitä ventiiliä avata)
EGR poisto pitää tehdä ohjelmasta
jos imusarjan läppä olisi hajotanut jotain(esim ventiilin) niin pitäisi olla
jonkun laisia oireita joskus noita karaneita läppiä on löytynyt imukanavasta ennen ventiilä
(mekaaniselle tukimiselle ei oikeestaan ole edes tarvetta, ohjelman muutoksen jälkeen ei halua sitä ventiiliä avata)
EGR poisto pitää tehdä ohjelmasta
jos imusarjan läppä olisi hajotanut jotain(esim ventiilin) niin pitäisi olla
jonkun laisia oireita joskus noita karaneita läppiä on löytynyt imukanavasta ennen ventiilä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Itselläkin tuo on työn alla, mutta mutta
Pitääkö öljytikun putki irrottaa?
Olen irrottanu termostaatin, railputken, norkorvakkeet yms.....mutta ei se mahdu paikaltaan kyllä nousemaan, öljyntäyttöputki hanittaa vastaan?
Neuvojan iksejä otetaan vastaan
Ja äkkiseltään sanoisin että on aika operaatio kyllä, vaikka autojen kanssa olen ropannut niin aikaa kyllä palaa kun ekaa kertaa tekee
Pitääkö öljytikun putki irrottaa?
Olen irrottanu termostaatin, railputken, norkorvakkeet yms.....mutta ei se mahdu paikaltaan kyllä nousemaan, öljyntäyttöputki hanittaa vastaan?
Neuvojan iksejä otetaan vastaan
Ja äkkiseltään sanoisin että on aika operaatio kyllä, vaikka autojen kanssa olen ropannut niin aikaa kyllä palaa kun ekaa kertaa tekee
Kyllä 203:n imusarjan kans palaa aikaa jonkin verran vaikka ois joskus tehnykki kyseisen hommanTeinitähti kirjoitti:Itselläkin tuo on työn alla, mutta mutta
Pitääkö öljytikun putki irrottaa?
Olen irrottanu termostaatin, railputken, norkorvakkeet yms.....mutta ei se mahdu paikaltaan kyllä nousemaan, öljyntäyttöputki hanittaa vastaan?
Neuvojan iksejä otetaan vastaan
Ja äkkiseltään sanoisin että on aika operaatio kyllä, vaikka autojen kanssa olen ropannut niin aikaa kyllä palaa kun ekaa kertaa tekee
Operaatio tehty, ja aikaa meni.....ei kehtaa ees sanoo
Tosin rauhassa tuli tehtyä ja työkalutkaan parhaat mahdolliset olleet!
Eikä olosuhteet, pihalla ja hallitunkin avulla
Pelkillä torx hylsyillä 3/8 mentii+perustyökalut!
1/4 torxit ja vääntiöt olisi ollut kova sana ahtaissa paikoissa, mutta 3/8 menettelee
Torx lenkkisarja mielestäni jossain kohdin olisi ollut paikallaan!
Ja mittatikunputken jouduin irrottamaan!
Toista kertaa en itse ala irrottamaan, kyllä tuosta työstä maksaa ihan mielellään että joku muu sen tekee
Tosin rauhassa tuli tehtyä ja työkalutkaan parhaat mahdolliset olleet!
Eikä olosuhteet, pihalla ja hallitunkin avulla
Pelkillä torx hylsyillä 3/8 mentii+perustyökalut!
1/4 torxit ja vääntiöt olisi ollut kova sana ahtaissa paikoissa, mutta 3/8 menettelee
Torx lenkkisarja mielestäni jossain kohdin olisi ollut paikallaan!
Ja mittatikunputken jouduin irrottamaan!
Toista kertaa en itse ala irrottamaan, kyllä tuosta työstä maksaa ihan mielellään että joku muu sen tekee