Hitsaus vs. Liimaus, pohjaa paikkaamassa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Hitsaus vs. Liimaus, pohjaa paikkaamassa

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Pitäisi saada nopeasti pari paikkaa pohjaan. Hitsaamalla tulee hitaasti hyvä, mutta saisiko liimaamalla nopeasti tilapäispaikan katsastusta varten? Myöhemmin voisi ostaa uudet pohjapalat ja hitsata ne paikalleen...

Onko kellään kokemuksia? Mitä liimaa jne.?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Pop-niitti ja massaa reilusti päälle :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

teppo21 kirjoitti:Pop-niitti ja massaa reilusti päälle :tuumaus:


Nerokasta! :ope:

Ei kai katsastushenkilölläkään ole tähän mitään sanomista... Sais tuon ajoon ja sitten laittais kunnolla kuntoon ajan kanssa....
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Käsittääkseni pitäs hitsillä täyteen saumaan muurata jos alkuaan ehjä peltialue kyseessä. Muualla alkuperäsen rakenteen mukaisesti, esim helmapokkaus kelpaa pisteillä tehtynä, kunhan on riittävän tiuhaan täplätty. Vaan kun on tarpeeksi rapaa niskassa, niin milläpä sitä kukkaan selevittää miten se on parsittu. En vaan ymmärrä kahiste tekemistä, laita kerralla kuntoon. P*rseestä se purku ja putsaus jos on liimat ja niitit sielä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Easy Rider kirjoitti:En vaan ymmärrä kahiste tekemistä, laita kerralla kuntoon. P*rseestä se purku ja putsaus jos on liimat ja niitit sielä.
Jos nyt pistäis pikavirityksen, että sais katsastuksesta läpi ja pääsis ajamaan. Myöhemmin vaihtais koko pohjapalat, niin eipä siinä liimat/niitit haittaisi...

Menee vaan helposti koko kesä, jos alkaa kunnolla tekemään...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kaveri liimas joskus johonki datsunii sikalla peltilevyn paksin sisäpuolelta reijän päälle ja hölväs alapuolen massalla :) Inssi kyllä vähä ihmetteli ku tultii hylkäyksen jälkee jo parin tunnin päästä jälkinäytölle mut läpi se kuitenki meni :lol:

Mut tottahan tuo mitä Easy Rider:kin tuossa sanoi eli kannattaa tehdä se kerralla kunnolla sen sijaa että teet sinne 2x työmaan ja onhan tuossa tietysti aina sekin vaara että väliaikasesta tulee pysyvä :!:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Tarkennetaan nyt vielä, että kyseessä on tuo harrasteauto, jolla ajetaan vain kesäisin aurinkoisina päivinä...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Minä oon peittäny pienet reijät käyttäen kemiallista pakkelia, sikfleksiä ja alustamassaa, hyvin saa niillä peinehköt reijät umpeen, mutta niitte irrottaminen on sitte homma sinänsä ja sen pienen reijän koko väkisinki suurenee ku se kemiallinen massa ei muuten tunnu irtoovan ku sen liimatun pelli ja alusta pellin kanssa. mutta seki riippuu reijän koosta ja paikasta, jylliksessä oon heljmoja sekä alustassa olevaa palkkia sillee korjaillu ja tässä nykyisessä mersussa tein tuhan homman ja peitin etupäässä olevia tyhjiä reikiä ko menetelmällä...ja sain tietää että ne ite asiassa kuuluis olla vaan muovisuojalla piilossa eikä niitte suojien puuttuminen mitenkään vaikuta leimalla...no ny ne kuitenki on ummessa ja hitsaan niihi pellit...tai sitte en.

Mutta sikafleksi tai se kemiallinen metalli on riittävää, silikoni syö muutamassa viikossa suuremman reijän sen pienen ympärille.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Minusta se on uskomatonta, millaset määrät aikaa, aineita ja vaivaa ihmiset viitsivät käyttää siihen että korjaavat tollasia reikiä päin helvettiä, kun hitsaamalla tulis nopeammin ja helpommin. 8)
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1905
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Ikiaikainen dilemma, ois paikka, aikaa ja vehkeet :D

Noista multa löytyy aikaa, muuten on uupelo.

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onre kirjoitti:Minusta se on uskomatonta, millaset määrät aikaa, aineita ja vaivaa ihmiset viitsivät käyttää siihen että korjaavat tollasia reikiä päin helvettiä, kun hitsaamalla tulis nopeammin ja helpommin. 8)
olet muuten ihan oikeessa tuon paikkaamisen kanssa oikeesti hitsaamalla :wink: jos se kerta on harraste auto, sehän kannattaa alakaa heti laittaa kunnolla eikä mitää sikaliima/poppari paikkoja, nehän on ihan sama kun pakkasella kusis housuihinsa, kyllähän se vähän aikaa lämmittää :arrow: sitten kumminki se tekee tilalle kolominkertasen tuhon ja mikäs kiire se harraste auto on katsastaa, leimaa sitten sen kun se on kunnossa :idea:
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

hese126 kirjoitti:Ikiaikainen dilemma, ois paikka, aikaa ja vehkeet Very Happy
Noista multa löytyy aikaa, muuten on uupelo.
Mulla ei oo sitä aikaakaan. Siitä on juuri kovin puute...
onre kirjoitti:Minusta se on uskomatonta, millaset määrät aikaa, aineita ja vaivaa ihmiset viitsivät käyttää siihen että korjaavat tollasia reikiä päin helvettiä, kun hitsaamalla tulis nopeammin ja helpommin. 8)
Tarkoitus olikin tehdä helposti ja nopeasti viritys... Toki se taitaa olla yhtä helppoa kuin löytää hyvä ja halpa..
touhottaja kirjoitti:olet muuten ihan oikeessa tuon paikkaamisen kanssa oikeesti hitsaamalla :wink: jos se kerta on harraste auto, sehän kannattaa alakaa heti laittaa kunnolla eikä mitää sikaliima/poppari paikkoja, nehän on ihan sama kun pakkasella kusis housuihinsa, kyllähän se vähän aikaa lämmittää :arrow: sitten kumminki se tekee tilalle kolominkertasen tuhon ja mikäs kiire se harraste auto on katsastaa, leimaa sitten sen kun se on kunnossa :idea:
Joo, onhan se ehdottomasti näinkin, varsinkin vielä kun itselleen tekee, mutta mutta... Kun on kiire päästä ajamaan vielä, kun kesää on jäljellä... :oops:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Vakavissaan, itse oon tehnyt niin että jos (kun) ei aika ja resurssit riitä niin luottopläkkäri saa hoitaa paikkailun. Ei se nyt niin kallista ole, ja onpa saman tien kunnolla tehty.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Mutta sehän on yksi yleisimmistä ja suosituimmista harrastuksista tuo katsastusinsinöörin naruttaminen - Tosin en minä tiedä vaikka heillä olisi oma keskustelufoorumikin aiheesta "säälistä läpi tuonkin pop-niittitollon auto" :D

Niin, itse en myöskään paikkaa autojen pohjia hitsaamalla kun se palaisi kuitenkin, kuin myös ei ole omaa hitsauskonetta mutta silti joskus hitsatessa on hitsauskipinä lentänyt arkaan paikkaan.
:x :arrow: sikaflex ja plastic-padding ei polta korvassa, on minulla myös popniittipihdit :lol:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”