Yks megaohmin vastus
Yks megaohmin vastus
Aattelimpa tekasta topicin tästä autosta kun ei järkevämpääkään tekemistä löytynyt
Tämän näköinen yksilö:
Auton väri on 744 Brilliant Silver
Koneena on moniventtiilinen kolmelitrainen imudiisseli, sen jatkeena 722.4 automaattilaatikko. Kone vetää parhaiten yläkierroksilla, n. 4000 kierroksen kohdalla veto alkaa kunnolla.
Itse ostin auton marraskuussa 2010. Silloin mittarissa oli n.488 tkm, auto oli aluksi satunnaisessa ajossa ja marraskuusta huhtikuuhun kilometrejä kertyi lisää n. 5.5tkm, huhtikuun puolivälissä kun sain itse kortin on sen jälkeen kilometrejä kertynyt n. 5.5tkm. 8.6.2011 mittariin pyörähti 499 000km, parin viikon sisään tulee 500tkm täyteen.
Autossa ei ole ihmeempiä varusteita: sähköinen kattoluukku, takaniskatuet ja automaattiloota.
Tähän topicciin olisi tarkoitus kerätä tarinaa mitä kaikkea on joutunut tekemään autolle ja millä kilometreillä.
Mätävikaa tässä autossa on hyvin vähän, A-pilarissa on pientä pintaruostetta mitä olen yrittänyt pysäyttää. Pientä kiveniskemää on mutta ne ovat vain kosmeettisia haittoja.
Edellisen omistajan toimesta on vaihdettu iso kasa osia:
- alapallonivelet
- ohjausvaimennin
- kallistuksenvakaajan kumet eteen
- apusimpukan korjaussarja
- jouset
- iskarit
- pyöränlaakerit eteen
- jarrulevyt / palat
- takajarruletkut
- laturi
- ohjaustehostimen pumppu
- vesipumppu
- termostaatti
- hihnankiristimen iskari, kiristinvipu, ohjainpyörä
- etupuskuri
- maski
Autossa oli siis todella hyvät lähtökohdat ensimmäiseksi autoksi. Ainoa vika ostettaessa oli kattoluukku joka ei toiminut kunnolla. Vikakin löytyi ja olen pari kertaa sen purkanut, vielä pitäisi keksiä miten yksi osa sinne vaihdetaan niin saisi sen kuntoon.
Ostettaessa mukaan tuli kahdet renkaat, hyvät talvirenkaat 15" aluvanteilla ja heikohkot kesärenkaat 16" aluilla.
Kesävanteet olivat kärsineet pahasti joten ne olivat ensimmäinen "remontti" mitä piti mersulle tehdä.
Alkutilanne vanteissa:
Sitten porakoneeseen hiomalaikka kiinni ja hiomaan:
Lopputulos:
Kattoluukkua siis olen pari kertaa purkanut, niistä olen mekkaan tallentanut kuvia ja kerrontaa.
Kuskin penkki oli hankautunut puhki vakiopaikastaan, käytin sen korjauksessa verhoomossa:
Ensimmäiset 11tkm ovat menneet hyvin ilman remontteja, nyt pitäisi vaihtaa kardaanin ?kannatinkumi? kun täristää kiihdytettäessä.
Toimiiko kuvat?
Tämän näköinen yksilö:
Auton väri on 744 Brilliant Silver
Koneena on moniventtiilinen kolmelitrainen imudiisseli, sen jatkeena 722.4 automaattilaatikko. Kone vetää parhaiten yläkierroksilla, n. 4000 kierroksen kohdalla veto alkaa kunnolla.
Itse ostin auton marraskuussa 2010. Silloin mittarissa oli n.488 tkm, auto oli aluksi satunnaisessa ajossa ja marraskuusta huhtikuuhun kilometrejä kertyi lisää n. 5.5tkm, huhtikuun puolivälissä kun sain itse kortin on sen jälkeen kilometrejä kertynyt n. 5.5tkm. 8.6.2011 mittariin pyörähti 499 000km, parin viikon sisään tulee 500tkm täyteen.
Autossa ei ole ihmeempiä varusteita: sähköinen kattoluukku, takaniskatuet ja automaattiloota.
Tähän topicciin olisi tarkoitus kerätä tarinaa mitä kaikkea on joutunut tekemään autolle ja millä kilometreillä.
Mätävikaa tässä autossa on hyvin vähän, A-pilarissa on pientä pintaruostetta mitä olen yrittänyt pysäyttää. Pientä kiveniskemää on mutta ne ovat vain kosmeettisia haittoja.
Edellisen omistajan toimesta on vaihdettu iso kasa osia:
- alapallonivelet
- ohjausvaimennin
- kallistuksenvakaajan kumet eteen
- apusimpukan korjaussarja
- jouset
- iskarit
- pyöränlaakerit eteen
- jarrulevyt / palat
- takajarruletkut
- laturi
- ohjaustehostimen pumppu
- vesipumppu
- termostaatti
- hihnankiristimen iskari, kiristinvipu, ohjainpyörä
- etupuskuri
- maski
Autossa oli siis todella hyvät lähtökohdat ensimmäiseksi autoksi. Ainoa vika ostettaessa oli kattoluukku joka ei toiminut kunnolla. Vikakin löytyi ja olen pari kertaa sen purkanut, vielä pitäisi keksiä miten yksi osa sinne vaihdetaan niin saisi sen kuntoon.
Ostettaessa mukaan tuli kahdet renkaat, hyvät talvirenkaat 15" aluvanteilla ja heikohkot kesärenkaat 16" aluilla.
Kesävanteet olivat kärsineet pahasti joten ne olivat ensimmäinen "remontti" mitä piti mersulle tehdä.
Alkutilanne vanteissa:
Sitten porakoneeseen hiomalaikka kiinni ja hiomaan:
Lopputulos:
Kattoluukkua siis olen pari kertaa purkanut, niistä olen mekkaan tallentanut kuvia ja kerrontaa.
Kuskin penkki oli hankautunut puhki vakiopaikastaan, käytin sen korjauksessa verhoomossa:
Ensimmäiset 11tkm ovat menneet hyvin ilman remontteja, nyt pitäisi vaihtaa kardaanin ?kannatinkumi? kun täristää kiihdytettäessä.
Toimiiko kuvat?
Viimeksi muokannut Multiviri, 04.10.2012 22:29. Yhteensä muokattu 19 kertaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Minä pidän myös hopeanharmaista mersuista (sekä Brilliant- että Iridiumsilber) vaikka monet sanovatkin väriä tylsäksi. Minusta nimenomaan isompiin ylemmän luokan autoihin hopea on tyylikkään ajaton väri, samoin hiukan hopeasta johonkin päin taitetut sävyt.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tärinää esiintyy 3000-400 kierroksen välissä kaikilla vaihteilla (paitsi 4. vaihteella, en ole päässyt testaamaan kun vaatii aika paljon vauhtia ) Kaveri oli sitä mieltä että kardaanista oli jotain hajalla, en muista mitä. Kävi siis auton alla katsomassa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
joo.. värin takia mäkin tohon omaani kai päädyin. (sama harmaa)
sinä viikonloppuna kun auto piti saada alle oli viisi vaihtoehtoa joista piti auto valita, kaksi hylkäsin värin takia (vihreä ja valkoinen) yhden ruosteiden ja välittömästi edessä olleen katsastuksen takia, sitten jäi kaksi vaihtoehtoo.. harmaa ja beige.. otin sitten ekan jota kävin katsomassa, olin laiska.. en tiedä olisiko ne kaikki muut olleet parempia. tuo harmaa vaan miellytti silmää. nyt näillä helteillä sitä kiroaa ettei ottanut sitä valkosta jossa oli ilmastointi. hahah.
sinä viikonloppuna kun auto piti saada alle oli viisi vaihtoehtoa joista piti auto valita, kaksi hylkäsin värin takia (vihreä ja valkoinen) yhden ruosteiden ja välittömästi edessä olleen katsastuksen takia, sitten jäi kaksi vaihtoehtoo.. harmaa ja beige.. otin sitten ekan jota kävin katsomassa, olin laiska.. en tiedä olisiko ne kaikki muut olleet parempia. tuo harmaa vaan miellytti silmää. nyt näillä helteillä sitä kiroaa ettei ottanut sitä valkosta jossa oli ilmastointi. hahah.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Multiviri kirjoitti:Tärinää esiintyy 3000-400 kierroksen välissä kaikilla vaihteilla (paitsi 4. vaihteella, en ole päässyt testaamaan kun vaatii aika paljon vauhtia ) Kaveri oli sitä mieltä että kardaanista oli jotain hajalla, en muista mitä. Kävi siis auton alla katsomassa
Mä en kyl tuolloin usko et kardaanissa olis jotain kerta joka vaihteella tekee... Kartaanihan pyörii eri tahtiin entä moottori, paitsi sillon ku on suora vaihde... Voihan sen tukilaakerin sinne vaihtaa jos siltä tuntuu, eihän siitä haittaa ole...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tuli tuosta tärinästä mieleen että voisko liittyä jotenkin moottorin tukikumeihin kun joka vaihteella täristää n. 3500 kierroksen kohdalla? Laatikko toimii hyvin eikä mielestäni luista tärinän aikana ollenkaan. Tärinä tuntuu siltä kuin joku hakkaisi pohjaan, tai siis tärinän tuntee jaloissa
Moottorin tukikumit tuli mieleen ku käynnistäessä ja sammutettaessa ravistaa...
Josko raaskisi laittaa kesätöiden jälkeen rahaa palamaan ja tilaisi madallusjouset
Toimiiko kuva?
Puolen miljoonan rajapyykki lähenee, enää 140km. Tulee täyteen ehkä huomenna jo jos innostuu ajelemaan taasen ympäri maakuntaa niinkuin tänään
Moottorin tukikumit tuli mieleen ku käynnistäessä ja sammutettaessa ravistaa...
Josko raaskisi laittaa kesätöiden jälkeen rahaa palamaan ja tilaisi madallusjouset
Toimiiko kuva?
Puolen miljoonan rajapyykki lähenee, enää 140km. Tulee täyteen ehkä huomenna jo jos innostuu ajelemaan taasen ympäri maakuntaa niinkuin tänään
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tärinä loppuu kokonaan jos hieman höllää kaasua tai ei kiihdytä täyskaasulla nuille kierroksille.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Taitaapa olla se kardaanin kannatinkumi/laakeri/mikälie se joka aiheuttaa tärinää. Tärinä on n.55 km/h vauhdissa ja kun kädellä kokeilee kardaanitunnelia niin siinä tuntee tärinän selviten. Huomenna MB-osaa kohti
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
MB-osassa käyty ja huomenna uudestaan Ei ollut tukilaakeri vaan eturätti kun oli hajalla.
Säädettiin ennakkokin kohdilleen. Oli 20 astetta Laitettiin 13 asteeseen. Ei kuulosta enää niin paljoa bensakoneelta
Säädettiin ennakkokin kohdilleen. Oli 20 astetta Laitettiin 13 asteeseen. Ei kuulosta enää niin paljoa bensakoneelta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kulutus vaikuttaa pudonneen ennakonsäädön ansiosta merkittävästi. Aiemmin viennyt yli 10 litraa kaupungissa, nyt vei n. 8.2l/100km. Mittaus ei ole aivan tarkka kun tankkasin n.17l tankkiin kun valo alkoi välkkymään ja katsoin kilometrit kun valo vilkkui uudelleen. 210km ja 17.2l=8.19l/100km
Rättinivelkin vaihtui tänään (orsii- vaihtoi, itse olin seuraamassa sivusta ). Loppui tärinät siihen paikkaan.
Rättinivelkin vaihtui tänään (orsii- vaihtoi, itse olin seuraamassa sivusta ). Loppui tärinät siihen paikkaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tuli mieleen tässä iltojen pimetessä että minkälainen lamppu sopii ulkolämpömittarin näyttöön? Itsellä on se pimeänä ja siihen pitäisi vaihtaa polttimo, taisi olla kolvaamalla kiinni? Vai olisiko tälläiselle tumpelosormiselle helpompi vaihtoehto laittaa jonkinlainen valaistussysteemi siihen mittariston eteen
Öljyt pitäisi vaihtaa, alkaa olemaan jo vaihtoväli ylitetty. Samalla tietysti suodatin, ilmansuodatinkin ansaitsee vaihdon.
Huoletonta ajoa on ollut tällä mersulla jo n. 15tkm, ei ole kertaakaan tarvinnut miettiä uskaltaako lähteä kauempana käymään. Pitäisi käydä pyöränkulmien suuntauksessa kun meinaa vähän oikealle vetää.
Täytyy käydä maalikaupassa sävyttämässä maalia jotta saa ottaa pienet ruostekohdat kiinni ennenkuin niistä tulee linttaklubi ainesta Mitä arvon foorumilaiset suosittelevat pintamaalin alle?
"Uudet" kesärenkaatkin vaihtui alle, joka nurkkaan kokoa 205/55. Nopeusmittari alkoi huijamaan enemmän kun vanhoilla kumeksilla (215/55) mittarin näyttäessä 120 oli todellista nopeutta 119km/h.
Ja tässä on tämän hetken kuvaa, kuten tarkkasilmäisimmät voivat huomata mikään ei ole muuttunut
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... maller.jpg
Öljyt pitäisi vaihtaa, alkaa olemaan jo vaihtoväli ylitetty. Samalla tietysti suodatin, ilmansuodatinkin ansaitsee vaihdon.
Huoletonta ajoa on ollut tällä mersulla jo n. 15tkm, ei ole kertaakaan tarvinnut miettiä uskaltaako lähteä kauempana käymään. Pitäisi käydä pyöränkulmien suuntauksessa kun meinaa vähän oikealle vetää.
Täytyy käydä maalikaupassa sävyttämässä maalia jotta saa ottaa pienet ruostekohdat kiinni ennenkuin niistä tulee linttaklubi ainesta Mitä arvon foorumilaiset suosittelevat pintamaalin alle?
"Uudet" kesärenkaatkin vaihtui alle, joka nurkkaan kokoa 205/55. Nopeusmittari alkoi huijamaan enemmän kun vanhoilla kumeksilla (215/55) mittarin näyttäessä 120 oli todellista nopeutta 119km/h.
Ja tässä on tämän hetken kuvaa, kuten tarkkasilmäisimmät voivat huomata mikään ei ole muuttunut
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... maller.jpg
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vetääkö auto aina ojaan päin, vaikka tien kallistus olisi toiselle suuntaa? Meinaan vaan, että jos auto vetää kallistuksen suuntaan, niin kaippa syypäänä voivat olla myös takapään puslat. Joku viisaampi kertokoon tarkemmin, mutta tämmönen mielikuva mulla on jääny.
Toisaalta ehkä tuo ojaanpäin puoltaminen on myös hieman mersun ominaisuus. Vai onko, jos alusta on kunnossa?
Toisaalta ehkä tuo ojaanpäin puoltaminen on myös hieman mersun ominaisuus. Vai onko, jos alusta on kunnossa?
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Hmmm... Toisaalta vetää kyllä tien kallistuksenkin mukaan, mutta suoralla tiellä mennään sitten suoraan, ehkä hiukan vedättää oikealle. Pitää katsella takapään puslia josko olisi väljää jossain.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Eilisellä Nivalan reissulla mersusta meinas takapönttö pudota Oli ruostunut takapönttö siitä putken liitoskohdasta melkein kokonaan poikki, päästi kiinnikkeistä irti niin putosi koko pönttö Sinne askarreltiin paikalleen ylijäämä 3" läpivirtaus pönttö, alakierroksilla hyvät murinat mutta kierrosten noustessa yli ~3000 niin äänet on aivan kuin vakiossa.
Öljytkin vaihtui tuossa jokin aika sitten.
Öljytkin vaihtui tuossa jokin aika sitten.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tänne topicciinkaan ei tule näemmä kirjoitettua koskaan mitään koska koskaan ei mitään tehdäkkään kun ei ole tarvetta Pitäisi konkoilla auton alle ja ottaa muutama pintaruoste kiinni sekä tutkia mistä tällä kertaa tärisee vai onko uusikin rätti hajalla
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tinattavaa mallia se taitaa olla... Lampun tehosta en tiedä, mutta eiköhän SP-elektroniikasta löydy sopiva.Multiviri kirjoitti:Tuli mieleen tässä iltojen pimetessä että minkälainen lamppu sopii ulkolämpömittarin näyttöön? Itsellä on se pimeänä ja siihen pitäisi vaihtaa polttimo, taisi olla kolvaamalla kiinni? Vai olisiko tälläiselle tumpelosormiselle helpompi vaihtoehto laittaa jonkinlainen valaistussysteemi siihen mittariston eteen
® Mesen Porkkana-klubi
Kattoluukku toimii! orsii-:n varaosa autosta purkiin liukukiskot ja laittelin omaan paikalleen, välillä näytti toivottomalta mutta loppupeleissä meni sitten sutjakasti ja taas luukku toimii.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tänään mersua pestessä maali lähti lastuina konepellissä... Noh äkkiäkös sitä näppäränä otin maalipurkin ja hiomapaperia, tuli ihan kohtuullisen näköinen siihen nähden etten tehnyt muutakuin hioin karkeaksi 150 paperilla Ei kovin pahasti huomaa mistä on maalattu, pitää hakea kunnon maalia oikeasta maaliliikkeestä missä sävytetään oikeaan sävyyn, nyt näkyy pieni ero. Samalla sitten helmoihin ja puskurin törmäyslistaan maalia.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jaajaa... Kardaanin kannatin ja laakeri vaihdettu kun täristi kovassa kiihdytyksessä ykkösvaihteella. Saldona se että täristää n.60-120km/h vauhdissa tasanopeutta ajaessa. Kun ajaa n.140km/h tärinä loppuu/sekoittuu muuhun ääneen ja renkaiden tärinään.
Onko nuissa mersun kardaaneissa tasapainotettu koko akseli vai etu-ja takapätkä erikseen? Kaveri meinas että olis etu ja taka erikseen... Jos ei oo nuin niin sitten ei muutakuin kokeilemaan.. Takarätti oli hiukan huonossa hapessa, ei tosin pitäisi siitä johtua kun ei ole tähän mennessä vielä täristellyt nuin. Tärinä on kuin jotain matalaa musiikkia kuuntelisi pienellä voimakkuudella kunnon wooferilla
Ei olisi pitänyt korjata toimivaa.
Onko nuissa mersun kardaaneissa tasapainotettu koko akseli vai etu-ja takapätkä erikseen? Kaveri meinas että olis etu ja taka erikseen... Jos ei oo nuin niin sitten ei muutakuin kokeilemaan.. Takarätti oli hiukan huonossa hapessa, ei tosin pitäisi siitä johtua kun ei ole tähän mennessä vielä täristellyt nuin. Tärinä on kuin jotain matalaa musiikkia kuuntelisi pienellä voimakkuudella kunnon wooferilla
Ei olisi pitänyt korjata toimivaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mulla on sellanen käsitys et se on painotettu yhtenä limppuna, ku kaikki on aina sanonu et merkkaa kartaanin pätkät toisiinsa tussilla tai jollaki et tulee sit oikeeseen kohtaan ku kasaa kartaanin yhteen nippuun...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Joo niin Jiiteekin sanoi että pitää laittaa samalla lailla takaisin. Noo pitää kattoa, siinä on kuulemma merkit. Tänään taas mersun alle
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Täristys väheni, laittelin merkit kohilleen kartaanista. Nyt täristää n. 60km/h vauhdissa kun kiihdyttää. Oisko takarätti ehtoopuolella?
Enää ei tasakaasulla ajaessa täristä.
Enää ei tasakaasulla ajaessa täristä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Miltä laatikon ja moottorin tukikumet näyttää...? Jovillahan oli 200reessä kans ihme täristys ongelma aikoinaan nii selvis et vuoden vanhat moottorin tukikumet oli syypäät... Mut sillo sen kyl pitäs täristää koko ajan eikä pelkästään kuudessa kympis...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Täytyy tutkailla. Moottori kyllä ravistaa aika kovasti kun sammuttaa. Heilahtaa koko auto kunnolla
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Varmaan alkaa oleen tukikumet ehtoon puolella... Onko sul tietoo millon ne on vaihettu ku onhan tuos jo puol miljuunaa mittarissa..? Laatikon takakumi ei maksanu mun muistin mukaan edes paljon nii samaan konkurssiinhan se seki menis uusiksi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eipä oo tietoo vaihdosta. Pitääpä kattella nuo moottorin tukikumit, laatikon tukikumia pällistelin eilen kannatinkumia vaihtaessa Piti pitää vähän taukoa kun alkoi hiukkasen hermostuttamaan se kun ei meinannut mennä se kannatinkumi paikoilleen
Laatikon kannakekumi ei pahalta näyttänyt vielä, en tosin kovin syvällistä tutkimusta tehnyt. Millä tavalla todetaan koneen tyynyt entisiksi? Niiden vaihto ei vissiin kovin hankala homma ole, ainakin pakosarjan puolelta taitaa saada vaihdettua toidella helposti.
Koneen tyynyjä vaihdettaessa otetaan sieltä alapuolelta se yksi pultti pois ja yläpuolelta myös? Ja sitten nostetaan konetta vaikka moottorinnostimella ja otetaan vanha tyyny pois
Laatikon kannakekumi ei pahalta näyttänyt vielä, en tosin kovin syvällistä tutkimusta tehnyt. Millä tavalla todetaan koneen tyynyt entisiksi? Niiden vaihto ei vissiin kovin hankala homma ole, ainakin pakosarjan puolelta taitaa saada vaihdettua toidella helposti.
Koneen tyynyjä vaihdettaessa otetaan sieltä alapuolelta se yksi pultti pois ja yläpuolelta myös? Ja sitten nostetaan konetta vaikka moottorinnostimella ja otetaan vanha tyyny pois
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex