c 220 d huono käynnistyvyys

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
henri1
Viestit: 2
Liittynyt: 06.6.2011 10:48

c 220 d huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja henri1 »

Kertokaapa kokeneemmat, missä mahtaa olla vika, kun -94 C 220 Dieseli lähtee huonosti käyntiin pidemmän seisonnan jälkeen. Jos on ollut ajamatta esim. pari vrk, niin käy näin: lähtee käyntiin, nostaa itsekseen kierroksia ja sammuu saman tien. Täytyy starttailla lukuisia kertoja ennen kuin jää normaalille tyhjäkäynnille käymään. Näitä oireita ei ole, jos auto on seissyt alle vuorokauden. Myöskään normaaliajossa ei tunnu nykimisiä tms. pumppuvikaan viittaavia oireita.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Katteleppa ensin näkkyykö ilmaa polttoaineputkissa.
No Merc at the moment
kalliosuo
Viestit: 7
Liittynyt: 06.6.2011 13:17

Re: c 220 d huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja kalliosuo »

henri1 kirjoitti:Kertokaapa kokeneemmat, missä mahtaa olla vika, kun -94 C 220 Dieseli lähtee huonosti käyntiin pidemmän seisonnan jälkeen. Jos on ollut ajamatta esim. pari vrk, niin käy näin: lähtee käyntiin, nostaa itsekseen kierroksia ja sammuu saman tien. Täytyy starttailla lukuisia kertoja ennen kuin jää normaalille tyhjäkäynnille käymään. Näitä oireita ei ole, jos auto on seissyt alle vuorokauden. Myöskään normaaliajossa ei tunnu nykimisiä tms. pumppuvikaan viittaavia oireita.
Moro!
Itsellä 250D -95, automaatti. Ei tahdo käynnistyä kylmänä. Pitää startata tosi kauan (tavallaan ilmata).
Käytetty merkkikorjaamoilla 3 kertaa. Kustannus n. 1000€.
Sama vika edelleen. Vaihdettu mm. o-renkaat ja poltto-aine putket, painetiivisteet pumppuun, poltto-aineen esilämmitin, käynnistyksenestoon tiiviste.........
Alkaa jo pikkuhiljaa ketuttaan.
Lämpimänä ja alle vuorokausi ed. ajosta, niin ei mitään vikaa ....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Polttoainesuodattimen jalkahan se vielä olisi yksi vikapaikka...polttoaineputkiston kun katselee pitkin konetilaa että mistä voi vuotaa ilmat ja joka paikan korjaa niin aina on tulleet kuntoon.
kalliosuo
Viestit: 7
Liittynyt: 06.6.2011 13:17

Viesti Kirjoittaja kalliosuo »

dealer kirjoitti:Polttoainesuodattimen jalkahan se vielä olisi yksi vikapaikka...polttoaineputkiston kun katselee pitkin konetilaa että mistä voi vuotaa ilmat ja joka paikan korjaa niin aina on tulleet kuntoon.
Pitääpä tutkia polttoainesuodattimen jalka vielä, muuten on polttoaineputket/letkut jo vaihdettu jo osa kahteen kertaan.
Mitenkäs tuo takaiskuventtiilin asentaminen paluupuolelle?
Ohitin esilämmittimen ja laitoin takaiskun siihen suoraanmenevään suodattimen putkeen. Ei vaikutusta...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paluupuolelle pitäisi olla solenoidiventtiili, takaiskuventtiiliä kun ei voi asentaa "oikeinpäin".
kalliosuo
Viestit: 7
Liittynyt: 06.6.2011 13:17

Viesti Kirjoittaja kalliosuo »

dealer kirjoitti:Paluupuolelle pitäisi olla solenoidiventtiili, takaiskuventtiiliä kun ei voi asentaa "oikeinpäin".
No perhana! Mistäs minä em. solenoidiventtiilin ostan ja mihin polttoaine putkeen sen asennan????
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”