W204 viat

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

W204 viat

Viesti Kirjoittaja hanse »

Tässä on joutunut useampaan otteeseen W203:n (200 CDI) omistajana pettymään mersun latuun ja toteamaan että tää on sitten viimeinen tähtinokka.

Mutta kun katselee tätä W204 osastoa niin vikoja ei tunnu näissä uudemmissa olevan.... Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
kohdalla ettei ole enää tarvetta toistella niitä täällä ?

Kertokaapa 204:lla paljon ajaneet tai niitä korjanneet uskaltaako tuommoisen ostaa ja onko malli parantunut ?

Kiitos !
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
Tuskin se voi paljon parantua, sen verran hyvä auto tuo w203 :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

yleinen olettamus on että kun mersu on uutena maksanut maltaita niin sen ylläpitoon ei pitäisi rahaa kulua seuraavan miljoonan kilometrin matkalla :twisted: tottakai esim kallistuksenvakaajan kumit ym kuminivelet tangoissa ovat kuluvaa tavaraa, ne kun tahtoo kulua 1500 kg painavassa mersussa hiukka nopeemmin kuin mitä 800 kg yariksessa. ja tosiaan täysin samoilla linjoilla cmeli:n kanssa, w203 on loppupeleissä pirun luotettava ja mukava auto ajella :wink:
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

[quote="cmeliTuskin se voi paljon parantua, sen verran hyvä auto tuo w203 :shock:[/quote]

Erilaisissa mm saksalaisissa vikatilastoissa se on hieman keskitasoa parempi kulkuväline. Omallani olen ajanut 6 vuotta ja 180 tkm, on toki miellyttävä
ajaa, mutta nyt kiinnostaa lähinnä tuo vikojen esiintyminen. Niitä on rauhallisesta ajotyylistä huolimatta omassani aivan liikaa, viimeinen pisara on ollut auton ruostuminen.
Pitääkö näistä kommenteista nyt vetää se johtopäätös että W204 on vikojen puolesta yhtä "hyvä" kuin W203 ?
jASKA52
Viestit: 42
Liittynyt: 30.11.2010 19:58

Viesti Kirjoittaja jASKA52 »

Ajelin puolitoista vuotta, 15 tkm vm 2002 W203 220 CDI:llä.
Auton mittarissa oli reilu 80 tkm, koko ajan oli kaikenlaista vaivaa.
2 hehkua pimeni, polttoainepuolen letkut ja tiiviisteet piti uusia,
auto sammuili risteyksissä, ilmamassamitari piti vaihtaa. Polttoaine loppui, kun mittari näytti vähän alle puolta tankkia eli toinen puoli tankista jäi käyttämättä kun siirtopumppu ei toiminut.
Kojelaudassa paloi milloin mikäkin varoitusvalo. Ja oli kylmä vehje talvella, vaikka vaihdoin molemmat termarit ja laitoin uuden Webaston.
Ei tullut viime talven pakkasilla hiki pintaan kertaakaan.
Oli kyllä surkea laite tuo W203.

Vaihdoin talvella W204 C200 Kompressoriin. Täytyy sanoa, jotta on täysin eri auto. On nopea lämpiämään pakkasilla, on hiljainen, kiihtyy hienosti jne. Ei mitään ongelmia reilun puolen vuoden aikana, toimii niinkuin
auton pitääkin. Olen tyytyväinen!
cpapalo
Viestit: 1
Liittynyt: 20.5.2012 19:07

Viesti Kirjoittaja cpapalo »

Mulla ensimmäinen ja viimeinen mersu. W204 c 320 -07
ensin hajosi rattilukko josta laskua 1100€ ja nyt molempien takavalojen liittimien ruskea johto on jostain syystä kuumentunut ja sulattanut johdon, liittimen ja levyn missä lamput ovat kiinni eli kaikki pitää uusia molemmille puolille. Tämäkin ilmeisesti tyyppivika. EN SUOSITTELE w204:sta
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Hurautin tuossa yhtenä tovina lentokentälle S204-taksilla ja omistaja sanoi että ensimmäinen mersu 7 viimeisestä jota ei ole tarvinnut käyttää ylimääräisillä korjauksilla huoltojen välillä ensimmäiseen 80tkm ainakaan.
jASKA52 kirjoitti:Ajelin puolitoista vuotta, 15 tkm vm 2002 W203 220 CDI:llä. Auton mittarissa oli reilu 80 tkm, koko ajan oli kaikenlaista vaivaa.
No ei oo tosiaankaan tainnut olla todelliset kilsat :shock:
sacce
Viestit: 14
Liittynyt: 09.12.2010 7:21
Paikkakunta: Turku

Re: W204 viat

Viesti Kirjoittaja sacce »

hanse kirjoitti:Tässä on joutunut useampaan otteeseen W203:n (200 CDI) omistajana pettymään mersun latuun ja toteamaan että tää on sitten viimeinen tähtinokka.

Mutta kun katselee tätä W204 osastoa niin vikoja ei tunnu näissä uudemmissa olevan.... Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
kohdalla ettei ole enää tarvetta toistella niitä täällä ?

Kertokaapa 204:lla paljon ajaneet tai niitä korjanneet uskaltaako tuommoisen ostaa ja onko malli parantunut ?

Kiitos !
Mulla oli parin vuoden ajan w 203.Ei ehtinyt tulla ihmeempiä ongelmia.Viime loppukesällä ostin w 204 cgi vm 2010.Ajettu oli 5000 km.Ehdin ajella sillä pari sataa kilometriä,kun teki tenän.Eräänä päivänä kun piti lähteä,niin ovilukot aukeni normaalisti mutta kun tökkäsin avaimen virtalukkoon,ei tapahtunut mitään!Tökin ja tökin avainta reikään mutta tuloksetta.Istuin ja ihmettelin.Avain oli virtalukossa,kun kojetaulussa alkoi kuulua rapinaa.Yks kaks ovet meni lukkoon.Avasin ovet ja rapsutus jatkui.Sitten rapina loppui ja otin avaimen virtalukosta ja pistin takaisin.Ja ihme tapahtui!!Kaikki toimi taas normaalisti.Vein auton kumminkin Veholle testeriin.Vikatiedoista ei löytynyt mitään.Tapahtuma jäi mysteeriksi asentajallekin.Oletus oli kuitenkin,että joku bitti ohjelmassa meni poikittain ja tietokone korjas vian omatoimisesti.Onko kenelläkään ollut samantyyppistä temppuilua?
Tapahtuman jälkeen autolla ajettu n.12000 km ilman ongelmia.
Auto on mielestäni erinomainen ajaa,on hiljainen,tukevan tuntuinen ja automaattivaihteisto toimii mainiosti.Olen tyytyväinen.Ainakin vielä.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Itselläni oli c203 220cdi -06, jonka ajoin 121tkm --> 205tkm ja autoon ei vaihdettu kuin kuluvia osia, termari, pari parkkianturia ja oikean eturenkaan pyörimisanturi (tai sen johto). Erittäin luotettava kapine, ei ruostunut ja oli mukava!

Nyt tulossa c204 220cdi -10 64tkm, jonka toivon olevan yhtä luotettava, mutta pelkään että ei ole...
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

S204 -08 0llu 14kk ja sillävälillä menny 2 sumuvaloa, 1 takavalon polttimo ja nyt alkoi tuo tyyppivika, eli ohjauslukon reistailu. Eli empä voi haukkua.
S204 AMG styling
W209 240 V6
mese08
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2013 15:09

Viesti Kirjoittaja mese08 »

W204 320CDI 8/08. 110tkm --> 180tkm. Pari hehkua ja yksi pyöränlaakeri, ei nitise, kilise kalise eikä kolise! Erittäin hyvä! Paitsi nuo takavalot jotka ei tule kestämään tehdasvalmisteisina, rakentaa kunnon maadoituksen suoraan piirilevylle itse niin no problem.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 alusta”