Voiko aluvanteeseen teettää uuden pulttijaon? Missä? Miksei?
Voiko aluvanteeseen teettää uuden pulttijaon? Missä? Miksei?
Taas näitä akateemisia vatulaatioita, voiko viispultinreikäseen aluvanteeseen kairauttaa uudet pultinreiät eri jaolle entisten väliin? Millanen työstökonje siihen tarvitaan ja mistä semmonen löytyy? Onko kukaan teettänyt? Paljonko tulisi kustantamaan? Kannattaako ostaa soodastream jos juo paljon kivennäisvettä? Kelepaako semmoset vanteet leimalle?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Riippuu vanteesta, periaatteessa voi. Ihan tavallinen säteispora riittää, ja osaava koneistaja. Jakolaite ja ja erinäinen määrä teriä, kärkiä ja muita työkaluja helpottaa. Nykyisillä vanteiden hinnoilla lienee kyseen alaista teettää ja katsastajan suhtautuminen asiaan taitaa olla melkolailla vanne- ja tapauskohtaista. Minä kopioisin Sergeytä ja muuttasin jaon auton napaan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tosimiäs viilaa niitä jo olemassa olevia pulttien reikiä haluttuun suuntaa. Tämmösiäkin on nähny ja hyvin toimi, ei mitää vikaa vaikka edes keskireikä ei keskittäny vannetta! Tuon prosessin onnistumisprosenttii en kyllä ota kantaa mut nuoki oli sen näköset vanteet että vähintää pilsneripäissää raavittu käsipelillä illan hämyissä 

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Satasen maksoi vanteeseen uudet jaot kun oli vanne johon sen pystyi tekemään, ts. BBS RS yms joissa ei ole sitä hintaa aina mietitty ekana.
MUTTA!! hyvä hitsari ummistaa vanhat reijät ja poraa niiden tilalle uudet. Ei ees katsuri huomaa.
Sivuun poratut reijäthän ei ole E hyväksyttyjä joten niihin pätee samat säännöt kuin esim. katkaistuihin jousiin.
MUTTA!! hyvä hitsari ummistaa vanhat reijät ja poraa niiden tilalle uudet. Ei ees katsuri huomaa.
Sivuun poratut reijäthän ei ole E hyväksyttyjä joten niihin pätee samat säännöt kuin esim. katkaistuihin jousiin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sanoisin että ainoa järkevä tapa on antaa vanteiden olla ja korkeintaan tehdä pultattavat spacerit joihin eri jaot. Tai myy vanteet ja ostaa sopivat tilalle.
Viimeksi muokannut AK47, 25.5.2011 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entäs jos siihen ripasee mukaan merisuolaa sopivassa suhteessa?
Saskiaa tulee kannettua sikspäkkitolokulla liiteristä, mutta se tyhjä höttöpulloläjä tiskipöyvällä palautusreissujen välillä alakaa häiritä vaimoa
Tietenkin semmonen pulttijaonmuutosadapteri voisi olla elegantimpi ratkaisu, yhet semmoset olen aikanaan tehenykin ihan ihte Mazda 616:n jaon muuttamiseksi
Saskiaa tulee kannettua sikspäkkitolokulla liiteristä, mutta se tyhjä höttöpulloläjä tiskipöyvällä palautusreissujen välillä alakaa häiritä vaimoa

Tietenkin semmonen pulttijaonmuutosadapteri voisi olla elegantimpi ratkaisu, yhet semmoset olen aikanaan tehenykin ihan ihte Mazda 616:n jaon muuttamiseksi

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Aika epäileväinen olen kyllä tuon suhteen, tarkkaa hommaa jokatapauksessa... ja eikös sellaiset omatekoset ole laittomat 

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
jossaki 96 vuoden paikkeil vai olikoha jopa 92 ja uudemmissa pitää olla hyväksytyt jouset eli ei laikatut kelpaa.LiQQe kirjoitti:Eikös katkaistut ollut suoraan lailliset ja madaltaviin piti olla paperit?Sergey kirjoitti:samat säännöt kuin esim. katkaistuihin jousiin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.