W211 etuiskarit taas paskana - alle kuukauden ajosta
W211 etuiskarit taas paskana - alle kuukauden ajosta
Mitäs sitten tehdään?
Eli tammikuussa vaihdoin -07 280CDI E farkkun etuiskarit, kun kolisivat pahasti ja molemmissa varret öljyssä.. Irrotettuja iskareita kokeillessa huomasi kuinka iskareissa oli tyhjää...
No ajattelin, etä 225 tkm ajetussa autossa sallittua varsinkin vallinneiden kovien pakkasten jälkeen.
Motonetista hain Sachsin Super Touringit ja vaihdoin alle.
Nyt noin kuukauden (kovan) pakkasjakson ajeluiden jälkeen kolina on pahempi kuin ennen remonttia ja iskarit samoin kuin koko eturipustus märkänä iskareiden öljyistä... Samoin huomaa ihan ajossa, että etuiskareissa ei juuri mitään kotona.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tarvikeiskareista?? Mitäs merkkiä tilalle nyt - ei viitsisi koko aikaa olla vaihtamassa - varsinkaan kun tässä joutuu nyt puristeleen jousetkin kasaan jne. vaihdon yhtyedessä. Takuuseen tietysti haen ainakin rahat pois Motonetista.
Vai onko mitään järkeä käydä ihan Vehosta hakemassa alkup iskarit? vai ovatko samaa Sachs laatua?
Eli tammikuussa vaihdoin -07 280CDI E farkkun etuiskarit, kun kolisivat pahasti ja molemmissa varret öljyssä.. Irrotettuja iskareita kokeillessa huomasi kuinka iskareissa oli tyhjää...
No ajattelin, etä 225 tkm ajetussa autossa sallittua varsinkin vallinneiden kovien pakkasten jälkeen.
Motonetista hain Sachsin Super Touringit ja vaihdoin alle.
Nyt noin kuukauden (kovan) pakkasjakson ajeluiden jälkeen kolina on pahempi kuin ennen remonttia ja iskarit samoin kuin koko eturipustus märkänä iskareiden öljyistä... Samoin huomaa ihan ajossa, että etuiskareissa ei juuri mitään kotona.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tarvikeiskareista?? Mitäs merkkiä tilalle nyt - ei viitsisi koko aikaa olla vaihtamassa - varsinkaan kun tässä joutuu nyt puristeleen jousetkin kasaan jne. vaihdon yhtyedessä. Takuuseen tietysti haen ainakin rahat pois Motonetista.
Vai onko mitään järkeä käydä ihan Vehosta hakemassa alkup iskarit? vai ovatko samaa Sachs laatua?
Oho, ompa ihme juttu Molemmat iskarit kk-paskaksi? Pakkohan niissä silloin olla joku valmistusvika. Orggis Sachsit on kyllä ihan hyvät iskarit, mutta kandee varmaan kokeilla jotain muuta merkkiä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Jep
Kyllä tämä vaikuttaisi siltä, että jotain vikaa näissä uusissa Sachs iskareissa on ollut.
Tietysti yli kolmenkympin pakkaset, painava- ja matalakeulainen (V6 diesel) auto ja agressiivinen ajotyyli saattavat vaan olla liikaa?
Nuo Sachsit päädyin muuten hakemaan Motonetista siksi että samat iskarit oli Tampereen KL:ssä saldolla -20 kpl eli tilauksessa kymmenen auton etuiskarit. --> kielii omalla tavallaan siitä että kyllä näitä menee. Lisäksi Motonetissa selkeästi halvemmatkin.. taisin maksaa kanta-asiakas alennuksen kanssa 134 egee / kpl.
Melkeinpä tekisi mieli kokeilla seuraavaksi jotain muuta kuin tuota samaa Sachs Super Touringia.
Tietysti yli kolmenkympin pakkaset, painava- ja matalakeulainen (V6 diesel) auto ja agressiivinen ajotyyli saattavat vaan olla liikaa?
Nuo Sachsit päädyin muuten hakemaan Motonetista siksi että samat iskarit oli Tampereen KL:ssä saldolla -20 kpl eli tilauksessa kymmenen auton etuiskarit. --> kielii omalla tavallaan siitä että kyllä näitä menee. Lisäksi Motonetissa selkeästi halvemmatkin.. taisin maksaa kanta-asiakas alennuksen kanssa 134 egee / kpl.
Melkeinpä tekisi mieli kokeilla seuraavaksi jotain muuta kuin tuota samaa Sachs Super Touringia.
Eivät voi Jotain häikkää on iskareissa jos ne ei sitä about 200tkm kestä. Painavaan keulaan tulee järeämmät iskarit, joten ei voi siitäkään olla kiinni.Tietysti yli kolmenkympin pakkaset, painava- ja matalakeulainen (V6 diesel) auto ja agressiivinen ajotyyli saattavat vaan olla liikaa?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Kuulin luotettavata taholta, että näissä w211 ja S211 etuiskareissa on ollu ongelmia. Sachsissa ja ihan orkkis iskareissakin on ollu tätä ongelmaa. Parhaillaan kun auto on lähteny iskari vaihto huollosta niin auto on tullu takas n. 5 tunnin kuluttua ja taas on ollu iskarit hajalla. Tämä "kova" pakkanen on tehnyt niille semmosen jutun, että on tavarat tullu iskarin sisältä pihalle.
Minua kehotettiin samalta taholta, että jos tulee iskari ongelmia niin laita monroe. Näistä ei ole vielä tullut samanlaista palautetta.
Minua kehotettiin samalta taholta, että jos tulee iskari ongelmia niin laita monroe. Näistä ei ole vielä tullut samanlaista palautetta.
Ainakin ennen Monroet ja Kybit oli ihan paskoja kestämään mersuissa juurikin pakkaskeleillä. Itsellä tulee keväällä eteen kanssa iskareiden vaihto w211, Bilsteiniä meinasin kokeilla. Varmasti riittää korjaamoilla iskarihommia ja etuvetoisten vetonivelten suojakumien vaihtoja, kun katsastuksessa alkavat hylkäilemään...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
En tiiä, mutta veikkaan Sachsia Sachsit on oikeasti kyllä hyvät iskarit, mulla ainakaan mitään valittamista, huonommatkin kestäneet sen 170tkm.OT:na kysymys: Minkä merkkiset iskarit on Peugeotissa ensiasennuksena?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ahaa, en tienny. Joskus oli 309 ja 306 ja niissä oli molemmissa Sachsit.Mulla on semmonen käsitys että Peugeot luottaa iskunvaimentimissa vain oman tehtaan tuotteisiin.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Oisko sellaanen vanha vitsi että pitäs malttaa ottaa ne puolisen kilsaa aluksi vähän kevyemmin. Uudetkin iskarit saa hajalle nopsaan kun lähtee heti alusta ajamaan röykkystä tietä ylikovaa ja hidasteeseen 40 taulussa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kyylll sassilaasten kans ollu tälle talavee ongelmia......jotai virheitä tehty tehtaalla ja lopuuksi meki laiteltiin Bilsteinia
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
No ei...valmistusvikaa on jos ei homma toimi.Oisko sellaanen vanha vitsi että pitäs malttaa ottaa ne puolisen kilsaa aluksi vähän kevyemmin. Uudetkin iskarit saa hajalle nopsaan kun lähtee heti alusta ajamaan röykkystä tietä ylikovaa ja hidasteeseen 40 taulussa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
No tartuin vain tuohon agressiiviseen ajotapaan tuon osalta. Kovilla pakkasilla kun iskarit tekevät kauppansa auton merkkiin katsomattakin aika kivasti johtuen juuri mainitsemistani syistä. Oman kulkineen kanssa kun on tiedossa että nuo muutenkin syö aamupalaksi iskareita niin joutunut vähän rauhallisemmin aloittelemaan, ja toisaalta ei tuolla H&R cup kitillä kyllä huvitakkaan hirveästi rässiä menemään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Joo etupää alkoi kolista -08 E:ssä ja katsastus lähenee, tarkistivat Veholla ja tuomio etuiskarit+ kumipuslat ala-tuesta (arviolta n.1500€ remontti!!) juttelin huoltoasemalla taksikuskin kanssa jolla oli samanlainen avangarde mutta farkkuna. Sanoi vaihdetun 5 etuiskarit vuodenaikana, yhdet kesti vain viikon!!!
Oletteko kuulleet Vehon mitenkään osallistuvan iskari talkoisiin? Uskomattoman huonoa laatua. Eikä vain E:n ongelma, vaimon A- sarjalaisen ensi katsastuksessa aj,22th. taka-iskarista kiinni, rempasta puolet myyjäliikkeen piikkiin.
Oletteko kuulleet Vehon mitenkään osallistuvan iskari talkoisiin? Uskomattoman huonoa laatua. Eikä vain E:n ongelma, vaimon A- sarjalaisen ensi katsastuksessa aj,22th. taka-iskarista kiinni, rempasta puolet myyjäliikkeen piikkiin.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Tässä vain yksi niistä seikoista jonka takia MB:t on karenssissa jonkin aikaa tässä perheyrityksessä. Volvo valmistautuu vaihtoon kolmen vuoden jälkeen, ei väljyyttä, ei kolinoita, ei alustaongelmia, vaikka tiestö on täyttä paskaa täällä Satakunnassa. Ehkä joskus, ehkä ei...T.S kirjoitti:Joo etupää alkoi kolista -08 E:ssä ja katsastus lähenee, tarkistivat Veholla ja tuomio etuiskarit+ kumipuslat ala-tuesta (arviolta n.1500€ remontti!!) juttelin huoltoasemalla taksikuskin kanssa jolla oli samanlainen avangarde mutta farkkuna. Sanoi vaihdetun 5 etuiskarit vuodenaikana, yhdet kesti vain viikon!!!
Oletteko kuulleet Vehon mitenkään osallistuvan iskari talkoisiin? Uskomattoman huonoa laatua. Eikä vain E:n ongelma, vaimon A- sarjalaisen ensi katsastuksessa aj,22th. taka-iskarista kiinni, rempasta puolet myyjäliikkeen piikkiin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mulla taitaa olla tenavan takapäässä alakuperäset 23v. vanahat Bilsut 230tkm ajettu, ei oo vuotanu. Vaihon tarpeesa nuo silti on. Meleko matalaksikin tuo jossain kohtaa on myös veetty H&R:rillä, mutta tuntuu silti pelaavan. Emännän vuotta vanahemmassakaan ei ole missään ainakaan dokumentoitu iskareiden vaihosta, 420tkm taulussa. Todennäköisesti toinen satsi on jo kuitenkin menossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Suurimman virheen tekee iskarin vaihtaja näissä. Nämä iskarit EI kestä sitä että pulttikoneella pyöritetään yläpään mutteria auki siten että iskarin varsi pyörii mukana. Niinkuin yleensä käy kun mutteri vähän jumittelee.
On kyllä siis muutenkin pakkasongelmaa näissä ollut mut jos pulttikoneella ne pyörittelee auki ilman että pitää iskarin mäntää paikoillaan niin rikki menee uudetkin samantien.
Edit:siis kiinnipäin laitettaessa pitää varresta kiinni. Vanhat jos vaihtoon menee niin pyörikööt niin paljon kuin tykkäävät.
On kyllä siis muutenkin pakkasongelmaa näissä ollut mut jos pulttikoneella ne pyörittelee auki ilman että pitää iskarin mäntää paikoillaan niin rikki menee uudetkin samantien.
Edit:siis kiinnipäin laitettaessa pitää varresta kiinni. Vanhat jos vaihtoon menee niin pyörikööt niin paljon kuin tykkäävät.