öljypohja

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

öljypohja

Viesti Kirjoittaja outi2 »

300tdt vm 90 öljypohja pitäis vaihtaa ja kokeilin jo irroitin kallistuksen vakaajan sitten moottorin kumityynyjen kuusikolo pultit alakautta js sitte vinssillä yritin konetta nostaa ylemmäs että mahtuis öljypohja tulemaan mutta eipä kone liikkunut yhtään ylemmäs koko keula vaan nousi.pitääkö purkaa enemmän että sais konetta ylemmäksi.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mites, sulla on vielä aski ja kartaani kiinni? Kone kuulemma mahtuu tulemaan askinkin kanssa, mutta jos koittas kardaania irrotella?

Emmä sitä ole koskaan koittanut nostaa enkä tiedä mistään mitään, mutta tällaisia arvauksia vain.

Viisaammat jatkakoot.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän se nyt pitäisi jonkin verran nousta moottorin tukityynyjen ollessa irti ?
Visko + siivet pois, ne ovat lähellä syyläriä...
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Itellä 250d riitti ku otti kallistuksenvakaajan irti ja moottorin kumityynyjen päältä (yläkautta) 17mm kannalla olevat pultit irti ja vinssillä alkoi vinssaamaan nii paljo ko suinki vaan nousee, rintapeltiinhän tuo lopen tökkää.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

niin ettet olisi ollu vaan liika varovaanen .. tottahan keula ensin nousee hiukan mukana ennenku kone alkaa nousta :wink: en tiä joutuuko tuossa ruuvata öljypumpun irti sillon jo kun ö-pohja on raollaan?? pikkumersus ainaki joutu mutta se onki pikkunen ja ahdas :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinjuu jos auto oli pyörillään niin korihan nousee aika lailla perässä kun moottori-vaihteistopakettia nostetaan :idea:
Öljypumpun joutunee irrottamaan, ainakin minä olen joutunut, saadakseen öljypohjan pois.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

Terho P kirjoitti:niin ettet olisi ollu vaan liika varovaanen ..?
joittenkin yksilöiden kanssa ei aina auta raaka väkivalta :lol:
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

200 turbottomassa Deessähän tuo nous motti ihan kivasti tyynyt irrottamalla viime kesänä pohjaa vaihtaessa. Muistaakseni vain kallistuksenvakaaja irroitettava.
Kuva
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

nostin konetta siitä kannen pyöreästä reijästä syylärin puoleisesta päästä kun jäi kansi remontin jälkeen moottorin nosto lenkki laittamatta pai
koilleen enkä muista mihin se kuuluu. Onko nosto kohta oikea. Onko merkitystä irroittaako moottorin kumityynyt ylä puolelta melko ahdasta tai alapuolelta kuusikolo pultit. Entä miten öljy pumppu miten on kiinni.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

enkä muista mihin se kuuluu
Imusarja takapään pulttien alle. Eipä siitä tässä apua olisi.
Onko merkitystä irroittaako moottorin kumityynyt ylä puolelta melko ahdasta tai alapuolelta kuusikolo pultit.
Ei.
Entä miten öljy pumppu miten on kiinni.
Kuusiokoloruuveilla, helppo irrottaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”