Automaatti 5V vikatilassa

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Automaatti 5V vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

1998 S210 300tdt

Kävipä niin että väyrysen automaattilaatikko alkoi vaihtamaan nykivästi. Varsinkin hitaassa kaupunkiajossa alaspäin vaihdot töksähtelevät. Myös 3:lta neloselle vaihto, varsinkin kylmänä, empii hetken ennen kytkeytymistä.

No eka tarkistuskohde oli ohjausyksikkö. => öljyä liittimessä.
Käytin boksin pois ja sisällä oli n. ruokalusikallinen öljyä. Puhdistus ja takaisin paikalleen. :arrow: Seuraus vikatila, ei vaihda 2 vaihdeta isommalle.

Onko näiden ohjausboksien puhdistamiset toimineet? Vai tarkoittaako automaattisesti uutta tai kuivaa vanhaa boksia?

Voiko vikatilaa kuitata itse vai pitääkö viedä testeriin?
Jos testeriin niin mihin tampereella?
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Semmonen tuli tuossa aamukahvilla mieleen että voiko tuo n ohjausyksikön vaihtaa vaan paikalleen vai tarviiko koodata veholla että alkaa toimia?
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Näyttää olevan yleistä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sa#p573429


Ohjausboksin numero on a0215450832 EGS51 K03

Jos tuon törkkää ebayhin niin saa tämmösiä vastauksia:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories

Saako tuollaisen boksin toimimaan jos sen tökkää paikalleen?
Mites kun jossain puhuttiin että perävälityksen pitäisi olla oikea että vaihteisto toimii oikein.

no perjantaille on testeriaika, jotta saa vikakoodit ulos.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen joskus kaadellut öljyt pois täynnä olleesta boksista, jarrucleaneria perään ja boksi on toiminut edelleen.
Kerrohan sitten mitä vikakoodeja löytyi.
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

viaksi ilmoittivat paikallisella veholla sähköhydraulisenyksikön.
Hinta 1400 + työ = 2100

Saattaapi olla että korjuutan jossain muualla
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Vikalista:

Hyd. yksikkö vika
Rak. osa Y3/6y1 säätöventiili vika

Hyviä ajatuksia mistä tampereen alueelta kannattaa kysyä korjausarviota?
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Slant6 kirjoitti:
Hyviä ajatuksia mistä tampereen alueelta kannattaa kysyä korjausarviota?
Varsinaisia laatikkoeksperttejä en tiedä mutta 'yleishuoltoja':

Vänttinen on hyvä vaikkei välttämäti edullisin (näkyy muuten oleva KL:n 'varustehuoltamo'), sinne vaan tahtoo olla jonoo että jos kiiru on niin ei hyvä...

sit Kangasalla on Malliautoa kehuttu, ite en oo käyny eikä kokemusta

Jos jaksaa ajella vähän etelämmäs niin Venetmäki Viialassa tekee yleensä melko edullisesti.
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Huollosta sen verran että Heleniukselle on jo aika varattu, mutta kestää puoltoista viikkoa...

Muita vaihtoehtoja saa ehdottaa


Itse viasta: Mites luotettavia vikakoodit on jos tuota öljyä on jo noussut ohjausboksiin? Tuo boksihan tuottaa vikakoodit vai mitä?
Toisinsanoen voiko vika olla kuitenkin ohjausboksissa? Olisko järkeä etsiä kuiva käytetty boksi ja kokeilla sillä?
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Pari jonninjoutavaa kuvaa asiaan liittyen.

Öljyä on
Kuva

Boksin numero:
Kuva

Puhdistettu:
Kuva

Ei päällepäin näkyviä vikoja.
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Case closed

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Viaksi paljastui rikkinäinen ohjainboksi. Öljy oli tehnyt tuhojaan.
Purkuautosta löytyi juuri samanlaisesta autosta ohjainboksi jossa siinäkin oli jo hieman öljyä. Puhdistuksen jälkeen boksi kiinni ja vaihteisto alkoi toimimaan. :P

Pitää käyttää vielä vikakoodien luvussa ja vaihteistoöljyn + läpivientiholkin vaihdossa.

Vehon korjaus olisi ollut todennäköisesti turha kun eivät olisi vaihtaneet ohjainlaitetta ainakaan aluksi ollenkaan. Kokonaishinta olisi liikkunut tähtitieteellisissä lukemissa.

Yhteenvetona voisi todeta että:
- Boksin voi vaihtaa kunhan se on samalla perävälityksellä olevasta autosta
- Öljyinen boksi voi näyttää vääriä vikakoodeja? (MUTUA!)

Nämä siis esikammiovehkeisiin, CDI härveleihin en ota kantaa.
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Missä kohtaa kyseinen boxi sijaitsee? Ajattelin ihan vaan tarkistaa ettei siellä ole ylimääräistä ölppää... Tietysti se löytyisi johtoa seuraamalla mutta kun ihminen on joskus niin laiska
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Konehuoneessa vänkärin puolen takakulmassa olevan muovikannen alla. Samassa paikassa on myös moottorinohjausboksi..

Kannattaa ottaa akkukaapeli irti ennen liitinten irroitusta. Ainakin ite otin etttei tule vahinkoa. En ole varma onko pakollista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”