Normaalia, karstat palaa putkistosta. Ei syytä huoleen....kiihdyttäen melko kovaan nopeuteen... Cool
En tiedä mitä tapahtui,mutta pakoputkesta alko lentämään kipinöitä melko tiuhaan tahtiin...
w124 300D kone ylikuumenee?
Joo ja sama homma jatkuu. Matka-ajossa motarilla tänään lämmöt taas vaihteeksi sata.
Onko kellään lainata 300D mittaristoa, että pääsis testaamaan onko vika siinä?
Jotenkin tulee epäilys, että vika olisi sähköpuolella.
Koneen lämmöt 95. Bussipysäkille, auto sammuksiin, virrat päälle niin tippuu 5-10 astetta lämmöt mittarilla. Start niin pompsahtaa heti 95. Normaalia? vai vaihteleeko jotenkin jännite tuossa koneen sammuksissa ollessa voimakkaasti...?
Pitää kait kaverin kanssa ruveta mittailemaan piuhojen resistansseja.
Onko kellään lainata 300D mittaristoa, että pääsis testaamaan onko vika siinä?
Jotenkin tulee epäilys, että vika olisi sähköpuolella.
Koneen lämmöt 95. Bussipysäkille, auto sammuksiin, virrat päälle niin tippuu 5-10 astetta lämmöt mittarilla. Start niin pompsahtaa heti 95. Normaalia? vai vaihteleeko jotenkin jännite tuossa koneen sammuksissa ollessa voimakkaasti...?
Pitää kait kaverin kanssa ruveta mittailemaan piuhojen resistansseja.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Jeps. Lämpöanturi vaihdettu uuteen --> ei vaikutusta.
Termoparilla mittailtiin tänään, ylävesiletkuun laitettiin anturi kiinni...Tyhjäkäynnillä koneen lämmöt 87, motarilla 120km/h koneen lämmöt 100C mittarin mukaan, termoparilla 95-97.
Ei jjummarra... kansipahvin vaihtoon(ko). Nestettä ei edelleenkään häviä.
Termoparilla mittailtiin tänään, ylävesiletkuun laitettiin anturi kiinni...Tyhjäkäynnillä koneen lämmöt 87, motarilla 120km/h koneen lämmöt 100C mittarin mukaan, termoparilla 95-97.
Ei jjummarra... kansipahvin vaihtoon(ko). Nestettä ei edelleenkään häviä.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Minulla 200D:ssä on lämmöt aina vähintään n. 90 asteessa ja välillä nousee 100 asteen viivalle. Kesällä on noussut joskus yli 100 asteen paikallaan pyöriessä. Näin siis jos se 80 astetta seuraava viiva on 100 astetta.
On vaihdettu syyläri, termari ja paisuntasäiliön korkki.
On vaihdettu syyläri, termari ja paisuntasäiliön korkki.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Vaeltelee se mullaki aina välillä, lämmöt on MITTARIN mukaan välillä 100 asteessa ja toisinaan taas ei, sellanen pien napautus kojetaulun pääle palauttaa sen mittarin "ruotuun" ja tipahtaa siihe 80:iin, kunnes vaikka liikkennevaloihi topatessa se hypähtää yli 100 ja tulee siitä hiljalleen alemmas.
Syy on mulla mittaristossa sekä johtonipussa missä on hapertumaa ja hapettumaa, mittaristossa voi olla vaikka mitä ihmeellsitä niitte tavaroitten lisäks mitä siellä kuuluu olla.
Mutta ei aiheuta minkäänlaisia paineita minulle ku sen tietää, itekki luulin jotta kannessa menee paineita tiivarin välistä pytystä toiseen, mutta ei se sitte ollukkaan nii, ku vettä ei katoa ja vedot on tallessa, pikkisen osia vaihtamalla selvis sekin.
Syy on mulla mittaristossa sekä johtonipussa missä on hapertumaa ja hapettumaa, mittaristossa voi olla vaikka mitä ihmeellsitä niitte tavaroitten lisäks mitä siellä kuuluu olla.
Mutta ei aiheuta minkäänlaisia paineita minulle ku sen tietää, itekki luulin jotta kannessa menee paineita tiivarin välistä pytystä toiseen, mutta ei se sitte ollukkaan nii, ku vettä ei katoa ja vedot on tallessa, pikkisen osia vaihtamalla selvis sekin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Mikä nyt sitten on vaellusta. Neula liikkuu 95-100 asteen välillä, rauhallisesti.. riippuen onko lievää ylämäkeä vai ei.. Ei seilaa kun max. 10 astetta mittarin mukaan. Ja rauhallisesti, rasituksesta riippuen.dealer kirjoitti:Vaeltaako se ? Katoaako nestettä ?Sadan asteen guru kirjoitti:On täysin normaalia että viisari on tuon sadan asteen viivan paikkeilla, mutta jos viisari vaeltaa voimakkaasti edestakaisin ylös alas, on syytä tarkastaa onko kansitiivisteessä ongelmaa.
Ellei niin aja menemään vaan.
Mittausten mukaan lämpömittari näyttää 5 astetta liikaa, eli mulla lämmöt olisi ajossa noin 95 keskimääräisesti.
NESTETTÄ EI HÄVIÄ
Tarkkailin sitä noin 400km verran, eikä neste laskenut itse tehdystä merkkiviivasta yhtään.
Mittaristossa ei ole maadotusvikaa, eli naputtelemalla/hakkaamalla ei laske lämmöt.
Dealer: jos ylävesiletkulta mitattu nesteen lämpö on noin 97 astetta, niin eikö pitkällä tähtäimellä noilla lämmöillä se kansivika ole taattu?
Ja lisäksi jännittää tuo kesän tuleminen
Mulla visko ottaa kiinni jo 80 asteessa, eli alkaa pyöriä koneen kierrosten mukaan, jäähdyttää koko ajan siis syyläriä (kevyt imu tuntuu maskin edessä kättä pitäessä).. .vaikkakin visko uusittu justiinsa.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Niin, sepä se kun nuo ei oikein ole kansi/tiivistevian oireita, pelkkä lämmön nouseminen kuormituksessa satasen seudulle
Maski ei ole mikään erikois-avantgarde ?
Tuulitunneli on ehjä ja paikallaan ?
Pohjamuovit paikoillaan ?
Laitas kuvia konehuoneesta niin on helpompi miettiä mikä vielä voisi mättää
Itse ajelin tänään 80 kilometriä -89 300D:llä ja lämmöt on 85-90 ajoi miten ajoi. No en tietenkään kaasu pohjassa minuuttitolkulla ajanut mutta se on ihan eri juttu taas se.
Maski ei ole mikään erikois-avantgarde ?
Tuulitunneli on ehjä ja paikallaan ?
Pohjamuovit paikoillaan ?
Laitas kuvia konehuoneesta niin on helpompi miettiä mikä vielä voisi mättää
Itse ajelin tänään 80 kilometriä -89 300D:llä ja lämmöt on 85-90 ajoi miten ajoi. No en tietenkään kaasu pohjassa minuuttitolkulla ajanut mutta se on ihan eri juttu taas se.
Ei o erikoismaski, ei edes lisäpitkiä
Tuulitunneli on ehjä ja paikallaan...
Pohjamuovit on paikallaan.
Ei taida olla ihan normaalivika...vaan ehkäpä ominaisuus
Tässä niitä kuvia kansalle.
http://img839.imageshack.us/i/img2703fe.jpg/
http://img862.imageshack.us/i/img2704.jpg/
http://img857.imageshack.us/i/img2705g.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/img2706mb.jpg/
Tuulitunneli on ehjä ja paikallaan...
Pohjamuovit on paikallaan.
Ei taida olla ihan normaalivika...vaan ehkäpä ominaisuus
Tässä niitä kuvia kansalle.
http://img839.imageshack.us/i/img2703fe.jpg/
http://img862.imageshack.us/i/img2704.jpg/
http://img857.imageshack.us/i/img2705g.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/img2706mb.jpg/
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Niin ei kuulosta pahalle, jos lämmöt ovat välillä 85-97 astetta.
Miten tuo käyttäytyy kun konetta kuormittaa paikallaan. Meidän isän 300 D:n lämmöt ovat mittarin mukaan lähellä sataa ja nousevat hieman ylikin kun kuumalla ilmalla ollaan paikoillaan tyhjäkäynnillä, mutta jos koneelle antaa paikallaan sen 3000 kierrosta, niin alkaa lämmöt laskea nopeasti.
Muakin häiritsi tuo isän auton satasen tienoille nouseva mittari, kun oli itse aina tottunut, että lämpömittari nököttää siinä 80 pinnassa ajoi miten ajoi. Ei siihen isän autoon auttanut vehon termari, uusi jäähdytin eikä visko. Ainoa, mikä on vaihtamatta on vesipumppu. Isän autossa ei tunnu toimivan sähköinen kiertovesipumppu, mutta ei kai se vaikuta lämpöihin? Vai vaikuttaako?
Niin ja tuon tyyppinen lähellä satasta oleva lämpö on ollut tuossa autossa koko ajan. Kannentiiviste siihen vaihdettiin n. 620 tkm. kannessa ei ollut mitään vikaa koneistamon mukaan. Ei kai siinä auta muuta kuin ajaa vaan ja tottua, jos mistään sitä vikaa ei löydy. En uskoisi vielä tuon 97 asteen olevan kovin paha tilanne, vaikkakin pitkän kannen lämpölaajeneminen "repii" omalla tavallaan kannentiivistettä.
Ihan mielenkiinnolla seuraan sun auton tilannetta, josko tilanne jotenkin ratkeaisi. Voiko noissa vesipumppu jotenkin vioittua, siten, että se ei kierrätä kunnolla nesteitä?
Miten tuo käyttäytyy kun konetta kuormittaa paikallaan. Meidän isän 300 D:n lämmöt ovat mittarin mukaan lähellä sataa ja nousevat hieman ylikin kun kuumalla ilmalla ollaan paikoillaan tyhjäkäynnillä, mutta jos koneelle antaa paikallaan sen 3000 kierrosta, niin alkaa lämmöt laskea nopeasti.
Muakin häiritsi tuo isän auton satasen tienoille nouseva mittari, kun oli itse aina tottunut, että lämpömittari nököttää siinä 80 pinnassa ajoi miten ajoi. Ei siihen isän autoon auttanut vehon termari, uusi jäähdytin eikä visko. Ainoa, mikä on vaihtamatta on vesipumppu. Isän autossa ei tunnu toimivan sähköinen kiertovesipumppu, mutta ei kai se vaikuta lämpöihin? Vai vaikuttaako?
Niin ja tuon tyyppinen lähellä satasta oleva lämpö on ollut tuossa autossa koko ajan. Kannentiiviste siihen vaihdettiin n. 620 tkm. kannessa ei ollut mitään vikaa koneistamon mukaan. Ei kai siinä auta muuta kuin ajaa vaan ja tottua, jos mistään sitä vikaa ei löydy. En uskoisi vielä tuon 97 asteen olevan kovin paha tilanne, vaikkakin pitkän kannen lämpölaajeneminen "repii" omalla tavallaan kannentiivistettä.
Ihan mielenkiinnolla seuraan sun auton tilannetta, josko tilanne jotenkin ratkeaisi. Voiko noissa vesipumppu jotenkin vioittua, siten, että se ei kierrätä kunnolla nesteitä?
Voi vesipumppu vioittua, esim. siivet rikkoutuu... muovisiipiset varsinkin.
Kaikki osat uusia ja esim. vesipumppu otettu uudestaan irti ja tarkastettu.
Tyhjäkäynnillä lämmöt tippuu tohon 85, ja polkemalla ei juurikaan nouse. Vaihde silmässä (automaattiaski) ajelemalla sitten lämmöt lähtee heti vähän nousemaan.
Tänään kaupungissa ajellessa lämmöt oli vähän päältä 90.... Ylämäkeen polkaistessa nousi sitten tohon sataseen... siitä pikkuhiljaa palaili tohon 90 yläpuolelle.
Motarilla lämmöt kuitenkin jatkuvasti 100. Vaikka kuinka koittas pintakaasulla rullailla...
Auto ostettaessa, oli muuten pakosarjan päällä vielä harmaat suojamaalit... hyvin on kärissy pois, ilmeisesti sarja käy hieman kuumana, kerta ritisee kivasti ajon jälkeen...
Kaikki osat uusia ja esim. vesipumppu otettu uudestaan irti ja tarkastettu.
Tyhjäkäynnillä lämmöt tippuu tohon 85, ja polkemalla ei juurikaan nouse. Vaihde silmässä (automaattiaski) ajelemalla sitten lämmöt lähtee heti vähän nousemaan.
Tänään kaupungissa ajellessa lämmöt oli vähän päältä 90.... Ylämäkeen polkaistessa nousi sitten tohon sataseen... siitä pikkuhiljaa palaili tohon 90 yläpuolelle.
Motarilla lämmöt kuitenkin jatkuvasti 100. Vaikka kuinka koittas pintakaasulla rullailla...
Auto ostettaessa, oli muuten pakosarjan päällä vielä harmaat suojamaalit... hyvin on kärissy pois, ilmeisesti sarja käy hieman kuumana, kerta ritisee kivasti ajon jälkeen...
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
On uusittu, KL:ltä behriä tilalle.
En usko, että olisi tukossa.
Tossakin hauska tarina, tilattiin eka syyläri KL:ltä niin oli niin kiero, että ei mennyt kiinnikkeistä paikalleen. Ristimitalla oli yli kahden sentin ero.
Voihan tuo putkistokin olla tukossa, minun taitoni ei sen toteamiseen riitä. Kaasu pohjassa tulee mustaa savua. Taitaa myös vuotaa jostain ihan hieman. Savuissa arvot 3,5 nyt ekassa katsastuksessa.
En usko, että olisi tukossa.
Tossakin hauska tarina, tilattiin eka syyläri KL:ltä niin oli niin kiero, että ei mennyt kiinnikkeistä paikalleen. Ristimitalla oli yli kahden sentin ero.
Voihan tuo putkistokin olla tukossa, minun taitoni ei sen toteamiseen riitä. Kaasu pohjassa tulee mustaa savua. Taitaa myös vuotaa jostain ihan hieman. Savuissa arvot 3,5 nyt ekassa katsastuksessa.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Eihän tuon pitäisi edes mennä läpi noilla arvoilla! Savutustestin k-arvo saa olla korkeintaan 2,5. Mulla oli tässä viikolla päästötestissä ensin 0,82 ja pienen polkemisen jälkeen 0,76.
Sulla on syöttöä käännetty tosi rajulla kädellä lisää, tai sitten tuo vehje on oikeasti tukossa.
Sulla on syöttöä käännetty tosi rajulla kädellä lisää, tai sitten tuo vehje on oikeasti tukossa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Niin. Sen takia kirjotinkin, että EKASSA KATSASTUKSESSA. Toinen on tulossa
Syöttöä on väännetty.. miten paljon, niin sitä voi kysyä Mynädieseliltä (kävin pari kk sitten siellä säädättämässä)
Ilmanputsari on ihan ok, vaihtelin sen sillon kun auton ostin ja nyt ajettu joku 10000.... vois kyllä kohta vaihtaa, mut ei sinne mitään oravia o kuiteska lentänyt.
Katsurikin ihmetteli hetken kovia arvoja ja sitä kun auto kiertää niin pirusti (5700-5800, en muista). Kiertäähän se vapaalla, mut ei sillon kun on D päällä automaatista.
Syöttöä on väännetty.. miten paljon, niin sitä voi kysyä Mynädieseliltä (kävin pari kk sitten siellä säädättämässä)
Ilmanputsari on ihan ok, vaihtelin sen sillon kun auton ostin ja nyt ajettu joku 10000.... vois kyllä kohta vaihtaa, mut ei sinne mitään oravia o kuiteska lentänyt.
Katsurikin ihmetteli hetken kovia arvoja ja sitä kun auto kiertää niin pirusti (5700-5800, en muista). Kiertäähän se vapaalla, mut ei sillon kun on D päällä automaatista.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Eikö siitä pidä kääntää sitä alppiventtiiliä ennen katsastusta, jos säädetty runsaasti? No mutta ei kai tuolla säädöllä ole mitään merkitystä sun varsinaiseen lämpöjennousuongelmaan. EIkö sulla kuitenkin ole lämmöt nousseet jo ennen säätöjä-ainakin oletan vahvasti.
Mutta tosiaan kauhea savutusarvohan tuo on W124:selle. Meidän isän W124 300 D on säädetty samassa paikassa, ja siinä on päästöt yhden tienoilla, ja tää on se venhemman mallinen pumppu vielä. Eikä savuta oikein mitenkään.
Kerran olen katsastukseen joutunut yhden 300 D W124:sen kanssa polkemaan oikein kunnolla, sillä sitä autoa oli ajettu aivan liian alhaisilla kierroksilla-se oli vaan kertakaikkiaan ihan tukossa. Kun sitä kierrätti kunnolla puoli tuntia, niin johan savuarvot koheni. Kyseessä oli manuaalivaihteinen auto. Sinulla on automaatti ja sehän vaihtaa jo nelosta aivan liian aikaisin, joten siinä on tukkeutumisen riski olemassa, kun se ei jyristele liian suurilla vaihteilla lainkaan. Kaupungissa pakkokolmonen on järkevää ja tuollaisessa vehkeessä pitää olla pedaali aika syvällä, että saisi kone kierroksia.......
Mutta tosiaan kauhea savutusarvohan tuo on W124:selle. Meidän isän W124 300 D on säädetty samassa paikassa, ja siinä on päästöt yhden tienoilla, ja tää on se venhemman mallinen pumppu vielä. Eikä savuta oikein mitenkään.
Kerran olen katsastukseen joutunut yhden 300 D W124:sen kanssa polkemaan oikein kunnolla, sillä sitä autoa oli ajettu aivan liian alhaisilla kierroksilla-se oli vaan kertakaikkiaan ihan tukossa. Kun sitä kierrätti kunnolla puoli tuntia, niin johan savuarvot koheni. Kyseessä oli manuaalivaihteinen auto. Sinulla on automaatti ja sehän vaihtaa jo nelosta aivan liian aikaisin, joten siinä on tukkeutumisen riski olemassa, kun se ei jyristele liian suurilla vaihteilla lainkaan. Kaupungissa pakkokolmonen on järkevää ja tuollaisessa vehkeessä pitää olla pedaali aika syvällä, että saisi kone kierroksia.......
Joo.. kyllä tuo tukossa tuntuu olevan kun öisin työmatkalla lentelee kovemmassa vauhdissa kipinöitä edelleen pakarista. Mut veikkaan, että savutusarvo tulee tosta kovemmasta maksimikierrosmäärästä, mikä on laitettu ihan vaan ton automaattiaskin takia, jota saadaan sitä alavääntöä... Kyllähän se ryntäytyksessä kiertää sitten ihan näpsäkästi --> savut kovemmat. Ja onhan sitä syöttöäkin mynäpapan ruuvista vielä melko paljon varaa pienentää.
Mut joo, lämpeni kyllä ennen pumpun säätöäkin tuolla lailla. Mietityttää kyllä se, että vanhalla termarilla kone toimi "ihan oikein", vaikka termari aukesi 10C liian aikasin.
Harmi, että se on heitetty menemään...
Taas lisää kertomuksia... Köröttelin nätisti työmatkaa -2C pakkasessa noin 90km/h... koneen lämmöt 90, eli melko hyvänmalliset...Heti kun joutu ohittamaan ja ajelin vielä hetken kovempaa niin koneen lämmöt paukku 100C...
Tuntuu, että lämmöt nousee TOSI herkästi rasittaessa.. sieltä sitten tippuu takasin 90 tuntumaan... sillon ku ajelee rauhassa alle satasta..
Loppumatkan paukutin motaria 130 lasissa koneen lämpöjen ollessa 100C, koko ajan.
Ihme juttu. Ehkä tämä sitten on "ominaisuus", eikä vika.
Mut joo, lämpeni kyllä ennen pumpun säätöäkin tuolla lailla. Mietityttää kyllä se, että vanhalla termarilla kone toimi "ihan oikein", vaikka termari aukesi 10C liian aikasin.
Harmi, että se on heitetty menemään...
Taas lisää kertomuksia... Köröttelin nätisti työmatkaa -2C pakkasessa noin 90km/h... koneen lämmöt 90, eli melko hyvänmalliset...Heti kun joutu ohittamaan ja ajelin vielä hetken kovempaa niin koneen lämmöt paukku 100C...
Tuntuu, että lämmöt nousee TOSI herkästi rasittaessa.. sieltä sitten tippuu takasin 90 tuntumaan... sillon ku ajelee rauhassa alle satasta..
Loppumatkan paukutin motaria 130 lasissa koneen lämpöjen ollessa 100C, koko ajan.
Ihme juttu. Ehkä tämä sitten on "ominaisuus", eikä vika.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Onko tietoa onko samalla pumpun säädössä katsottu ja säädetty syöttöpumpun ajoitus kohdalleen?
Myöhässä oleva ajoitus lämmittää konetta reippaasti.
No, en kyllä nyt uskalla vannoa, mutta uskoisin Mynädieselin sen tekevän, kerta pumppu otetaan irti yms.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Kysäisin mielipiteitä jenkkifoorumilla, saldo oli kattava (mm. vaihda syyläri,vaihda termostaatti,vaihda visko).. eipä jaksanut rapakonkaan takana lukea aloituspostia, missä kerroin vaihtaneeni lähes kaikki uudet osat.
Joku kuitenkin sanoi, että on "very important" käyttää MB omia jäähdytysnesteitä. 50/50 seoksella.
Kysymys:
Onko mersun oma jäähdytysneste jotain "yli-ihmisten tekemää" jäähdytysnestettä, joka jäähdyttää konetta paremmin. Kuulostaa melko epäuskottavalta. Epäilen ainakin sillä olevan suurta vaikutusta koneen lämpöihin.
Kertokaapa kokemuksia.
Joku kuitenkin sanoi, että on "very important" käyttää MB omia jäähdytysnesteitä. 50/50 seoksella.
Kysymys:
Onko mersun oma jäähdytysneste jotain "yli-ihmisten tekemää" jäähdytysnestettä, joka jäähdyttää konetta paremmin. Kuulostaa melko epäuskottavalta. Epäilen ainakin sillä olevan suurta vaikutusta koneen lämpöihin.
Kertokaapa kokemuksia.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
mulla tollanen w124 200D -93 ja automaagilla... siinä ainakin seilaa läpimänä lämmöt n. 75 ja punaisen välissä mutta huomasin eräänä yönä, jotta kun tempasee oikein kunnolla nyrkillä siihen mittariston yläreunaan tippuu osoitin pikkasen alle 80C. siinä siis ihan orginal 80 termari, kokeilkaapa ketkä uskaltavat