Suksin E220CDi VäyVäy

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

L.Samarialainen kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:[quote="sonikki"Ja Volvomaiset ajo-ominaisuudet joihin ehti jo 200- ja 700-sarjalaisten aikaan tottua :roll: :niinpaniin:
Ei kai niihin koskaan tottunut mutta sopeutua oli pakko :wink:
Takavetojyllikset oli ihan kivoja. Uudempien etuvetoisten kans en ole ollut niinkään yhteensopiva.

Väyn etelänreissun vikakoodit oli nokka-akselin asentotunnistin, ahtopaineen säädin ja alustavan arvelun mukainen raili-painesäädin. Nuita pitää rukkailla jossain vaiheessa ja Tapion kanssa arveltiin että jos samalla vaihtelis o-renkaat jos railipaine sattuu lipsahtaan korkeemmaksi jossain vaiheessa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eipä oikeestaan mitään ihmeellistä kerrottavaa. Kesänakit alla, leviämmät on ku talviset. 225 eessä ja 235 takana. Kävin ostaan PointS:ltä OZ:n orggis sovitinrenkaat 20€. Viimeinen tankkaus pääosin taajamaa ja kulutus 7,02L/100km. Keskinopeudet heikohkoja, menee lähes rajoituksissa :eec: Sakot pelottaa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldo pyysi kuvatuksia Väystä jotenka Off-Focus raikaa:

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Komiat pallot :rock:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu, vanteet sopii tuohon upeasti, ja tuo 257 väri on hieno. 8)

Oi jospa väykyn upean saisin minäkin...... :oops: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Kylläpä se muutti auton ulkonäön asteikon verran parempaan suuntaan. :D

Komiat pallerot, kertakaikkiaan.
R320cdi
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

otetaanko keulasta vielä puoli kiekkaa poies 8) ihan hyvännäkönen on kyllä :wink:




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nyt on 2kk täynnä ja reilut 8000km rullattuna. Jos näin ongelmattomasti menee niin alkaa olla kohta kuin 124 200D piristetyn 300DT:n tehoilla :lol: Alusta kolluuttaa vielä hiukkasen mutta yksi iso syy oli takapenkit. Niitä kahvoja kun hiukkasen rasvas ja löi paremmin kiinni niin loppu niiden napsutus mutta alustan himmelit on peräkontissa odottamassa paikoilleen pääsyä jokatapauksessa. CD-boksi on autotallissa ja sekin odottaa paikoilleen pääsyä. Peräkontissa on joku boxi mutten tiedä onko se telkkarille tai puhelimelle. Sen valokuitua vois varmaan hyödyntää jos ei halua uutta vetää ja täähän ei haluais :lol:

Pitäis käydä tasapainottaan nuo renkaat kun väpäjää niin tuhannen kovasti n. 90kmh nopeudessa mutta kaikki aikanaan. Gummitkin pitäis vaihtaa mutta ne vasta alustarempan jälkeen.

Kaikenkaikkiaan väykkymäisen ongelmatonta etenemistä - etenee eleettömästi kuin ruoste :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väyn etelänreissun vikakoodit oli nokka-akselin asentotunnistin, ahtopaineen säädin ja alustavan arvelun mukainen raili-painesäädin.
:arrow:
Kaikenkaikkiaan väykkymäisen ongelmatonta etenemistä
Kyllä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
Väyn etelänreissun vikakoodit oli nokka-akselin asentotunnistin, ahtopaineen säädin ja alustavan arvelun mukainen raili-painesäädin.
:arrow:
Kaikenkaikkiaan väykkymäisen ongelmatonta etenemistä
Kyllä.
Tuosta oli toimenpiteinä yksi bootti ja sen aiheutti railipainesäädin :wink: Pitäiskö vaihtaa kaikki vikakoodien mukaiset Vehon malliin :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta kannattaa laittaa kuntoon niin ettei mene vikatilaan.
"Yksi bootti" per reissu on aika pahuksen paljon :wink:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:Ilman muuta kannattaa laittaa kuntoon niin ettei mene vikatilaan.
"Yksi bootti" per reissu on aika pahuksen paljon :wink:
Näin on. nimim väykyllä n. 70tkm ilman vikatilaa..... paitsi vaihelaatikko meni kerran tilttiin entisessä
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mie oon päässyt jo vissiin 200 tkm ilman vikatilaa :shock:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ari66 kirjoitti:Mie oon päässyt jo vissiin 200 tkm ilman vikatilaa :shock:
Ari onnex sulla ei oo CDI
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Ari66 kirjoitti:Mie oon päässyt jo vissiin 200 km ilman vikatilaa :shock:
Hih 8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aki P kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ilman muuta kannattaa laittaa kuntoon niin ettei mene vikatilaan.
"Yksi bootti" per reissu on aika pahuksen paljon :wink:
Näin on. nimim väykyllä n. 70tkm ilman vikatilaa..... paitsi vaihelaatikko meni kerran tilttiin entisessä
Minä oon taas sitä mieltä että nuihin saa vaihtaa tuhottomasti rojua jos tuijottaa pelkästään staria. Koodit nollille ja koeajo ja sen perusteella katsotaan mitä OIKEESTI on rikki. Nuo koodit oli tuon yhden bootin jälkeen tulleita :wink: Muutamien CDi:n vikakoodeja katsottuna vaihtoon ois mennyt suoraan koodien perusteella vaihdelaatikkoa, can-väyliä, suurinpiirtein kaikki anturit yms. eli oikeesti aika hintavaksi ois tullut väykyn pito.

Ajattelin selventää hiukan ettei kaikki säiky CDi-koneisia kun kahden asiantuntijan lausuntojen rivien välistä voi lukea että kaikki aina vaihtoon koodien perusteella. Nimim. nyt 8000km+ tuolla railisäätimestä johtuvalla vikatilalla :pappa:

Vaihoitko Aki laatikon vai mitä teit tuolle että tuli kuntoon :roll: :lol:

EDIT:Otin noin 7991872km pois ajetusta lukemasta ihan tuosta vaan :wink:
Viimeksi muokannut XUX63, 06.5.2011 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

XUX63 kirjoitti: 8000tkm+
Pitkästi on matkaa taitettu. :lol:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

_Hämis_ kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: 8000tkm+
Pitkästi on matkaa taitettu. :lol:
Juu, muutamassa kk:ssa on suksi paahtanut kahdeksan miljoonaa, kyllä se on mieluinen auto tuo väyväy. 8) :lol:

Itse olen omallani ajellut jo ehkä noin 20 km, vaan onhan se ollutkin jo viisi päivää. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

_Hämis_ kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: 8000tkm+
Pitkästi on matkaa taitettu. :lol:
Hups, varmaan tunnokuohuissa kirjoitettu typo :lol: Korjaan pois :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä oon taas sitä mieltä että nuihin saa vaihtaa tuhottomasti rojua jos tuijottaa pelkästään staria. Koodit nollille ja koeajo ja sen perusteella katsotaan mitä OIKEESTI on rikki. Nuo koodit oli tuon yhden bootin jälkeen tulleita Wink Muutamien CDi:n vikakoodeja katsottuna vaihtoon ois mennyt suoraan koodien perusteella vaihdelaatikkoa, can-väyliä, suurinpiirtein kaikki anturit yms. eli oikeesti aika hintavaksi ois tullut väykyn pito.
Tarkoitat että sinä olet tuota mieltä ja minä (ja Aki) sitä mieltä että kaikki vaihtoon mitä vikakoodeista löytyy ?
Muistan kun joku osti väykyn ja soitteli kysellen auton ongelmista, taisin selittää juuri näitä asioita ja nyt annat lukijoiden ymmärtää tuollaista.
...kahden asiantuntijan lausuntojen rivien välistä voi lukea että kaikki aina vaihtoon koodien perusteella
Otan tämän kommentin henkilökohtaisena loukkauksena.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hyvin sopii vanteet. :shock:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:
Minä oon taas sitä mieltä että nuihin saa vaihtaa tuhottomasti rojua jos tuijottaa pelkästään staria. Koodit nollille ja koeajo ja sen perusteella katsotaan mitä OIKEESTI on rikki. Nuo koodit oli tuon yhden bootin jälkeen tulleita Wink Muutamien CDi:n vikakoodeja katsottuna vaihtoon ois mennyt suoraan koodien perusteella vaihdelaatikkoa, can-väyliä, suurinpiirtein kaikki anturit yms. eli oikeesti aika hintavaksi ois tullut väykyn pito.
Tarkoitat että sinä olet tuota mieltä ja minä (ja Aki) sitä mieltä että kaikki vaihtoon mitä vikakoodeista löytyy ?
Muistan kun joku osti väykyn ja soitteli kysellen auton ongelmista, taisin selittää juuri näitä asioita ja nyt annat lukijoiden ymmärtää tuollaista.
...kahden asiantuntijan lausuntojen rivien välistä voi lukea että kaikki aina vaihtoon koodien perusteella
Otan tämän kommentin henkilökohtaisena loukkauksena.
Joo-o.

Vikakoodithan kertoo heti mitä vikaa autossa on :idea:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aki P kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Minä oon taas sitä mieltä että nuihin saa vaihtaa tuhottomasti rojua jos tuijottaa pelkästään staria. Koodit nollille ja koeajo ja sen perusteella katsotaan mitä OIKEESTI on rikki. Nuo koodit oli tuon yhden bootin jälkeen tulleita Wink Muutamien CDi:n vikakoodeja katsottuna vaihtoon ois mennyt suoraan koodien perusteella vaihdelaatikkoa, can-väyliä, suurinpiirtein kaikki anturit yms. eli oikeesti aika hintavaksi ois tullut väykyn pito.
Tarkoitat että sinä olet tuota mieltä ja minä (ja Aki) sitä mieltä että kaikki vaihtoon mitä vikakoodeista löytyy ?
Muistan kun joku osti väykyn ja soitteli kysellen auton ongelmista, taisin selittää juuri näitä asioita ja nyt annat lukijoiden ymmärtää tuollaista.
...kahden asiantuntijan lausuntojen rivien välistä voi lukea että kaikki aina vaihtoon koodien perusteella
Otan tämän kommentin henkilökohtaisena loukkauksena.
Joo-o.

Vikakoodithan kertoo heti mitä vikaa autossa on :idea:
En tarkoittanut että olisitte tuota mieltä vaan sitä, minkä lukija olisi ainakin minun mielestä saattanut tuosta ymmärtää eli tuhottoman kallista jos kaikki koodin mukaiset menis heti vaihtoon :wink: Anteeksi jos pahoitin dealerin mielen kun kirjoitin liian suurella tulkinnanvaralla :oops: Nuitahan voi tosiaankin tulkita niin, että teillä vaihdettais kaikki ekojen koodien perusteella ja tiedän ettei näin todellakaan ole :wink: Ja lisäyksenä vielä sen verran, että olen täysin samaa mieltä siitä, että auto pitää laittaa kuntoon eikä sietää boottailua.
Viimeksi muokannut XUX63, 07.5.2011 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

XUX63 kirjoitti:.......... Anteeksi jos pahoitin dealerin mielen :oops:
No se ei ole iso temppu jos joku kehuu väykkyänsä :wink:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

XUX63 kirjoitti:


Ajattelin selventää hiukan ettei kaikki säiky CDi-koneisia
Itse ajoin edellisellä CDI mersulla 150 000 km, ja vikatilaan ei menny kertaakaan, vaikka kansi ym ym meni vaihtoon.. Ja taas on CDI alla... :pappa: Hyviä ja nykyaikaisia vehkeitä. :D

Menikös tää ooteen puolelle.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

h5 kirjoitti:No se ei ole iso temppu jos joku kehuu väykkyänsä :wink:
Tottakai kehun ja vedän heti herneet jos joku uskaltaa olla eri mieltä mun kanssa :lol:
Vesqju kirjoitti:Menikös tää ooteen puolelle.. :shock:
Ei mennyt edes mesemäisen paljoa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Tästä testerihommasta vielä. Jos asia hoidettaisiin oikein, niin ensin pitäisi kytkeä väykyn ostaja EEG-testeriin. Ja buutata muutaman kerran. Jos senkin jälkeen vielä haluaa ostaa väykyn, niin...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No se ei ole iso temppu jos joku kehuu väykkyänsä
Harmillista että edelleen tällä linjalla, minähän siihen en voi vaikuttaa eivätkä vuodet näemmä haavoja paranna ;) ... no, XUXin kanssa on soiteltu ja sovittu joten niiltä osin asia kunnossa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jusamb kirjoitti:Tästä testerihommasta vielä. Jos asia hoidettaisiin oikein, niin ensin pitäisi kytkeä väykyn ostaja EEG-testeriin.
Voiskohan tuon saada lakisääteiseksi :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Taitaa allekirjoittaneenkin EEG olla suoristumassa, koska tulee katseltua NIITÄKIN silläsilmällä :D :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”