
Miksi minun 200D täristää? Momenttipisteet hukassa?
älä ole noin varma kaikki vaikuttaa kaikkeen ei suoranaisesti mutta osittain kyllä vaikuttaa.jos 600000 ajettu on ruuvattu niin lähellä maksimia ettei ihan ala röplättään ja päästöt on 0.58 ja motti käy kun singer niin on noilla melko vaikutus koneen yleis kuntoon tahi toimivuuteen.voihan se johtua siitä että noita pitää ku kukkaa kämmenellä ja huoltelee lähes koko ajan ja sairainta on että 200d;llä on meijän keittiössä oma hammas harja jolla osia puhdistelen 

Nostaja ainakin kierroksilla kuullostais naputtelevan.
Ennakot kuullostaa olevan aika aikasella paloäänistä päätellen.
200D:ssä ei minusta ole ollenkaan kampiakselin etupään värinänvaimenninta.
Ei ainakaan niissä muutamassa koneessa mitä on käytelty pois reiästä.
Mie antasin vielä äänen niille moottorityynyille.
Onkohan ne motonetin pallukat öljytäytteisiä?
Ennakot kuullostaa olevan aika aikasella paloäänistä päätellen.

200D:ssä ei minusta ole ollenkaan kampiakselin etupään värinänvaimenninta.
Ei ainakaan niissä muutamassa koneessa mitä on käytelty pois reiästä.
Mie antasin vielä äänen niille moottorityynyille.
Onkohan ne motonetin pallukat öljytäytteisiä?
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Härkää sarvista ja tärinää kumityynyistä
Ajelin auton pukeille ja kaivoin passelit työkalut kehiin. Pultitkin olivat vielä mukavasti höllässä, etenkin kun käytin kasatessa kuparitahnaa. Tunkilla moottoria ylöspäin puoli kerrallaan niin että vanha kumityyny mahtui tulemaan pois.
Tässä motonetin tyynyn ja MB-osan tyynyn välinen ulkonäköero:

Vasemmalla motonettiversio, oikealla Lemföder.
Kuskin puolen tyyny oli alapuoleltaan vähän kosteahko

Vähänhän tuo on erinäköinen alapuoleltakin.
Aloitin kuskin puolelta, ja jo siinä ihmettelin kun jouduin nostamaan konetta lisää että sain uuden tyynyn paikalleen. Apparin puolella tämä oli jo niin ilmeistä että päätin ottaa mittoja tyynyistä ennen asennusta
Tässä apparin puolen tyyny

Kuskin puolen tyyny

Uusi tyyny

ELi apparin puolen tyyny oli selvästi painunut, olettaen että se on ollut yhtä korkea kuin tuo kuskin puolen tyyny, joka sekin oli muutaman millin matalampi kuin uusi Lemföder.
Tyynyt kiinnipaikalleen ja testikäyttö, mitäpä sanoisitte, oliko tilanne muuttunut edellisestä?

Ajelin auton pukeille ja kaivoin passelit työkalut kehiin. Pultitkin olivat vielä mukavasti höllässä, etenkin kun käytin kasatessa kuparitahnaa. Tunkilla moottoria ylöspäin puoli kerrallaan niin että vanha kumityyny mahtui tulemaan pois.
Tässä motonetin tyynyn ja MB-osan tyynyn välinen ulkonäköero:

Vasemmalla motonettiversio, oikealla Lemföder.
Kuskin puolen tyyny oli alapuoleltaan vähän kosteahko

Vähänhän tuo on erinäköinen alapuoleltakin.
Aloitin kuskin puolelta, ja jo siinä ihmettelin kun jouduin nostamaan konetta lisää että sain uuden tyynyn paikalleen. Apparin puolella tämä oli jo niin ilmeistä että päätin ottaa mittoja tyynyistä ennen asennusta

Tässä apparin puolen tyyny

Kuskin puolen tyyny

Uusi tyyny

ELi apparin puolen tyyny oli selvästi painunut, olettaen että se on ollut yhtä korkea kuin tuo kuskin puolen tyyny, joka sekin oli muutaman millin matalampi kuin uusi Lemföder.
Tyynyt kiinnipaikalleen ja testikäyttö, mitäpä sanoisitte, oliko tilanne muuttunut edellisestä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kysymyksen asettelusta voisi päätellä jotain. Vastaan:jovihava kirjoitti:Tänään sitten vaihdoin ne moottorin kumityynyt. Arvatkaapa lopputulema
Resitentti ite kirjoitti:Ja oikea vastaus oonn.... (rumupjen pärinää, pidätettyä hengitystä)
...että jos mahdollista niin tilanne saattoi huonontua hiukan
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Oliko vaikutusta? Kyllä oli. Vaikka moottori käy edelleen samalla tavalla kuin ennenkin niin kori ei enää tärise läheskään niin paljoa. Ovipahvit jotka ennen pärisivät pitävät enää aika-ajoin pientä rapinaa tyhjäkäynnillä. Eli tulos ei ole aivan niin hyvä kuin olisin toivonut, mutta selvästikin koneen kumityynyt olivat huonot huolimatta siitä että olivat noin vuosi sitten vaihdettu uusiin.
Nyt jos nostaisi tyhjäkäyntiä vähän niin viimeinenkin oire ehkä katoaisi. Missähän ihimeessä tuossa pumpussa on joutokäynnin säätö? Ja pääseekö siihen käsiksi irroittamatta sylinterikantta

Nyt jos nostaisi tyhjäkäyntiä vähän niin viimeinenkin oire ehkä katoaisi. Missähän ihimeessä tuossa pumpussa on joutokäynnin säätö? Ja pääseekö siihen käsiksi irroittamatta sylinterikantta


® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Terve taas.
Minusta se ei vaikuttanu kumityynyjen aikaansaamalta. Mutta eikait sitä tyhjäkäyntiä niin paljo tarvi nostaa että se häröily loppuu?
Muistelen että pienellä kaasun painamisella käynti tasoittu, oisko se vaan 500rpm tyhjäkäynti pikkusen liian pieni?
ei mulla muuta.
H
Minusta se ei vaikuttanu kumityynyjen aikaansaamalta. Mutta eikait sitä tyhjäkäyntiä niin paljo tarvi nostaa että se häröily loppuu?
Muistelen että pienellä kaasun painamisella käynti tasoittu, oisko se vaan 500rpm tyhjäkäynti pikkusen liian pieni?

ei mulla muuta.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.