320cdi. 00. moottori ylikuumenee ja koppiin ei tule lämpöä.
320cdi. 00. moottori ylikuumenee ja koppiin ei tule lämpöä.
ajelin autoa tuossa fiksarille yks päivä. n. 5km ennen määränpäätä tehot katos, lämmöt katos sisältä ja moottorin lämmöt alkoi nousta. pääsin kuitenkin perille ja jätin auton maalarille.
mistähän alkaisin etsiä vikaa? ylävesiletku oli kuuma, alavesiletku kylmä.
vesipumppu on ex omistajan mukaan vaihdettu.
termarin ajattelin vaihtaa ekana.
liittyykö kiertovesipumppu jotenkin asiaan? vai kierrättääkö se vain vettä sisätilaoihin.
mistähän alkaisin etsiä vikaa? ylävesiletku oli kuuma, alavesiletku kylmä.
vesipumppu on ex omistajan mukaan vaihdettu.
termarin ajattelin vaihtaa ekana.
liittyykö kiertovesipumppu jotenkin asiaan? vai kierrättääkö se vain vettä sisätilaoihin.
tosiaan iltamyöhään vein auton maalarille ja totesin siellä että ylävesiletku kuuma ja alavesiletku viilieä, kumpikaan ei ollut kova.
lämpöjä oli 120c mittarin mukaan kun olin pihassa...eli kyllä porisi oli käynnissä tai ei
tänään kävin vaihtamassa termarin...no pskasta akku ihan tyhjä eli enem päässy kattomaan että millanen mylläkkä paisuntasäiliössä on... huomenna menen uudestaan. 14h työpäivät ja auto 30km pääs kotoa ei auta tässä tilanteessa....
aika varmastihan siellä tiiviste pskana on.
lämpöjä oli 120c mittarin mukaan kun olin pihassa...eli kyllä porisi oli käynnissä tai ei
tänään kävin vaihtamassa termarin...no pskasta akku ihan tyhjä eli enem päässy kattomaan että millanen mylläkkä paisuntasäiliössä on... huomenna menen uudestaan. 14h työpäivät ja auto 30km pääs kotoa ei auta tässä tilanteessa....
aika varmastihan siellä tiiviste pskana on.
***joojoo. tiedän kyllä mitä tarkoitit mutta 120c asteisen koneen paisuntakorkin kun otat irti niin ei siinä paljo porpattamista ja kuplimista erota...Roobert kirjoitti:en tuolla veden kuplimisella säiliössä tarkoittanut että vesi kiehuisi vaa nettä työntääkö kansipahvin läpi pakokaasuja nesteeseen eli porpattaa kyllä jos sisäänpäin palotilasta vuoto tiivisteessä.
termari vaihettu ja lämpöä alkoi tulemaan kabiiniin. ajamaan en päässyt koska auton peltiosia on purettu.
no elä revi 120 asteessa sitä korkkia pois vaan ota ihan vaikka ennen kun edes käynnistät kylmää mottia, kuplii säiliössä kyllä vaikka neste olis -40 asteista jos kansipahvi sinne kanaviin vuotaa, sillä voit sen varmistaa. ja jos ulospäin pahvi fuskailee niin nestettä ainakin pitäisi hävitä reippaanlaisesti. onkos syyläristä tietoa voisiko olla kenties tukossa?
huoh... empä nyt jaksais enempää vääntää. auto 30km päässä eikä mulla ollut aikaa jäädä sitä silloin jäähdyttelemään. seuraavalla kerralla akkutyhjä eikä ollu aikaa jäädä lataileen. piste.
termari vaihettu. ei kupli. lämpöä tulee koppiin. syyläri uusi 5tkm, vesipumppu 50tkm.
nyt sen vois myydä pois kun toistaseksi kunnossa ja siirtyä johonkin luotettavaan japanilaiseen...
termari vaihettu. ei kupli. lämpöä tulee koppiin. syyläri uusi 5tkm, vesipumppu 50tkm.
nyt sen vois myydä pois kun toistaseksi kunnossa ja siirtyä johonkin luotettavaan japanilaiseen...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: 320cdi. 00. moottori ylikuumenee ja koppiin ei tule lämp
Mielenkiintoinen keskustelu. Se sähköinen kiertovesipumppu auttaa vain lämmittimen toimintaa. Tosin jos kiertovesipumppu on ehjä niin lämmittimen täysille laittamalla jäähdyttää moottoria jo riittävästi kevyeen ajoon.retku kirjoitti: liittyykö kiertovesipumppu jotenkin asiaan? vai kierrättääkö se vain vettä sisätilaoihin.
Oliko siis termostaatti sillä tavalla rikki että se esti kokonaan jäähdytysveden kierron syyläriin? En muista mistä lämmittimen vesiletku lähtee mutta ennen termostaattia sen täytyy olla joten outoa jos se moottorin vesipumppu ei auton käydessä saanut lämpöä lämmittimeen, vai tarkoititko että lämmitin toimi heikosti tyhjäkäynnillä?