Raskas kalusto
Kappas kimmo on vaihtanu veturin vähä tuoreempaan, komee peli
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Sisu Polar Daimlerin sivuilla
-Milloinkohan 1. liikenteessä?
-Milloinkohan 1. liikenteessä?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sen verran noista Sisun akseleista, että vetomestarissa se on lähestulkoon ainoa osa, joka kestää satamakäytössä koko koneen eliniän. Ainoa paikka, jota joutuu korjaamaan on etuakseliston navat ja olka-akselit, mutta nekään ei hajoa heikkouttaan vaan välinpitämättömien käyttäjien takia.Laaksonen kirjoitti:Onhan Sisu niitä harvoja, joka tekee itse akselinsa ja myös muille:pupetti kirjoitti::
Suomalaistaha sisussa ei oo ollu mitään pitkiinaikoihin.......muutako merkki ottassa.
http://www.sisuaxles.com/
Sisun akseleista ei paljoa puhuta, mutta siinä on yksi sellainen Suomalainen tuote, josta voidaan olla ylpeitä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Raskaassa kalustossa lumi tekee mukavia
Onko tää sitä napajäätä
Tää taitaa olla sitä puuteri vuorausta jota naiset käyttää
Sitten kun sitä on liikaa
Onko tää sitä napajäätä
Tää taitaa olla sitä puuteri vuorausta jota naiset käyttää
Sitten kun sitä on liikaa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Menee vähän topicin aiheen ohi, mutta koska minä tämän topicin aikoinan perustinkin, niin kirjoitan tänne mitä tykkään. No asiaan:
Seitsemän vuoden harkinta-ajan jälkeen Komatsu kiinnittää oman tuotemerkkinsä punaiseen metsäkoneeseen. Valmet-tuotemerkki siirtyy historiaan.
http://autokanta-com.directo.fi/konepor ... 34=3036802
Mielestäni ihan hyvä juttu, koska nimi Valmet turhaan kummitteli Ruotsissa valmistetuissa metsäkoneissa. Emoyhtiö Valmethan hajoitettiin 90-luvulla tuhannen... päreiksi:
Valmet Oy oli suomalainen vuonna 1946 perustettu konepajateollisuutta ja laivanrakennusta harjoittanut valtionyhtiö, joka vuonna 1999 sulautettiin Rauma Oy:n kanssa Metso Oyj:ksi. Nimi Valmet pohjautuu sanoihin Valtion Metallitehtaat.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valmet
Maataloustraktorit ovat muuten jo n. 10 vuotto olleet Valtra-merkkisiä.
Seitsemän vuoden harkinta-ajan jälkeen Komatsu kiinnittää oman tuotemerkkinsä punaiseen metsäkoneeseen. Valmet-tuotemerkki siirtyy historiaan.
http://autokanta-com.directo.fi/konepor ... 34=3036802
Mielestäni ihan hyvä juttu, koska nimi Valmet turhaan kummitteli Ruotsissa valmistetuissa metsäkoneissa. Emoyhtiö Valmethan hajoitettiin 90-luvulla tuhannen... päreiksi:
Valmet Oy oli suomalainen vuonna 1946 perustettu konepajateollisuutta ja laivanrakennusta harjoittanut valtionyhtiö, joka vuonna 1999 sulautettiin Rauma Oy:n kanssa Metso Oyj:ksi. Nimi Valmet pohjautuu sanoihin Valtion Metallitehtaat.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valmet
Maataloustraktorit ovat muuten jo n. 10 vuotto olleet Valtra-merkkisiä.
Aagan jakaria näyttää
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Onko tuossa pulttimutterin päässä rasvanippa....joskus ollu
Siinä mun mielestä kuuluis sellanen olla, mutta taitaa se pikkisen lämpöä tarvita ja sellasen lattaraudan jolla sitä voi kunnolla lyyä alapuolelta, puoleen ku sen saa ni helpottaa...luultavasti, tai sitte ei saattaa se tehä senki jotta kanittaa tasan siihe puoleen eikä liiku mihinkään...ei millään konstilla, silloinha se on poikkastava.
Eiköhän tuollasen tapin lukkoineen saa jostaki romikselta missä on purettuna raskasta kalustoa, en tiiä nekä muista enää mistä silloinnen työnantaja sen hommas...vai tekikö itte ja säästi
Siinä mun mielestä kuuluis sellanen olla, mutta taitaa se pikkisen lämpöä tarvita ja sellasen lattaraudan jolla sitä voi kunnolla lyyä alapuolelta, puoleen ku sen saa ni helpottaa...luultavasti, tai sitte ei saattaa se tehä senki jotta kanittaa tasan siihe puoleen eikä liiku mihinkään...ei millään konstilla, silloinha se on poikkastava.
Eiköhän tuollasen tapin lukkoineen saa jostaki romikselta missä on purettuna raskasta kalustoa, en tiiä nekä muista enää mistä silloinnen työnantaja sen hommas...vai tekikö itte ja säästi
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Rekkamiehille uusi lehti:
http://www.raskaskalusto.fi/
http://www.raskaskalusto.fi/
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No ei kai niitä alaa vähänkään tuntevia toimittajia taida Suomessa olla kovinkaan montaa.Kimmo Koo kirjoitti:Taitavat olla toimittajat samoja
Kirjoitusvirheitä on, ainakin tuossa näytenumerossa, vähemmän kuin Ajolinjassa. Minusta tuo kirjoitusasu muistuttaa kyllä enemmän Klassikot ja Vanhat koneet lehtiä. Toisekseen Ajolinja on keskittynyt ainoastaan kuljetuskalustoon ja alaan, kun taas tuo Raskas kalusto kirjoittaa myös työkoneista ja koneurakoinnista.
En ehkä riennä tältä istumalta tilaamaan, mutta irtonumeroita voi kyllä ostella aina välillä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Mersulta uusi 12,8 l rivi-6:
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... world.html
tehot 420-510hv
Esitellään 1. Axorissa, sittemmin tulossa seuraavaan Actrokseen johonka 16l Detroit Dieselit nyk. V8:ien tilalle.
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... world.html
tehot 420-510hv
Esitellään 1. Axorissa, sittemmin tulossa seuraavaan Actrokseen johonka 16l Detroit Dieselit nyk. V8:ien tilalle.
Suomalainen Sisu kuorma-auto täyttää 80 vuotta
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 44=3357552
Toivottavasti kesällä nähdään jo Polareita liikenteessä
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 44=3357552
Toivottavasti kesällä nähdään jo Polareita liikenteessä
-Tilavuus on ainakin 14618cm3: http://www.engine-parts.cn/en/showroom/ ... _benz2.htmgiisseli kirjoitti:
Tarkka koneen tyyppi oli om422a, löytyisköhän tosta koneesta jostain vähä tietoa? Nopeesti en googlella löytäny.
Vuodesta -98 FHlla ajaneena Volvo on luotettava, selkeämpi käyttää, tehokkaampi(käytöltään vääntävämpi) pikkuvika sietoisampi, vaihteisto helpompi käyttää, ei "konekivääri-ääniä" kun missaa vaihtamisen, ohjaamo on viihtyisämpi(materiaali) Volvo ei ole niin "klohmon karu" kuin Across.Laaksonen kirjoitti:Mitkä ominaisuudet siis tekevät Volvosta Mersua paremmin kuorma-autona
Mersuista ei käyttökokemuksia kuin satunnaisilta ajoista mutta annoin nekin tässä ilmi mitä niitä oli. Tietysti muiden "asiantuntioiden" kokemuksista keskustelleena olen tullut samaan tulokseen että "MERSU voi lopettaa KA-valmistuksen ja VOLVO HA- valmistuksen"
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Tukkikuskien juttujen perusteella mersun vaihteisto ei sovi mettäautoteillä rypömiseen ja huolto on todella ala-arvoisesti hoidettu, volvon miehet pääsee lähes suoraan pikahuoltoon kun taas veholla pelkkää huoltoaikaa vatuloidaan jo päivätolkulla eikä auto tahdo tulla kuntoon sitten siellä huollossa edesLaaksonen kirjoitti:Mitkä ominaisuudet siis tekevät Volvosta Mersua paremmin kuorma-autona