Ohjausvaihde/ohjaussimpukka APUA!

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Ohjausvaihde/ohjaussimpukka APUA!

Viesti Kirjoittaja hozza »

Kuva

Arvon meseläiset! Onko kukaan teistä aukaissut kyseistä asetelmaa jos on niin miten? elikkä kysymyksessähän on ohjaustehostin (ohjausvaihde/ohjaussimpukka) mitä nimeä nyt sitten haluaa käyttää...

Muuten olen jo kaikki purkanut ja tiivisteet vaihtanut mutta tuo asetelma tökkii!!!!
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

No selvis sitten tuokin kun hommasin toisen ohjaustehostimen niin uskalsi toista kokeilla ronskimmalla kädellä! Eli asetelma aukeaa parhaiten jos omistaa paineilmataltan sillä kevyesti ulompaan kehään ja kas auki on sitten sisempään sama juttu ja asetelma on auki... kun ruuvaa kiinni niin ei kannata ihan tolkuttomasti kiristää sitä sisempää kehää muuten menee liian tiukalle ja laakerit kärsii....
Jari Ke
Viestit: 136
Liittynyt: 14.1.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

hozza kirjoitti:No selvis sitten tuokin kun hommasin toisen ohjaustehostimen niin uskalsi toista kokeilla ronskimmalla kädellä! Eli asetelma aukeaa parhaiten jos omistaa paineilmataltan sillä kevyesti ulompaan kehään ja kas auki on sitten sisempään sama juttu ja asetelma on auki... kun ruuvaa kiinni niin ei kannata ihan tolkuttomasti kiristää sitä sisempää kehää muuten menee liian tiukalle ja laakerit kärsii....
Uteliaisuuttani kyselen et vuotiko vai minkätakia piti avata? Kun vaihde menee väljäksi niin voiko sitä enää korjata?
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Vuoti! Mutta tuon astelman väljyys on korjattavissa kiristyksellä...
eli jos ongelmia niin auki vaan ja tiiviste sarjan tilaukseen maksaa 29€ KL:ssä ja taas on jämäkkä ohjaus... ja mikä parasta ei vuoda enään...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hozza kirjoitti:Vuoti! Mutta tuon astelman väljyys on korjattavissa kiristyksellä...
eli jos ongelmia niin auki vaan ja tiiviste sarjan tilaukseen maksaa 29€ KL:ssä ja taas on jämäkkä ohjaus... ja mikä parasta ei vuoda enään...
tuleeko tohon 29€ kaikki ohjausvaihteen tiivisteet, veholla tais olla siinä 90€ pintaan :roll:
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Tulee kaikki stefat ja O-renkaat ja kaikki sokat kaikki on mukana!!!
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minkähänlainen homma olis purkaa 140:n ohjausvaihde... Onkohan tuo parametriohjattu sitte monimutkasempi... :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Wikke kirjoitti:Minkähänlainen homma olis purkaa 140:n ohjausvaihde... Onkohan tuo parametriohjattu sitte monimutkasempi... :roll:
mitäs kummallista siinä ny olis, osia täynnä :D
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

touhottaja kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Minkähänlainen homma olis purkaa 140:n ohjausvaihde... Onkohan tuo parametriohjattu sitte monimutkasempi... :roll:
mitäs kummallista siinä ny olis, osia täynnä :D
Ja kaikki osat jotenkin jousikuormitettu että kun systeemin aukaisee ne leviää ympäri tallia. :huh:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Muistakaa Merkata ennen autosta purkua kaikki asennot ohjausvaihteen akseleissa jotta tulee samaan asentoon!!!
Muutenhan tuo on aika yksinkertainen homma kun muistaa vaan merkata tärkeimmät asennot!!!!
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Wikke kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Minkähänlainen homma olis purkaa 140:n ohjausvaihde... Onkohan tuo parametriohjattu sitte monimutkasempi... :roll:
mitäs kummallista siinä ny olis, osia täynnä :D
Ja kaikki osat jotenkin jousikuormitettu että kun systeemin aukaisee ne leviää ympäri tallia. :huh:
Ei ole!!(siis jousi juttuja!) Ainut on kun ottaa tuon asetelman irti (josta kuva ylhäällä) niin sieltä tippuu kuulia vaihteen pohjalle (23KPL) mutta älkää pelästykö ne saa takaisin kun mäntä on irti. Siinä on kyljessä sellainen U-muotoinen putki jonka kautta ne kuulat syötetään takaisin kasattaessa. Hoksaatte varmaan kun näette systeemin....

Ja en tiedä tosta 140:sen jutusta kun en ole koskaan purkanut/nähnyt laita kuvaa niin nään onko edes lähellekkään samanlainen!
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Ja Vielä tiedoksi että jos ette saa autoa niin ylös että mahtuu alla seisomaan niin auton alle ryömittäessä simpukkaa irroittaessa tarvitsee kaksi henkilöä toinen irroittaa lokasuojan sisältä ne pultit ja toinen tiputtaa simpukan pois JA ALAKAUTTA ei mahdu yläpuolelelta!!!!
Ilkein juttuhan tuossa on se öljyn määrä joka valuu lattialle ja konehuoneeseen touhutessa...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo... Mullakin nimittäin ohjausvaihde tihkuu vähän oljyä, joutuu muutaman kuukauden välein lisäilemään. Välystä on kans hieman. Liekkö sitten (vuositolkulla?) vituillaan olleet pyöränkulmat pilanneet simpukan kun joutuu ratilla koko ajan kanittamaan vasemmalle... Ja onhan tuota varmasti pyöritelty parkkipaikalla paikallaan, se on varma.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Tuohon Vasemmalle kanittamiseen: itselläni oli myös kuvaamasi oireet josta tuli mieleeni että oletko vaihtanut Ohjaus vaimentimen!
Itse vaihdoin sen Ja huomasin merkittävän parannuksen ohjaukseen loppu nimittäin tuo kuvaamasi kanittaminen sekä pahimmat välykset, viimeisen silauksen antoi tuo ohjausvaihteen korjaus....
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

hozza kirjoitti:Tuohon Vasemmalle kanittamiseen: itselläni oli myös kuvaamasi oireet josta tuli mieleeni että oletko vaihtanut Ohjaus vaimentimen!
Itse vaihdoin sen Ja huomasin merkittävän parannuksen ohjaukseen loppu nimittäin tuo kuvaamasi kanittaminen sekä pahimmat välykset, viimeisen silauksen antoi tuo ohjausvaihteen korjaus....
Joo, eipä ole käyny mielessä tuo vaimennin, voi ollakin että se on rikki!

Simpukassa on vähän välystä, auto kävi tässä alustan täydellisessä tarkastuksessa ja sieltä oli löytyny vähän klappia. Huoltomies sanoi että ei itse ala sitä simpukkaa purkamaan, että on merkkiliikkeen hommia.

Voisihan tuon kesällä ottaa pöydälle, jos menee vituiksi niin saahan noita käytettynä välyksettömiä.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Mutta se vaimennin kannattaa vaihtaa ekaks se on niin sika helppo vaihtaa..
kaks pulttia irti ja se on kädes...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”