Haaveilen että jos ostelisin jostain varakannen ja kunnostaisin sen, voisi vaihtaa nykyisen paikalle minimaalisella downtimella kun ei tarviisi käyttää konehistamolla tms kantta


Kertokaapa mestarit

Käsittääkseni 80-luvun puolella tuli pienet hehkut, tarkkaa vuosimallia en osaa sanua. Kymmenen metrin päästä en uskalla luvata että erottaa, mutta metrin päästä saattaa jo erottaakin. Kyllä tuo oma S123 on lähtenyt käyntiin talvella(kin) vaikka siinä on pienet kynttilät, hehkuaikaan en ota kantaa kun en tiedä onko eroa ja jos on niin kuinka paljon.jovihava kirjoitti:Missä vuosimallissa lie muuttunut hehkut? Onko ero mitenkin mittava, näkkeekö silimällä kymmenen metrin päästä? Kumpi hehku on käyntiinlähön kannalta parempi, ja onko eroa hehkutusajassa?
Ossaisko kukkaan valottaa milläläalla turpokoneen kansi eroaa vaparin kannesta ja käykö ristiin?
Kaima puhuu viisaita sanoja, omaan pitkäaikaiseen käyttöön kun tekee niin tuo on oikea reseptiJos ei lähe niin riittää että laitetaan kaikki uusiksi
Käykö kaikki kannet kaikkien lohkojen päälle?Kanajalaka mäntäsen 617 motorin esikammio on pallopäinen, ja vanahemman mallin kanttinen.
Onko venttiilien koissa tai kanavissa ollut eroja?Eli uuenmallin vaparisa ja turpoisa on kananjalaka männät ja pallokammiot. jomminkummin käy ristiin, eli ehkä uuenmallin kansi vanahanmallin lohkon päälle, tai toisinpäin. Mutta mitentahansa ei muistaakseni käy tuon esikammio eron takia.
Venttiilikoneistossa?olikoha 79 ... nokkaan tuli enempi nostoa
Onko ero mitenkin mittava, näkkeekö silimällä kymmenen metrin päästä?olikoha 79 kun hehkut muuttui pienemmiksi
Kumpi hehku on käyntiinlähön kannalta parempi, ja onko eroa hehkutusajassa?hehkun kanta pieneni 22mm 12mm
Turbon kansi näyttää samalta kuin vaparin kansi mutta, kammiot on turbossa isommat ja pakoventtiilit täytetty natriumilla, vaparin kannesta voi tehdä turbon kanne tarpeen vaatiessa.