Huomioitavaa S 211 korisessa?

Vastaa Viestiin
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Huomioitavaa S 211 korisessa?

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nonii, kyseisen mallin omistajat ja remonttimiehet.. Mitäpä kannatta tarkastella 211 korisessa vm 2003 ku semmoisen meinataan hankkia.. :?: :shock:

Mitkä paikat kannattaa tutkia erityisesti. :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuonikäisestä kannattaa tarkistaa,ettei ole 270 cdi koneella :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Itse tarkistaisin, että edessä on vetoakselit.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

kilander kirjoitti:Tuonikäisestä kannattaa tarkistaa,ettei ole 270 cdi koneella :idea:
Ja miksi ei..?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Vesqju mulla on viikonlopun jälkeen tollaseen alapallotyökalu ja etu kallistuksenvakaajan pallonivelen vaihtokalu. Niitä menee kun sieniä sanoo isot pojat :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

hotari kirjoitti:Vesqju mulla on viikonlopun jälkeen tollaseen alapallotyökalu ja etu kallistuksenvakaajan pallonivelen vaihtokalu. Niitä menee kun sieniä sanoo isot pojat :roll:
Hyvä juttu.. :lol:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

2003-vuotisesta kannattaa valita sellainen, jossa ei ole SBC-jarrut.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

isk kirjoitti:2003-vuotisesta kannattaa valita sellainen, jossa ei ole SBC-jarrut.
Ja taas, miksi.. :?:

kyselyikä.. :oops: :oops:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Eikös kaikissa pre-facelift 211:sissä ole SBC-jarrut. Nehän poistui vasta siis kakkossarjan mallissa (loppuvuodesta 2006 ->).

Viittaakohan Kilander tuossa alkupään 270 ja 320 cdi:ssä olevaan mahdollisuuteen että syylärin glykoolit sekoittuvat automaattivaihteiston öljyihin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Okei, kaikissahan niissä on.

Jos koettaisi valkata sellaisen, jossa ohjausboksi on vaihdettu. Meinaan, ei riitä luottamus, että tehdas jaksaa enää kovin pitkään yli kahdeksanvuotiaisiin sponssailla verrattain arvokkaita komponentteja.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Vesqju kirjoitti:
isk kirjoitti:2003-vuotisesta kannattaa valita sellainen, jossa ei ole SBC-jarrut.
Ja taas, miksi.. :?:

kyselyikä.. :oops: :oops:
Ne on SÄHKÖ hydrauliset jarru, ja palat periaattees pitää vaihtaa sillen, et auto on piuhanpäässä.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

muuten, pitihän S 210 olla ihan paska, mutta hienosti on palvellut.. 8)

et, empä juurikaan pelkää nuita ominaisuuksia.. :twisted: mutta että mitä pitää katella, noin niinku päällisin puolin.. tekniikastahan ei päällisin puolin mitään nää, muuta ku koeajamalla ja kuullostelemalla.. :kuski: :dj:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

hotari kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:
isk kirjoitti:2003-vuotisesta kannattaa valita sellainen, jossa ei ole SBC-jarrut.
Ja taas, miksi.. :?:

kyselyikä.. :oops: :oops:
Ne on SÄHKÖ hydrauliset jarru, ja palat periaattees pitää vaihtaa sillen, et auto on piuhanpäässä.
no hommaa pian se piuha.. :wink:



:lol:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eldorado kirjoitti:Eikös kaikissa pre-facelift 211:sissä ole SBC-jarrut. Nehän poistui vasta siis kakkossarjan mallissa (loppuvuodesta 2006 ->).

Viittaakohan Kilander tuossa alkupään 270 ja 320 cdi:ssä olevaan mahdollisuuteen että syylärin glykoolit sekoittuvat automaattivaihteiston öljyihin.
Joo,juurikin tuohon glukooli ongelmaan.Oliko se niin,että Valeo merkkisillä jäähdyttimillä varustetuissa tuota ollut.Behreissä ei.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kilander kirjoitti:Oliko se niin,että Valeo merkkisillä jäähdyttimillä varustetuissa tuota ollut.Behreissä ei.
Juurikin noin. Ongelma kylläkin pitäisi olla hoidettu pois jo 2004 mallisissa, tarkkaa ajankohtaa en osaa sanoa. 2003 (ja ehkä myös 2004) mallin ostajan kannattanee teetättää glykolitesti kaiken varalta. Jos siis on Valeon syyläri.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kilander kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Eikös kaikissa pre-facelift 211:sissä ole SBC-jarrut. Nehän poistui vasta siis kakkossarjan mallissa (loppuvuodesta 2006 ->).

Viittaakohan Kilander tuossa alkupään 270 ja 320 cdi:ssä olevaan mahdollisuuteen että syylärin glykoolit sekoittuvat automaattivaihteiston öljyihin.
Joo,juurikin tuohon glukooli ongelmaan.Oliko se niin,että Valeo merkkisillä jäähdyttimillä varustetuissa tuota ollut.Behreissä ei.
Niitä Valeon syyläreitä on viis- ja kuuspyttysissä. Nelkuissa tietääkseni ei.

SBC-yksikkö menee vaihtoon tietyn jarrujen painallusmäärän jälkeen mutta sitäkin kuulemma Veholla nollaillaan eli siinä tapauksessa sen voi lie itsekin kerran tehdä ehkä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

mites, kannattaako hankkia..?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Vesqju kirjoitti:mites, kannattaako hankkia..?
Tottakai, jos on mahdollisuus. 211 on hieno auto. Katselee vaan hyvän yksilön. Millä koneella olet meinannut hankkia?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Eldorado kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:mites, kannattaako hankkia..?
Tottakai, jos on mahdollisuus. 211 on hieno auto. Katselee vaan hyvän yksilön. Millä koneella olet meinannut hankkia?
noo, varat huomioon ottaen, kostoksi 270 CDI, mää tykkään vitosen saundista..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

270 onkin varmaan paras kompromissi tehon ja taloudellisuuden suhteen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Vesqju kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Tottakai, jos on mahdollisuus. 211 on hieno auto. Katselee vaan hyvän yksilön. Millä koneella olet meinannut hankkia?
noo, kostoksi 270 CDI
E 320 T A V6 -00
Routa porsaan kotiin ajaa.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

isk kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Tottakai, jos on mahdollisuus. 211 on hieno auto. Katselee vaan hyvän yksilön. Millä koneella olet meinannut hankkia?
noo, kostoksi 270 CDI
E 320 T A V6 -00
Routa porsaan kotiin ajaa.
Juurinäin.. Takas oikiaan kuljettavaan moottorivaihtoehtoon.. 8)
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Mut saattaahan se 320 CDI myös olla seuraava kulkine.. :D L-D laittanee sopivan softan.. :protest:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Vesqju kirjoitti:Mut saattaahan se 320 CDI myös olla seuraava kulkine.. :D L-D laittanee sopivan softan.. :protest:
Kaverilla on tuommonen s211 320cdi ja väittäsin ett tosi hieno pirssi se vaan on, toki siinäkin jotain pikku vikoja on kuten takapää laskehtii ales pakkasilla ja ksenonipolttimoita jostain syystä mennyt enemmänkin sekä etu jousia pätkinyt poikkeuksellisen paljon 3v aikana, liekkö syynä ett kaverilla on kotoo lähettäessä aina se 15km sorateitä ajettavana
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Pega kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:Mut saattaahan se 320 CDI myös olla seuraava kulkine.. :D L-D laittanee sopivan softan.. :protest:
Kaverilla on tuommonen s211 320cdi ja väittäsin ett tosi hieno pirssi se vaan on, toki siinäkin jotain pikku vikoja on kuten takapää laskehtii ales pakkasilla ja ksenonipolttimoita jostain syystä mennyt enemmänkin sekä etu jousia pätkinyt poikkeuksellisen paljon 3v aikana, liekkö syynä ett kaverilla on kotoo lähettäessä aina se 15km sorateitä ajettavana
juu, ei oo tuo ongelma.. eli siis ominaisuus
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

hotari kirjoitti:ja palat periaattees pitää vaihtaa sillen, et auto on piuhanpäässä.
ei tarvi

ovet lukkoon ja palojen vaihtoon.. ovet täytyy pysyä lukossa :pappa:
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Berglund
Viestit: 95
Liittynyt: 17.12.2007 9:24
Paikkakunta: PKS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Onhan ne tietenkin perinteiset.

Nafta vuodot,
Akkujen kunto ja onko tehty akkuohjaimen päivitys,
Comand APS toiminta, on "kasattu" erillisistä komponenteistä
eli AGW, NAVI, Puhelinyksikkö erillisiä. Myöhemmissä on niitä
yhdistetty samaan.

Nuo jarrut on ihan hyvät vaikka niistä aina valitetaan.
On se totta että jossain vaiheessa yksikkö sanoo ittensä irti,
mutta siinä oli jonkun tyyppinen 10v takuu.
Palojen vaihto onnistuu ilman staria ja pystyy käyttämään siihen
muitakin testereitä tai sitten ilman mitään.

Itselläkin pitäisi tarkistaa etupään alusta, alapalloja sekä muita menee.
Painavahan auto on.

Ilmajousituksessa pitäisi katsoa ettei ole vuotoja ja kompura toimii.

Tietenkin kaikki napit on hyvä käydä läpi että ne toimii.

Itsellä on nyt ollut vain 2kk 2003 vuotinen 270cdiA.
Toiminut tähän mennessä ihan OK, mutta tuossa on tuota
listaa mitä on joutunut tarkistamaan itsekin.

Alkuvuoden (01-06) 2003 pelit on kuulemma vika herkempiä.
Osia oli vaihdettu jo loppuvuoden malleihin.
Itsellä on vaihdettu takuuseen tuo Valeon jäähdytin.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
mesenisti
Viestit: 91
Liittynyt: 02.2.2007 9:36
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

Mielestäni on turhaa paniikin lietsontaa nää SBC ynnä muut pelottelut. jarrupalatkin voi ihan kotikonstein vaihtaa ei siihen Starii tarvita. Mielestäni tuo 270 cdi on loistava, no ei ole kokemusta 320 joten en osaa sanoo siit, mut riittää takuu varmasti. Kyllä tuon auton kans pärjää jos vähänkin itse uskaltaa vain ryhtyy toimeen, meinaan noita pallonivelii, iskareita, jousia ynm.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

mesenisti kirjoitti:Mielestäni on turhaa paniikin lietsontaa nää SBC ynnä muut pelottelut. jarrupalatkin voi ihan kotikonstein vaihtaa ei siihen Starii tarvita. Mielestäni tuo 270 cdi on loistava, no ei ole kokemusta 320 joten en osaa sanoo siit, mut riittää takuu varmasti. Kyllä tuon auton kans pärjää jos vähänkin itse uskaltaa vain ryhtyy toimeen, meinaan noita pallonivelii, iskareita, jousia ynm.
Juu ei haittaa, ja itse en tee mitään, korjaamot on sitä varten.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”