Autona c180 -94, käytin mittaristoa irti ja sen jälkeen sytty srs ja abs valot. Autoa käyetty nyt viiden eri testerin päässä mutta turhaan, pari kertaa pelkästään absiin saatu yhteys mutta ei pysty nollaamaan. (absit toimii kyllä)
Viimeksi käytin ihan merkkiliikkeessä ja siellä kolvasivat ylijänniterelettä, mutta ei saaneet mitään yhteyttä autoon. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta ja mistä vika löyty?
Vikakoodien luku / nollaus ei onnistu.
Re: Vikakoodien luku / nollaus ei onnistu.
Saksasta uitettu 202 poltti jatkuvasti asr valoa ja kaasupoljin oli jäykkä eli jossakin virhetilassa. Vakkari ei pelannut ja ei tietenkään se asr.cmb kirjoitti:Autona c180 -94, käytin mittaristoa irti ja sen jälkeen sytty srs ja abs valot. Autoa käyetty nyt viiden eri testerin päässä mutta turhaan, pari kertaa pelkästään absiin saatu yhteys mutta ei pysty nollaamaan. (absit toimii kyllä)
Viimeksi käytin ihan merkkiliikkeessä ja siellä kolvasivat ylijänniterelettä, mutta ei saaneet mitään yhteyttä autoon. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta ja mistä vika löyty?
Moottorin käynnistyessä kylmänä huudatti 2500rpm aikansa kunnes jäi tyhjäkäynnille. ASR osioon ei saanut yhteyttä eikä vissiin abs:äänkään testerillä. Tais mennä kuukausi kun kyselin kuka näistä ymmärtää paitsi marmoritiski, niin asr sammui itsestään Ei oo monesti sen jälkeen syttynytkään paitsi oikein reippaissa kiihdytyksissä kerran pari vuodessa tahtiin.
Elikkä jonnekkin ei tullut virtasta... tai datapiuhan/jonkun anturin liitin hapettunut tms???
Veikkaisin että jossaki hapettumaa tai johto oikkarissa kun näissä on niitä paskaeristeisillä johdoilla tehtyjä johtosarjoja.
Auto käytetty toistamiseen merkkihuollossa ja nyt selvis tuo abs valon palaminen, eli joku neropatti oli kytkenyt srs ja abs polttimet yhteen. Eli abs valo ei enää pala mutta srs valo palaa eikä ohjainboxiin saa edelleenkään yhteyttä. Airbagin ohjainlaite kuulema viallinen ja uusi 700e. Ensimmäisen kerralla epäilivät juuri tuota ylijänniterelettä, mutta sillon ei ollut osaa hyllyssä. Aikovat tilata sen ja sovittiin että nyt toisella kerralla testataan sitä.dealer kirjoitti:srs valon syttymisen ymmärtää mittariston irrotuksessa mutta abs valoon ei pitäisi vaikuttaa.
Ylijännitereleen vaihdolla on aina saatu yhteys kuntoon (ellei sulkkeita ole palanut), kolvaamista en ole kokeillut mutta minä en olekaan merkkiliikkeessä töissä
Nyt oli sitten eri asentaja ja työnjohtaja eikä mielenkiitoa tuon releen testaamisen ollut, siinä ei voi olla kuulema vika eikä sellasia heillä hyllyssä ole. Ihme selittelyä muutenkin koko touhu nyt toisella kerralla.
Eli mitenköhän passaa nuo airbag boxit toisesta autosta jos alkais käytettyä ettimään? Vai pitäskö kuitenki tuo rele vaihtaa ensin ja kokeilla vielä?
Passaa toisestakin autosta, kunhan on samanikäinen ja sama määrä bägejä.cmb kirjoitti:Auto käytetty toistamiseen merkkihuollossa ja nyt selvis tuo abs valon palaminen, eli joku neropatti oli kytkenyt srs ja abs polttimet yhteen. Eli abs valo ei enää pala mutta srs valo palaa eikä ohjainboxiin saa edelleenkään yhteyttä. Airbagin ohjainlaite kuulema viallinen ja uusi 700e. Ensimmäisen kerralla epäilivät juuri tuota ylijänniterelettä, mutta sillon ei ollut osaa hyllyssä. Aikovat tilata sen ja sovittiin että nyt toisella kerralla testataan sitä.dealer kirjoitti:srs valon syttymisen ymmärtää mittariston irrotuksessa mutta abs valoon ei pitäisi vaikuttaa.
Ylijännitereleen vaihdolla on aina saatu yhteys kuntoon (ellei sulkkeita ole palanut), kolvaamista en ole kokeillut mutta minä en olekaan merkkiliikkeessä töissä
Nyt oli sitten eri asentaja ja työnjohtaja eikä mielenkiitoa tuon releen testaamisen ollut, siinä ei voi olla kuulema vika eikä sellasia heillä hyllyssä ole. Ihme selittelyä muutenkin koko touhu nyt toisella kerralla.
Eli mitenköhän passaa nuo airbag boxit toisesta autosta jos alkais käytettyä ettimään? Vai pitäskö kuitenki tuo rele vaihtaa ensin ja kokeilla vielä?
Kannattaa kysellä Aki P nimimerkiltä, mieheltä löytyy vaikka minkälaista purkkia jemmasta.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja oikeestaan rittää kunhan on suunillen saman ikäisestätapio89 kirjoitti:Passaa toisestakin autosta, kunhan on samanikäinen ja sama määrä bägejä.cmb kirjoitti:Auto käytetty toistamiseen merkkihuollossa ja nyt selvis tuo abs valon palaminen, eli joku neropatti oli kytkenyt srs ja abs polttimet yhteen. Eli abs valo ei enää pala mutta srs valo palaa eikä ohjainboxiin saa edelleenkään yhteyttä. Airbagin ohjainlaite kuulema viallinen ja uusi 700e. Ensimmäisen kerralla epäilivät juuri tuota ylijänniterelettä, mutta sillon ei ollut osaa hyllyssä. Aikovat tilata sen ja sovittiin että nyt toisella kerralla testataan sitä.dealer kirjoitti:srs valon syttymisen ymmärtää mittariston irrotuksessa mutta abs valoon ei pitäisi vaikuttaa.
Ylijännitereleen vaihdolla on aina saatu yhteys kuntoon (ellei sulkkeita ole palanut), kolvaamista en ole kokeillut mutta minä en olekaan merkkiliikkeessä töissä
Nyt oli sitten eri asentaja ja työnjohtaja eikä mielenkiitoa tuon releen testaamisen ollut, siinä ei voi olla kuulema vika eikä sellasia heillä hyllyssä ole. Ihme selittelyä muutenkin koko touhu nyt toisella kerralla.
Eli mitenköhän passaa nuo airbag boxit toisesta autosta jos alkais käytettyä ettimään? Vai pitäskö kuitenki tuo rele vaihtaa ensin ja kokeilla vielä?
Kannattaa kysellä Aki P nimimerkiltä, mieheltä löytyy vaikka minkälaista purkkia jemmasta.
(noita käytetyjä srs boxsja pysttyy vaihtamaan autosta toiseen
Vaikka 203 sport coupesta"ei taka tyynyjä" 203 sedaniin tai toisin päin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä