190E m102 seosruuvin säätö?
190E m102 seosruuvin säätö?
morjens. miten tuo seosruuvi pelaa tuossa k-jetissä kun ei vaikuta millään muotoa kun sitä pyörittää ihan boschin omalla avaimellaan mutta heti kun painaa ja kiertää niin hirveä muutos tulee seoksiin. toimiiko se jotenki kartiolla että sekä ruuvissa että itse neulassa tms mikä lienee on kartiot ja niitä yhteen painettaessa ja kääntämällä se seos muuttuu? vai onko siinä ruuvin sisäpäässäkin joku 6kulma pää mikä sitten kääntää sitä seosta? huomenna seosten säätö edessä ja tieto tulee todella tarpeeseen etten vain ryssi seoksia enää pahemmin. ja paljonko on tuota säätövaraa siinä ruuvissa?
Sitä säädetään juurikin painamalla ja kääntämällä, ja tosiaan on hyvin herkkä
Omalta kohdalta kuulopuheita, en ole koskaan itse uskaltautunut säätelemään
Omalta kohdalta kuulopuheita, en ole koskaan itse uskaltautunut säätelemään
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kiitos nopeista ja tyhjentävistä vastauksista, näilläpä mennään! ei ole tullut tarvetta koskea tuohon ruuviin ennen itsekään kun aina mennyt hienosti katsastuksesta läpi hc:n ollessa 294 mutta vastikään tein yläkertaan remonttia uusin nokan ja keinut sekä venavarren kumit ja venttiilitkin hiottiin niin seoksia joutui muuttelemaan korvakuulolta silloin rempan jälkeen että jaksoi uudella ja jyrkällä nokalla pyöriä hyvin. nyt kun kone on olostunut siitään niin säätö on ajankohtainen, tämän jälkeen en kyllä varmana siihen ikinä enää koske! uskallan sitä pyöritellä kun boschin seosmittari käytettävissä niin saa sitten prikulleen oikeisiin arvoihin sen ruuvailtua. onko tuossa muuten olemassa vaaraa että esim pohjaa se säätöruuvi tai muuta?
Parilla korjaamolla oon säädättäny lievästi rikkaalle.
Ekan tenavan särkymisen jälkeen oon sen tehny.
Sitä särkynyttä mottia en ole vielä avannut, mutta kävi juuri ennen hajoamistaan pakokaasutestissä ja oli kuulemma laihalla käynyt... Hapekas ajotyylinikö laihalla käyneen moottorin rikkoi?? Mene ja tiedä.
Isot pojat sano, että ruutta kääntää itteään laihemmalle ajan saatossa?? Mutuako?
Ekan tenavan särkymisen jälkeen oon sen tehny.
Sitä särkynyttä mottia en ole vielä avannut, mutta kävi juuri ennen hajoamistaan pakokaasutestissä ja oli kuulemma laihalla käynyt... Hapekas ajotyylinikö laihalla käyneen moottorin rikkoi?? Mene ja tiedä.
Isot pojat sano, että ruutta kääntää itteään laihemmalle ajan saatossa?? Mutuako?
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Sille oli ihan ohjearvo tyhjäkäynnin kierroslukua mittarina käyttäen. Oisko ollu 1150rpm +-50 vai 1200 vai vai.....
Eli tuota ei kannata kokeilla ellei jollain ole antaa oikeata kierroslukua, itse säädin +320tkm kengityn koneen tuohon malliin ja meni päästöistä heittäen läpi ja pysy ehjänäki vielä.
Eli tuota ei kannata kokeilla ellei jollain ole antaa oikeata kierroslukua, itse säädin +320tkm kengityn koneen tuohon malliin ja meni päästöistä heittäen läpi ja pysy ehjänäki vielä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
Oon harkinnut kääntäväni vähän rikkaammalle kun käy vähän laihalla kuinka herkkä tuo säätö on jos ihan koti tallissa koittais kääntää...
Todella pieni säätö olisi tarkoitus tehdä...
Tässä hyvä linkki aiheeseen http://kuvablogi.com/nayta/2351673/
Todella pieni säätö olisi tarkoitus tehdä...
Tässä hyvä linkki aiheeseen http://kuvablogi.com/nayta/2351673/
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
En kyllä menisi ruuvaileman minnekkään suuntaan iliman pakokaasumittaria
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
voiko tuon seoksen säätää korkealla joutokäynnillä eli joutokäyntiruuvista pelais isommalle kiekat ja sitten säätäisi? kun tuppaa tyhjäkäynnillä tuo ruuvin liike aina menemään liikaa jompaan kumpaan suuntaan ja paremmin tottelee säätö kierroksilla. kun eihän sen pitäisi tuon joutokäyntinopeuden seoksiin vaikuttaa vai vaikuttaako sittenkin?
nostellaampas tätä täältä. taas on seos hukassa kun leimalla mersun käytin, seos oli rikkaalla edellisten säätöjeni takia muutoin täysin puhdas lista niinkuin tenavalla kuuluu ollakin no mutta kummiskin, kertokaas että miten kerpeleessä saan nuo seokset asettumaan, konttorilla ruuvasin sen vaan äkkiä rajojen sisälle ja kone oli sillon 110 asteinen eli pihasta kun myöhemmin löin käyntiin niin rytkytteli niiku vitosdiiseli kolmella pannulla (eli heiluu ihan pirusti eikä käy tyhjäkäyntiä). onko jotain kikkaa antaa tuohon säätöön, voiko sen säätää kierroksilla jos nostaa tyhjäkäyntiruuvista kiekat ja sit ruuvaa, vai miten, pää sekoo tuon romun kanssa
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55