ML270cdi pärähtää 2500 rpm:ssä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

ML270cdi pärähtää 2500 rpm:ssä

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

Auto vm 2003 ja ajettu 289000km. ja kotipaikka etelä-rannikolla. Huollettukkin on välillä ja korjattu myös. Vehon korjaamohintoihin kyllästyneenä kysynkin teiltä apua täältä.

Alkoi kuulua outo sirinä/pärinä kiihdytyksissä siinä 2500 rpm kohdalla. Tuntuu siltä, että kun turbo alkaa kunnolla toimia ja nostaa enemmän painetta, niin paineet pääsis pihalle jostain. Kun kierrokset nousee ylemmäs niin ääntely loppuu. Tehoista ei ihan kaikki tallessa. Jos ei kiihdytä nilkka suorana, niin ei mitään pärinää ilmene.
Mielenkiintoa lisää, että tämä ei tapahdu aina, mutta varsinkin ennenkuin on normaalit lämmöt koneessa.
Lisäksi kun ottaa ESP:n pois päältä, niin koko ongelmakin häviää. Voihan sitä ajella ilman espiäkin, mutta alkaa se keltainen kolmiovalo mittarissa pännimään.

Liekö joku ahtopaineen säätöön liittyvä juttu? Kiitollisena ottaisin apua vastaan.
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

Nyt voipi sanoa, ettei ESP-nappi vikaa poistakkaan. Vika on ja ei ole päällä. Kerran vain mennyt vikatilaan.
Voisiko tukkiutunut pakoputki tehdä tuollaisia temppuja? Näkeekö vikakoodeja luettaessa tällaisen vian, jos se ilmenee vasta kun on kuormaa ja turbo henkäilee kunnolla?
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

Tai voiko olla, että automaatti jotenkin luistaa välillä?
Kuuluuko automaatin öljynvaihto normaaliin huolto-ohjelmaan ja voisiko öljynvaihto laatikkoon auttaa asiaa?
Tää on tällaista pohdiskelua syvässä suossa. Pitäisi viikon päästä lähteä muutaman tuhannen kilometrin retkelle ja auto pitäisi saada kuntoon ennen sitä ja mielellään muualla kuin Veholla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jukkisML kirjoitti:Tai voiko olla, että automaatti jotenkin luistaa välillä?
Kuuluuko automaatin öljynvaihto normaaliin huolto-ohjelmaan ja voisiko öljynvaihto laatikkoon auttaa asiaa?
Tää on tällaista pohdiskelua syvässä suossa. Pitäisi viikon päästä lähteä muutaman tuhannen kilometrin retkelle ja auto pitäisi saada kuntoon ennen sitä ja mielellään muualla kuin Veholla.
ei kuulu normi huolto ohjelmaan (kerran 60tkm kohdalla)

ännen kuvailu on hankalla mutta tarkista että putki/muutsiinä kiinni olevat on kunnolla kiinni eikä sisukset ole irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

Sain paikallisesta merkkikorjaamolta vinkin tarkastaa turbolta putsarille menevä muoviputki. Taitaa vuotaa, joten tilasin uuden. Toivottavasti vika oli siinä.
Pakoputkesta on taempi katti tyhjennetty. Etummaisessa on vielä kamat sisällä, joskin nekin taitaa olla vähän löysällä siellä. Saako sen etummaisen putken, missä on etukattikin, niin irti turbosta sellai helpohkosti? Paikallinen fixus-korjaamo sanoi, että melkein koko auto tarvii purkaa, jos sen etuputken ottaa irti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jukkisML kirjoitti:Sain paikallisesta merkkikorjaamolta vinkin tarkastaa turbolta putsarille menevä muoviputki. Taitaa vuotaa, joten tilasin uuden. Toivottavasti vika oli siinä.
Pakoputkesta on taempi katti tyhjennetty. Etummaisessa on vielä kamat sisällä, joskin nekin taitaa olla vähän löysällä siellä. Saako sen etummaisen putken, missä on etukattikin, niin irti turbosta sellai helpohkosti? Paikallinen fixus-korjaamo sanoi, että melkein koko auto tarvii purkaa, jos sen etuputken ottaa irti.
No ei kovin nimeen vitaava lausunto... sen irrotamiseen ei paljon tarvitse purkaa/kaauaa mene

alhaalta liitos irti, kiinitys pultti koneen reunasta irti, ylä kautta irti turbosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

No niin, vika selkis. Esikatin sisukset oli lähtenyt irti ja liikkeelle ja pakoputki aivan tukossa.
Kun en saanut putkea purettua kotikonstein, niin otin Fiskarsin pistolapion ja huidoin 30 kertaa isosti putkeen auton alla, niin johan lähti tukkeet liikkeelle ja kaasutkin kulkee taas.
Eli ei koneessa ollut mitään vikaa. Päästi vaan tukkeutuneen pakoputken takia kaasut pihalle toista kautta - siitä pärähdys turbon nostaessa painetta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kerrankin jollain on kunnon otteet ja työkalut, sääli on sairautta 8)
Et videolle ottanut ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kyllä, respektit otteesta 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Kerrankin jollain on kunnon otteet ja työkalut, sääli on sairautta 8)
Heittääkö Lintonen Starit vitelikkoon ja ottaa Fiskarssit käyttöön :roll: :roll: "Taas tuli yksi väykky joka on vikatilassa. Annakko Tiileri sen Fiskarssin Ergonomic kuuppalapion, niin säädän EGR:n kohilleen."
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eikä mitään koko autoa tarvinut purkaa...
Ainoa huono puoli on jos ne tuke romut jäi sinne pyörimään
Sattaa mennä seuraavan pönikkän ja taas tukkoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mulla kävi niin hassusti kun tyhjäsin ekan katin ihan huvin vuoksi, niin jätin ne reunavillat mitkä oli sielä katin sisäpinnassa niin sinne, no en tiennyt että alla on toinen katti ja sehän puhalti ne villamoskat välittömästi sinne tukkien katin. Koeajolla auto kulki kuin peruna putkessa ja aattelin että vituiksi meni, aikani mietittyä otin väliptuken irti ja kopistelin lattiaa vasten ja sieltähän tuli kahvikupillinen sitä moskaa. Putki oli melkein poikki sen katin jälkeen, no rälläkällä poikki ja rautakangella ja taltalla sekin tyhjäksi. Siisti hitsisauma siihen ja putki kiinni. Lopputulos oli se että auto kulki tuntuvasti paremmin, paljon kevyemmän tuntuinen ajaa. 0-100 ajasta sekuntti pois.

Taidan ottaa tuosta nykyisestäkin ainakin sen välikatin tyhjäksi joskus. Se varmaan on tukkoisempi yleensä kun on viileämpi vai??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”