ML270cdi pärähtää 2500 rpm:ssä
ML270cdi pärähtää 2500 rpm:ssä
Auto vm 2003 ja ajettu 289000km. ja kotipaikka etelä-rannikolla. Huollettukkin on välillä ja korjattu myös. Vehon korjaamohintoihin kyllästyneenä kysynkin teiltä apua täältä.
Alkoi kuulua outo sirinä/pärinä kiihdytyksissä siinä 2500 rpm kohdalla. Tuntuu siltä, että kun turbo alkaa kunnolla toimia ja nostaa enemmän painetta, niin paineet pääsis pihalle jostain. Kun kierrokset nousee ylemmäs niin ääntely loppuu. Tehoista ei ihan kaikki tallessa. Jos ei kiihdytä nilkka suorana, niin ei mitään pärinää ilmene.
Mielenkiintoa lisää, että tämä ei tapahdu aina, mutta varsinkin ennenkuin on normaalit lämmöt koneessa.
Lisäksi kun ottaa ESP:n pois päältä, niin koko ongelmakin häviää. Voihan sitä ajella ilman espiäkin, mutta alkaa se keltainen kolmiovalo mittarissa pännimään.
Liekö joku ahtopaineen säätöön liittyvä juttu? Kiitollisena ottaisin apua vastaan.
Alkoi kuulua outo sirinä/pärinä kiihdytyksissä siinä 2500 rpm kohdalla. Tuntuu siltä, että kun turbo alkaa kunnolla toimia ja nostaa enemmän painetta, niin paineet pääsis pihalle jostain. Kun kierrokset nousee ylemmäs niin ääntely loppuu. Tehoista ei ihan kaikki tallessa. Jos ei kiihdytä nilkka suorana, niin ei mitään pärinää ilmene.
Mielenkiintoa lisää, että tämä ei tapahdu aina, mutta varsinkin ennenkuin on normaalit lämmöt koneessa.
Lisäksi kun ottaa ESP:n pois päältä, niin koko ongelmakin häviää. Voihan sitä ajella ilman espiäkin, mutta alkaa se keltainen kolmiovalo mittarissa pännimään.
Liekö joku ahtopaineen säätöön liittyvä juttu? Kiitollisena ottaisin apua vastaan.
Tai voiko olla, että automaatti jotenkin luistaa välillä?
Kuuluuko automaatin öljynvaihto normaaliin huolto-ohjelmaan ja voisiko öljynvaihto laatikkoon auttaa asiaa?
Tää on tällaista pohdiskelua syvässä suossa. Pitäisi viikon päästä lähteä muutaman tuhannen kilometrin retkelle ja auto pitäisi saada kuntoon ennen sitä ja mielellään muualla kuin Veholla.
Kuuluuko automaatin öljynvaihto normaaliin huolto-ohjelmaan ja voisiko öljynvaihto laatikkoon auttaa asiaa?
Tää on tällaista pohdiskelua syvässä suossa. Pitäisi viikon päästä lähteä muutaman tuhannen kilometrin retkelle ja auto pitäisi saada kuntoon ennen sitä ja mielellään muualla kuin Veholla.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ei kuulu normi huolto ohjelmaan (kerran 60tkm kohdalla)jukkisML kirjoitti:Tai voiko olla, että automaatti jotenkin luistaa välillä?
Kuuluuko automaatin öljynvaihto normaaliin huolto-ohjelmaan ja voisiko öljynvaihto laatikkoon auttaa asiaa?
Tää on tällaista pohdiskelua syvässä suossa. Pitäisi viikon päästä lähteä muutaman tuhannen kilometrin retkelle ja auto pitäisi saada kuntoon ennen sitä ja mielellään muualla kuin Veholla.
ännen kuvailu on hankalla mutta tarkista että putki/muutsiinä kiinni olevat on kunnolla kiinni eikä sisukset ole irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sain paikallisesta merkkikorjaamolta vinkin tarkastaa turbolta putsarille menevä muoviputki. Taitaa vuotaa, joten tilasin uuden. Toivottavasti vika oli siinä.
Pakoputkesta on taempi katti tyhjennetty. Etummaisessa on vielä kamat sisällä, joskin nekin taitaa olla vähän löysällä siellä. Saako sen etummaisen putken, missä on etukattikin, niin irti turbosta sellai helpohkosti? Paikallinen fixus-korjaamo sanoi, että melkein koko auto tarvii purkaa, jos sen etuputken ottaa irti.
Pakoputkesta on taempi katti tyhjennetty. Etummaisessa on vielä kamat sisällä, joskin nekin taitaa olla vähän löysällä siellä. Saako sen etummaisen putken, missä on etukattikin, niin irti turbosta sellai helpohkosti? Paikallinen fixus-korjaamo sanoi, että melkein koko auto tarvii purkaa, jos sen etuputken ottaa irti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
No ei kovin nimeen vitaava lausunto... sen irrotamiseen ei paljon tarvitse purkaa/kaauaa menejukkisML kirjoitti:Sain paikallisesta merkkikorjaamolta vinkin tarkastaa turbolta putsarille menevä muoviputki. Taitaa vuotaa, joten tilasin uuden. Toivottavasti vika oli siinä.
Pakoputkesta on taempi katti tyhjennetty. Etummaisessa on vielä kamat sisällä, joskin nekin taitaa olla vähän löysällä siellä. Saako sen etummaisen putken, missä on etukattikin, niin irti turbosta sellai helpohkosti? Paikallinen fixus-korjaamo sanoi, että melkein koko auto tarvii purkaa, jos sen etuputken ottaa irti.
alhaalta liitos irti, kiinitys pultti koneen reunasta irti, ylä kautta irti turbosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No niin, vika selkis. Esikatin sisukset oli lähtenyt irti ja liikkeelle ja pakoputki aivan tukossa.
Kun en saanut putkea purettua kotikonstein, niin otin Fiskarsin pistolapion ja huidoin 30 kertaa isosti putkeen auton alla, niin johan lähti tukkeet liikkeelle ja kaasutkin kulkee taas.
Eli ei koneessa ollut mitään vikaa. Päästi vaan tukkeutuneen pakoputken takia kaasut pihalle toista kautta - siitä pärähdys turbon nostaessa painetta.
Kun en saanut putkea purettua kotikonstein, niin otin Fiskarsin pistolapion ja huidoin 30 kertaa isosti putkeen auton alla, niin johan lähti tukkeet liikkeelle ja kaasutkin kulkee taas.
Eli ei koneessa ollut mitään vikaa. Päästi vaan tukkeutuneen pakoputken takia kaasut pihalle toista kautta - siitä pärähdys turbon nostaessa painetta.
Heittääkö Lintonen Starit vitelikkoon ja ottaa Fiskarssit käyttööndealer kirjoitti:Kerrankin jollain on kunnon otteet ja työkalut, sääli on sairautta


Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Mulla kävi niin hassusti kun tyhjäsin ekan katin ihan huvin vuoksi, niin jätin ne reunavillat mitkä oli sielä katin sisäpinnassa niin sinne, no en tiennyt että alla on toinen katti ja sehän puhalti ne villamoskat välittömästi sinne tukkien katin. Koeajolla auto kulki kuin peruna putkessa ja aattelin että vituiksi meni, aikani mietittyä otin väliptuken irti ja kopistelin lattiaa vasten ja sieltähän tuli kahvikupillinen sitä moskaa. Putki oli melkein poikki sen katin jälkeen, no rälläkällä poikki ja rautakangella ja taltalla sekin tyhjäksi. Siisti hitsisauma siihen ja putki kiinni. Lopputulos oli se että auto kulki tuntuvasti paremmin, paljon kevyemmän tuntuinen ajaa. 0-100 ajasta sekuntti pois.
Taidan ottaa tuosta nykyisestäkin ainakin sen välikatin tyhjäksi joskus. Se varmaan on tukkoisempi yleensä kun on viileämpi vai??
Taidan ottaa tuosta nykyisestäkin ainakin sen välikatin tyhjäksi joskus. Se varmaan on tukkoisempi yleensä kun on viileämpi vai??