C 250 TD fööniasiaa

Katso myös W210
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

C 250 TD fööniasiaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

alkaa ikävästi näyttää siltä että turbo alkaa tulla tiensä päähän joten pitää alkaa uuden vaihtoon. ajattelin vaihtaa vähän isomman esim om606 vakioturbon että jaksais vielä pyöriäkkin :D vaatiiko tuon vaihdon tekeminen minkäänlaisia muutoksia vai meneekö ihan vaan heleposti paikolleen? :D :shock:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: C 250 TD fööniasiaa

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Requiem kirjoitti:alkaa ikävästi näyttää siltä että turbo alkaa tulla tiensä päähän
Paljokos on mittarissa kun tämmönen on ajankohtaista? (kysyy nimim. "Oma lehmäkö kohta samassa ojassa?)
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

411 000 on mittarissa ja tehtaan fööni on paikollaan :D olishan tuo voinut pitempäänkin kestää jos olis aina joutanu jälkikäyttämäänkin :oops:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

En minäkään ole jaksanut juuri jälkikäytellä. 277Mm nyt puntarissa eli ei hätää :)
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Huolettomia kilometrejä vielä pitkän aikaa :D itellä tuo päästää öljyä läpi ja heräilee vasta melko myöhään :lol: tehot hukassa ja ainetta menee enempi :D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Oletko kokeillu välyksiä?
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

en ole käyttänyt irti mutta päällisin puolin alkaa näyttää aika huonolta :?
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Re: C 250 TD fööniasiaa

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Requiem kirjoitti:vaatiiko tuon vaihdon tekeminen minkäänlaisia muutoksia vai meneekö ihan vaan heleposti paikolleen? :D :shock:

Onhan tuommonen koplaus tullu tehtyä. Kuviakin oli täällä mutta tais
kadota jo bittiavaruuteen.

606:n turbo käy suoraan vakion paikalle pakosarjaan. Pakoputken lähtöä pitää vähän mulkata. Kannataa ostaa turbon mukana se pakoputken lähtö jos vaan myyjältä löytyy. Kuulerille lähtevää paineputkea jouduin hieman
kannakkeista rukkaamaan että sopi paikalleen. Eipä tuossa muuta.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eli ei mikään hirveä homma :D jouduitko ihan hitsailemaan putkea vai menikö helpoimman kautta? tuliko paljon voimaa lisää ja pyörikö nätisti vakiosyötöillä? :D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Requiem kirjoitti:Eli ei mikään hirveä homma :D jouduitko ihan hitsailemaan putkea vai menikö helpoimman kautta? tuliko paljon voimaa lisää ja pyörikö nätisti vakiosyötöillä? :D
Kyllä sitä joutuu ihan hitsaamaan kun turbolta lähtevä putki on isompaa kuin vakio. Tein uuden downpipen ja tein liitoksen siinä joustopätkässä.
Voimasta en tiedä, mutta toimii karalan softan kanssa hienosti :wink:
En ole vakiosyötöillä tuolla ajellut.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Helpoimmalla vois päästä kun sais jostakin purkaamolta sen 606 putken alkupätkän :D ei oo varaa ostella softapäivityksiä niin mietin tuossa miten passais se säätövastus patentti syöttöjen suhteen :?
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Ei taida vastuspatentit toimia kuin suoraruiskutusvehkeissä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Oon ite ainakin kuullu että om605 ja 606 olis niitä käytetty kun on sähkösesti esiohjattu pumppu :shock:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Requiem kirjoitti:Oon ite ainakin kuullu että om605 ja 606 olis niitä käytetty kun on sähkösesti esiohjattu pumppu :shock:
Jos on niin se on mulle ihan uutta asiaa :D
290:ssä noita on joillain ollu.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

viewtopic.php?t=13450&postdays=0&postor ... &start=120


Tuolla on muutama Mika T:n laittama kuva pakoputkimuutoksista, tosin väykky kyseessä, mutta samat ahtimet.
Mulla on kyllä koneella kuvia omasta operaatiosta jos tarvit.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyllä jos viihtit lähettää niin ne sun projektin kuvat kiinnostais :D olis sama kone niin näkis ihan täysin samanlaisen projektin. turbo tulee maanantaina niin pääsee sitten alottamaan homman :) paitsi pitäis ensin kierrellä hieman purkaamoita jos löytyis se 606 putken alku niin ei tarviis kokonaan ite veistää :D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tässä olis turbonvaihdosta kuvia:


KKK paikoillaan:


Kuva



Pakoputken muutos, josta selvittiin yhdellä 45 asteen kurvilla:


Kuva



Kuulerille lähtevä ahtoputki jäi tämän verran alemmas. Jätin
irti tuosta kiinnikkeestä kun en viitsinyt alkaa lyhentämään putkea:


Kuva



Lopputulos, joka ei ainakaan vielä ole inssiä kiinnostanut:


Kuva
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Nyt kävin hakemassa KKK:n matkahuollosta :) huomenna jos alottais vaihtoprojektin. Siinä tulikin tuo laippa mukana niin ei tarvii muuta ku vaan hitsata tuo mutka siihen väliin :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

oliko öljyn paluu putkea se oli muistaakseni eri asennossa 605 ja 606 ahtimissa.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

jukkis. kirjoitti:oliko öljyn paluu putkea se oli muistaakseni eri asennossa 605 ja 606 ahtimissa.

Hyvä huomio. Joutuihan tuohonkin pienen modauksen tekemään.
Eli alunperin oli kovalla putkellä, mutta eihän se enään passannut kun lähti eri kulmassa. Otin pätkän välistä pois ja laitoin letkua tilalle, niin sai sopivasti mutkaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eipä tuo nyt hommasta paljoa vaikeampaa tee :D ja jos putkeen kerran joutuu muutenkin tuollasen mutkan hitsailemaan niin sama olis oikeastaan tehä rosterista kokonaan uus vähän isompi putki :) ilman ylimääräsiä vaimentimia tietenkin :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Nyt on KKK onnellisesti paikallaan :) pari kuvaakin otin.

Hommaa jo vähän aloteltu:

Kuva

Garretti ja pakosarja irrallaan.

Kuva

Vanha ja uus.

Kuva

45 asteen mutkaa.

Kuva

Projekti ahtoputkia vaille valmis.

Kuva

Jouduin tosiaan tuon homman tekemään niin että otin koko pakosarjan irti kun näytti niin vaikealle avata kaks alempaa turbon kiinnitysmutteria. Öljynpaluuputken tein aluks osittain kovasta polttoaineputkesta. Tänään vaan ilmeni että paluuputken koneen puoleinen laippa halkesi ja öljyä kerkes vuotaa 1.5 litraa pihalle ennen kun huomasin sen. veistettiin uus laippa ja tehtiin putki tällä kertaa raktorin hydraulisylinterin öljynpaluuputkesta. ainakin toistaseks näyttää kestävältä ratkasulta.

Pienen tehoeron tuolla föönillä kyllä huomas :) ja möyheät äänet :D ja vanhassa turbossa tosiaan oli aika reippaasti välystä laakereissa :? [/img]
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Re: C 250 TD fööniasiaa

Viesti Kirjoittaja ArPi »

EpeZZu kirjoitti: Serkkupojalla ois tos nurkis ylimääränen om606:en turbo + putkisto (Eli myös downpipe)

Itellä taas om605 turboD niin kuinkakohna paljo enemmän tolla 606:en turbolla sais lastutuksessa enemmän tehoo?

Itellä tällä hetkellä aivan vakio, mutta lastutus kutkuttelis... Mutta kannattaiskohan sinne lyö ennen lastua tommonen pikkusen isompi hyrskytin? :)
Juuri ite laittelin kans 606:sen turbon omaan ceemeliin. Ilman lastuahan tuohon ei tule juuri mitään tehoja, mutta luulisin, että jos vakio turbolla luvataan lastulla n.180hp niin 606:sen turbolla se voi olla jopa todellista :wink: Ite tein vielä varuiks 3" putkiston samalla, niin eipä ahista sitten joskus. :D kuulerin jos laittaa paremman ja hengittävämmät ja lyhemmät ahtoputket, niin taas homma paranee huomattavasti.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei tuossa mitään hirveetä tehoeroa huomaa ilman lastua. Heräilee myöhemmin (itellä siinä 2000-2500rpm), vetää vähän aikaa hyvin mutta äkkiä loppuu veto kesken. Kannattaa käydä esim karalalla lastuttamassa niin saa tehtyä penkissä sille turbolle sopivan softan. Kaippa se olis mahollista päästä 200 hepan tietämille niillä virityksillä.

Minkälaisia vääntöjä tuo vakiokytkin muuten kestää? Vai alkaako vauhtipyörä tärisemään ennen ku kytkin antaa periks..

Niin ja tosiaan ei tuon turbon vaihto mikään vaikea homma ole kunhan edes vähän tietää mitä tekee :D Ei vaatinut muuta muutoksia kun öljynpaluuputken, pakoputken ja vähän piti vääntää öljyntuloputkea.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Siekkinen kirjoitti:Minkälaisia vääntöjä tuo vakiokytkin muuten kestää? Vai alkaako vauhtipyörä tärisemään ennen ku kytkin antaa periks..

Ei tärrää ainakaan Karalan softa + om606 ahdin -yhdistelmällä.

Niihhän ne puhuu että 200hv menis rikki jos ohjelma olis isommalle
turbolle tehty. Mullahan on se Karalan vakiokoneelle tehty ohjelma.
Toisaalta pysyypähän pakopaineet näin kurissa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ootko muuten käyttänyt dynolla turbon vaihdon jälkeen? Paljonkohan se tuo lisätehoja vakio ohjelman kanssa? :lol:
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Taitaapi olla sen 550 euroa :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Itsellä on teidän molempien kuvissa näkyvän anturin pistokkeesta johdot poikki ja niin juuresta ettei pääse korjaamaan, saako noita pistokkeita uusia vai pitääkö koko johtosarja hankkia. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”