C 250 TD fööniasiaa
C 250 TD fööniasiaa
alkaa ikävästi näyttää siltä että turbo alkaa tulla tiensä päähän joten pitää alkaa uuden vaihtoon. ajattelin vaihtaa vähän isomman esim om606 vakioturbon että jaksais vielä pyöriäkkin vaatiiko tuon vaihdon tekeminen minkäänlaisia muutoksia vai meneekö ihan vaan heleposti paikolleen?
Re: C 250 TD fööniasiaa
Paljokos on mittarissa kun tämmönen on ajankohtaista? (kysyy nimim. "Oma lehmäkö kohta samassa ojassa?)Requiem kirjoitti:alkaa ikävästi näyttää siltä että turbo alkaa tulla tiensä päähän
Re: C 250 TD fööniasiaa
Requiem kirjoitti:vaatiiko tuon vaihdon tekeminen minkäänlaisia muutoksia vai meneekö ihan vaan heleposti paikolleen?
Onhan tuommonen koplaus tullu tehtyä. Kuviakin oli täällä mutta tais
kadota jo bittiavaruuteen.
606:n turbo käy suoraan vakion paikalle pakosarjaan. Pakoputken lähtöä pitää vähän mulkata. Kannataa ostaa turbon mukana se pakoputken lähtö jos vaan myyjältä löytyy. Kuulerille lähtevää paineputkea jouduin hieman
kannakkeista rukkaamaan että sopi paikalleen. Eipä tuossa muuta.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kyllä sitä joutuu ihan hitsaamaan kun turbolta lähtevä putki on isompaa kuin vakio. Tein uuden downpipen ja tein liitoksen siinä joustopätkässä.Requiem kirjoitti:Eli ei mikään hirveä homma jouduitko ihan hitsailemaan putkea vai menikö helpoimman kautta? tuliko paljon voimaa lisää ja pyörikö nätisti vakiosyötöillä?
Voimasta en tiedä, mutta toimii karalan softan kanssa hienosti
En ole vakiosyötöillä tuolla ajellut.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ei taida vastuspatentit toimia kuin suoraruiskutusvehkeissä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Jos on niin se on mulle ihan uutta asiaaRequiem kirjoitti:Oon ite ainakin kuullu että om605 ja 606 olis niitä käytetty kun on sähkösesti esiohjattu pumppu
290:ssä noita on joillain ollu.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
viewtopic.php?t=13450&postdays=0&postor ... &start=120
Tuolla on muutama Mika T:n laittama kuva pakoputkimuutoksista, tosin väykky kyseessä, mutta samat ahtimet.
Mulla on kyllä koneella kuvia omasta operaatiosta jos tarvit.
Tuolla on muutama Mika T:n laittama kuva pakoputkimuutoksista, tosin väykky kyseessä, mutta samat ahtimet.
Mulla on kyllä koneella kuvia omasta operaatiosta jos tarvit.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kyllä jos viihtit lähettää niin ne sun projektin kuvat kiinnostais olis sama kone niin näkis ihan täysin samanlaisen projektin. turbo tulee maanantaina niin pääsee sitten alottamaan homman paitsi pitäis ensin kierrellä hieman purkaamoita jos löytyis se 606 putken alku niin ei tarviis kokonaan ite veistää
Tässä olis turbonvaihdosta kuvia:
KKK paikoillaan:
Pakoputken muutos, josta selvittiin yhdellä 45 asteen kurvilla:
Kuulerille lähtevä ahtoputki jäi tämän verran alemmas. Jätin
irti tuosta kiinnikkeestä kun en viitsinyt alkaa lyhentämään putkea:
Lopputulos, joka ei ainakaan vielä ole inssiä kiinnostanut:
KKK paikoillaan:
Pakoputken muutos, josta selvittiin yhdellä 45 asteen kurvilla:
Kuulerille lähtevä ahtoputki jäi tämän verran alemmas. Jätin
irti tuosta kiinnikkeestä kun en viitsinyt alkaa lyhentämään putkea:
Lopputulos, joka ei ainakaan vielä ole inssiä kiinnostanut:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
jukkis. kirjoitti:oliko öljyn paluu putkea se oli muistaakseni eri asennossa 605 ja 606 ahtimissa.
Hyvä huomio. Joutuihan tuohonkin pienen modauksen tekemään.
Eli alunperin oli kovalla putkellä, mutta eihän se enään passannut kun lähti eri kulmassa. Otin pätkän välistä pois ja laitoin letkua tilalle, niin sai sopivasti mutkaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Nyt on KKK onnellisesti paikallaan pari kuvaakin otin.
Hommaa jo vähän aloteltu:
Garretti ja pakosarja irrallaan.
Vanha ja uus.
45 asteen mutkaa.
Projekti ahtoputkia vaille valmis.
Jouduin tosiaan tuon homman tekemään niin että otin koko pakosarjan irti kun näytti niin vaikealle avata kaks alempaa turbon kiinnitysmutteria. Öljynpaluuputken tein aluks osittain kovasta polttoaineputkesta. Tänään vaan ilmeni että paluuputken koneen puoleinen laippa halkesi ja öljyä kerkes vuotaa 1.5 litraa pihalle ennen kun huomasin sen. veistettiin uus laippa ja tehtiin putki tällä kertaa raktorin hydraulisylinterin öljynpaluuputkesta. ainakin toistaseks näyttää kestävältä ratkasulta.
Pienen tehoeron tuolla föönillä kyllä huomas ja möyheät äänet ja vanhassa turbossa tosiaan oli aika reippaasti välystä laakereissa [/img]
Hommaa jo vähän aloteltu:
Garretti ja pakosarja irrallaan.
Vanha ja uus.
45 asteen mutkaa.
Projekti ahtoputkia vaille valmis.
Jouduin tosiaan tuon homman tekemään niin että otin koko pakosarjan irti kun näytti niin vaikealle avata kaks alempaa turbon kiinnitysmutteria. Öljynpaluuputken tein aluks osittain kovasta polttoaineputkesta. Tänään vaan ilmeni että paluuputken koneen puoleinen laippa halkesi ja öljyä kerkes vuotaa 1.5 litraa pihalle ennen kun huomasin sen. veistettiin uus laippa ja tehtiin putki tällä kertaa raktorin hydraulisylinterin öljynpaluuputkesta. ainakin toistaseks näyttää kestävältä ratkasulta.
Pienen tehoeron tuolla föönillä kyllä huomas ja möyheät äänet ja vanhassa turbossa tosiaan oli aika reippaasti välystä laakereissa [/img]
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Re: C 250 TD fööniasiaa
Juuri ite laittelin kans 606:sen turbon omaan ceemeliin. Ilman lastuahan tuohon ei tule juuri mitään tehoja, mutta luulisin, että jos vakio turbolla luvataan lastulla n.180hp niin 606:sen turbolla se voi olla jopa todellista Ite tein vielä varuiks 3" putkiston samalla, niin eipä ahista sitten joskus. kuulerin jos laittaa paremman ja hengittävämmät ja lyhemmät ahtoputket, niin taas homma paranee huomattavasti.EpeZZu kirjoitti: Serkkupojalla ois tos nurkis ylimääränen om606:en turbo + putkisto (Eli myös downpipe)
Itellä taas om605 turboD niin kuinkakohna paljo enemmän tolla 606:en turbolla sais lastutuksessa enemmän tehoo?
Itellä tällä hetkellä aivan vakio, mutta lastutus kutkuttelis... Mutta kannattaiskohan sinne lyö ennen lastua tommonen pikkusen isompi hyrskytin?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Ei tuossa mitään hirveetä tehoeroa huomaa ilman lastua. Heräilee myöhemmin (itellä siinä 2000-2500rpm), vetää vähän aikaa hyvin mutta äkkiä loppuu veto kesken. Kannattaa käydä esim karalalla lastuttamassa niin saa tehtyä penkissä sille turbolle sopivan softan. Kaippa se olis mahollista päästä 200 hepan tietämille niillä virityksillä.
Minkälaisia vääntöjä tuo vakiokytkin muuten kestää? Vai alkaako vauhtipyörä tärisemään ennen ku kytkin antaa periks..
Niin ja tosiaan ei tuon turbon vaihto mikään vaikea homma ole kunhan edes vähän tietää mitä tekee Ei vaatinut muuta muutoksia kun öljynpaluuputken, pakoputken ja vähän piti vääntää öljyntuloputkea.
Minkälaisia vääntöjä tuo vakiokytkin muuten kestää? Vai alkaako vauhtipyörä tärisemään ennen ku kytkin antaa periks..
Niin ja tosiaan ei tuon turbon vaihto mikään vaikea homma ole kunhan edes vähän tietää mitä tekee Ei vaatinut muuta muutoksia kun öljynpaluuputken, pakoputken ja vähän piti vääntää öljyntuloputkea.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Siekkinen kirjoitti:Minkälaisia vääntöjä tuo vakiokytkin muuten kestää? Vai alkaako vauhtipyörä tärisemään ennen ku kytkin antaa periks..
Ei tärrää ainakaan Karalan softa + om606 ahdin -yhdistelmällä.
Niihhän ne puhuu että 200hv menis rikki jos ohjelma olis isommalle
turbolle tehty. Mullahan on se Karalan vakiokoneelle tehty ohjelma.
Toisaalta pysyypähän pakopaineet näin kurissa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33