Mersun integroitu navigaattori

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
fantasos

Mersun integroitu navigaattori

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Onko kenelläkään tullut hommattua uuden auton mukana sitä lisävarusteena saatavaa navigaattoria (APS tai Comand)? Kun itse jahtaan autoa about 15 vuoden käyttöikä mielessä ja haluaisi siihen kaikki herkut jotka elämää helpottaa. Eli onko vehje hyvälaatuinen ja riittääkö siinä toiminnot?

-Fantsu
eerola
Herrasmies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hyvälaatuinen on. Minulla on COMANDeja ollut 2 kpl. Joskohta kumpikaan ei (tietenkään) ole päässyt vielä käytössäni 15 vuoden ikään. CD-mekanismi on vikaantuvaa mallia. Mutta muuten en ole kuullut laitteesta valituksia, enkä itsekään keksi mitään mainittavaa. Eli suosittelen!
-T

Kuva
mersufoorumini

Navi

Viesti Kirjoittaja mersufoorumini »

Tuli tuon c- mallin 2008vm. Mersun mukana tuo navi. Onko totta, ettei siinä tule maantiekarttaa näkyviin mitenkään siis isompana? Ja pitääkö tuo cd olla kokoajan pesässä? Entä mitenkä cd-musiikkia soitetaan navituksen aikana? Nämä kysymykset johtuu siitä, etten osaa tuota saksaa joka ohjekirja mulla kyllä on. Muutenkin Garminiin tottuneena sanoisin tämän olevan aivan /-c:stä
Toivon, että en tiedä tästä riittävästi ja jos se nyt tältä näyttää miltä se näyttää, ihmettelen suuresti kuinka tämäntason autoon nykypäivänä pannaan tälläinen navi. Esim. tietäpitkin kulkeva nuoli tulee esiin alle satametriä käännöksestä. Yleiskuva tie ja nuoli ei anna varautua ajoissa, karttaa ei tule ollenkaan, että tietääkö kukaan?
mersufoorumini

No niin

Nyt minä tiedän ne. :lol:
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mersufoorumini kirjoitti:Nyt minä tiedän ne. :lol:
Kerrotko meille muillekin tietämättömille saksankielisen ohjekirjan omistajille :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
mersufoorumini

Navi

Kartta cd pitää olla pesässä kun ohjelmoi uutta reittiä senjälkeen sen voi ottaa pois ja laittaa tilalle vaikkapa musiikki cd:n. Minun omassani sisällä on vain yksi cd. Varsinainen navi on edelleen /c:stä. En ainakaan minä saa yleiskarttaa näkyviin. Käännöstä lähestyttäessä nuoli tulee liian myöhään näkyviin. Kyllä sillä pärjää, kun on tottunut käyttämään parempia naveja.
mesenisti

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

Aika outo systeemi on. Mulla Sellanen Command ja siinä on takaluukus se navikaattorin dvd yksikkö ja voi kuunnella musaa cd :ltä ihan sujuvasti ja vaihdella kartan ja muiden näkymien välillä ilman mitään onkelmia
tähtikuljettaja
Mersuvelho

Re: Navi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

mersufoorumini kirjoitti:Kartta cd pitää olla pesässä kun ohjelmoi uutta reittiä senjälkeen sen voi ottaa pois ja laittaa tilalle vaikkapa musiikki cd:n. Minun omassani sisällä on vain yksi cd. Varsinainen navi on edelleen /c:stä. En ainakaan minä saa yleiskarttaa näkyviin. Käännöstä lähestyttäessä nuoli tulee liian myöhään näkyviin. Kyllä sillä pärjää, kun on tottunut käyttämään parempia naveja.
Tuon täytyy sitten olla Audio 50 APS. W204:n Comand on kovalevyllä eli DVD-levyä ei tarvita kuin karttapäivitystä tehdessä. Kuvittelin että Audio 50 APS olisi 204:ssa myös kovalevyllä mutta ei näytä olevan.

Toisaalta tuollaista vuokra-autoa kerran Saksassa tuli ajeltua ja tulihan siihen radion näytölle jonkinlainen kartta vaikkakaan ei Comand'in tasoinen, sitähän sanotaankin edelleen "nuolinavigoinniksi".
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ne on nuo DVD:t erikseen :lol: Mullakin on CD:llä :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
mersufoorumini

navi

Audio 50 se on. Toivon mukaan en tiedä kaikkea siitä. Kyllä sillä pärjää kun opettelee. Mutta tuo hansfree systeemo mikä minulla on se on kyllä mainio värkki. Ainut, että kaikki autossa olijat kuulee. Puhelin saa olla tietenkin taskussa ja aina kytkeytyminen automaattisesti ja toimii.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”