-89 200D EI KÄYNNISTY! Vika löytyi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

-89 200D EI KÄYNNISTY! Vika löytyi

Viesti Kirjoittaja hozza »

Eilen kävin kaupassa illalla ja auto toimi aivan loistavasti mutta kun aamulla emäntä yritti lähteä viemään poitsua hoitoon niin ei käynnistynytkään...
sen verran selvis että kun tuossa syöttöpumpun kupeessa on toi stop vipu niin siitä kun nostaa kerran niin käynnistyy silleen että kone käynnistyessään ottaa täydet jengat ensin ja sitten käy ihan normaalisti tyhjä käyntiä ja toimii muutenkin mutta kun auton sammuttaa niin ei lähde taas käymään ennenkuin kääntää kyseistä vipua uudestaan auttakee ensimmäinen diiseli mersu alla ja on vielä vähän hakusessa toi diiselin tekniikkaKuva
Viimeksi muokannut hozza, 24.3.2011 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuossa näkyy tuo valkoinen mokkula jonne menee letku= sammutin jotenka kun letkun nyppäsee irti niin stop vipu pompsahtaa ylös (jos ei niin sitten taitaa olla tuo sammutin mötikkä rikki) ja auton pitäisi lähteä käyntiin mutta sammuukin sitten vain vaihteella :? ..

tarkistappa ihan ensimmäisenä pikaisesti huohotin.. en usko että olisi tukossa mutta oireet puoliväliin vaikuttaas vähä sinneppäin.. :roll:


tuo täydet jengat on kyllä melkoinen mysteeri :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

joo elikkä nyt huomasin että kun kääntää avaimista virrat päälle niin tuo vipu ei nouse ylös kuin pienellä avustuksella ihan vain tökkäämällä ja sitten kun starttaa käynnistyy normaalisti ja sammuu normaalisti mutta kun taas käännät avaimista niin vipu ei jaksa nousta ylös asti jne... eli mikä tökkii????
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Terho P kirjoitti:tuossa näkyy tuo valkoinen mokkula jonne menee letku= sammutin jotenka kun letkun nyppäsee irti niin stop vipu pompsahtaa ylös (jos ei niin sitten taitaa olla tuo sammutin mötikkä rikki) ja auton pitäisi lähteä käyntiin mutta sammuukin sitten vain vaihteella :? ..

tarkistappa ihan ensimmäisenä pikaisesti huohotin.. en usko että olisi tukossa mutta oireet puoliväliin vaikuttaas vähä sinneppäin.. :roll:


tuo täydet jengat on kyllä melkoinen mysteeri :?
Joo elikkä todellakin tuo valkoinen mötikkä nimeltä naftapumpun sammutinkello oli ruuvit löysällä ja pienen putsauksen tarpeessa irroitin ja putsasin ja nyt toimii taas kun junan vessa!!!
ISOT KIITOKSET!! Terho P:lle Avusta
Avatar
hozza
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2008 11:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja hozza »

Kirjoitetaanpa nyt selvennykseksi vielä jottei muut saa vääriä tietoja!
Elikkäs vika ilmeni uudestaan seuraavana päivänä ja ostettuani uuden sammutinkellon huomasin asentaessani että vika ei ollutkaan kellossa vaan hieman väljässä vivun akselissa joka pääsi liikkumaan liikaa sivuttais suunnassa jonka johdosta vipu painoi hieman ohitse syöttöpumpun sisällä olevaa laattaa jonka takia hieman jumitti vika korjattu hieman paksummalla prikalla vivun akseliin jolloin ei pääse elämään liikaa!!! No tulihan nyt kuitenkin vaihdettua uusi kello.... (30€)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”