722.3xx laatikon modaus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

722.3xx laatikon modaus

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuva
Lieneekö helposti toteutettavissa, muuttaa laatikko tuommoiselle kuvan vas.puolen kaaviolla olevalle sydeemille, missä "pakko ykkönen" tai "alamäki-jarru"-toiminto? (2->b)
Sehän kai antaa vain jonkinsortin sähköisen tiedon tuo on/off katkasija laatikolle :roll: Tässä tapauksessa w126 kyseessä.
Onnistuuko mille tahansa laatikolle?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en usko että onnistuu ihan keppien vaiholla, tarttis varmaankin lootaan lisätä kahenpuolen olevat venttiilit ja luultavasti venttiilipöytä :roll:
mutta sullahan on tollanen loota missä pakkoykkönen ja sportti vaihteet, niin siinähän on kaikki mitä tarttet teet vaan sähö kytkennät niin homma taitas olla siinä jos vaihekeppi soppii vanhemman mallin kepin paikalle kaikilla ruuveilla kiinni :wink:
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Lainaan vähän topickia. Onko 722.3 ja 722.4 turbiineilla jotain eroa. On siis 722.3 tulossa 722.4 tilalle, niin käykö noiden turbiinit keskenään. Onko noilla laatikon toimintaan (väännön kestoon) vaikutusta?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ei käy keskenään turbiinit. 722.3:ssa on isompi kaula.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Allu D.
Viestit: 39
Liittynyt: 04.10.2005 7:23
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3xx laatikon modaus

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

ruikku kirjoitti:Kuva
Lieneekö helposti toteutettavissa, muuttaa laatikko tuommoiselle kuvan vas.puolen kaaviolla olevalle sydeemille, missä "pakko ykkönen" tai "alamäki-jarru"-toiminto? (2->b)
Sehän kai antaa vain jonkinsortin sähköisen tiedon tuo on/off katkasija laatikolle :roll: Tässä tapauksessa w126 kyseessä.
Onnistuuko mille tahansa laatikolle?
Onnistuu periaatteessa ku se katkasija ohjaa vaan KD solenoidia eikä tee mitään muuuta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: 722.3xx laatikon modaus

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Allu D. kirjoitti:
ruikku kirjoitti:Kuva
Lieneekö helposti toteutettavissa, muuttaa laatikko tuommoiselle kuvan vas.puolen kaaviolla olevalle sydeemille, missä "pakko ykkönen" tai "alamäki-jarru"-toiminto? (2->b)
Sehän kai antaa vain jonkinsortin sähköisen tiedon tuo on/off katkasija laatikolle :roll: Tässä tapauksessa w126 kyseessä.
Onnistuuko mille tahansa laatikolle?
Onnistuu periaatteessa ku se katkasija ohjaa vaan KD solenoidia eikä tee mitään muuuta.
nyt en kyllä ole ihan varma, mutta mun mielestä tuo kepinvieressä oleva nappula nostaa ohjauspainetta ja nain saahaan laatikko vaihtamaan vasta myöhemmin :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: 722.3xx laatikon modaus

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

touhottaja kirjoitti:nyt en kyllä ole ihan varma, mutta mun mielestä tuo kepinvieressä oleva nappula nostaa ohjauspainetta ja nain saahaan laatikko vaihtamaan vasta myöhemmin :roll:
Vai oliko peräti niin dummie että tavallaan vaan "kiristää vaijeria" :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 722.3xx laatikon modaus

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

touhottaja kirjoitti: nyt en kyllä ole ihan varma, mutta mun mielestä tuo kepinvieressä oleva nappula nostaa ohjauspainetta ja nain saahaan laatikko vaihtamaan vasta myöhemmin :roll:
E/S nappi ohjaa magneettiventtiiliä joka päästää alipaineen ohjausvaijerissa olevaan mokkulaan. Mokkula joko kiristää vaijeria tai sitten muuttaa hieman sen välityssuhdetta, en ole ihan varma kumminpäin.

Tuosta B-asennosta en osaa sanoa mutta kuulostaa järkevältä, että ohjaisi vain KD-solenoidia. Siinä tapauksessahan tuo on helppo kokeilla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: 722.3xx laatikon modaus

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

XUX63 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:nyt en kyllä ole ihan varma, mutta mun mielestä tuo kepinvieressä oleva nappula nostaa ohjauspainetta ja nain saahaan laatikko vaihtamaan vasta myöhemmin :roll:
Vai oliko peräti niin dummie että tavallaan vaan "kiristää vaijeria" :roll:
niin, tätä mää vähän niinku meinasin :roll:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Siitäpä rakentelemaan:

Kuva

Ja jos teksti näkyy huonosti nii tässä uusintana:

E12 Illumination, shift pattern
N16/4 Relay, fuel pump with cold start valve control and kickdown shutoff
L2 Inductive transmitter, road speed
S16/1 Starter interlock and backup lamp switch
S30/1 Kickdown switch
S60 Switch, B circuit
X6 Cable connector terminal 58d
X26 Plug connection 12-pole, engine harness
X49/2 Plug connection, starter interlock and backup lamp switch
Y3 Switchover valve, automatic transmission
a Speedometer
b W1 main ground behind instrument cluster
c Fuse terminal 15
d Backup lamp (lamp monitoring unit)
e Ignition starter switch
f Starter
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitähän noi olis niinku suomeks, noista kun en ymmärrä mitään :roll:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

touhottaja kirjoitti:mitähän noi olis niinku suomeks, noista kun en ymmärrä mitään :roll:
Kuvista vai tekstistä?
E12 Illumination, shift pattern = Vaihdekepin valaistus

N16/4 Relay, fuel pump with cold start valve control and kickdown shutoff = PensapuNpun rele kylmäkäynnistyssuhhuuttimen ohjauksella ja kikdownin ohituksella

L2 Inductive transmitter, road speed = Induktiivinen nopeusmittarin anturi

S16/1 Starter interlock and backup lamp switch = Vaihdekepin kuuressa oleva kytkin

S30/1 Kickdown switch = Kikdownin kytkin

S60 Switch, B circuit = Tämä on se B-kytkin siinä kepin juuressa

X6 Cable connector terminal 58d = Töpseli

X26 Plug connection 12-pole, engine harness = Töpseli

X49/2 Plug connection, starter interlock and backup lamp switch = Töpseli

Y3 Switchover valve, automatic transmission = Kikdownin solenoidi laatikossa

a Speedometer = Lähtö nopeusmittarille

b W1 main ground behind instrument cluster = Maadotus mittariston taakse

c Fuse terminal 15 = Hässäkän sähköt sulakkeelta 15

d Backup lamp (lamp monitoring unit) = JOku lamppu

e Ignition starter switch = Sytytykseen

f Starter = Startille
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”