Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!
Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!
Ennen niitä näki kaikkialla, joka toisella huonekalufirmalla ja jokaisella leipomolla oli omansa, jotka pörräsivät iloisesti toimitellen mitä hyvänsä kukista kumisaappaisiin kuin kärpäset ikkunassa kesäpäivänä. Lukuisista ambulansseista puhumattakaan, määrättömästi ovat henkiä pelastaneet nämä, luotettavasti saaneet sairaat lääkäreiden osaaviin käsiin
Aerodynamiikka, luksus tai virtaviivaisuus ei ollut koskaan näiden pelejen ykkösaspekti, vaan raaka käytännöllisyys, todellinen työkalu oli tämä laitos, niinkuin hohtimet, kursailemattomat mutta tehokkaat.
Niinkuin kaikesta hyvästä niin aika ajaa näistäkin pikkuhiljaa ohitse, ammattikäytössä näitä näkee enää vain harvoin, ja silloinkin tulee mieleen että tuossa menee jonkinlainen muinaisjäänne, liekkö virmalla investoinnit jäissä.
Mutta yksityiskäytössä näitä vielä jonkin verran näkee, huolimatta siitä että niitä on röijätty laivakonteittain Afrikkaan, niinkuin ladoja venäjälle aikoinaan. Vielä löytyy masokistisluonteisia hulluja jotka ajavat jopa päivittäisajonsa näillä automaailman rautakangilla, naama virneessä.
Ja ei, vaikka tekniikka näissä yleensä kestää niin ikuisiahan nämä eivät ole. Pahin Akilleen kantapää näissä moderneissa pienkuljetussotureissa on ruoste, tuo koreja jäytävä melanooma. Huomaamatta tuo ruskea termiitti evästää helmakotelot ja lattiarakenteet, takaovia unohtamatta.
Siksipä, arvoisat Kaappiveljet (ja mahdollisesti sisaretkin, joskin yleensäottaen olen tullut ymmärtämään että näiden estetiikka ei kuitenkaan kovin vahvasti vetoa feminiiniseen puoleen) minusta meidän jotka vielä jaksamme näitä vehkeitä pitää ja elvyttää kannattaisi verkottua jakaaksemme tietoa ja kokemuksia näistä persoonallisista kulkineistamme.
Joku joskus lausahti arvoisalla foorumillamme ettei täällä ole koskaan liikaa salaseuroja, siksipä ehdotan että tulkaamme kaikki kaappikansat yhteen ja muodostakaamme veljeskunta
Noniin, sitten jonoon tähän topikkiin, kiitoksia
Aerodynamiikka, luksus tai virtaviivaisuus ei ollut koskaan näiden pelejen ykkösaspekti, vaan raaka käytännöllisyys, todellinen työkalu oli tämä laitos, niinkuin hohtimet, kursailemattomat mutta tehokkaat.
Niinkuin kaikesta hyvästä niin aika ajaa näistäkin pikkuhiljaa ohitse, ammattikäytössä näitä näkee enää vain harvoin, ja silloinkin tulee mieleen että tuossa menee jonkinlainen muinaisjäänne, liekkö virmalla investoinnit jäissä.
Mutta yksityiskäytössä näitä vielä jonkin verran näkee, huolimatta siitä että niitä on röijätty laivakonteittain Afrikkaan, niinkuin ladoja venäjälle aikoinaan. Vielä löytyy masokistisluonteisia hulluja jotka ajavat jopa päivittäisajonsa näillä automaailman rautakangilla, naama virneessä.
Ja ei, vaikka tekniikka näissä yleensä kestää niin ikuisiahan nämä eivät ole. Pahin Akilleen kantapää näissä moderneissa pienkuljetussotureissa on ruoste, tuo koreja jäytävä melanooma. Huomaamatta tuo ruskea termiitti evästää helmakotelot ja lattiarakenteet, takaovia unohtamatta.
Siksipä, arvoisat Kaappiveljet (ja mahdollisesti sisaretkin, joskin yleensäottaen olen tullut ymmärtämään että näiden estetiikka ei kuitenkaan kovin vahvasti vetoa feminiiniseen puoleen) minusta meidän jotka vielä jaksamme näitä vehkeitä pitää ja elvyttää kannattaisi verkottua jakaaksemme tietoa ja kokemuksia näistä persoonallisista kulkineistamme.
Joku joskus lausahti arvoisalla foorumillamme ettei täällä ole koskaan liikaa salaseuroja, siksipä ehdotan että tulkaamme kaikki kaappikansat yhteen ja muodostakaamme veljeskunta
Noniin, sitten jonoon tähän topikkiin, kiitoksia
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kappas, Kimmohan herkesi varsin lyyriseksi
Pitäisi siellä jossain olla ainakin Mese300 matkailukaappeineen ja Sergey Leinikkinsä(?) kera Ja Hannukos se kauppaili jotain 207D:tä, liekkö mennyt kaupaksi Entäs Eero1898, joko on uusi vanha kaappi kahtelussa Pupettihan on tietysti ajanut kaappimersua enemmän kuin tehtaan pitkänmatkantestaaja koko uransa aikana Ja Tiileri luopui omastaan jo aikapäivää sitten, mutta sittemmin yllytti minut hommaamaan kaapin ihtelleni
Vaan onkos voorumin syvissä riveissä lisää kuutiokuskeja? Nyt mielenne rohkaiskaa ja ihtenne ilmaiskaa
Pitäisi siellä jossain olla ainakin Mese300 matkailukaappeineen ja Sergey Leinikkinsä(?) kera Ja Hannukos se kauppaili jotain 207D:tä, liekkö mennyt kaupaksi Entäs Eero1898, joko on uusi vanha kaappi kahtelussa Pupettihan on tietysti ajanut kaappimersua enemmän kuin tehtaan pitkänmatkantestaaja koko uransa aikana Ja Tiileri luopui omastaan jo aikapäivää sitten, mutta sittemmin yllytti minut hommaamaan kaapin ihtelleni
Vaan onkos voorumin syvissä riveissä lisää kuutiokuskeja? Nyt mielenne rohkaiskaa ja ihtenne ilmaiskaa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ja ajaisin vieläki, jos vaan lompakolle sopivan löytäsisin, vaan enpä piä kiirettä sen kanssa, kyllä se taas jossaki vaiheessa sillee yllättäen tulee eteen...tai toivottavasti ei tuu jos moottoritie nopuksia ajellaan...moottoritiellä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Nyt onkin hyvä ketju, joten pitääkin vastailla.
Itte ajelen -81 407D Doppelkabinerilla (tommone kun tossa viimisessä kuvassa mut miehistöohjaamolla ja lavalla).
Tuo tuntuu herättävän kanssa-autolijoissa öö... noh, tunteita
Varsinkin kun perässä traileri, jonka päällä harmaa ferku, voi sitä vauhdin hurmaa...
Nyt vaan valitettavasti taitaa kaapistien rivit harveta tämän uuden "ympäristöystävällisen" verotuksen myötä. Itsellä ainakin verot nousee tuhottomasti ja pahoin pelkään että 407 jää seisoskelemaan, ellei tuosta sitten saa tehtyä kuorma-autoa.
Ai nii juu, onha tuolla 307D Reimo asuntoauto, odottaa hitsausinspiraatiota.
Itte ajelen -81 407D Doppelkabinerilla (tommone kun tossa viimisessä kuvassa mut miehistöohjaamolla ja lavalla).
Tuo tuntuu herättävän kanssa-autolijoissa öö... noh, tunteita
Varsinkin kun perässä traileri, jonka päällä harmaa ferku, voi sitä vauhdin hurmaa...
Nyt vaan valitettavasti taitaa kaapistien rivit harveta tämän uuden "ympäristöystävällisen" verotuksen myötä. Itsellä ainakin verot nousee tuhottomasti ja pahoin pelkään että 407 jää seisoskelemaan, ellei tuosta sitten saa tehtyä kuorma-autoa.
Ai nii juu, onha tuolla 307D Reimo asuntoauto, odottaa hitsausinspiraatiota.
Oikeaan ketjuunpa JTuom nappasit ekan viestisi, liekkö kaikkiaan, vai hävisikö edelliset Big Bängissä?
407D ja raktoriraileri perässä, se voi tosiaan olla ettei heleposti pääse vauhti karkailemaan etenkään vastamäessä
Mites 307, onko missä ruost... tai siis onko missä vielä ehjää peltiä
Onpa niin hienon kuulosta kalustoa että kuviakin olisi jännä nähhä, ei tarviisi turvautua vain netistä kaivettuihin
Vai mitenhän aaltojärvi, pitäisikö rintintineille tekasta ihan oma exklusiivinen klubinsa
407D ja raktoriraileri perässä, se voi tosiaan olla ettei heleposti pääse vauhti karkailemaan etenkään vastamäessä
Mites 307, onko missä ruost... tai siis onko missä vielä ehjää peltiä
Onpa niin hienon kuulosta kalustoa että kuviakin olisi jännä nähhä, ei tarviisi turvautua vain netistä kaivettuihin
Vai mitenhän aaltojärvi, pitäisikö rintintineille tekasta ihan oma exklusiivinen klubinsa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuommoinen Kaappi on ollut jo pidemmän aikaa "salainen haaveeni", etenkin paripyörällinen versio olisi mieleinen. Mutta ensinnä tarvitsisi hommata C-kortti.
Toisaalta taas 508 olisi kanssa lavaversiona hieno. Nettiautoa tuossa äkkiseltään katselinkin...
609 olisi tiedossa ja tulee varmaan toimestani myyntiin foorumillekin jossain vaiheessa.
Toisaalta taas 508 olisi kanssa lavaversiona hieno. Nettiautoa tuossa äkkiseltään katselinkin...
609 olisi tiedossa ja tulee varmaan toimestani myyntiin foorumillekin jossain vaiheessa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Olen mää täällä jotain ennen Bängiä kyselly, ei olla ihan ekaa kertaa liikenteessä sentään.
Pari kuvaa 407:
Mersu töissä tänään:
Mersu töissä viime syksynä (ferku railerilla):
Tällä on kyllä tullut vietyä paljon tavaraa, aina päästy perille.
eseestie, tässä olis sulle auto! Eikä tarttis ajella C-kortteja. Vaikka 407 on ollutkin korvaamaton apu monessa niin on myyminenkin ollut mielessä, ajatuksena hankkia joku hieman isompi värkki, millä sais raktoreita yms. kuskattua. Ja Meseläiselle tuon voisin myydäkkin.
Ompas Sankarilla komia Vario, tommonen doppelina olis kova peli...
T. Jussi
Pari kuvaa 407:
Mersu töissä tänään:
Mersu töissä viime syksynä (ferku railerilla):
Tällä on kyllä tullut vietyä paljon tavaraa, aina päästy perille.
eseestie, tässä olis sulle auto! Eikä tarttis ajella C-kortteja. Vaikka 407 on ollutkin korvaamaton apu monessa niin on myyminenkin ollut mielessä, ajatuksena hankkia joku hieman isompi värkki, millä sais raktoreita yms. kuskattua. Ja Meseläiselle tuon voisin myydäkkin.
Ompas Sankarilla komia Vario, tommonen doppelina olis kova peli...
T. Jussi
On kyllä komia laite Tuoko ei tartte C-korttia Olis nosturi ja kaikkee...JTuom kirjoitti:eseestie, tässä olis sulle auto! Eikä tarttis ajella C-kortteja. Vaikka 407 on ollutkin korvaamaton apu monessa niin on myyminenkin ollut mielessä, ajatuksena hankkia joku hieman isompi värkki, millä sais raktoreita yms. kuskattua. Ja Meseläiselle tuon voisin myydäkkin.
Tässä on vaan yksi onkelma... nimittäin raha, tai oikiastaan sen puute.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Olispa vaan komia laitos omassa pihassa... Pistäs YV:llä johnakin vaiheessa pyyntiä, niin katotaa jos vaikka johnakin vaiheessa vaihtais omistajaa.JTuom kirjoitti:Tää on juu ihan paku (kokonaismassa 3490kg) rek. seittemälle.
On muuten viettänyt ison osan elämästään Tampereella, jollain rengasliikkeellä ja sitten kiinteistöhommissa. Löytyy vehon leimoja melkeen 2000-luvulle asti muistaakseni.
Joo tahtoo tuo raha olla esteenä aina näissä. Aina saa tarjota
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Luin että "kaappihomojen veljeskunta...."
Mutta ei... kyllä täällä ihan hienoista autoista on puhe
Mutta ei... kyllä täällä ihan hienoista autoista on puhe
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Hienoa! juuri tätä olen tietämättäni foorumilta etsinyt,,tuo JTuom:min peli sai minut taas muistelemaan kaappiani, hankin lähitulevaisuudessa toivottavasti itselleni kaapin , mutta sen verran uudemman että sillä saa ajaa sataa laillisesti tai sitten kuormurin tai vanhemman ,, mutta jokatapauksessa hankin,
tunnen sen jo sisälläni että se seuraava kaappini tulee olemaan vähintään yhtä hieno kun se mun vanha oli..
tunnen sen jo sisälläni että se seuraava kaappini tulee olemaan vähintään yhtä hieno kun se mun vanha oli..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ei se taida aiva heti omistajaa vaihtaa, ainakaan näillä näkymin.Onpa tyylikäs laitos JTuomilla, vai onkos se kohta eseestiellä Tuntuu eseestiekin vaihtavan autoa kuin sukkia, joka viikko ja pari kerrallaan
Vaihtavan S123:sella oon ajanu jo jonkun aikaa...
No comments...Se taitaa keräillä niitä
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Siinä se sitten olisi mun seuraava veitsi, tarttis vaan saada jotenkin suomeen ?
Siinä se sitten olisi mun seuraava veitsi, tarttis vaan saada jotenkin suomeen ?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Jos 609:t kiinnostaa, niin mulla olis tiedossa yksi. Pistä YV jos auto kiinnostaa, laitan kuvia ja omistajan puhelinnumeron.eero1989 kirjoitti:Siinä se sitten olisi mun seuraava veitsi, tarttis vaan saada jotenkin suomeen ?
Viimeksi muokannut eseestie, 19.3.2011 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistaji
Valitettavasti mulla ei ole kaappia mutta saako olla jäsen 1967 407:n kanssa?
jovihava kirjoitti:niitä on röijätty laivakonteittain Afrikkaan
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eseestie, jos oikein kauniisti pyydän niin voitko korjata Eero1998 lainauksestasi linkin pois, se levittää sivun ja sitäkautta pällin? Pliispliis, kutikuti?
Welderi, sulla on samaa vuosimallia kuin ihtelläkin, mutta hienompi kun on ex lanssi Oisko tuosta kuvaa saatavana
Sergey, tuo luetaan kaappikantaan, nämä on niitä isoja kaappeja
Welderi, sulla on samaa vuosimallia kuin ihtelläkin, mutta hienompi kun on ex lanssi Oisko tuosta kuvaa saatavana
Sergey, tuo luetaan kaappikantaan, nämä on niitä isoja kaappeja
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Se ISO kaappi siinä sisäänmenon eessä on nimeltään kaapin ovi
Eiköstä se mene niin että: pienkaappi = komuutti = 2 henkilön siirtymäväline jonne mahtuu suksetki mukaan, ei kuitenkaan xux:i.
Tavallinen kaappi = tila missä roikkuu henkareita joissa osassa on vaatteitaki, yleensä asumuksen sisällä, mutta löytyy myös ISOsta kaapista.
Kaappipaketti = ikkunaton 2 henkilön kehon siirtäjäväline, hyvin usein tunnetaan nimityksellä etana tai mummupappahiipijä, ulkokuoreltaan rujon näköinen mutta voi pitää sisällään vaikka discopallon eri väreineen.
Keinuva kaappi = mersun 600 sarjan suurehko tilaauto jolla ajelevat etupäässä huonekaluja eli kaappeja kuskaavat jopparit, tästä mallista on 3 eri variaatiota rungon ja alustan osalta, on myös suosittu kotimaisten mökkihimojen rakentelijoiden kesken.
Ikkunakaappi =yleisesti se on linja-auto ja sen eri variaatiot, käytetään myös nimitystä ikkunapakettiauto.
Site lopuksi se tavallinen kaapi, niitä on erilaisia, ikkunoilla ja ilman, voiaskeja eli matalia, sitte on niitä pullakoreja sekä korkeita eli tornikaappeja, tonnikaappi onkin jo raskaankaluston puolta.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta nuin se muistaakseni meni.
Eiköstä se mene niin että: pienkaappi = komuutti = 2 henkilön siirtymäväline jonne mahtuu suksetki mukaan, ei kuitenkaan xux:i.
Tavallinen kaappi = tila missä roikkuu henkareita joissa osassa on vaatteitaki, yleensä asumuksen sisällä, mutta löytyy myös ISOsta kaapista.
Kaappipaketti = ikkunaton 2 henkilön kehon siirtäjäväline, hyvin usein tunnetaan nimityksellä etana tai mummupappahiipijä, ulkokuoreltaan rujon näköinen mutta voi pitää sisällään vaikka discopallon eri väreineen.
Keinuva kaappi = mersun 600 sarjan suurehko tilaauto jolla ajelevat etupäässä huonekaluja eli kaappeja kuskaavat jopparit, tästä mallista on 3 eri variaatiota rungon ja alustan osalta, on myös suosittu kotimaisten mökkihimojen rakentelijoiden kesken.
Ikkunakaappi =yleisesti se on linja-auto ja sen eri variaatiot, käytetään myös nimitystä ikkunapakettiauto.
Site lopuksi se tavallinen kaapi, niitä on erilaisia, ikkunoilla ja ilman, voiaskeja eli matalia, sitte on niitä pullakoreja sekä korkeita eli tornikaappeja, tonnikaappi onkin jo raskaankaluston puolta.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta nuin se muistaakseni meni.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Enpä tiennyt että levittää sivua kun ei itellä sitä tee, mutta nysse on poistettu.jovihava kirjoitti:Eseestie, jos oikein kauniisti pyydän niin voitko korjata Eero1998 lainauksestasi linkin pois, se levittää sivun ja sitäkautta pällin? Pliispliis, kutikuti?
Ja jotta menisi aiva totaalisesti OT:ksi. Jos Eero ei tuosta 609:sistä kiinnostu, niin muillekin voin autosta infoa laittaa mikäli kiinnostusta löytyy.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!