Lexus IS 250 A

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkko N kirjoitti:ML on hylätty jo 5 vuotta sitten. Se on tehty USA:ssa ja maine on huono kestävyyden suhteen. Korimallikaan ei ole niin kätevä kuin E-mallissa.
Minulla on taas korjaamoilta kuullun perusteella jäänyt sellainen kuva että varsin viaton auto. Pre-facelifteissä laadun kanssa ongelmia mutta se koski bensamalleja. Dieselit tehtiin Magna Steyrilla Itävallassa. Faceliftit tehtiin jenkeissä mutta sen laatuvaikutelma on paljon parempi. Saattaa johtua kun silloin oli jo aloitettu laadunparantamiseen tähtäävä 600 000 000$ hintainen ohjelma. Jotenka entäs W164, muutaman sadantuhannen taalan investoinnin jälkeen turvallinen ostos ja parinkympin hintaan löytyy edullisimmat :wink:

Korimalli ei ole E-mallin veroinen käytettävyydeltään mutta ei se ole tuo RX400H:kaan ainakaan semmoisella pintapuolisella tutustumisella :wink:

En minä sitä etteikö Toyota laadukas ole mutta kun nuissa merssuissa on tunnelmaa ja namiskuukkelit kohillaan....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Koska Lexus hybridinä kuluttaa vain vähän bensiiniä
Mitenköhän tämä on käytännössä? Harkimohan (jokunen vuosi sitten) oli jossain lehdessä kovasti pettynyt hybridilexuksen kulutukseen, joka oli reilusti yli kympin, joten hän siirtyi mersun dieselkalustoon. Ettei vain ollut kyse juuri tuontyyppisestä Lexuksesta, jota esitit autoksesi.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

XUX63 kirjoitti:En minä sitä etteikö Toyota laadukas ole mutta kun nuissa merssuissa on tunnelmaa ja namiskuukkelit kohillaan....
Ähh, nyt pitää kysyä kun asia ei vielä koskaan ole minulle auennut, mikä on se mersun tunnelma jonka näemmä olen missannut? Vai perustuuko kaikki johonkin "valtionpäämies" -tyyppiseen illuusioon kun on tähti keulalla, eli ollaan vähän niinkuin johtajaa vaikka itte joutuu ajamaan. :P

No sitten jatkokysymys, kun osa sanoo että lexuksessakin on tunnelmaa niin voiko joku tiivistää pähkinänkuoressa tuonkin. En erityisen tunnelmalliseen autoon ole vielä törmännyt, ne on ollu joko laiskoja, hauskoja, tylsiä, p*skoja tai nopeita.

Anteeksi OT, oli vain pakko takertua erääseen pikkuseikkaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:En minä sitä etteikö Toyota laadukas ole mutta kun nuissa merssuissa on tunnelmaa ja namiskuukkelit kohillaan....
Ähh, nyt pitää kysyä kun asia ei vielä koskaan ole minulle auennut, mikä on se mersun tunnelma jonka näemmä olen missannut?
Se on semmoinen selittämätön hyvänolon tunne. Niinkuin tuossa jo mainitsin, hallintalaitteet ovat MINUN mielestä oikein sijoitettu, ajotuntuma odotetun kaltainen. Esim nyt talvisäällä auton käyttäytyminen mukavan rauhallista ja luisut helposti hallittavia... Se on vaan kokonaisuus joka tuntuu omalta. Sulla oli tenava ja se on taas hiukkasen erillainen verrattuna eemeliin enkä ole oikein koskaan tullut sinuiksi sen kanssa. Eemeli tai ässä on mieluisimmat :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Dekran mukaan ML on tosiaan E-mallin kanssa yhtä vikaherkkä eli
kohtalaisen hyvä, kun se on riittävän uusi. Paras on Audi A6.

ML on paljon kalliimpi kuin E tai Lexus. Jos ostaa vuosimallin 2007,
ML on 5-6 tonnia kalliimpi kuin Lexus ja E. Verotkin ovat suuremmat
suuremman ominaiskulutuksen takia. Mitään erityistä etua ML:sta ei
taida olla, ellei sitten halua maastopakettia.

Hinnat Saksassa:

ML 320 CDI 4matic 2007: 29-33 ke 2006: 26,5-30 ke 2005: 23,5-27 ke
Lexus RX400h 2007: 22,5-26,5 ke 2006: 20-23,5 ke 2005: 18-21,5 ke
E CDI T 4matic 2007: 23,5-27 ke

ML:n ja Lexuksen hinta on auto motor und sportista ja E:n hinta arvioitu
käyttäen lisäksi DAT:a apuna.

http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?js ... C62E5A92EC

Tullin mukaan E320 CDI 4matic 2007 100 tkm maksaa Suomessa 36 ke.

http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... SID=113120

Tullin mukaan ML:n hintaero E:n on noin 9 tonnia vm 2007 ja
Lexus on halvempi kuin E. Verotuksen jälkeen hintaero Lexuksen ja
ML:n välillä on iso. Esim.

Lexus 2/2006 57 tkm arvo 35,7 ke vero 10,1 ke
Lexus 6/2008 37 tkm arvo 40,9 ke vero 11,6 ke
E320 5/2007 156 tkm arvo 32,6 ke vero 10,1 ke
ML 11/2007 48 tkm arvo 48,1 ke vero 17,2 ke

Hinnaksi veroineen jäisi suurin piirtein
Lexus noin 34 tonnia (24 + 10),
E noin 35 tonnia (24 + 11) ja
ML noin 44 tonnia (30 + 14),
merkkiliikkeestä haettuna, 100 tonnia ajettuna ja 2006 käyttöön otettuna.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

XUX, Meinaakko että koeajamatta A6:sta ja W210 päädyin nykyiseen? :D Ei, kyllä molemmat kilpailijat tuli kokeiltua, siinä ohimennen ei tullut mitään poikkeavaa fiilistä mersusta, eipä kyllä muistakaan. Mitä taas W201 tulee niin se olikin vain hauska peli talvella.

Sitten oikeaan aiheeseen palatakseni, tuo Generigin laittama matkakulutus tuntuu hyvin maltilliselta ottaen huomioon koneen koon ja sen että vaparikin vielä. Lienee keskinopeus ollut jossain 80 tuntumassa tuollaisella reissulla vai pääsikkö sattumalta ajelemaan tosi tasaista vauhtia.

:idea: pitäskö tässä alkaa lekaa katteleen ittellekki kohta.

EDIT: Allaolevaan vastaten, kun jaksa uutta postia tehä heti perään.

Tojotan merkkihuollon kaveri sanoi että prius on vähävikaisin tojota, ei viaton vaan vähävikaisin. Luonnollisesti auto joka perustuu paljolti sähköön tulee väkisinkin testattua sillä saralla sitten melko hyvin, jolloin lapsentaudit karsiutuu poies.

Vähävikaisuuteen liittyen, duunissa eräälta tojotamieheltä saatiin hirveen tivaamisen jälkeen selitys että mikä on kun joutuu sijaisautolla tulla töihin. Eli avensis D4D 177 ='T180' menee näppärästi imusarja, egr ja dpf tukkoon, sitten ihmetellaan tuhatlappusten kanssa että missä meni vikaan jos sattuu niin että rassaamalla imusarjan/egr ja testerin kanssa tunnin ajelu kaasu pohjassa ei avaa hiukkassuodatinta, tässä tapauksessa oli saatu vielä dpf aukeamaan. Niin, 120tkm ajettu tojo siis kyseessä, ennaltaehkäisevänä neuvona oli kerrottu huollossa että pitää ajaa korkeammilla kierroksilla, etenkin kylmällä koneella. No, tosin näitä vaivoja on kaikissa kulkineissa, etenkin alkupään dpf malleissa.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 26.1.2011 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Tervehdys!Nyt kuuden mersun jälkeen pihassa seisoo kaksi tojoa! Toinen previa ja prius vm 07 luotettavuudesta voi sanoa että toimii ei vikoja kummassakaan! ja Lexus taitaa olla kuitenken se vielä luotettavampi! Akkujen kestosta ei kannata huolestua niitä valvoo toimiva elektroniikka ja kilometrejä ne ainakin sietää yli puolimiljoonaa! Se mitä ikä niille tekee 10 jälkeen niin en tiedä! Suomessa ei talvellakaan ole mitään huolia/ongelmia ole ollut ton hybridin kanssa jossei kulutuksen nousua 5,1l/100km lasketa! Eli osta lexus jos haluat oikeasti toimivan ja vähävikaisen auton ja itsetunto kestää muiden irvistelyt! :wink:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

korhora kirjoitti:lexus ja itsetunto kestää muiden irvistelyt! :wink:
en tiedä muista sanoa mutta mulla on ainakin lexuksesta semmonen kuva että ei tarvi katella muiden irvistelyitä.. eli että kuuluisi samaan luokkaan kuin mersu.. tiedänny sitte :roll: tästä muuten senverran että onko lexus paree ajella ja enempi "saksalaistyyppinen" ku "muut japsit"? ite en siedä korollaa .. jotaki vanhaa anjovista liikuttanu joskus johonkin jne. että tämmösellä kokemuspohjalla kyselen. eli rengasmelu yms ja ajettavuus :?:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:XUX, Meinaakko että koeajamatta A6:sta ja W210 päädyin nykyiseen? :D Ei, kyllä molemmat kilpailijat tuli kokeiltua, siinä ohimennen ei tullut mitään poikkeavaa fiilistä mersusta, eipä kyllä muistakaan. Mitä taas W201 tulee niin se olikin vain hauska peli talvella.
Korostinkin tuossa nimenomaan sitä että MINUSTA :wink: Toisten autovalintoihin en halua ottaa kantaa enkä liiemmin kritisoida, paitsi ehkä eldon (tunnen velvollisuudekseni) :lol: Olen koeajellut vaikka ja minkälaisia mutta edelleen MINULLE merssu tuntuu omimmalle ja nimenomaan eemeli. ML oli myös kiva muttei istunut silti lähellekään niin hyvin kuin eemeli. ML ois ollut "hyvin" perusteltu hankinta kun pitää nuilla kaivoksien laaneilla käydä ajeleen väihntään kerran vuoteen ja ne siellä käytettävät Hiluxit on yleensä niin hemmetin paskaisia :wink:

Toivonkin ettette tuomitse minua kovin pahasti vaikka olenkin täysillä merssun puolesta puhuja 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Toisten autovalintoihin en halua ottaa kantaa enkä liiemmin kritisoida, paitsi ehkä eldon (tunnen velvollisuudekseni) :lol:
:shock: :lol:

Oot viäläkin shokissa tuon kikottimen hankinnan takia, vai...? :wink:

Seuraavaksi lupaan (melkein) ostaa taas märssun... :)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

XUX63 kirjoitti:Korostinkin tuossa nimenomaan sitä että MINUSTA
Osittain siis lienee sekin että vanha koira ei opi uusia temppuja, avoimin mielin saattaa löytyä joku muukin merkki vielä joskus. :P

IS olisi korimallina kiinnostava tuttavuus, hinnat on vielä kyllä hieman korkeahkot omalle lämiskälle. Josko vuojen tai parin päästä ois sitten mahollisuus(kunhan halpenevat). :D
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

kardaani kirjoitti:
Koska Lexus hybridinä kuluttaa vain vähän bensiiniä
Mitenköhän tämä on käytännössä? Harkimohan (jokunen vuosi sitten) oli jossain lehdessä kovasti pettynyt hybridilexuksen kulutukseen, joka oli reilusti yli kympin, joten hän siirtyi mersun dieselkalustoon. Ettei vain ollut kyse juuri tuontyyppisestä Lexuksesta, jota esitit autoksesi.
Autovero ja käyttömaksu määräytyy normikulutuksen mukaan, joka on
pieni. Luulisin, että käytännössä menee 9-10 litraa sataselle niin Lexus
400h:lla, E 320 CDI 4maticilla kuin nykyisellä 300 TDT 4maticilla. Mitä
enemmän tehoa, sitä enemmän ainetta menee raskasjalkaisella. Siis
Toyotan saa viemään eniten ja vanha TDT vie aina lähes saman verran.
Pienet kulutuserot eivät paljon paina, pääomakulut ovat niin suuret.

Lexus ei luultavasti ole niin kestävä kuin Toyota, koska hajoavia osia
on enemmän. Sama osaaminen on kuitenkin taustalla ja varmaan aika
lailla yhtä ohuet pellit molemmissa.

Lexus käy kauniisti, mutta CDI on helppo virittää vääntäväksi. Lexus
lienee todella tylsä auto, mutta ei Mersukaan pulssia kohota. Siihen
hommaan on kakkosauto.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Korostinkin tuossa nimenomaan sitä että MINUSTA
Osittain siis lienee sekin että vanha koira ei opi uusia temppuja, avoimin mielin saattaa löytyä joku muukin merkki vielä joskus. :P

IS olisi korimallina kiinnostava tuttavuus, hinnat on vielä kyllä hieman korkeahkot omalle lämiskälle. Josko vuojen tai parin päästä ois sitten mahollisuus(kunhan halpenevat). :D
Ovat nuo takatuuppari-vaihtoehdot niin vähissä että sekin on erittäin rajaava tekijä. Yhtään kivaa bemaria en oo ajanut. Kaverin 740 (tjsp) oli lähellä mutta pitäis olla semmoinen ku nimim. muuriksella ? holysmokella eli piristetyllä OM606:lla että ois käyttikseksi passeli. IS ei sekään tuntunut mukavalle. Luxus-Lexus muttei mun auto. Omega ei sytytä. Volvon 945 mutta niiden dieselmosat on niin anaalista. Onko mieleni ollut tarpeeksi avoin - koeajettu on kymmeniä erillaisia ja eri merkkisiä mutta tämä ilmeisen suppeasti asioihin suhtautuva mieli palaa aina kuitenkin merssuun kun se vaan tuntuu niin hyvälle. Diagnoosi: sulkeutunut ja umpimielinen ajattelumaailma :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Diagnoosi: sulkeutunut ja umpimielinen ajattelumaailma :lol:
Juu-u, takapyöräteho +400hp, eihän siinä hirveästi jää vaihtoehtoja kun budjettiakaan ei voine rajattomaksi vetää... :lol: :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

XUX: Lienee kriteeri siis että viritetty, no ei siinä muu auta kuin pysyä mersuissa. Missään muussa määrin ei mersu tarjoa oikeastaan mitään sellaista mitä ei muutkaan pysty tarjoamaan, sitä tässä lähinnä olen kokoajan kummastellut että mistä nuo 'valtavat' erot tulee eri kulkineiden välillä.

No, ei siinä mie lopetan generigin topikin sotkemisen tältä erää tähän.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

mutta CDI on helppo virittää vääntäväksi
Siis E320 CDI:kö ei riittäisi 603 turbodieselin jälkeen ilman väännön/tehon lisäämistä? V6 vääntää kuitenkin jo 510 Nm/1600, niin en usko, että voimanpuutteesta joutuisit kärsimään kovinkaan helposti.

Ai niin, piti jo ekassa viestissä mainita, että kaikista taloudellisin ratkaisu olisi pitäytyä vain siinä 124:sessa, jos se muuten autona täyttää vaatimuksesi. Uskon sen täyttävän, kun ajattelee, että olet ottanut auton muistaakseni BMW 530 D auton jälkeen ajoosi-tuo BMW:n jälkeen ei ihan huono auto enää nimittäin alle kelpaakkaan. :wink:
Toki 4-maticiisi tulee todennäköisesti kalliita remontteja tulevaisuudessa, mutta 20 tkm. vuotuisilla ajoilla voit päästä vielä yllättävänkin monta vuotta taivaltamaan ilman ongelmia, mutta ei mitään sellaista, etteikö niitä laittaisi kuntoon ostoaikeissa olevien autojesi pelkällä arvonalenemalla. Ja toisaalta mielestäni ei voi olettaa, että edes 100 tkm. ajettu E-mersu pystyisi menemään 200 tkm. ilman suurempia remppoja (esim. tasonsäätö ym.).

Eli anna muiden kuluttajien vielä testata mersun E-malleja, niin sitten tiedetään, mitä ongelmia on odotettavissa :wink:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:XUX: Lienee kriteeri siis että viritetty, no ei siinä muu auta kuin pysyä mersuissa.
Tuota johtopäätöstä et varmaankaan minun kirjoitusten perusteella pystynyt tekemään - tai jos pystyit niin miten ihmeestä :roll:

Lukaiseppa uudestaan tuo mun edellinen perustelu niin löytänet siitä sen punaisen langan mikä on valintoihini johtanut :wink:

Ja topikin sotkemisesta - mikäs sen ihanampaa :lol: Jaetaan vaikka jossain vaiheessa mutta onhan tää jännää, niin meseä 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Meni rankasti ohi puhut jotain jota ei minun rajoittunut mieli pysty käsittämään. Sinun perseesi siis erottaa noista tähtikeuloista jotain mitä minun perseeni ei erota, pitää kai vaihtaa perse.

btw, en minäkään ole oikeasti hauskaa mersua ajanut ;) MX5 pienellä kinttupolulla on ainoa hauska peli mitä on tullut ajettua sitten kaksipyöräisten jälkeen.

EDIT: Niinjoo, eihän tätä pitänyt jatkaa :lol: :oops:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

kardaani kirjoitti: Ai niin, piti jo ekassa viestissä mainita, että kaikista taloudellisin ratkaisu olisi pitäytyä vain siinä 124:sessa, jos se muuten autona täyttää vaatimuksesi. Uskon sen täyttävän, kun ajattelee, että olet ottanut auton muistaakseni BMW 530 D auton jälkeen ajoosi-tuo BMW:n jälkeen ei ihan huono auto enää nimittäin alle kelpaakkaan. :wink:
Toki 4-maticiisi tulee todennäköisesti kalliita remontteja tulevaisuudessa, mutta 20 tkm. vuotuisilla ajoilla voit päästä vielä yllättävänkin monta vuotta taivaltamaan ilman ongelmia, mutta ei mitään sellaista, etteikö niitä laittaisi kuntoon ostoaikeissa olevien autojesi pelkällä arvonalenemalla. Ja toisaalta mielestäni ei voi olettaa, että edes 100 tkm. ajettu E-mersu pystyisi menemään 200 tkm. ilman suurempia remppoja (esim. tasonsäätö ym.).

Eli anna muiden kuluttajien vielä testata mersun E-malleja, niin sitten tiedetään, mitä ongelmia on odotettavissa :wink:
Rahat vaan polttelee taskussa... :oops: ostin jo SL500:n, mutta vielä jäi.
Kyllähän 124-matikki järkevin ja halvin on ja aika hyvät fiilikset päälle.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Rahat vaan polttelee taskussa... ostin jo SL500:n, mutta vielä jäi.
No, mutta ei kai sitten tarvitse miettiä, että mitkä ovat tulevan auton mahdolliset remonttikulut :idea: Eli koeaja esittämäsi automallit ja valitse mieleisin.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

kardaani kirjoitti:
Rahat vaan polttelee taskussa... ostin jo SL500:n, mutta vielä jäi.
No, mutta ei kai sitten tarvitse miettiä, että mitkä ovat tulevan auton mahdolliset remonttikulut :idea: Eli koeaja esittämäsi automallit ja valitse mieleisin.
Ei ne korjauskulut yksin ratkaise, vaan voiko autoon luottaa. Pitäisi
aina päästä liikkeelle tarvittaessa ja ei ole aikaa eikä haluja viedä autoa
korjaamolle. W124:n korjaa tarvittaessa itsekin, W211:sta en ole niin varma.

Onneksi ei ole nyt kiirettä vaihtaa autoa. BMW 530 dA:n kanssa alkoi
olla naamanilmeitä, kun sähköt loppuivat vähän väliä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Olen kerrankin ajoissa. Kävin hakemassa kesärenkaat taakse. Nyt saa vaan ruuvata alle sitten kun aika koittaa.

Lisäksi tuulilasi on vaihtunut tänään, auto ei ole vielä kotiutunut mutta uusi lasi siinä kuitenkin on. Kävinpä noutamassa myös uudet tuulilasin pyyhkimet uudelle lasille.

Kallis päivä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä ajoissa pitää olla.
Minäkin ostin kesärenkaat viikko sitten,ja just tuli viesti.että takarenkaat nro.2 kesälle 2011 saapuivat matkahuoltoon. :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

kilander kirjoitti:Kyllä ajoissa pitää olla.
Tässä tapauksessa hankinta oli ajoissa mutta alle ruuvaus ei. Tänään se tuli vasta tehtyä.

Muutenkin pieni kevät siivous kuului päivän ohjelmaan. Talven aikana tuli lähinnä liuottimen kanssa pestyä ja se kostautui nyt. Pinttynyttä likaa joka ei ollut irti lähteä. Kevyt myllytys ja sitten vaha päälle. Imurointi sisältä ja lasien pesu. Kangasmatot lattialle, kumimatot takakonttiin. Taas kelpaa ajella.

Kuva
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Piude
Viestit: 695
Liittynyt: 04.8.2006 23:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Piude »

Generig kirjoitti:
kilander kirjoitti:Kyllä ajoissa pitää olla.
Tässä tapauksessa hankinta oli ajoissa mutta alle ruuvaus ei. Tänään se tuli vasta tehtyä.

Muutenkin pieni kevät siivous kuului päivän ohjelmaan. Talven aikana tuli lähinnä liuottimen kanssa pestyä ja se kostautui nyt. Pinttynyttä likaa joka ei ollut irti lähteä. Kevyt myllytys ja sitten vaha päälle. Imurointi sisältä ja lasien pesu. Kangasmatot lattialle, kumimatot takakonttiin. Taas kelpaa ajella.

Kuva
Hienot vanteet! Siis tossa hopeanvärisessä...
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Piude kirjoitti:
Hienot vanteet! Siis tossa hopeanvärisessä...
Öh, ihan alkuperäiset ne on :D Sopiihan ne kyllä ihan mukavasti ei siinä mitään.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Pienimuotoista ongelmaa paratiisissa. Jotain on jostain irti tai jopa vakavampaa vikaa sillä joskus käynnistäessä kilisee/rallattaa jokin ja ajoittain sirisee tyhjäkäynnillä. Kilinä/rallatus loppuu parissa sekunnissa käynnistämisen jälkeen, voisi kai olla jokin kiristin tai vastaava? Perjantaina korjaillaan, katotaan mitä lääkäri sanoo.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Generig kirjoitti:Pienimuotoista ongelmaa paratiisissa. Jotain on jostain irti tai jopa vakavampaa vikaa sillä joskus käynnistäessä kilisee/rallattaa jokin ja ajoittain sirisee tyhjäkäynnillä. Kilinä/rallatus loppuu parissa sekunnissa käynnistämisen jälkeen, voisi kai olla jokin kiristin tai vastaava? Perjantaina korjaillaan, katotaan mitä lääkäri sanoo.
Käynnistäessä kuuluva ajoittainnen kilinä johtunee nokka-akselin päästä olevasta säätösysteemistä. En tiedä mikä sen nimi on. Osittain jousikuormitettu ja öljynpaineella ohjattu niin, että nokan kulma muuttuu kierrosten mukaan. Normaali tilassa sen pitäisi lukittua paikalleen "nolla-asentoon" mutta nyt niin ei välttämättä tapahdu vaan käynnisyksen yhteydessä sitten kilistään ja haetana oikea paikka. Kyseinen mötikkä on vaihtanut malliaan jossain kohti ja ilmeisesti uudemissa on erilainen ja vähemmän kilinälle altis systeemi. Ääni on ilkeä mutta ei vaarallinen.

Sirinä taas kuuluu ilmeisesti suuttimissa ja pumpusta ja se kuuluu asiaan. Kovin on kova ääni jos se tosiaan kuuluu noin tehdä. Lisäksi 1 ja 3 mukien puolat oli vaihdettu keskenään, kolmonen ilmoitteli sytkäkatkoksi mutta sitä ei saanut toistumaan.

Kaikki mittaukset on ok ja päästölapulla voi käydä katsastamassa sitten kun sen aika on.

Ja auto oli huollon päätteeksi pesty.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Generig kirjoitti: Käynnistäessä kuuluva ajoittainnen kilinä johtunee nokka-akselin päästä olevasta säätösysteemistä.
Kyllästyin kilinään. Kilsoja on tullut vähän, pariin viikkoon ei ollut käynnissäkään ja sitten kun vähän ajoi niin rääkäisi niin kammottavasti että rinnasta otti. Tilasin vaihdon osineen. Juhannusviikolla tapahtuu.

En tiedä miten tyypillinen vika on kyseessä mutta Lexus huoltomies joutuu tekemään saman rempan omaan autoonsa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”