Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vai vuotasko kolomos pakan tiiviste, kerää painetta ja kyyyyyyytkeeeee sitte
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
7Vaihteisen öljy(5v)
7V öljy
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
7V uuden ja vanhan öljypohjan ero
Viimeksi muokannut CDI203, 05.11.2011 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Venttili koneisto, venttili pöytä
ventiili pöytä
Viimeksi muokannut CDI203, 05.11.2011 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Päivitetään omaa tilannetta kun tätä varmasti moni muukin suunnittelee:
KL-varaosista tuli minulle osat (kyb, pistoke, suodatin ja öljypohjan tiivisteet), rekkarin perusteella laittoivat oikeat ja nopeaa palvelua. Eli toimiii!!
Täyttökorkin sinetin kun unohdin tilata, niin hain vehon marmoritiskiltä, oli ihan 1,10 eur hintaa Sopivaa öljyä laatikkoon olisivat myyneet hintaan 26 eur/litra veholla, mutta motonetistä hain FEBI MB 236.12 standardit täyttävää ainetta ja hinta oli 13,90 eur/litra. Vaihdossa öljyä meni karvan yli 4 litraa eli 5 litran määrä öljyä kaupasta riittää ensi hätään.
Nyt ei enää kylmänä kierrokset heijaa tasaisella vedolla, vaihtaa paljon nätimmin (ilman töksähtelyä) ja muutenkin meno mainiota. Eli kyb-venttiiliä vaihtoon jos kierrokset humppaa. Jos tarvetta apuun Lappeen seudulla ko. operaatioon, minulla on kaveri joka nyt homman osaa.
KL-varaosista tuli minulle osat (kyb, pistoke, suodatin ja öljypohjan tiivisteet), rekkarin perusteella laittoivat oikeat ja nopeaa palvelua. Eli toimiii!!
Täyttökorkin sinetin kun unohdin tilata, niin hain vehon marmoritiskiltä, oli ihan 1,10 eur hintaa Sopivaa öljyä laatikkoon olisivat myyneet hintaan 26 eur/litra veholla, mutta motonetistä hain FEBI MB 236.12 standardit täyttävää ainetta ja hinta oli 13,90 eur/litra. Vaihdossa öljyä meni karvan yli 4 litraa eli 5 litran määrä öljyä kaupasta riittää ensi hätään.
Nyt ei enää kylmänä kierrokset heijaa tasaisella vedolla, vaihtaa paljon nätimmin (ilman töksähtelyä) ja muutenkin meno mainiota. Eli kyb-venttiiliä vaihtoon jos kierrokset humppaa. Jos tarvetta apuun Lappeen seudulla ko. operaatioon, minulla on kaveri joka nyt homman osaa.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.12.2010 13:03
- Paikkakunta: Hämeenlinna
kuulostaa tutulta
Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.
Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.
Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.
Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.
Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.
Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.
Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.
Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: kuulostaa tutulta
Turbin lukon solenoidin toimnna pitäis kyllä näkyä *:rila tutkitaessateppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.
Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.
Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.
Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.
Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
toinen mikä sopii oireisiin on EMJ
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.12.2010 13:03
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: kuulostaa tutulta
Kiitos CDI203 kommenteista. Sellainen mielikuva on että teki tuota ennen EMJ:n ohjelmamuutostakin. Se unohtu sanoa että W211 on omani.CDI203 kirjoitti:Turbin lukon solenoidin toimnna pitäis kyllä näkyä *:rila tutkitaessateppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.
Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.
Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.
Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.
Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
toinen mikä sopii oireisiin on EMJ
Hämeen Dieselissä korjautin suuttimia kun vuosivat ja sielläkin sanoi kaveri koeajon jälkeen että olisiko turbiinissa vikaa kun tuntui vähän luistavan?
CDI203 ilmeisesti ihan työksesi mesejen kanssa touhuat? Jos päätän lähteä vaihtamaan noita solenoideja yms muuta niin onko pajallasi aikaa korvausta vastaan tietenkin?
Jos sopii niin heitä yhteystietosi [email protected] niin voidaan jatkaa ensi viikolla..
Re: kuulostaa tutulta
Onko ohjainboxisssa öljyä?teppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.
Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.
Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.
Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.
Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: kuulostaa tutulta
Tietoa laiteltuteppolaurila kirjoitti:Kiitos CDI203 kommenteista. Sellainen mielikuva on että teki tuota ennen EMJ:n ohjelmamuutostakin. Se unohtu sanoa että W211 on omani.CDI203 kirjoitti:Turbin lukon solenoidin toimnna pitäis kyllä näkyä *:rila tutkitaessateppolaurila kirjoitti:Tässä ketjussa oli aika monta tutun kuuloista oiretta 270 cdi automaattilaatikkoon liittyen.
Josko joku pystyisi antamaan etä-diagnoosia seuraavalla vian kuvauksella.
MB 270 CDI 2002 classic, mittarissa 383t km. Tehdasvaihdettu kone 2006. Koneella ajettu 210t km. EMJ powerin ohjelmointi 2007-->211hp, 480nm. Valeo-jäähdytin.
Tehnyt vuosia sitä että välillä "lukitsee" vaihteen lootassa 4. pykälälle eikä suostu vaihtamaan pienemmälle. Tuollaisessa kehätien matelussa juristaa niin pahaa että äkkiä bussipysäkille ja auto seis, avain irti ja käyntiin. Vika kadonnut. Ei auto vaihdekepin heiluttelu vasemmalla (pienemmälle pykälälle D-asennossa)
Ei jätä vikakoodeja mihinkään, katsottu Länsiautolla HML monta kertaa. Vänttiselläkin Tampereella käytetty eikä osattu sanoa mitään.
Laatikosta katsottu ettei ole glykolia ja öljyt vaihdettu HML Taisto Ruoholla.
Muutenkin kiihdytyksissä tahtoo arpoa millä vaihteella menisi eteenpäin.
Nyt kun olen lukenut näitä niin tuo kyb-venttiili + solenoidi vois sopia kuvaan?
toinen mikä sopii oireisiin on EMJ
Hämeen Dieselissä korjautin suuttimia kun vuosivat ja sielläkin sanoi kaveri koeajon jälkeen että olisiko turbiinissa vikaa kun tuntui vähän luistavan?
CDI203 ilmeisesti ihan työksesi mesejen kanssa touhuat? Jos päätän lähteä vaihtamaan noita solenoideja yms muuta niin onko pajallasi aikaa korvausta vastaan tietenkin?
Jos sopii niin heitä yhteystietosi [email protected] niin voidaan jatkaa ensi viikolla..
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
on ei muuta kun osiksi puhdistus, kasausjolle kirjoitti:Onkos jossain olemassa ohjeita 5 lovisen automaatin aivokoneiston puhdistamiseen?
(kattelee vaan että
osat menee paikoillen)
tas jos aivokoneistolla tarkoitat ohjainboxsia niin kuivaus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
torque converter lockup pwm solenoid valvejolle kirjoitti:Mikä venttiili laatikossa ohjailee turbiinilukon toimintaa? Kyb käsittääkseni ohjailee jonkin venttiilin toimintaa joka ohjaa tuota lukkoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Luultavasti kolmosen pakka tai tiiviste mennyt. Löytyy semmosen 290:n täyrempattu loota hyllystä jos tarvetta.jolle kirjoitti:Onko öljyä tarpeeksi?Tombha kirjoitti:Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen
Tänään piti uteliaisuuttaan tempasta auki tommonen w203:n tipronic loota. Monelta osin helpompi kuin vanhat 722.4/3 laatikot.
Oikeen mitään kunnollista vauriota ei vielä löytynyt vielä.
Oireet oli että ensin toimi jotenkin ajossa ja piti jonkinasteista ulinaa ja vaihdot omituisia. Sitten heittäyty ettei mennyt vaihde päälle ollenkaanja öljynpinta ei laskeutunut oli auto käynnissä tai ei, eli pumppu vialta kuulosti
Kaikki mekaaniset osat öljypumppua ja kitkapintoja myöten oli uutta vastaavia, ajomäärä n. 400tkm. Pohjassa ihan kauhea sonta eli varmaan jääny öljyt vaihtamatta. Oisko menny suodatin tukkoon ja sen takia tiltannu koko loota
Uudet tiivisteet ja vapaakytkimet ym ja pesun jälkeen nippuun. Loput viat ovat venttiilikoneistossa jos vielä oireilee
Oikeen mitään kunnollista vauriota ei vielä löytynyt vielä.
Oireet oli että ensin toimi jotenkin ajossa ja piti jonkinasteista ulinaa ja vaihdot omituisia. Sitten heittäyty ettei mennyt vaihde päälle ollenkaanja öljynpinta ei laskeutunut oli auto käynnissä tai ei, eli pumppu vialta kuulosti
Kaikki mekaaniset osat öljypumppua ja kitkapintoja myöten oli uutta vastaavia, ajomäärä n. 400tkm. Pohjassa ihan kauhea sonta eli varmaan jääny öljyt vaihtamatta. Oisko menny suodatin tukkoon ja sen takia tiltannu koko loota
Uudet tiivisteet ja vapaakytkimet ym ja pesun jälkeen nippuun. Loput viat ovat venttiilikoneistossa jos vielä oireilee