W208 ja pahat käyntiongelmat
W208 ja pahat käyntiongelmat
Elikkäs kyseessä vm. -98 oleva CLK mersu 230K ja erittäin suuret käyntiongelmat. Eli käyntiin lähtee kelistä kuin kelistä ja pyörii sitä korkeaa joutokäyntiä ihan kuin kuuluukin ilman mitään ongelmia kunnes ecu pudottaa moottorin normaalille tyhjäkäynnille. pyörii aivan kuin kolmella pytyllä ja alkaa tyhjäkäynti heijaamaan 200-700 välillä ja välistä sammuu kokonaan. turbo lähtee peliin mukaan aivan oikeassa kaasuläpän asennossa mutta muuten aivan kuin kaasun painamisella ei olisi käyntiin mitään vaikutusta eli ei reagoi mitenkään kaasuun ei tukehdu eikä mitään mutta ei vaan kierrokset nouse. ennen tätä totaalista tilttiä auto jätti pari kertaa tien päälle kun tuli tuo sama ongelma mutta pääsi kuitenkin nykimällä pihaan asti ja seuraavana päivänä kun laittoi tulille niin ei taaskaan mitään ongelmaa. Tulpat uusasin ja ilmamäärämittarin kuumalangan putsasin sekä kaikki moottorin sähköliittimet öljysin muuta en ole vielä ehtinyt tekemään. Veikkauksia mikä todennäköisesti olisi vikana? onko itsellänne samanlaisia ongelmia ollut? ei viitsisi turhaan testereissä autoa käyttää kun joutuu sinne viemään hinurilla sen jos vain ongelma ratkeaisi muuten.
eihän se ilmamassamittarin putsaus yleensä kauheesti auta... Oireet kyllä viittaa useampaan erilaiseen vikaan joten arvailuksihan se menis. Minä siis arvaan ilmamassamittari.
Pahin mitä voi arvata, on määntyneet moottorinjohdot.
Pahin mitä voi arvata, on määntyneet moottorinjohdot.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
lähtisikö sitten ollenkaan pyörimään auto jos olis pyörimistunnistin menny? lamdan vois seuraavaks vaihtaa kyllä ja sitten ilmamäärämittarin lähtis noista liikkeelle. pensansuotimen nykäsin tänään irti ja leikkasin halki niin oli aivan totaalisen tukossa se suodin pitää huomenna värkkäillä uusi paikalleen ja katsoa korjautuisiko tuolla tuo vika. kuulin vain että noissa vehkeissä olisi jo mahdollista että moottori menee vikatilaan ja pudottaa yhen pytyn pois pelistä jos polttoaineen paine ei ole riittävä se selittäisi tuon ettei kaasuun reagoi millään muotoa. onko teillä noita bensansuodatin kokemuksia?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo, kyllä se varmaan menee toisinpäin että jos yksi pytty tippuu pois pelistä, niin siitä seuraa vikatila. Vikakoodithan tuosta pitää luetuttaa ja siitä saa vihiä että mikä ahdistaa.dealer kirjoitti:Vikatila ei pudota yhtä pyttyä pois pelistämoottori menee vikatilaan ja pudottaa yhen pytyn pois pelistä
"Lambdan raja-arvot ylitetty" tai muuta sen tapaista tulee vikamuistiin ilmamassamittarin viallisuuden vuoksi, ei siis kannata vaihtaa lambdaa ellei vikakoodi tule uudestaan ehjällä ilmamassamittarilla ajaessa.Ongelma oli ilmamassamittarissa sekä lisäksi herjasi lambdaa vikakoodina täytynee sekin uusia tässä piakkoin.