W208 ja pahat käyntiongelmat

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

W208 ja pahat käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Elikkäs kyseessä vm. -98 oleva CLK mersu 230K ja erittäin suuret käyntiongelmat. Eli käyntiin lähtee kelistä kuin kelistä ja pyörii sitä korkeaa joutokäyntiä ihan kuin kuuluukin ilman mitään ongelmia kunnes ecu pudottaa moottorin normaalille tyhjäkäynnille. pyörii aivan kuin kolmella pytyllä ja alkaa tyhjäkäynti heijaamaan 200-700 välillä ja välistä sammuu kokonaan. turbo lähtee peliin mukaan aivan oikeassa kaasuläpän asennossa mutta muuten aivan kuin kaasun painamisella ei olisi käyntiin mitään vaikutusta eli ei reagoi mitenkään kaasuun ei tukehdu eikä mitään mutta ei vaan kierrokset nouse. ennen tätä totaalista tilttiä auto jätti pari kertaa tien päälle kun tuli tuo sama ongelma mutta pääsi kuitenkin nykimällä pihaan asti ja seuraavana päivänä kun laittoi tulille niin ei taaskaan mitään ongelmaa. Tulpat uusasin ja ilmamäärämittarin kuumalangan putsasin sekä kaikki moottorin sähköliittimet öljysin muuta en ole vielä ehtinyt tekemään. Veikkauksia mikä todennäköisesti olisi vikana? onko itsellänne samanlaisia ongelmia ollut? ei viitsisi turhaan testereissä autoa käyttää kun joutuu sinne viemään hinurilla sen jos vain ongelma ratkeaisi muuten.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eihän se ilmamassamittarin putsaus yleensä kauheesti auta... Oireet kyllä viittaa useampaan erilaiseen vikaan joten arvailuksihan se menis. Minä siis arvaan ilmamassamittari.

Pahin mitä voi arvata, on määntyneet moottorinjohdot.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sehän se yleisin oire noissa vehkeissä on kun alkaa käyntihäiriöitä tulemaan. outoa vain ettei auto tukehdu ollenkaan kun kaasua painaa rynkyttää vaan pyöriä sitä samaa seilaavaa tyhjäkäyntiä. voisiko jokin muu anturi vaikuttaa tuohon esim joku nokan tunnistin yms. ?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä oon kuullu että jos noi pyörimistunnistimet menee, ni loppuu kokonaan toiminta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Lambda vois olla yksi vika kohde, kylmäkäynnistyksen aikana menee lambdan ohi puhtaasti kartalla ja sit kun käyntilämpö riittävä ottaa sen käyttöön :arrow: alkaa tyhjäkäynti lainehtiin ei vastaa kaasuun.

Pyörimistunnistimet sammuttaa koneen ilmeisesti kokonaan ainakin muissa merkeissä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ittellä tällähetkellä lambdan lämmitys pimeenä. Kylmänä käyp ko kello, kuten lämpösenäki. Siinä välissä on vaan semmonen lämpötila-alue ku ei oo putki kuumana, että vetää aika mehtään seoksen ja sammuilee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

lähtisikö sitten ollenkaan pyörimään auto jos olis pyörimistunnistin menny? lamdan vois seuraavaks vaihtaa kyllä ja sitten ilmamäärämittarin lähtis noista liikkeelle. pensansuotimen nykäsin tänään irti ja leikkasin halki niin oli aivan totaalisen tukossa se suodin pitää huomenna värkkäillä uusi paikalleen ja katsoa korjautuisiko tuolla tuo vika. kuulin vain että noissa vehkeissä olisi jo mahdollista että moottori menee vikatilaan ja pudottaa yhen pytyn pois pelistä jos polttoaineen paine ei ole riittävä se selittäisi tuon ettei kaasuun reagoi millään muotoa. onko teillä noita bensansuodatin kokemuksia?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

moottori menee vikatilaan ja pudottaa yhen pytyn pois pelistä
Vikatila ei pudota yhtä pyttyä pois pelistä :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:
moottori menee vikatilaan ja pudottaa yhen pytyn pois pelistä
Vikatila ei pudota yhtä pyttyä pois pelistä :shock:
Joo, kyllä se varmaan menee toisinpäin että jos yksi pytty tippuu pois pelistä, niin siitä seuraa vikatila. Vikakoodithan tuosta pitää luetuttaa ja siitä saa vihiä että mikä ahdistaa.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

aivan juuri näin hyvä kun korjasitte :P
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Ongelma oli ilmamassamittarissa sekä lisäksi herjasi lambdaa vikakoodina täytynee sekin uusia tässä piakkoin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ongelma oli ilmamassamittarissa sekä lisäksi herjasi lambdaa vikakoodina täytynee sekin uusia tässä piakkoin.
"Lambdan raja-arvot ylitetty" tai muuta sen tapaista tulee vikamuistiin ilmamassamittarin viallisuuden vuoksi, ei siis kannata vaihtaa lambdaa ellei vikakoodi tule uudestaan ehjällä ilmamassamittarilla ajaessa.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Vikakoodi lambdasta hävisi ilmamassamittarin uusimisen jälkeen ee ollutkaan siinä vikaa aivan kuten sanoit :) tehojakin tuntu tulleen varmaan 20 hepoa lisää ei kauaa sataseen kysele nyt :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”