200 cdi ei pysy käynnissä
200 cdi ei pysy käynnissä
aamulla starttasin niin lähti hyvin käyntiin mutta sammui noin 3-5 sek kuluttua. sit käynnistin uudestaan niin sammui. taas käynnistys ja nyt kaasu pohjassa niin lähti käyntiin ja rupes ottamaan kierroksia vaivalloisesti sillai pätkittäin...ja nyt ei meinaa saada käyntiin millään. boschin testeri ei löytäny vikaa. mistä lähtis selvittämään? ja auto w202 200cdi 98
railpaine nousi, mut testaajaan en ihan luottais...ei tiennyt paljon pitää näyttää ja ei osannut muuttaa pascaleja baareiks ja sit vaan lopuks sano että kyl se painetta saa normaalisti...mistä se sen voi tietää jos ei tiedä mitä pitäs näytää? ja ku autoa ei saanu käyntiin ku muutamaks sekunniks niin huono selvittää!
elikkäs sain pidemmäksi aikaa käyntiin niin ku anto kierroksia niin kävi kuin tämä : http://s244.photobucket.com/albums/gg10 ... 008011.mp4
ja sit suodatin vaihdettu ja tarkistettu että siirtopumppu lykkää tavaraa kp pumpulle
ja sit suodatin vaihdettu ja tarkistettu että siirtopumppu lykkää tavaraa kp pumpulle
dodii...plussakelillä auto toimi moitteetta, mut sit pakkasaamuna oli taas sama onkelma. piti hinata talliin lämpimään. sitten ku auton ulkolämpötilamittari näytti plussaa niin lähti käyntiin. no uusia vikoja mitä löyty, niin ainaki kakkos suuttimen alus prikka vuotaa mutta voiko vaikuttaa noin radikaalisti auton käyntiin lähtemiseen?
Terve!
Miten auton kanssa kävi, löytyikö vikaa?
Tänä aamuna c200cdi teki samanlaiset temput, suuttimet ei kuitenkaan vuoda. (Tarkastettu silmämääräisesti)
Eli käynti oli ihan samanlaista kuin videossasi.
Ahtopaineanturi? (osa josta menee mm. hukkaportille pieni kumiputki) pitää ihmeellistä sirinää, en tiedä kuuluuko asiaan...
Miten auton kanssa kävi, löytyikö vikaa?
Tänä aamuna c200cdi teki samanlaiset temput, suuttimet ei kuitenkaan vuoda. (Tarkastettu silmämääräisesti)
Eli käynti oli ihan samanlaista kuin videossasi.
Ahtopaineanturi? (osa josta menee mm. hukkaportille pieni kumiputki) pitää ihmeellistä sirinää, en tiedä kuuluuko asiaan...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kiitoksia nopeista vastauksista!
Jatketaan tässä ketjussa, koska oireet aivan samat kuin ketjun aloittajalla.
Eli ahtopaineensäädin sirinöineen kuuluu asiaan, se on hyvä!
mherpman: P-A pumpun (eli se musta sylinterikannen etuosassa) letkuissa liikkui pienen pieniä kuplia starttauksen aikana.
MUTTA suodattimelle tulevassa läpinäkyvässä letkussa oli muutaman senttimetrin mittainen ilmakupla...joka imaistiin suodattimeen starttauksen yhteydessä, ja muodostui takaisin starttauksen jälkeen. Ilmeisesti P-A "valuu" tankkiin omia aikojaan. Näin ei ilmeisesti pidä olla!
Onko tässä P-A järjestelmässä jokin takaiskuventtiili tankin päässä joka on sökö, vai mistähän tämä mahtaa johtua.
P-A:ta on tankissa tällä hetkellä 1 viivan verran eli opiskelijavalo syttyi kun äsken webastolla lämmitin. Vaikuttaakohan polttoaineen vähyys aisaan?
Mitä tiivisteitä kannattaa vaihtaa?
Jatketaan tässä ketjussa, koska oireet aivan samat kuin ketjun aloittajalla.
Eli ahtopaineensäädin sirinöineen kuuluu asiaan, se on hyvä!
mherpman: P-A pumpun (eli se musta sylinterikannen etuosassa) letkuissa liikkui pienen pieniä kuplia starttauksen aikana.
MUTTA suodattimelle tulevassa läpinäkyvässä letkussa oli muutaman senttimetrin mittainen ilmakupla...joka imaistiin suodattimeen starttauksen yhteydessä, ja muodostui takaisin starttauksen jälkeen. Ilmeisesti P-A "valuu" tankkiin omia aikojaan. Näin ei ilmeisesti pidä olla!
Onko tässä P-A järjestelmässä jokin takaiskuventtiili tankin päässä joka on sökö, vai mistähän tämä mahtaa johtua.
P-A:ta on tankissa tällä hetkellä 1 viivan verran eli opiskelijavalo syttyi kun äsken webastolla lämmitin. Vaikuttaakohan polttoaineen vähyys aisaan?
Mitä tiivisteitä kannattaa vaihtaa?
Eli vika korjattu, ja nyt toimii auto.
Soitto Mersuhuoltoon Tuomiselle Raumalle, ja sen perään käynti paikanpäällä.
Mukaan tarttui Common rail-putkiston takapään anturin tiivistesarja ja 8 kappaletta o-renkaita, polttoaineputkien liittimille. 7 sain vaihdettua, yhtä (korkeapainepumpun taaempaa en viitsinyt irrottaa kun liittimen lukitus oli vaurioitunut.
Homman meni aikaa noin tunnin verran.
Kiitokset mherpmanille ja Meissenkerille!
Soitto Mersuhuoltoon Tuomiselle Raumalle, ja sen perään käynti paikanpäällä.
Mukaan tarttui Common rail-putkiston takapään anturin tiivistesarja ja 8 kappaletta o-renkaita, polttoaineputkien liittimille. 7 sain vaihdettua, yhtä (korkeapainepumpun taaempaa en viitsinyt irrottaa kun liittimen lukitus oli vaurioitunut.
Homman meni aikaa noin tunnin verran.
Kiitokset mherpmanille ja Meissenkerille!
itellä vika loppui kun vaihtoi suuttimien sisällä olevat tiivisteet. oli liikaa ohivuotoa. ohjeet löytyi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0&start=60
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Samaa kuin mikä,Jake_ kirjoitti:itsellä tekee oma c200 cdi -00 samaa elikkä saa ilmeisesti ilmaa polttoaine järjestelmään?
Jos ensin lähtee helposti käyntiin ja muutaman sekuninnin jälkeen sammuu
sitten saa starttaila pitkään enne kuin uudestaan lähtee niin oire sopii ilma vaivaan mikä johtuu usein niistä läpi näkyvistä polttoainen putkista ja niiten orinkuloista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä