Keiton S 300 Turbodiesel
Keiton S 300 Turbodiesel
No niin tulipa nyt ostettua sitten käyttöautoksi linkin W140 --> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3487351
On kyllä hieno ajettava. Ainoa miinus joka hiukan laski mielialaa kotimatkalla oli pyyhkimien toiminnan lakkaaminen.
Nyt pitäisikin alkaa selvitellä mistä johtuu. Kotimatkalla satoi alijäähtynyttä vettä, joten oliskohan vaan menneet jäähän ja käyttöä yrittäessä sulake palanut. Näin varmaan selviäisi vähimmällä
Muuten oliko joku hankkinut noita pelkkiä pyyhkijän kumeja jostain? Toinen pyyhkijä on vaihtokunnossa ja katselin pyyhkijöiden hintoja ja olivat aika suolaisia.
Tässä muuten auton VIN dekoodaus
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: S 300 TURBODIESEL
ENGINE: 606961 12 002788
TRANSMISSION: 722608 00 264737
BODY: 00000
FRONT AXLE: BP4902T7492864226113
ORDER NUMBER: 0621070813
HEATER: 0-21013450
LIGHTS: BOSCH
INTERIOR COLOR: 261A
PAINTS: 189
057 AEJ.06/2
200A LEATHER
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTAB
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
272 PROVISION FOR CONNECTION OF D-NETWORK TELEPHONE (C
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
550 TRAILER COUPLING
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
807 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
On kyllä hieno ajettava. Ainoa miinus joka hiukan laski mielialaa kotimatkalla oli pyyhkimien toiminnan lakkaaminen.
Nyt pitäisikin alkaa selvitellä mistä johtuu. Kotimatkalla satoi alijäähtynyttä vettä, joten oliskohan vaan menneet jäähän ja käyttöä yrittäessä sulake palanut. Näin varmaan selviäisi vähimmällä
Muuten oliko joku hankkinut noita pelkkiä pyyhkijän kumeja jostain? Toinen pyyhkijä on vaihtokunnossa ja katselin pyyhkijöiden hintoja ja olivat aika suolaisia.
Tässä muuten auton VIN dekoodaus
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: S 300 TURBODIESEL
ENGINE: 606961 12 002788
TRANSMISSION: 722608 00 264737
BODY: 00000
FRONT AXLE: BP4902T7492864226113
ORDER NUMBER: 0621070813
HEATER: 0-21013450
LIGHTS: BOSCH
INTERIOR COLOR: 261A
PAINTS: 189
057 AEJ.06/2
200A LEATHER
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTAB
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
272 PROVISION FOR CONNECTION OF D-NETWORK TELEPHONE (C
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
550 TRAILER COUPLING
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
807 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
Viimeksi muokannut keitto, 26.2.2011 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ohoh! Hieno laitos! Tuota on tullut katseltua monesti nettiautossa. Aluksi pyyntihinta oli yli 17000 mutta laski kokoajan. Tekstin perusteella melkoisen viimeisen päälle hoidettu laite.
Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan.
EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin
Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan.
EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin
® Mesen V8 Klubi
Katos terve! Myyjä juttelikin, että Helsingin suunnalta joku kävi myös katsomassa. Itse olin jo pidempään hieronut autosta kauppaa, hinnasta vaan hiukan kinattiin vielä. Myyjä oli kyllä autoa rempannut, kuitteja oli vino pino. Minulle nyt jäi hiukan maalaushommia konepellin/takaluukun osalle.MikkoH kirjoitti:Onnittelut, hieno auto!
Kävin itse katsomassa ja koeajamassa kyseistä autoa Humppilassa Sunnuntaina 20.2. Vaikutti kaikin puolin ostettavalta autolta.
Kehtaanko kysyä että missäpäin Suomea auton voi nykyään bongata?
Autohan liikkuu varsinais-suomessa tätä nykyä.
En ole vielä kerennyt tarkastamaan sulaketta, siitä nyt hyvä lähteä liikkeelle. Sitten parin sadan euron rele varmaan seuraavaksi vaihtoonLiQQe kirjoitti:Ohoh! Hieno laitos! Tuota on tullut katseltua monesti nettiautossa. Aluksi pyyntihinta oli yli 17000 mutta laski kokoajan. Very Happy Tekstin perusteella melkoisen viimeisen päälle hoidettu laite.
Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan. Rolling Eyes
EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin Laughing
Onnea! Mukava kun näitä Ässiä alkaa löytyä foorumilaisilta.
Muistelen että ohjekirjassa mainittiin pyyhkimien hätäkäytön löytyvän asennosta II, siis jos releeseen on tullut jotain vikaa. Sulakkeen tarkistamisella kannattaa tosiaan aloittaa. Alijäähtynyt vesi ei pyyhkijöitä hajoita, sulkien poterot ovat kuitenkin jäähdytysnesteellä lämpiävät, joten kumit on aina sulana.
Edit: Niin ja kunnon kuvareportaasia odotellessa.
Muistelen että ohjekirjassa mainittiin pyyhkimien hätäkäytön löytyvän asennosta II, siis jos releeseen on tullut jotain vikaa. Sulakkeen tarkistamisella kannattaa tosiaan aloittaa. Alijäähtynyt vesi ei pyyhkijöitä hajoita, sulkien poterot ovat kuitenkin jäähdytysnesteellä lämpiävät, joten kumit on aina sulana.
Edit: Niin ja kunnon kuvareportaasia odotellessa.
® Mesen Porkkana-klubi
Ei ollut sulake. Rele ainakin kuuluu liikkuvan, kun viiksestä vääntää.LiQQe kirjoitti:Ohoh! Hieno laitos! Tuota on tullut katseltua monesti nettiautossa. Aluksi pyyntihinta oli yli 17000 mutta laski kokoajan. Tekstin perusteella melkoisen viimeisen päälle hoidettu laite.
Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan.
EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin
Paljonko on purettava noita muovihilppeitä, jotta pääsee moottorille mittaamaan tuleeko virta sinne asti?
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ok tarvii laittaa tilaukseen.650000tuttavuus kirjoitti:Pyyhkijän kumeja löytyy ainakin KL:stä. Olikohan parinkympin luokkaa. Erimittaiset vas ja oik.
Kesävanteita olen vailla ja ajattelin laittaa vain 17" valssit alle. Kaipa ihan perus 235/65 renkailla. Onkos arvon herroilla kokemusta noista ET luvuista mikäs olisi passeli tähän kulkineeseen? Originaali taitaa olla 51. Kuinka paljon pienemmällä ET:llä sitä uskaltaa renkaat alle laittaa. Mitä teiltä löytyy?
On se muuten kumma, kun auton omistaja vaihtuu, niin sattuu juuri sitten tulemaan uusi vika...........siis en tarkoita, että edellisen omistajan olisi tarvinnut siitä tietää mitään.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.
En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.
En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Niin ja tässä oli vielä se hupaisaa, kun vika tuli kotimatkalla alle puolituntia kaupanteosta. Ja pyyhkijät toimi koeajolla aivan normaalisti .kardaani kirjoitti:On se muuten kumma, kun auton omistaja vaihtuu, niin sattuu juuri sitten tulemaan uusi vika...........siis en tarkoita, että edellisen omistajan olisi tarvinnut siitä tietää mitään.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.
En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat.
No kyllähän tämä menee kuin juna. Miedosti madallettuna ei tunnu niin korkealtakaan mitä noita muita W140 tuli koeajettua. -97 280 avantgarde väyrysestä mm. on kokemusta. Kyyti aikalailla samanlaista.
Tuli vaihdettua pyyhkijämoottori ja nyt pelittää taas viimosen päälle. Samalla vaihdoin sisäilmansuodattimen, putsasin kaikki paskat vedenpoistoaukoista konehuoneesta yms. valohoitoa. Uudet sulat vielä huomenna kiinni. Kohta alankin irrottamaan puskuria ja tekemään pohjatöitä etupään maalausta varten.
Täältä löytyi muuten hyviä ohjeita pyyhkijöiden mekanismin irrottamiseen.http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... epair.html
Jos jollain se mekanismi muuten hajoaa niin tuo on hyvä ohje senkin purkamiseen. Vehohan tarjoaa koko mekanismia yhtenä pakettina mutta esim. täältä saa niitä rikkoutuvia muovirattaita sinne http://www.sc3.com.au/monoglobal/index.php
Tässä muovinen ulkokehä http://www.sc3.com.au/monoglobal/index. ... d_id=71450
ja se yleensä rikkoutuva ratas joka tekee kuskin kohdalla sen poikittaisliikkeen http://www.sc3.com.au/monoglobal/index. ... d_id=71447
PS. (kantapään kautta) Purkaessa on hyvä merkata mekanismi, jotta pysähtyy pyyhkijät oikeeseen kohtaa ks. kuva http://www.benzworld.org/forums/attachm ... per_23.jpg
Täältä löytyi muuten hyviä ohjeita pyyhkijöiden mekanismin irrottamiseen.http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... epair.html
Jos jollain se mekanismi muuten hajoaa niin tuo on hyvä ohje senkin purkamiseen. Vehohan tarjoaa koko mekanismia yhtenä pakettina mutta esim. täältä saa niitä rikkoutuvia muovirattaita sinne http://www.sc3.com.au/monoglobal/index.php
Tässä muovinen ulkokehä http://www.sc3.com.au/monoglobal/index. ... d_id=71450
ja se yleensä rikkoutuva ratas joka tekee kuskin kohdalla sen poikittaisliikkeen http://www.sc3.com.au/monoglobal/index. ... d_id=71447
PS. (kantapään kautta) Purkaessa on hyvä merkata mekanismi, jotta pysähtyy pyyhkijät oikeeseen kohtaa ks. kuva http://www.benzworld.org/forums/attachm ... per_23.jpg
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Molemmat yhteensä maksavat noin 25 €.keitto kirjoitti:Ok tarvii laittaa tilaukseen.650000tuttavuus kirjoitti:Pyyhkijän kumeja löytyy ainakin KL:stä. Olikohan parinkympin luokkaa. Erimittaiset vas ja oik.
Eilen ostin sen kalliimman ja pitemmän, siis anopin tyttären puoleisen.
Kokonaiset sulat maksoi jo vuosia sitten satasen kipale.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
sille ei ole vertasta.... maailman paras auto..myös kriitikoiden mukaan..siis autolehtien kirjotuksia lainaten se täytyy yksinkertaisesti kokea möhkö on aina möhkökardaani kirjoitti:On se muuten kumma, kun auton omistaja vaihtuu, niin sattuu juuri sitten tulemaan uusi vika...........siis en tarkoita, että edellisen omistajan olisi tarvinnut siitä tietää mitään.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.
En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat.