Perävälityksestä
Perävälityksestä
Eli autona on 250 turbodiisseli automaatti ja perän vaihto olisi aiheellinen. Katoin tuolta taulukosta niin perävälitys olisi alkuperäisenä 2.65 Ei oikein tuollaista perää tahdo helpolla löytyä. Nyt olisi yks perä edullisesti tiedossa, mutta se on 3.46 välityksellä ja 300d manuaalista. Meneeköhän välitykset liian lyhyiksi tuolla automaatilla? Ei nyt hirveesti haittaa vaikka auto huutaisi satasen vauhdissa hieman mutta kyllähän se jos alkaa kierrokset yli 3000 menemään niin ei taida tehdä hyvää moottorille. Nyt kierrokset on siinä 2400 paikkeilla 100 vauhdissa. Ja käykö muuten näin yleisesti manuaalin perä automaattiin? Eli onko kardaanien pituuksissa yms. eroja?
Kiitoksia vastauksista! Joo kai se pitää vaan jatkaa etsintöjä. Mahtaiskohan selvitä tuossa vanhassa perässä pelkällä laakeroinnilla? Kun moottorijarrutuksella kuuluu rahinaa, ja vedättäessä ulinaa. Ja onko se laakerointi miten iso homma että tarviiko jotain erikoistyökaluja tai mikä siinä voi mennä pieleen ? Kuitenkin osat melko kalliita jos alkaa vaan kokeilemaan korjausta.
ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonkohan sitte kelaa vauhtia 250 tolla 2.65 perällä ja automaatill, jos on semmonen "lievä superturbo" ku pitäs itelle tuo automaatti laitella tässä ku kesä lähenee. voi olla hankala arvioida mutta kuhan jotain suuntaa sais, lähinnä sitä että kuinka paljon tuolla perällä on vaikutusta nopeuteen
Nykyään on 5v manuaali ja 3.46 perä ja en oo kokeillu mitä menee, ku sehän on laitonta! paitsi tietenki suljetulla alueella
Nykyään on 5v manuaali ja 3.46 perä ja en oo kokeillu mitä menee, ku sehän on laitonta! paitsi tietenki suljetulla alueella
Jos voima vaan riittää niin huippunopeus nousee 30%
Samoilla kierroksilla ennen 100km/h uudella perällä 130km/h
Samoilla kierroksilla ennen 100km/h uudella perällä 130km/h
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®