Polttoaineen kulutus Diesel.
kyllähän tuo väyrynenki vie sen 7l/100km(3500km keskikulutus keskinopeus 32km/h 6.9l/100km) seka ajoa ja aika palio tyhjä käyntiä.
matka ajossa nii 4.6l/100km päässy vähimmillään. eikä oo vielä etes ojelmaa vaihettu..
matka ajossa nii 4.6l/100km päässy vähimmillään. eikä oo vielä etes ojelmaa vaihettu..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Kulutus
Itsellä oli muutama vuosi sitten 200d manuaali.Siinä oli kulutus aika tarkkaan 6.2.Matka-ajossa pääsi hieman allekin.
Nykyisellä 300td mallilla olen päässyt kesällä 6.7 litran kulutuksiin matkoilla.Heti kun laittaa ilmastoinnin,niin nousee jo litralla.
Talvella on kulutus suurehko,mutta yleensä kaikki on mennyt,mitä tankkiin laittaa....
Nykyisellä 300td mallilla olen päässyt kesällä 6.7 litran kulutuksiin matkoilla.Heti kun laittaa ilmastoinnin,niin nousee jo litralla.
Talvella on kulutus suurehko,mutta yleensä kaikki on mennyt,mitä tankkiin laittaa....
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
541933-542499=566km 59,23l 1,014€/l 60,06€
-543102=603km 60,89l 1,014€/l 61,74€
-543870=768km 75,65l 1,054€/l 79,74€
-544479=609km 60,02l 1,069€/l 64,16€
-545118=638km 61,00l 1,069€/l 65,21€
-545538=420km 40,87l 1,139€/l 46,55€
-546219=681km 57,05l 1,119€/l 63,84€
-546823=604km 65,87l 1,129€/l 74,37€
-547498=675km 63,25l 1,134€/l 71,73€
-548135=637km 60,25l 1,134€/l 68,32€
-548727=592km 52,64l 1,220€/ 64,22€
-549468=741km 64,41l 1,114€/l 71,75€
Keskimäärin: 9,85l/100km
Tässä on yhden lintoista lintoimman polttoaineseuranta
teppo21 auto
-543102=603km 60,89l 1,014€/l 61,74€
-543870=768km 75,65l 1,054€/l 79,74€
-544479=609km 60,02l 1,069€/l 64,16€
-545118=638km 61,00l 1,069€/l 65,21€
-545538=420km 40,87l 1,139€/l 46,55€
-546219=681km 57,05l 1,119€/l 63,84€
-546823=604km 65,87l 1,129€/l 74,37€
-547498=675km 63,25l 1,134€/l 71,73€
-548135=637km 60,25l 1,134€/l 68,32€
-548727=592km 52,64l 1,220€/ 64,22€
-549468=741km 64,41l 1,114€/l 71,75€
Keskimäärin: 9,85l/100km
Tässä on yhden lintoista lintoimman polttoaineseuranta
teppo21 auto
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Tämä kaikki on aivan totta, ja varsinki tuo jälkimmäinen onneksi totta, muuten täälä olis p*run ahastaseppokotilainen kirjoitti: Meseläisille tiedoksi jottei ppd ole ainoa paikka missä sen voi teettää, suurin osa ihmisistä kun asuu muualla kuin pohjoispohjanmaalla...
Seki on totta että suurin osa mulla käyvistä asiakhaista tullee muualta ko Pohjois-Pohjanmaalta, ja yhtälaila suurinosa ajan varanheista tullee kans paikanpääle
No Merc at the moment
Ja minä ko vimeks eksyin....nivalaan asti, toisella kerralla löysin itteni ja mersun järvenpäästä
Liekkö sillä sitte jotaki tekoa ku en kummallakaan kertaa muistanu/älynny aikaa tilata pasille, vaan tarviiko siihe ajanvarauksen jos juo kaffet paikanpäällä seisten ja lupaa juua ne kaffet vaikka kerran käytetystä kuppimukista, ni ei tuhriinnu turhaa minun takia se uus ja puhas kuppimuki, se voi sitte ihka oikia asiakas tykätä huonoa
Liekkö sillä sitte jotaki tekoa ku en kummallakaan kertaa muistanu/älynny aikaa tilata pasille, vaan tarviiko siihe ajanvarauksen jos juo kaffet paikanpäällä seisten ja lupaa juua ne kaffet vaikka kerran käytetystä kuppimukista, ni ei tuhriinnu turhaa minun takia se uus ja puhas kuppimuki, se voi sitte ihka oikia asiakas tykätä huonoa
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
PPD:lle.... Pidän jo aika lapsellisena tuota sun tärinääs ja joidenkin muidenkin siitä muutama vuosi sitten tilaamastani säätöajasta johon en sitten päässytkään tulemaan, pyydän nöyrimmin anteeksi kun en päässyt tulemaan silloin ja en ilmoittanut siitä, laita tilinumero niin maksan sen menetetyn päivän sulle niin saat taloutes tasapainoon. Yst. terv. Seppo
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Ei vapari-124-dieseliä saa yli kymppiä menemään mitenkään, jos se vain kunnossa on. Mulla oli 300D:llä ennätys muistaakseni 9,4, autobahnilla välillä Hampuri-Mannheim. Keskinopeus 140 km/h, 4 henkeä kyydissä, suksiboksi katolla ja kontti täynnä kaljaa. Normiajossa menee 7,2.
Tuo Ässäläinenkin vetää näin talviajossa keskimäärin vain 8,5.
Tuo Ässäläinenkin vetää näin talviajossa keskimäärin vain 8,5.
® Mesen Porkkana-klubi
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Vapari 300D:llä mennään täälläkin keskikulutuksen ollessa n. 7-7,5 litraa sekalaisessa ajossa. Vaunu persiissä saa kulutuksen jo toiselle kympille.Wikke kirjoitti:Ei vapari-124-dieseliä saa yli kymppiä menemään mitenkään, jos se vain kunnossa on. Mulla oli 300D:llä ennätys muistaakseni 9,4, autobahnilla välillä Hampuri-Mannheim. Keskinopeus 140 km/h, 4 henkeä kyydissä, suksiboksi katolla ja kontti täynnä kaljaa. Normiajossa menee 7,2.
Tuo Ässäläinenkin vetää näin talviajossa keskimäärin vain 8,5.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Hiljaseksi on vetänyt, kun tuo Tenava 200D parilla ensmäisellä tankillisella, seka-ajolla vienyt 8,3 ja 9,4. Ihmettelin, että mikä helkkari tässä nyt on oikein .
Satalankulla samalla motilla en koskaan päässy yli 8 litran. Siitäkään huolimatta, että kaasussa oli yleensä vain kaksi asentoa ja kaupunkiajoakin reippaasti. Vajaat 800 tkm liikkunu sillä ja kulutus oli 7 litran kahtapuolta, kesällä mieluummin alle ja talvella yli. Nätillä matka-ajolla pääsi jopa lähelle 6 litraa. Se oli kans jännä, että eroa oli korkeintaan litra, ajoipa sitten tosi rälläävästi tai nätisti.
Eihän tuo Tenavan kulutus ole vielä mitään tarkkaa seurantaa, kun pari tankillista vasta mennyt ja näin kovia pakkasiakin.
Mutta joka tapauksessa tänään helpotti epäilys suuttimien kuseksimisesta yms. epäkohdista.
Heiteltiin poitsun kanssa sitä vaihtoehtoa, että jos mittari valehtelee. Mutta kun peltipoliisillakin tuli jo tarkistettua, että nopeus on kohdallaan. Samoin katottiin Möhkön tarkkaan mittariin ja kerran nopeusnäyttöönkin.
Joka tapauksessa kävin kuitenkin tänään kilometrin mittaradalla (Ite muuten ollu joskus valtiolla ollessa sitä mittaamassa ja merkkaamassa, samoin kuin paria muutakin teillä 88 ja 27)
Mittarin näyttämä lukema jäi n. 150 m liian lyhyeksi, eli virhettä 15% (tarkkus tietysti vain tripin 0,1 km näytöstä). Vertasin vielä, että molemmat mittarit kulkee yhtämukaa.
Elikkä nythän nuo em. kulutukset tippuu n. 7 ja 8 litraan / 100 km.
Onkohan jonkun muunkin suurikulutuksiin samanlaisia selityksiä.
Johtuneeko sitten rengaskoosta vai mistä. Normaalit 15" kyllä on alla.
Vai onko 14" kuitenkin ollu ihan alunperin Saksanmaalla ollessa. Enpäs nyt ala laskemaan voisko tuuman halk.ero tehdä kuitenkaan noin paljon.
Satalankussa ainakin oli alunperin nopeudessa 6 km/h näytössä liikaa. Ymmärsin niihin aikoihin, että neula oli ihan tarkoituksella laitettu alunperin sen verran näyttämään yli. Mittarifirmassa korjasivat sen epäkohdan. Matkakilometrit pysyneet kokoajan kohdallaan kuitenkin (Töitteni takia olen joutunut aiemmin pitämään sellaista tarkkaa, kalibroitavaa mittaria, joten helppo ollut seurata alkuperäisenkin tarkkuutta.)
Voisko selittää Tenavassa renkaiden suurennus sen, että matkaa tulee nyt liian vähän ja nopeus samalla tullut alaspäin, kohdalleen.
Niin tässähän olikin puhe kulutuksista
Möhköjen pieniä kulutuksia olen kyllä ihmetellyt näillä palstoilla.
350 vie minulla 9....12,5 l / 100 km. Enpä ole juurikaan alle 9 päässy reissussakaan ja tais kyllä mennä lähelle 15 kun testailin viime kesänä niitä ahtopaineita kiihdytyksissä. Kun se lykkäsi aina vikatilan päälle ja jätti hukkaportin auki.
Niin ja pumppuakin on "viritetty" n. 15 hepan edestä.
Satalankulla samalla motilla en koskaan päässy yli 8 litran. Siitäkään huolimatta, että kaasussa oli yleensä vain kaksi asentoa ja kaupunkiajoakin reippaasti. Vajaat 800 tkm liikkunu sillä ja kulutus oli 7 litran kahtapuolta, kesällä mieluummin alle ja talvella yli. Nätillä matka-ajolla pääsi jopa lähelle 6 litraa. Se oli kans jännä, että eroa oli korkeintaan litra, ajoipa sitten tosi rälläävästi tai nätisti.
Eihän tuo Tenavan kulutus ole vielä mitään tarkkaa seurantaa, kun pari tankillista vasta mennyt ja näin kovia pakkasiakin.
Mutta joka tapauksessa tänään helpotti epäilys suuttimien kuseksimisesta yms. epäkohdista.
Heiteltiin poitsun kanssa sitä vaihtoehtoa, että jos mittari valehtelee. Mutta kun peltipoliisillakin tuli jo tarkistettua, että nopeus on kohdallaan. Samoin katottiin Möhkön tarkkaan mittariin ja kerran nopeusnäyttöönkin.
Joka tapauksessa kävin kuitenkin tänään kilometrin mittaradalla (Ite muuten ollu joskus valtiolla ollessa sitä mittaamassa ja merkkaamassa, samoin kuin paria muutakin teillä 88 ja 27)
Mittarin näyttämä lukema jäi n. 150 m liian lyhyeksi, eli virhettä 15% (tarkkus tietysti vain tripin 0,1 km näytöstä). Vertasin vielä, että molemmat mittarit kulkee yhtämukaa.
Elikkä nythän nuo em. kulutukset tippuu n. 7 ja 8 litraan / 100 km.
Onkohan jonkun muunkin suurikulutuksiin samanlaisia selityksiä.
Johtuneeko sitten rengaskoosta vai mistä. Normaalit 15" kyllä on alla.
Vai onko 14" kuitenkin ollu ihan alunperin Saksanmaalla ollessa. Enpäs nyt ala laskemaan voisko tuuman halk.ero tehdä kuitenkaan noin paljon.
Satalankussa ainakin oli alunperin nopeudessa 6 km/h näytössä liikaa. Ymmärsin niihin aikoihin, että neula oli ihan tarkoituksella laitettu alunperin sen verran näyttämään yli. Mittarifirmassa korjasivat sen epäkohdan. Matkakilometrit pysyneet kokoajan kohdallaan kuitenkin (Töitteni takia olen joutunut aiemmin pitämään sellaista tarkkaa, kalibroitavaa mittaria, joten helppo ollut seurata alkuperäisenkin tarkkuutta.)
Voisko selittää Tenavassa renkaiden suurennus sen, että matkaa tulee nyt liian vähän ja nopeus samalla tullut alaspäin, kohdalleen.
Niin tässähän olikin puhe kulutuksista
Möhköjen pieniä kulutuksia olen kyllä ihmetellyt näillä palstoilla.
350 vie minulla 9....12,5 l / 100 km. Enpä ole juurikaan alle 9 päässy reissussakaan ja tais kyllä mennä lähelle 15 kun testailin viime kesänä niitä ahtopaineita kiihdytyksissä. Kun se lykkäsi aina vikatilan päälle ja jätti hukkaportin auki.
Niin ja pumppuakin on "viritetty" n. 15 hepan edestä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Kovana pidän noita tenavan kulutuksia vielä sittenkin, minulla ei ole vielä kertaakaan mennyt yli seitsemän, pienin nyt talvella on 6,4l/100km. Vaihteitakaan ei ole kuin neljä.
Viisilovinen 124 vei minulla keskimäärin 6,6 litraa, muutaman kuukauden aikana, jonka se minulla oli.
Ceemallin 220D, joka on jo hieman tuoreempaa tekniikkaa, meni käytännössä ihan samoihin. Ei koskaan yli seitsemän.
Viisilovinen 124 vei minulla keskimäärin 6,6 litraa, muutaman kuukauden aikana, jonka se minulla oli.
Ceemallin 220D, joka on jo hieman tuoreempaa tekniikkaa, meni käytännössä ihan samoihin. Ei koskaan yli seitsemän.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tuo se tosiaan vei aika reippaasti ainetta, sitä oon ihmetelly itsekkin. Vaan eipä tarvi ihmetellä enääseppokotilainen kirjoitti:541933-542499=566km 59,23l 1,014€/l 60,06€
-543102=603km 60,89l 1,014€/l 61,74€
-543870=768km 75,65l 1,054€/l 79,74€
-544479=609km 60,02l 1,069€/l 64,16€
-545118=638km 61,00l 1,069€/l 65,21€
-545538=420km 40,87l 1,139€/l 46,55€
-546219=681km 57,05l 1,119€/l 63,84€
-546823=604km 65,87l 1,129€/l 74,37€
-547498=675km 63,25l 1,134€/l 71,73€
-548135=637km 60,25l 1,134€/l 68,32€
-548727=592km 52,64l 1,220€/ 64,22€
-549468=741km 64,41l 1,114€/l 71,75€
Keskimäärin: 9,85l/100km
Tässä on yhden lintoista lintoimman polttoaineseuranta
teppo21 auto
Toivottavasti tämän tilalle tulleen kulutuksia ei tarvitse ihmetellä, ainakaan negatiivisessa mielessä
Tuollehan tuli tehtyä kaikennäköistä: suutinkärjet vaihdettiin, ajoitus tarkastettiin ja pumppua ruuvattiin (viimeisessä ei kyllä ollut taloudellisuus mielessä ) mutta kulutus ei vaan tippunut
Viimenen tankkaus oli mennyt 10l/100km mikä muodostui lähes pelkästään motariajosta, kelit kyllä oli kylmät.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ihan mukavasti sieltä putken päästä tuli mustaa savua ja penkat pöllys... Ei meinannu bimmerillä vauhdissa mukana pysyä.laineracing kirjoitti:Kyllä mulla.noi dieselit vieny noin.10L satkulle...tosin tennaria saavat normaalisti koko ajan... varmaan viime rassausmiitissä pihalla olleet huomas kohtuu raskaan karjalan,ja eseestie kans
Mitä aiheeseen tulee, niin ikinään en ole kulutuksia mittaillu. Aina kun joku kysyy, että mitä mun auto kuluttaa, vastaan että kaiken mitä sille antaa.
Mutta kyllä tuo kympin kulutus kuulostaa erikoiselta noille läpihengittäville koneille, etenkin jos ajellaan "nätisti", tuosta omasta S123 300TD:stä nyt voi uskoa mitä tahtoo.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
turbottelujen ja pumpun ruuvailun jälkeen on munki lelut vieneet sen 10l/100 paitsi tietenni matka-ajossa. tosin nykyään 7mm tapit pumpussa niin sen tasasen 10l menee .. matkassa vähempi mutta suht turha puhua mistään 6l/100km kulutuksista . tosin nyt en oo päässy matka kulutuksia mittaamaan kun harvempi välitys tullut jne. siksi kyselinkin tuota hommelia suuttimien perään koska itsellänikään ei ole kummallisen pieni kulutuksinen ollut koskaan (vaparina ja vakiona tais olla 6.2L pintaan)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Meiläpäin ruukathaan sanoa että se koira älähtää, johon karttu kalahtaa.seppokotilainen kirjoitti:PPD:lle.... Pidän jo aika lapsellisena tuota sun tärinääs ja joidenkin muidenkin siitä muutama vuosi sitten tilaamastani säätöajasta johon en sitten päässytkään tulemaan, pyydän nöyrimmin anteeksi kun en päässyt tulemaan silloin ja en ilmoittanut siitä, laita tilinumero niin maksan sen menetetyn päivän sulle niin saat taloutes tasapainoon. Yst. terv. Seppo
En maininu sinua, Seppo, enkä kethään muutakhaan tuossa kommentissa.
Enkä muistaakseni ole maininu aikasemminkhaan.
Nii ja Eldo, ei ole vielä vyysisesti ulkomaan elävät käyhneet paikala. Non tyytyhneet lähettelheen pumppuja loovissa
No Merc at the moment
kumman paljo 2oo deen kulutus.... ...ton terhon kans ostettiin yhdes 200dee varkku..alunperin 230 pensa..noo enivei...sen kulutus on jotain luokkaa 6-7 litraa satkulla,ja sillä jos millää on ajettu lutku pohjas kaiken aikaa... ..itellä 250 kääppänän kulutus on alle 7 talvellaki...ja 7 tapit ja muuta vihreitten kiusaajaa kuitenki kulutuksen nostajaa on siinäki...
200D 4v meni mulla alle kasin, rauhallisemmassa ajossa alle 7L.
300TDT aut superi meni pikkusen päälle kasin, rauhallisemmassa ajossa seiskan pintaan.
200D 5v meni aluksi yli 9L mutta EGR poistot jne tiputti seiskalla ja välillä kasilla alkaviin.
300TDT aut superi meni pikkusen päälle kasin, rauhallisemmassa ajossa seiskan pintaan.
200D 5v meni aluksi yli 9L mutta EGR poistot jne tiputti seiskalla ja välillä kasilla alkaviin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
200d 6-6.6, 250d 5,8-8, 250tourinkidee 6,2-8. Noin normaali 60 km työmatkaa ajaessa 250d sedani vei semmoset 6,5l ja samalla ajotyylillä 250 farkku 7,5 johtuen tiheämmästä perävälityksestä(vitonen lyhempi kuin sedanin nelonen). 8 litran kulutukset on tulleet kovalla pakkasella.
himottais vaihtaa harvempi perä tuohon farkkuun mutta kun se ei äännä pätkän vertaa. Uskallan väittää että perävälitys on melko suuressa roolissa siinä, miten paljo mese imasee polttoainetta.
himottais vaihtaa harvempi perä tuohon farkkuun mutta kun se ei äännä pätkän vertaa. Uskallan väittää että perävälitys on melko suuressa roolissa siinä, miten paljo mese imasee polttoainetta.
W124 - omistamisen iloa.
Aika lailla omien kokemusteni mukaisia lukemia.jaakkoha kirjoitti:200d 6-6.6, 250d 5,8-8, 250tourinkidee 6,2-8. Noin normaali 60 km työmatkaa ajaessa 250d sedani vei semmoset 6,5l ja samalla ajotyylillä 250 farkku 7,5 johtuen tiheämmästä perävälityksestä(vitonen lyhempi kuin sedanin nelonen). 8 litran kulutukset on tulleet kovalla pakkasella.
Jos polttoainetta menee selvästi enemmän kuin edellä kerrottu on vikaa autossa (tai kuskissa, aina liian pieni vaihde tai lavetti käy päivän aikana 3-4 tuntia ABC pihassa kuskin ovi auki keskellä kulkuväylää tai jotain.
Tuossa minulla olleen 250D (-87) lukemia, lisäsin itse syöttöä pari kierrosta ja ennakko oli 13 asteessa:
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=26198
Jos oikein muistan viimeisin tankkaus ei ole oikein eli laitoin vahingossa väärän mittarilukeman enkä osannut korjata.
Tässä toinen 250D (-88 ) josta aiemmin kirjoitin:
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=29288Mulla oli joskus 250D ja ruuvautin sen pumpun yhellä partasella papalla, tai ei se sillon vielä pappa ollu, ns. tappiin eli kaikki irti mitä osia vaihtamata saa.
Kyllä tuli liukasliikkunen kakspuolikas ja kulutus pieneni.
Välillä on vedetty kahden hevosen koppia, pari kulutuspiikkiä näkyykin kun käyty pidempi reissu hepat mukana.
Minkäänlaista taloudellisuusajoa ei ole tuon vajaan kymppitonnin matkalla kokeiltu, sievästi ajava pääsisi varmasti vähemmällä mutta mitäpä se minua olisi hyödyttänyt kun en kuitenkaan malta körötellä.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ajotietokone näyttää tosi veikeitä kulutuksia kun tolla CDi:llä on lähinnä tyhjäkäyntiä käytelty ja kaupungissa luisuttelua. Matkassa näytteli kuutta mutta tällä hetkellä menee ysin pinnassa. Häiritsee vaan kun ei aina muista napsauttaa ESP:tä offille niin sehän puuttuu hommiin ja säikäyttää todenteolla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mulla ei oo ajotietokoneita eikä mitään muutakaan mutta mulla on W123 300DA farkku joka on syönyt kovilla pakkasilla ja reiluilla tyhjäkäynneillä 12l naftaa satasella. Moottorilla onajettu xxxtkm ja se on tarkoitus vaihtaa noin 50tkm ajettuun samanlaiseen missä on mukavan partasen ukon vuonna 2006 säätämä pumppu . Saa nähä miten kulutuksen käy ja en oo huolissaan siitä kun polttoainetta on kumminki ollu hyvin saatavilla ainaki tähän asti yleisiltä mittarikentiltä .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
350 Möhköllä tytön ajamana tasaisella seudulla 400 km matka.
Kulutus 9,4 kylläkin talvidieselillä. (kuulemma hiukan alle 90 nopeutta käytetty)
Luulin, että menis vähemmällä, muiden käsissä.
Vähän pitempiaikainen kulutus sisältäen kaikenlaista omaa ajoa:
reilut 11 l/100 km. (vaihtelu 10....13,5)
Paljonko putois Papan-pajalla rukattuna
Vai putoisko
Tuolta väykkytopiikista lainattua:
"pp d
Dieselspesialisti:
Miepä laskin pitkästä aikaa kulutuksen: 4-pyttynen cdi, 13,8 l/100km"
Ps.
Pumppu sepitetty jo kertaalleen muualla.
Kulutus 9,4 kylläkin talvidieselillä. (kuulemma hiukan alle 90 nopeutta käytetty)
Luulin, että menis vähemmällä, muiden käsissä.
Vähän pitempiaikainen kulutus sisältäen kaikenlaista omaa ajoa:
reilut 11 l/100 km. (vaihtelu 10....13,5)
Paljonko putois Papan-pajalla rukattuna
Vai putoisko
Tuolta väykkytopiikista lainattua:
"pp d
Dieselspesialisti:
Miepä laskin pitkästä aikaa kulutuksen: 4-pyttynen cdi, 13,8 l/100km"
Ps.
Pumppu sepitetty jo kertaalleen muualla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05