Maali/suoja-aine testi

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Maali/suoja-aine testi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Olisiko ideaa tehdä "mese testaa" meiningillä seuraava testi.

Otetaan n kpl pellinpaloja tai yksi isompi. Näihin tehdään erilaisia autoihin liittyviä maalauksen korjauksia.

Siis hiotaan kirkkaaksi ja eri mömmöjä päälle tai purkuauton peltiin tehty maalauksen korjaus eri tavoilla ja jonnekkin rekan nupin alle saamaa suolakylpyä ja näkemään kilometrejä.

Onhan täällä ihmisiä jotka ajelee vuodessa moninkertaisesti verrattuna taviksiin.

Tätä taisin jo joskus ehdottaa tai joku muu ehdotti mutta oisko se mennyt bittitaivaaseen.

Saisi olla testissä muutakin kuin mastonin spräymaaleja ja perinteinen happomaali + meikkausväri. Ihan ammattityyliin ja aineilla verrattuna mitä käteen sattui osumaan.

Kannatusta? Ehdotuksia millaisia käsittely/aine yhdistelmiä kannattaisi testata?
Viimeksi muokannut AK47, 29.10.2012 1:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Ihan siisti idea. Ehdottaisin näin heti kättelyssä seuraavanlaisia koejärjestelyitä.

Pohjamaali + pintamaali (Vaikka happopohjamaalia)

Kitti paljaalle pellille + pohjamaali + pintamaali

Pohjamaali + kitti + pohjamaali + pintamaali

Jotenkin tuolla tavalla. Tuskin lienee tarpeellista kokeilla pelkkää pintamaalia pellin päällä. :wink: Toisaalta, myös vaikkapa kotelosuoja-aine puhtaan pellin päällä kiinnostaisi ainakin meikäläistiä. Alkaa vain noita vaihtoehtoja olla jo vaikka kuinka. :lol:

EDIT: Mullahan tässä on nyt ollut kohta vuoden kestotesti auton pohjassa parista paikasta. Toisessa on huolellisesti putsatun pellin päälle vedetty ensin Bilteman ruosteensyöjä, ja kuivattelun jälkeen pintamaalit spraypullosta. Toisella puolella vain mattamusta pintamaali paljaan pellin päällä, kun ei ollut paikkaa kuivatella happopohjamaaleja kunnolla. Molempiin paikkoihin läträtty sisäpuolelle reilusti kotelosuoja-ainetta, ja tuohon huonompaan jopa hieman ulkopuolellekin. :oops: Pitää tässä keväällä maalata ja suojata uudestaan tuo toinen paikka. :roll:
Viimeksi muokannut thabandit^, 22.2.2011 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Mitä jos otettaisiin kerrankin ne perinteiset tervat ynnämuut "maakuntien miesten" ruostesuoja-aineet empiiriseen testiin :whistle:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ilmoittauduin ainakin mukaan tekemään testiä! Hyvä idea!

En tosin ajele vuodessa satojatuhansia kilometrejä, mutta voin yrittää jotain kokoonpanoa omaan vaunuun ja raportoida tuloksista ainakin vuoden verran eteenpäin.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kannatusta :amis_selittaa:

Ruosteinen pelti johon paikkamaalataan noita ehdotettuja aineita, kittejä, maaleja, tervaa ja tectyyleitä niin paljon kun saadaan sopimaan.

Noista on niin paljon erilaista mielipidettä että olisi hieno saada jotain mese-dataa aiheesta. Sääli että tämä talvi on kohta finaalissa.

Voin lahjottaa noveroxia ja bilteeman ruosteenmuuntajaa operaation 8)
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Haikara kirjoitti:Mitä jos otettaisiin kerrankin ne perinteiset tervat ynnämuut "maakuntien miesten" ruostesuoja-aineet empiiriseen testiin :whistle:

No, tottakai terva on yksi jota on testattava :D

Jotta testistä olisi iloa tulisi sen olla tietty suolakautena kanssa tienpäällä. Mieluummin parikin suolakautta...

Mutta voihan tielläsuolauksen lisäksi antaa testipalojen olla ihan ulkosalla kuten autokin kesällä.

Lissee ideoita.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kaksi kaasusaumaa toisen päälle tinattu. Tämä eroaa eniten normaalista nuukapihin korjaamisesta mutta en jaksanu räkiä ilman kaasua palloja vierekkäin niin tein tommosen vähän erilaisen testisauman :)

Kuva

Linttatyyliin pelkkä mastonin paukkumaali päälle toiselle puolelle

Kuva

Nurjalle puolelle ihan tavallista tervaa ilman lisäaineita

Kuva

Pohjamaalin päälle kiveniskumassa koska nuukapihillä ei todennäköisesti ole halua ostaa massaruiskua saatika kalliita aineita siihen ja täytyyhän naapurin tallin nurkalta lainattu ikivanha kivimassa käyttää tarkoin ettei mene pilalle :)

Kuva

Yritän leipoa tuon palasen portterin tai jonkin muun laitteen pohjaan jahka kerkeän mutta ainakin tuollaiset aineet on nyt lipsuteltu peltiin :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Nor-maalilla kun vetäsee ensin 21 primerillä ja sitten normadur pintaan ei kuulemma tartte tehdä 30-vuoteen mitään :?
tais olla kyllä hiukan tärpätissä se maalikaupan ukko kun tuon kertoi,no mulla on SL:än pohja nuin päällystetty,,vetäsin siinen vielä massan päälle, ihan siksi kun sitä tuli ostettua enkä jaksanut palauttaa niitä motonettiin :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Maali/suoja-aine testi

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

AK47 kirjoitti:Onhan täällä ihmisiä jotka ajelee vuodessa moninkertaisesti verrattuna taviksiin.
Mielenkiintoista, vaikka ei ihan henkilökohtaiseen omaan mielenkiinnon alueeseen kohdistukaan...
Kannatan kuitenkin, sillä monia varmaan aihe kiinnostaa.

Tuollaisen testinhän voisi toteuttaa "mese -viestinä" :idea:
Maalatut peltiläpyskät kiinni vetokoukkuun kiinnitettävään telineeseen ja telinettä voisi vaihtaa aina sellaisen auton perään, joka on kulloinkin enemmän tien päällä.

Avoimiksi kysymyksiksi jää:
-kuka maalaa peltiläpyskät ja tekee telineen
-kuka maksaa tarveaineet
-kuka organisoi "peltiläpyskäviestiä" (hoitunee tosin foorumin kauttakin)

:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Maali/suoja-aine testi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ari66 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Onhan täällä ihmisiä jotka ajelee vuodessa moninkertaisesti verrattuna taviksiin.
Mielenkiintoista, vaikka ei ihan henkilökohtaiseen omaan mielenkiinnon alueeseen kohdistukaan...
Kannatan kuitenkin, sillä monia varmaan aihe kiinnostaa.

Tuollaisen testinhän voisi toteuttaa "mese -viestinä" :idea:
Maalatut peltiläpyskät kiinni vetokoukkuun kiinnitettävään telineeseen ja telinettä voisi vaihtaa aina sellaisen auton perään, joka on kulloinkin enemmän tien päällä.

Avoimiksi kysymyksiksi jää:
-kuka maalaa peltiläpyskät ja tekee telineen
-kuka maksaa tarveaineet
-kuka organisoi "peltiläpyskäviestiä" (hoitunee tosin foorumin kauttakin)

:D
No, kai se talkoilla menee.

Itse voisin sponsoroida sen verran että voin ottaa ruosteista peltiä ja hiekkapuhaltaa (lasikuulapuhallus) ja maalata jollakin täällä suositellulla (kalliillakin) aineilla läpysköitä.

Perusaineeksi kaiketi käy s235 tai vastaava teräslevy. Mersun peltiä ei taida minulla olla tallessa...

Eri "saumojen" testaaminen on hyvä idea...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Maali/suoja-aine testi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Joka paikkaa kolottaa ja muutenkin nukuttaa huonosti kun tais nukkumatti tehä oharit... Niin oon sitten lukenut mesen vanhempiakin juttuja...

Tämähän on jäänyt vaiheeseen...

Sen verta kokeilin tuohon s202 kulkineeseen että hioin karhunkielellä parit ruostepaikat pellille ja vetäisin noverox tjsp mömmöä päälle. Ohjeen mukaan näin tulee tehdä ja vetäistä 1 k maali vielä lisäksi. No, katsotaan nyt miten tuo pelaa ihan oikeessa auton pellissä. Takavilkun vierestä ja luukun sivureunan karmista paikkasin.

Levottomat ajatukset kääntyvät jo ajattelemaan arvaisiko loksun kaariin tehä saman käsittelyn. Kuskin ovessakin olisi kukkaa... Lähinnä hidastamaan ja puhkiruostumista estämään toistaiseksi.

Onkos tästä noverox mönjästä kokemusta?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hyvä aine. Ite suosin spraytä.

Tuollaisia korjailin audi satasesta useampi vuosi sitten ja kaverilla auto on vantaalla edelleen eikä ole alkanut uudelleen kukkimaan korjatuista paikoista. Käytin tuohon noverox spraytä ja päälle perus motip spraytä. pahimmat ruosteet vain pyyhin pois teräsvillalla.

Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sergey kirjoitti:Hyvä aine. Ite suosin spraytä.

Tuollaisia korjailin audi satasesta useampi vuosi sitten ja kaverilla auto on vantaalla edelleen eikä ole alkanut uudelleen kukkimaan korjatuista paikoista. Käytin tuohon noverox spraytä ja päälle perus motip spraytä. pahimmat ruosteet vain pyyhin pois teräsvillalla.
No, uskon että späräy on parempi. Tämä 250ml purkissa oleva on joko pilluuntunutta tai sitten pensselillä ei oikein halua peittää kunnolla. Ikäänkuin kuoriutuu jos vetää toisen kerran niihin kohtiin joista pelti kuultaa läpi.

Tämä nyt alkaa livetä käsistä. Piti noveroxia kokeilla vain pariin paikkaan mutta otinkin kuskin puolen listat irti ja vetelin afrikkalaistukalla ruosteet pois ovista ja listojen alta ja tökötit päälle.

Jos joku ei hauku tuota ainetta äkkiä niin seuraavaksi vetelen loksun kaaret samalla tapaa... :shock:

Kai sitä testiä vois tässä tehä niin että jättää jostain kohtaa pelkälle ruosteen muuntajalle ja toisaalla vetäisee sen 1 komponentin siihen päälle.

Tarkoitushan on estää läpiruostuminen ja mahdollistaa paremmin maalaus myöhemmin.

Aineessa lienee tosiiaan fosforihappoa koska reagoi pellille nopeammin mustuen ja maalin päällä mustuu hitaammin (kuivaa).

Mikäs ois värikoodi paukkupullo 1k maalia varten kun kyseessä S202 -98 metallin vihreä. ? Mitään papereita autosta ei ole mistä näkis ja en muista missä lukkopellin numerossa se värikoodi on.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1274
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Oikean puolen b pilarista tyyppitarrasta löytyy myös värinumero.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

markoala kirjoitti:Oikean puolen b pilarista tyyppitarrasta löytyy myös värinumero.
Juu, oli siellä tarra jossa lukee sopivan oloinen numero eli 269

Tämä lipes nyt käsistä ja noveroxoin vänkärin loksun kaaren joka olikin pelastettavissa. Kuskin loksuun ei olisi pitänyt koskea, se on mennyttä kalua, kiinnityskorvakkeen vieressä jo reikä ja vaikka ois irroittanut ja käsitellyt kaikki ruosteet niin parempi laittaa koko loksu uusiksi. No, pitäähän tuotakin testialustana nyt sit käyttää.Sitäpaitsi loksu ei irronnut vaikka otin kaikki ruuvit irti. Viimeinen taisi olla loksun takapäässä pyöräkotelossa oleva mutteri joka tais olla muovia ja meni muusiksi, ei mahtunut pää sinne niin ei tiedä oliko siitä kiinni.

Nyt sitten 1k maaleille suosituksia että sais mustan noveroxin päälle jotain vihreän tapaista ettei paista niin pahasti nuo paikkaukset.

Mistä liikkeistä saa sopivan vihreää kun sanoo että mersun 269 väriä purkki kiitos.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

No sellasista missä se on oikeesti sen väristä :D Ostin pari spraypurkkia eri liikkeistä tuota samaa maalia ja noh, olihan ne molemmat vihreitä :P Glasuritin oikein kunnon maali taas oli täysin samaa sävyä, ehkä oikein maaliliike joka sekoittaa ne spraupurkkiin??
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Vilkasin Viton rekisteriotetta ja hokasin, että keväällä on jo viidestoista vuosi yhteistä taivalta kuljettu. Viton peltien kestävyyttä en ole paljoa kuullut kehuttavan ja siksi se onkin ollut loistava testialusta näille maalikokeille.

Kaikki ruosteesta kärsineet kohdat, joista olen ruosteen poistanut ja maalannut tyyliin happo, värimassa ja lakka ovat pysyneet ruosteettomina korjauksesta lähtien. Vaikka värimassa on ollut vesipohjaista, on korjaukset edelleen kunnossa.

Ongelmallisimmat kohdat ovat olleet ovien reunat, joissa pellit on taiteltu päällekkäin.
Näissäkin kohdissa ruostuminen on hidastunut havaitsemattomaksi, kun ymmärsin kyllästää nämä saumat kotelosuoja-aineella.

Niin sanotut sinkkimaalit olen testannut ässän kanssa, ja ne eivät ole toimineet. Ne eivät tartu peltiin, kuten happo ja niiden alla pelti muuttuu mustaksi. Niiden testit on minun puolesta tehty.

Viton takaoven liukukiskon hitsailin hiljattain kuntoon ja siinä käytin noveroxia, jonka päälle ruikin suoraan ruiskukittiä. Pintamaalit on vielä siihen ruikkimatta.

Viton etulokarin kaareen laitoin muuten hiljattain noveroxia ja alustamassan suoraan päälle. Yritin ujuttaa joihinkin väleihin myös kotelosuoja-ainetta. Kevään luulisi jo näyttävän miten onnistuin.

Ässän alustassa on peltijutska, joka estänee kardaanin lyömisen maahan, jos oikein huonosti sattuu. Tämä pelti oli tosi huonossa hapessa. Hiekkapuhalsin sen ja ruikin happoa, sekä sen päälle epoksimaalin. Ainakin vuoden jälkeen se oli vielä kiiltävässä maalissa.

Jos jotain olen oppinut, niin kotelosuoja-aineen tarpeellisuuden monikerroksisissa peltirakenteissa, mikä jälkiviisauden kirkkaassa valossa on päivänselvää.

Jos happomaalia käytätte, niin muistakaa, ettei sen päälle voi suoraan kitata polyesterikitillä, eikä ruiskukitilläkään, jotka yleensä polyesteripohjaisia ovat. Happo nimittäin estää sen kitin kovettumisen rajapinnasta ja se ei vain tartu. Hapon päälle on hyvä märkää märälle tekniikalla ruikkia joku väri, mihin voi sitten kitata sen kuivuttua.

Kittiä suoraan pellille en ole koskaan kokeillut. On tullut spraymaali suoraan pellille jäänyt kanssa kokeilematta.

Naapuri kyseli minulta maalausvinkkejä ja teki juuri päinvastoin. Eli kun sanoin, että happomaalia puhtaalle pellille ja siihen maali, korostaen, ettei ruosteen päälle kannata maalata, niin jäi ne ruosteet sitten kunnolla poistamatta, siihen päälle sinkkimaali ja spray. Kaksi viikko meni ja auto näytti melkein pahemmalta kuin ennen korjausta.

Dinitrol ML on jees :wink:

Ai niin... siellä sulan alueella on maalikauppa http://www.stirwell.fi/
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Koe kentäksi menee itsellä myös Vito..

Etuovien saumoja olen putsaillut ja tuota tekohengitystä nyt miettinyt.

Josko tuonne saumojen sisään ujuttaisi noveroxia tms. ja happo perään, pintaväri ja saumaus ja uusi väri.

Lähinnä tuo noverox ja happomaali, liekkö tuossa mitään voittaa cockailina, mutta häviääkö myöskään?

Takaosaston penkkien kiinnityspisteet meinasin maalata hopealla hammerilla, kunhan ensin putsailee mitä pystyy harjalla.

Melkoisia koteloita jää lattiapelteihin ainakin vuotta henkilöautomallissa..

Helmapellit jos putsaisi, niin tuossa voisi kokeilla esim. POR15.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

POR15 on ihtellä aktiivikäytössä ruosteen etenemisen hidastuksessa, samoin kuin kotelosuoja-aine :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Saab-klubin keskustelupalstalla pyöri joskus hieman vastaava keskustelu => KLIK!

"Luulen että Saabin tehtaalla on tehty niin 70-luvun lopusta 90-luvun alkuun, että heti kun pohjalevyt kiinnityksineen, ja tukipalkkeineen on saatu hitsattua jotenkuten kasaan, niin ne on viety 2-3 viikoksi sateeseen, ja sitten vasta hitsattu korin yläosaan kiinni, ja kokonaisuus on sitten vasta maalattu :D Voi olla että tehtaalla on laskettu myös ovet täyteen vettä, ja laitettu jotain happoa konepeltien sisätakareunoihin, ja sisäpuolelle, että varaosamenekki olisi iso myös tulevaisuudessa :D."
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

PT:lle sen verran, että se happomaali ei ole mitään kotelosuoja-ainetta, vaan sitä puhtaalle pellille käyttämällä saadaan maali tarttumaan kunnolla metalliin.
Eli sen ujuttaminen ruosteiseen saumaan ei saa mitään hyvää aikaiseksi. Todennäköisesti noveroxin kanssa ihan sama juttu.
Oma kamppailuni Viton kanssa on opettanut, että ainoa tapa hidastaa oven reunan peltipinkkojen ruostumista on kotelosuoja-aine. Jotta homma onnistuu, pitää sauman olla täysin kuiva.

Omat kokemukseni noveroxista eivät ole kovin pitkät, mutta veikkaan, ettei sekään mitään ihmeainetta ole. Ihan vaan veikkaan, että senkään alle ei ruostetta saa jättää.

Mutta noveroxista kertokoon he kellä on pitkäaikaisempaa kokemusta aiheesta.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

ram kirjoitti:PT:lle sen verran, että se happomaali ei ole mitään kotelosuoja-ainetta, vaan sitä puhtaalle pellille käyttämällä saadaan maali tarttumaan kunnolla metalliin.
Eli sen ujuttaminen ruosteiseen saumaan ei saa mitään hyvää aikaiseksi. Todennäköisesti noveroxin kanssa ihan sama juttu.
Oma kamppailuni Viton kanssa on opettanut, että ainoa tapa hidastaa oven reunan peltipinkkojen ruostumista on kotelosuoja-aine. Jotta homma onnistuu, pitää sauman olla täysin kuiva.

Omat kokemukseni noveroxista eivät ole kovin pitkät, mutta veikkaan, ettei sekään mitään ihmeainetta ole. Ihan vaan veikkaan, että senkään alle ei ruostetta saa jättää.

Mutta noveroxista kertokoon he kellä on pitkäaikaisempaa kokemusta aiheesta.
Siis tuota lirua ujuttamalla saumaan saataisiin tuo ruoste "pysähtymään" ja nuo saumat on joka tapauksessa maalattava ja saumattava.

ML tulee kyllä tuonne perään, ja menee sitten minne menee. ML:ssä ei taida olla mitään ruostepigmenttiä seassa, eli sehän vain tekee suojaavan (hapettoman) kalvon siihen päälle.

Nyt tästä ei olla tekemässä kuitenkaan parempaa kuin uutena, joten esim. oven ulkopeltiä ei lähdetä irroittamaan pokkauksesta, jotta saataisiin puhallettua ja putsattua, sekä suojattua.. Tai mistäpä sitäkään vielä tietää..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Väliaikaraportti.

Tuossahan nuo tökötit on ollut hieman yli 2kk peltien päällä (noverox+paukkupulloakryylirei). Erehdyin kerran-pari pesemään autoa kun en muistanu että piti tutkia ruostumista. Harmitti vaan että housunlahkeet kertovat äijän linttaantumisesta muuallakin kuin mersun vieressä seisoessa ja niinhän se tuli pestyä...

Ei oo näkynyt vielä käsitellyissä pinnoissa ruostetta. No, vielä on hyviä suolakelejä luvassa joten ehkä jo ensiviikolla saataisiin ruostetta näkyviin.

Sitä ihmettelin ettei paukkumaali lähteny harjakoneessa heti pois...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

No, nyt hoksasin että en muista että oisin suola autoa nähnyt viime maaliskuun jälkeen... Tää testihän menee perseelleen nyt...

Oli hieman liukasta tänään, AMMATTI-autoilija meni kuormurilla risteyksen pitkäksi mutta vanhoilla nastoilla ei menny :)

Siitä sit rupesin miettimään että missäs ne suola autot on? Toki on tiellä selviä suolan jämiä näkynyt mutta ei oo kunnon suolakylvyssä suola-auton perässä saanu ajella vielä... Harvinaista herkkua nykyään.

Hiekotetulla tielläpä sentään sain ajella...
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Näitähän testejä on kiva seurailla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”