Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
HVM

Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Valtaosa tämän tallin äijistä ja rouvista ajaa mersulla, kuka milläkin mallilla. Tulipa mieleeni kysyä mielipiteitä mersun suunnittelusta, tai seikoista jotka eivät omassa autossasi miellytä. Mikä nyppii? Mikä asia olisi voitu toteuttaa kenties toisin? Voit toki kommentoida havaintojasi muistakin malleista kuin omastasi.

Vai onko paketti hyvä sellaisenaan?


Itseäni nyppivät seuraavat seikat, aloitetaan ässästä:

- Konepellin ja tuulilasin väliin menee lumisateella 30 kg lunta, poistaminen on hankalaa.
- En pidä hopeisesta väristä, ässän PITÄÄ olla musta.

-Tankki pois takapenkin takaa, tai tankkiin reikä suksiluukulle.

Tässa alkuun, siirrytään C:hen:

- Perän muotoilu, kauhean näköinen ja ufo. Konservatiivinen muotoilu kunniaan.
- Muovinen sisävaikutelma, ostinko avensiksen?

- Sivutuuliherkkyys, ei kiinnosta laskea alustaa.

- Järjettömän ahtaat takatilat.

Jätetäämpä jotain muillekkin, jatkakaa. :D
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

W210, lämmityslaite.

Kylmempää kuin -20 astetta niin jalkatiloihin on vaikeeta saada lämpöä riittävästi niin, että sitä riittäisi samalla joka paikkaan. Moottorissa sitä kyllä piisaisi... Kelpo kompromissi on laittaa puhallin asentoon 3 ja suuntaus kello viiteen. Kohina saisi olla hiljaisempi, mutta kun keskisuuttimet kojelaudassa on kiinni ja sivusuuttimia 'kuristettu hieman' ilmaa tulee tuuli ja sivulaseille tarpeeksi ja taakse keskikonsolin avoimista suuttimista ja matkustajien jaloille myös. ESP turhan terävä ottamaan liukkailla kiinni luistoihin.

W211 Lämpötilan 'jakaminen' on parantunut, nyt riittää lämpöä. Automaatti-ilmastointi osaa toimia myös talvella, ei tartte itte sompailla. Mutta: Mistä johtuu,että kun otat ilmastoinnin pois päältä niin se automatiikka ei enää osaakaan niin hyvin sitä suuntausta, sivulasit meinaa huurtua edessä -10 - -17asteen välissä. Jos lauhempaa tai kylmempää niin ei esiinny. Kun laittaa ilmastoinnin päälle (eihän se oikeesti mene päälle pakkasella) niin automatiikka herää taas tehtäviensä tasalle. Ilmansuuntauksessa ei kuulo tai tuntohavaintojen perusteella tapahdu juuri mitään, mutta höyryt haihtuu :shock:

Tuulilasin pyyhkimet. Ei ole "angsteja" kaksoispyyhinjärjestelmää kohtaan, mutta miksi ne jäävät ala-asennossaan sinne konepellin alle, et pysty nostamaan niitä pystyyn puhdistaaksesi sulat ja niiden 'kourun' suojalumesta. Myös kolme lämmityslankaa sinne sulkien lepopaikan tietämille lasin alareunaan olisi kova sana. Esiintyy jo halvemmissakin merkeissä, miksi ei Mersuissa?

EPS ottaa pehmeämmin kiinni uudemmassa, ei revi enää vaan "oikaisee sievemmin" :shock: luiston, muutenkin mukavampi ajaa liukkaalla.

Rengasmelua saisi olla vähemmän, mutta Suomen asfalttia varten ei autoja Euroopassa(kaan) suunnitella. On ne hiljaisia siellä päämarkkinoiden teillä... :(

Edit: Lisäyksenä, kiitos Kaapon, miksi Mersuissa ei ole kuten Audeissa ja Volvoissa (uusissa on, lisävarusteena nelialueilmastointi) takasivulaseille B-pilarissa suuttimia. Ihan ehdoton keksintö. Toinen lisäys. Kaikki Mersut C:stä ylöspäin pitäisi varustaa Bi-ksenon ajovaloilla heti kättelyssä. Ja kunnollisilla prkl, ei tartte ruveta säästelemään. Kuitenkin Marsuissa on senverta hintaa, että siihen saisi antaa enemmän vastinetta, S-sarja vasta tarjoaa kaasulamput vakiona kaikkiin malleihin.

Viimeksi muokannut Mariini, 17.10.2005 15:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Alusta astihan se pitäisi uudelleen suunnitella, vähän kuin Kaapokin uusiksi köyriä, vaikka sitten karvalakkiin :shock:
No, onhan se uusiksi mietitty jo kolmatta kertaa, kun W221 tuli myyntiin - joten se siitä :shock:

Eipä siinä lopulta mitään aivan kamalaa ole. Säädettävä akseliväli olisi kätevä nykyisessä parkkihallissa :shock: , pääsisi vähemmällä vekslaamisella.

Monitoimiviiksi voisi sojottaa vähän ylemmäs, tuppaa osumaan monesti polveen pukille könytessä.

Akun sijoitus on aika pöljä. Pissapojan säiliö pitää kiskoa sijoiltaan, että patterin saa irti.

Ilmankierto takasivulaseissa ei ole paras mahdollinen.

Ohjaus saisi olla vähän tunnokkaampi keskialueella, mutta taitavat uusimmatkin jatkaa samaa "leijuvaa" perinnettä.

Varoitusvalot voisivat hälytellä vähän myöhemmin. Tahtovat alkaa palaa heti kuin nestepinnat ovat 1/3 maksimin alapuolella - paitsi bensa.

Takakajareille saisi olla enemmän asennustilaa ilman rälläkkää.

Seisontajarru tuppaa kiukuttelemaan turhan helposti ja tiuhaan. Sinällään poljinsysteemi toimii kyllä.

Siinä vähän 126-mallia koskevaa. Moitelista luonnollisesti kasvaa sitä pidemmäksi, mitä pienemmäksi korimalli menee :lol: Mutta niitä ei jaksa muistella tähän hätään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Puslat ja nivelet alustassa saisivat vastata auton muuta olemusta. Eihän siinä ole mitään järkeä ättä jotain osia vaihdellaan muutaman 10 tonnin välein kun muu auto laulaa melkein ikuisesti.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei ny tuu S210:sta mieleen muita puutteita, kuin se että SuperTurbo sais olla tai muuten lisäpotkua yli 80 km/h -nopeuksissa ja takaluukun hantaaki ässätyylinen eli puhdas klipsutin esille kun on takaseinän puolelle asiaa.
Talvellakin tässä on pärjännyt yhden talven Ääreis-Lappi -kokemuksella.
Ja mikä tärkeintä, talvikäytös vaunun kanssa on ok.


Jaa no.... takaklasin päällä saisi olla ilmanohjain vakiona, lisävarusteena jälkikäteen liian kallis....
Ja ne merkkihuollotkin saisi olla ihan oikeita huoltoja ja huoltohinta normaalille tasolle eli -50 %.

Pittääpä miettiä lisää......

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tuulilasinpyyhkiä saisi toimia yhdensormen käskyttämänä, eikä kahden.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kaikki olisi hyvin ellei koitettaisi matkia japanilaisten toimivia systeemeitä, ois mersunkin vaan pitäny pistää W123:n jälkeen pillit pussiin.

No jos nyt sitten asiaakin koitetaan saada tähän, niin paska ajettavuus olisi ensimmäin korjattava, toisekseen äänieristyksen kanssa olisi todella paljon vielä parannettavaa. Ja viimeisenä, tuntuu kyllä siltä että kohta on pakko vaihtaa riisikippoon, ei tota mersua ole enään varaa korjata.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pari kohtaa lisää:

- C:stä puuttuvat ajovalot.

- Miksi ässän vänkärin airbag syö hanskalokeron? Ikävää kun ei ole säilytystilaa kuin ovissa ja keskikonsolissa.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Olisivat saaneet tehdä mun 210:n vähän paremmin. Tai sitten sakemannin ei ois pitänyt pissiä silmään :evil: Jos se vaan toimis, niin muuta toivetta ei ole kuin takapenkin monikäyttömahdollisuus ja pikkuisen herkkyyttä monitoimiviikseen. Ja pyyhkijäan joku mekanismi että saa sulan nostettua kunnolla irti lasista. Ja saishan sitä rattiakin säädellä ylös/alas.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

En muuta valittamista keksi autostani, kuin kaksi asiaa:
- Ei automaattivaihteistoa :evil:
- Ei ilmastointia :evil:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Akun sijoitus on aika pöljä. Pissapojan säiliö pitää kiskoa sijoiltaan, että patterin saa irti.
No ei todellakaan tarvi, ainakaan jos akku on kiinni vaan yhdellä kiinnikkeellä. Viikottainko muuten irrottelet? :happy:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

1.) pulleammat lokasuojan kaaret ettei töppöset kaavi peltiin uraa
2.) sävytetyt linssit
3.) sähkövermettä ois saanu olla enemmän mm.ikkunat
4.) jämäkämmät suuttimen putket :oops:
5.) AMG korisarja :D
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Ei au-tomaattia, ei turpoa.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

w124:sta

Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa. :shock:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ainakin penkit ovat aika perseestä... :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Perttu K kirjoitti:w124:sta

Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa. :shock:
Nyt alkaa olla -85 DX Corollat pikkuhiljaa siinä pisteessä että lähivuosina joutuu ehkä vaihtelemaan raidetangon päät. Outoja vempeleitä ne on, ei se painoerokaan mersun ja korillan välillä voi selittää kaikkea. :roll:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

oma rönttönen on edelleen tuo w124:nen...

Edelleen ihmettelen että miksi HELV**ssä tuo ratti on niin jäätävän suuri...?? :evil: omassani tuon ratin onneksi saa kuitenkin tarpeeksi lähelle (sähkösäätöinen rattiputki)... lisäksi rattiakseli on ehkä hiukan liian korkealla...
Miksi usa-mallin w124:sessa on nuo oksettavan törkeät ajovaloumpiot,joilla
kaiken muun hyvän lisäksi ei näe edes ajaa.. :evil:
Miksi joka jumalan takavetoinen auto ei voi olla kitkalukolla varustettu?



Miksi pitää tehdä alle 300hv autoja..?


eiköhän ne siinä tärkeimmät... :shock:
BMW E31 V12
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Perttu K kirjoitti:w124:sta

Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa. :shock:
Eipä tuohon ole juuri muuta lisättävää kuin että miksi W124:ssä takapyörät kuluvat niin peijakkaan nopsaan.Ja tällä ei ole mitään tekemistä tehojen kanssa dieselmalleissa(superit erikseen).Ja lähivalot verrattuna johonkin sunnyyn tai corollaan ovat säälittävät.Mitäs muuta..
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Pirkkamersusta (W202) on kymysys:

- ei lukkoperää :!:
- ei mikään tilaihme
...
miten muka en enempää keksinyt :roll:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Hyvä aihe HVM!

Mitähän sitä nyt keksis...

-W123:ssa on liian iso ratti - ratkaisen ongelman vaihtamalla pienemmän ratin noin 75% prosentissa käyttömersuistani

-samalla kun laittoivat vänkärin puolen taustapeilin sähköiseksi 9/82, olisivat voineet laittaa kuskinpuolen myös...

-parempi ruostesuojaus, etenkin yksilöissä ennen 1979, enemmän PVC:tä ja vähemmän sitä kosteutta keräävää vaahtomuovipaskaa

-penkit olisi voitu teettää recarolla tai vaikka Volvolla...




Ainiin ja S123 takaiskarin kuminen suojatuppi on huono tai väärinpäin, kerää vettä ja paskaa, järjetöntä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

W124 taka-akseli hässäkkä:on nelilinkkiä joo,mutta kun yksikin pusla vähän kuluu=mahdoton ajettava.!
Mulla oli e30 penari,324tda,siinä vaivas pari vuotta renkaan heiluminen,välystä muutama sentti takapyörässä.
Vaivasi pari kertaa vuoteen,eli renkaanvaihdon yhteydessä.Muuten ei mitenkään,ajo-ominaisuudet hyvät.
Lopulta vaihdoin sinne jotkut helat,halvat oli ja helpot vaihtaa.Tosi simppeli se taka-akselisto.
Mersulla käynyt varmaan joku suunnittelu virhe,kun moisen toimimattoman hässäkän ovat luoneet.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ari66 kirjoitti:Pittääpä miettiä lisää......
Nyt tuli mieleen yks juttu...
Nimittäin etualatukivarsien sisempien puslien pultit.
Ne saisi olla säädettävää mallia jo vakiona, kun semmoiset joka tapauksessa tarvitaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Niin, pääsi unohtumaan - kauankohan sitä kertapyyhkäisyä on vinkkareihin odotettu. Kai se jo uudemmissa on, muttaolisi saanut olla vanhemmisssakin ilman että tarviaa ruikkia vettä lasille ja hinkata lasia kolmeen kertaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Niin, pääsi unohtumaan - kauankohan sitä kertapyyhkäisyä on vinkkareihin odotettu. Kai se jo uudemmissa on, muttaolisi saanut olla vanhemmisssakin ilman että tarviaa ruikkia vettä lasille ja hinkata lasia kolmeen kertaan.
Säädettävästä tihkutoiminnosta puhumattakaan. :idea:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nämä 80-luvun S124:stä:
* Tuo edellämainittu kertapyyhkäisyn puuttuminen.
* Tihkukytkin saisi olla säädettävä
* Takalasin tihkukytkintä ei voi pitää päällä kuin rankkasateella - niin lyhkäset on välit.
* Penkit on ala-arvoiset
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tihkuun auttaa sadesensori, se jopa toimii kunhan pitää sen tuulilasin siltä kohtaa puhtaana.

210:ssä saa "huijattua" jo niin, että se ei käynnistä ruikkimista vaan pyyhkäisee kerran, 211 siinä on jo selvä lovi, kertapyyhkäisy :arrow: pesu. Uusien Mersujen se 3x kaistenvaihtovilkutus on helvetin kätevä.

Ootko Ari66 huomannu semmosta, että mun mielestä ainakin jos 210 on tihkuasennossa ja pysähdyt sillä valoihin, se pyyhkimen nopeus pienenee. Mun mielestä siinä on oikeen selväkin ero, kun lähdet liikkeelle ne alkaa taas normaalin rytmin.
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Mulla kans pyyhkijä hidastaa pysähdyttäessä ja jatkaa taas pyyhkimistä likkeelle lähdettyä. Auto on siis W202 -98...
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

puute

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Korien valmistus materiaali /suojaus tehtaalla surkea.Ei ole löytynyt galvanoitua tavaraa ,ainakaan multa . On ruosteessa /ruostumasssa
89 ja 92 124mersut, sprintterit -97 alkaen ja tää väykky.

Terveisin jamppa
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mariini kirjoitti:Tihkuun auttaa sadesensori, se jopa toimii kunhan pitää sen tuulilasin siltä kohtaa puhtaana.
Erittäin totta.
Edellispäivänä taas pyyhin spriillä koko tuulilasin, kun oli pikapesu ruikannut sitä "supervahaa" päälle, jolloin oli sitten tuuliklasi tahmassa ja eteensä ei nähnyt.


Mariini kirjoitti: 210:ssä saa "huijattua" jo niin, että se ei käynnistä ruikkimista vaan pyyhkäisee kerran, 211 siinä on jo selvä lovi, kertapyyhkäisy :arrow: pesu.
Eri mieltä.
210:ssakin on selvä "lovi", ainakin tässä mallissa.
(Ei facelift).


Mariini kirjoitti: Ootko Ari66 huomannu semmosta, että mun mielestä ainakin jos 210 on tihkuasennossa ja pysähdyt sillä valoihin, se pyyhkimen nopeus pienenee. Mun mielestä siinä on oikeen selväkin ero, kun lähdet liikkeelle ne alkaa taas normaalin rytmin.
Olen huomannut.
Olen vaan pitänyt sitä "mutuna" eli en ole kehdannut ääneen siitä kelleen sanoa, kun luulin kuvittelevani :D
Ilmeisesti noin siis sittenkin on, en vaan ymmärrä miten se on toteutettu. Toimivasti siis.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

tuossa mun laatikossa pyyhkijä menee tihkulle kun pysähtyy, ja jatkaa normaalisti ku lähtee liikkeelle..
:shock:
Ei oo ollu robleemia, valot on loistavat ( HVM avaa ensi kerralla ne silmät kun ajat pimeessä )
Ajettavuus on loistava.. :lol:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”