Perävälityksestä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Eli autona on 250 turbodiisseli automaatti ja perän vaihto olisi aiheellinen. Katoin tuolta taulukosta niin perävälitys olisi alkuperäisenä 2.65 :shock: Ei oikein tuollaista perää tahdo helpolla löytyä. Nyt olisi yks perä edullisesti tiedossa, mutta se on 3.46 välityksellä ja 300d manuaalista. Meneeköhän välitykset liian lyhyiksi tuolla automaatilla? Ei nyt hirveesti haittaa vaikka auto huutaisi satasen vauhdissa hieman mutta kyllähän se jos alkaa kierrokset yli 3000 menemään niin ei taida tehdä hyvää moottorille. Nyt kierrokset on siinä 2400 paikkeilla 100 vauhdissa. Ja käykö muuten näin yleisesti manuaalin perä automaattiin? Eli onko kardaanien pituuksissa yms. eroja?
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Perät käy keskenään automaatista ja manuaalista, olettaen, että isoperä kyseessä. 3.46 on vähän turhan tiheä, jos alkuperäinen on 2.65.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kelaiskohan toi automaatilla ja tuolla perällä huippuja noin 150? Aika tiheältä tuntuisi äkkiseltään. Luulis että kiihtyy mukavasti... :cool:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Kiitoksia vastauksista! Joo kai se pitää vaan jatkaa etsintöjä. Mahtaiskohan selvitä tuossa vanhassa perässä pelkällä laakeroinnilla? Kun moottorijarrutuksella kuuluu rahinaa, ja vedättäessä ulinaa. Ja onko se laakerointi miten iso homma että tarviiko jotain erikoistyökaluja tai mikä siinä voi mennä pieleen :lol: ? Kuitenkin osat melko kalliita jos alkaa vaan kokeilemaan korjausta.
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonkohan sitte kelaa vauhtia 250 tolla 2.65 perällä ja automaatill, jos on semmonen "lievä superturbo" :lol: ku pitäs itelle tuo automaatti laitella tässä ku kesä lähenee. voi olla hankala arvioida mutta kuhan jotain suuntaa sais, lähinnä sitä että kuinka paljon tuolla perällä on vaikutusta nopeuteen :D
Nykyään on 5v manuaali ja 3.46 perä ja en oo kokeillu mitä menee, ku sehän on laitonta! paitsi tietenki suljetulla alueella :wink:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos voima vaan riittää niin huippunopeus nousee 30%

Samoilla kierroksilla ennen 100km/h :arrow: uudella perällä 130km/h
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

jos voima piisaa niin 2.65 perällä kelaa helposti jonnekkin 235km/h mut riippu tieysti vetoalueesta ja rengaskoosta :D
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”