M-B sammuilee ja tukehtuu

|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

dealer kirjoitti:Kyllä sen tohtii irrottaa.
Virtaa ei kannata käyttää päällä boksin ollessa irti.
Eilen käytin tuon boksin liittimet irti siinä toivossa että löytyisi vaikka hapettumia. No ei ollut, mutta nyt auto ei enää käynnisty. Bensapumppu surahtelee ja startti pyörittää konetta mutta käyntiin ei lähde.
Mikähän nyt tuli?
Voiko siinä olla esim. ajonesto päällä vai johtuuko jostakin ihan muusta, että sattumalta ei enää käynnisty. Auto on siis ollut käynnissä viimeksi viikko sitten, niin ihan varma ei voi olla tuliko vika tuosta boksin irroittamisesta.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Tänään tuli KL:stä kampuran asentotunnistin.
Vaihto-ohjeita kaipaisin, lähinnä mistä löytyy anturin pää koneen puolelta? Eikös toinen pää tule ecun kylkeen kiinni?

Mutta eikö kukaan osaa vastata aiempaan kysymykseen? Eli eihän siitä ohjausboksista voi se ajoneston koodaus hävitä, kun sen pikaisesti vain irroitin, enkä roplannut sen enempää. Niin ainakin tulkitsin dealerin ohjeen "kyllä sen tohtii irroittaa, virtaa ei kannata käyttää päällä boksin ollessa irti" :roll:
Akun kenkä oli jopa irti tuon operaation ajan, vai oliko virhe juuri tässä??
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli eihän siitä ohjausboksista voi se ajoneston koodaus hävitä, kun sen pikaisesti vain irroitin, enkä roplannut sen enempää.
Ei voi hävitä, käynnistymättömyys johtuu jostain muusta.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Huh, kyllä vierähti kivi sydämeltä :lol:
Pitää toivoa että lähtisi käyntiin kun vaihtaa tuon anturin, vaikka se tuskin poistaa autosta aiempaa vikaa.
Tähän kun vielä saisi vastauksen, että mihin kohti konetta tulee anturin pää? Jos toinen pää tulee eculle, niin sittenhän sen kyllä saa selville piuhaa seuraamalla... :roll:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Huh, kyllä vierähti kivi sydämeltä :lol:
Pitää toivoa että lähtisi käyntiin kun vaihtaa tuon anturin, vaikka se tuskin poistaa autosta aiempaa vikaa.
Tähän kun vielä saisi vastauksen, että mihin kohti konetta tulee anturin pää? Jos toinen pää tulee eculle, niin sittenhän sen kyllä saa selville piuhaa seuraamalla... :roll:
Kampiakselin anturi?
startin suunlata useimissa löytyy
(avaimethan oli pois virta lukosta kun akun johto oli irti?)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Taisinki löytää sen kun kävin vähän taskulampun kanssa etsiskelemässä, eipä muuta kuin vaihtamaan. Menee varmaan viikonlopulle, kun pari seuraavaa päivää hyvä jos kotona ehtii pyörähtää.
Aika ahdasta on kyllä reitillä, josta tuo pitäisi piuhoineen vetää, mutta jospa onnistuisi

Avaimet oli turvallisesti eteisen hyllyssä koko ajan.

Kiitos taas nopeista vastauksista! :)
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitä kun vaihtelee niin siihen johtoon ei tiukoja mutkia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Anturi vaihdettu, mutta eipä lähde käyntiin.
Startti kyllä pyörittää konetta edelleen, mutta kun auto ei edes lupaa käyntiin. Koneen oma "hörähtely" on poissa ja ainoa ääni mikä kuuluu on startin valitus kun pitkällä vieterillä yrittää käynnistää.

Miksi käynnistymättömyys sitten alkoi boksin irroittamisen jälkeen taitaa olla kysymys, johon ei löydy vastausta???

Käytettyä boksia ei tunnu löytyvän Saksastakaan (tuttu kysellyt useista pakoista), eikä Ruotsista netistä etsimällä. Saksassa uusi boksi 1/3 halvempi Suomen järkyttävään hintaan nähden, mutta eivät suostu myymään suoraan yksityiselle (varkaussuojapykälät).
Tällä hetkellä ainoa realistinen ja järkevä vaihtoehto olisi yrittää korjauttaa boksi CDI203:n mainitsemalla ecu-korjaamolla..
Tosin sekin voi olla turha satsaus, kun ei voi varmaksi sanoa, onko vika siinä!

Nyt alkaa olla huumori vähissä tämän auton kanssa :kele:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

carbon kirjoitti:Anturi vaihdettu, mutta eipä lähde käyntiin.
Startti kyllä pyörittää konetta edelleen, mutta kun auto ei edes lupaa käyntiin. Koneen oma "hörähtely" on poissa ja ainoa ääni mikä kuuluu on startin valitus kun pitkällä vieterillä yrittää käynnistää.

Miksi käynnistymättömyys sitten alkoi boksin irroittamisen jälkeen taitaa olla kysymys, johon ei löydy vastausta???

Käytettyä boksia ei tunnu löytyvän Saksastakaan (tuttu kysellyt useista pakoista), eikä Ruotsista netistä etsimällä. Saksassa uusi boksi 1/3 halvempi Suomen järkyttävään hintaan nähden, mutta eivät suostu myymään suoraan yksityiselle (varkaussuojapykälät).
Tällä hetkellä ainoa realistinen ja järkevä vaihtoehto olisi yrittää korjauttaa boksi CDI203:n mainitsemalla ecu-korjaamolla..
Tosin sekin voi olla turha satsaus, kun ei voi varmaksi sanoa, onko vika siinä!

Nyt alkaa olla huumori vähissä tämän auton kanssa :kele:
Pystyy sen ecun vian toteamaan kun mittaa ruiskujen ohjausjännitteen ja mittaa ohjausfetit eculta. Fetit on kortin reunassa rivissä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

carbon kirjoitti:Anturi vaihdettu, mutta eipä lähde käyntiin.
Startti kyllä pyörittää konetta edelleen, mutta kun auto ei edes lupaa käyntiin. Koneen oma "hörähtely" on poissa ja ainoa ääni mikä kuuluu on startin valitus kun pitkällä vieterillä yrittää käynnistää.
Käynnistyksen esto on varmaankin varmistettu ettei se ole päällä, ulkopuolelta kaukosäätimellä lukkoon ja auki pari kertaa auttoi ainakin jossain omassa kun temppuili käynnitystä.
Mitenkäs tuollaisessa -96-mallissa ne valot vilkkuu peilissä kun esto on päällä? Lisäksi kannattasi varmaan resetoida irroittamalla akun napa ~15 minuutiksi, tosin varmaan kokeilit jo.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Ei vilku valot peilissä kun yrittää käynnistää. Kokeilin myös avata ja lukita ovet kaukosäädöllä, ei vaikutusta. Akun kenkä oli irti kampiakselin anturin vaihdon ajan, kuten myös boksin irroittamisen aikana.

Olen tässä odotellut vastausta hinta-arviosta ecu-korjaamolta, mutta ei ole vielä kuulunut. Lienee jotakin 500-1000e välillä.
Onko kukaan foorumilta korjauttanut mersun boksia ao. linkin korjaamolla? Kokemuksia olisi kiva saada, ilmeisesti ovat ihan päteviä kavereita?

http://car-ecu-repair.com/mercedes/engi ... 13-34.html
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

carbon kirjoitti:Anturi vaihdettu, mutta eipä lähde käyntiin.

Miksi käynnistymättömyys sitten alkoi boksin irroittamisen jälkeen taitaa olla kysymys, johon ei löydy vastausta???

:kele:
Poksin irroittaminen ei vikaa saa aikaan ellei sitä ole runtattu takaisin.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Vaihdettu uusi käytetty ohjainboksi ja Mersu tärähti käyntiin laakista. :D Kävi tosin ensimmäiset 5min. karkeasti nakuttaen kuin vanha 200d, mutta pikku hiljaa ääni muuttui taas bensamesen hurinaksi.

Käynnistymisongelma siis ainakin poistui boksin vaihdolla, aika näyttää loppuivatko myös mystiset hyytymiset, sammumiset jne.. Ainakin 10km pikaisen testilenkin ajan tuntui pelaavan ok.

Mites on sen ajoneston kanssa, (vielä en ole lukinnut ovia kaukosäätimellä). Eihän se ala vittuilla nyt kun on vaihtoboksi paikoillaan?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti: Mites on sen ajoneston kanssa, (vielä en ole lukinnut ovia kaukosäätimellä). Eihän se ala vittuilla nyt kun on vaihtoboksi paikoillaan?
Jos se boxsi on autokohtaiseksi lukittu"näin vanhassa bensa vehkessä ei taida olla"(lukitus käytetystä poistettu)niin jokusen startin jälkeen lukittu autoon(siinä kohtaa rippuu sitten miten hyvin edelinen lukitus on poistettu...mitä sitten tapahtuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Eli tuurinpeliä on mitä tulee tapahtumaan jos lyön ovet lukkoon? Jos se jostakin syystä ottaa itseensä, niin saako sen vielä toimintakuntoon vai hylkiikö auto boksia loppuikänsä..?
Tosin purkaamon henkilönkin mielestä tämän ikäisessä pitäisi toimia suoraan.. :roll:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Eli tuurinpeliä on mitä tulee tapahtumaan jos lyön ovet lukkoon? Jos se jostakin syystä ottaa itseensä, niin saako sen vielä toimintakuntoon vai hylkiikö auto boksia loppuikänsä..?
Tosin purkaamon henkilönkin mielestä tämän ikäisessä pitäisi toimia suoraan.. :roll:
Ei ole menettety peli, (ja muistin mukaan sen pitäisi toimia)
ikkuna kannattaa jättä raollen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Nyt on kuukausi takana tuolla vaihtoboksilla ja matkaa taitettu liki 2000km ilman ongelmia. Eli kyllä vika melkoisen varmasti oli juuri tuossa ECU:ssa.
Sitten odottelemaan seuraavaa kertaa kun boksi hajoaa (näissä niitä kai menee kuin lapsella vaippoja :lol: )

Kevään korvalla voisi olla aiheellista vaihtaa jarrunesteet, huoltokirjan mukaan vaihdettu viimeksi vuonna 2007 (vai oliko 2008), no kuitenkin useampi vuosi on jo vaihdosta.
Onko mitään kummallisuuksia tuossa hommassa/miten helpointa suorittaa? Onko vaan, että polkee vanhoja pois ja lisää aina uutta sen verran, ettei säiliön kautta vedä ilmoja+ilmaukset lopuksi?

Niin ja ilmastointi pitäs huollattaa, kun vuotaa siitä haljenneesta 'tarkistussilmästä' hintaa lienee jotain ~100e plus osat?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Mitenkäs tässä kävi? vähän samanlaista oiretta autossa ja :evil:

Oliko vika muualla?
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

|Teemu| kirjoitti:Tänään tosiaan oli huoltoaika. Vikakoodeja pukkas seuraavasti:

009 Ohjainlaite N3/6 Imusarjan paine epäuskottava.
044 Kampiakselin asema-anturin L5 signaalia ei tunnisteta/ei uskota.
029 Lambdasäätö laiha vasteessaan/seos liian rikas.

Tänään alkoi tupruttamaan jo hieman mustaakin savua. Menomatkalla hyytyi ja sammui kerran, paluumatkalla ei mitään ongelmia.

Sanokaa ettei tuo paineentunnistin/moottorinohjausboksi ole vaihtokunnossa!! Uudella hintaa aivan uskomattoman älyttömän hirveästi.. :ttu:
Älä nyt ennen vian selviämistä rupea murehtimaan boksien hintoja. Mitäs ne huollossa sanoi muuta kuin koodit?

Oisko alkuperäisessä remontinkorjuussa liikuteltu johtoja ja perinteinen mureneva johtosarjan eriste jossain pettänyt. Lämpölaajeneminen sitten aiheuttaa pienen liikkeen joka saa jossain oikkaria aikaan tai joku lämpöön liittyvä tieto ei enää kelpaa kun tieto kulkee eristevikaisessa johdossa virheellisenä.

Johtosarjasta voisi kurkkia sieltätäältä onko eristeissä murenemista havaittavissa.

Kampiakselin asema-anturi, onko liikkunut, voiko liikkua jos muuta rassattu?

Kai nuista vikakoodeista vois syyllinen olla yksi ja muut generoitua sitten kun se yksi paikka toimii huonosti tai ei ollenkaan.

Kerran mulla ei päässyt lukemaan asr yksikköä kun se luultavasti oli kokonaan pois pelistä. Huolto uskoi asr yksikön olevan paskana ja arvio pari tonnia maksavan tjsp... Autoa siinä rassailin ja sulakkeitakin tarkistelin ja itsestään vika lähti lopulta pois ja pelas melko hyvin 4.5v sen asr pulman osalta, muutaman kerran tuli asr valo täyskiihdytyksessä mutta lähti moottorin sammuttamalla pois. Kattele nyt ettei ole hapettumaa sulakkeissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Parisen vuotta alkaa olla aikaa siitä kun Teemun autoon on vaihdettu ohjainlaite, sillähän se kuntoon aikoinaan tuli :roll:
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Sillähän se silloin kuntoon tuli. Nyt kun aihe nostettiin uudelleen otsikoihin, niin autokin alkoi taas tänään oireilla.. :lol:

Eli pari kertaa risteykseen tullessa kytkin pohjaan seurauksella, että kierrokset loikkaa 500rpm -> 2000rpm ja palautuu siihen normaaliin 500-1000 välille. Kiihdyttäessä/ajaessa väli 1500-2000rpm vastaa huonosti kaasuun, mutta ei kuitenkaan sammu. Tyhjäkäynti pihaan tullessa vähän loikkivaa, kertaalleen sammuikin.

Mitähän mielenkiintoista nyt sitten, jokohan taas tuo boksi. Olisihan se kestänytkin melkein 2 vuotta ja 35tkm.

Mutta ei vielä maalata piruja seinälle, jos ensiksi talliin sulamaan päiväksi ja putsaisi kunnolla kaasuläppäkotelon ja paineentunnistajan letkun öljyhuurumössöistä ja bensansuodatin vaihtoon!??
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

|Teemu| kirjoitti:Sillähän se silloin kuntoon tuli. Nyt kun aihe nostettiin uudelleen otsikoihin, niin autokin alkoi taas tänään oireilla.. :lol:

Eli pari kertaa risteykseen tullessa kytkin pohjaan seurauksella, että kierrokset loikkaa 500rpm -> 2000rpm ja palautuu siihen normaaliin 500-1000 välille. Kiihdyttäessä/ajaessa väli 1500-2000rpm vastaa huonosti kaasuun, mutta ei kuitenkaan sammu. Tyhjäkäynti pihaan tullessa vähän loikkivaa, kertaalleen sammuikin.

Mitähän mielenkiintoista nyt sitten, jokohan taas tuo boksi. Olisihan se kestänytkin melkein 2 vuotta ja 35tkm.

Mutta ei vielä maalata piruja seinälle, jos ensiksi talliin sulamaan päiväksi ja putsaisi kunnolla kaasuläppäkotelon ja paineentunnistajan letkun öljyhuurumössöistä ja bensansuodatin vaihtoon!??
Noista on hyvä aloitaa, lisätä vielä listale mahdolinen kytkimen tunistin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Parisen vuotta alkaa olla aikaa siitä kun Teemun autoon on vaihdettu ohjainlaite, sillähän se kuntoon aikoinaan tuli :roll:
Juu, niin se taitaa olla :D
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

|Teemu| kirjoitti:putsaisi kunnolla kaasuläppäkotelon ja paineentunnistajan letkun öljyhuurumössöistä
Taisipa tulla tuolla konstilla tolkkuihinsa. Se letku oli hieman tukossa ja öljyhuuruja sieltä tuli kun paineilmalla puhalsi läpi.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
UNO220
Viestit: 9
Liittynyt: 06.3.2013 23:42

Ohjausboxi

Viesti Kirjoittaja UNO220 »

|Teemu| kirjoitti:Sillähän se silloin kuntoon tuli. Nyt kun aihe nostettiin uudelleen otsikoihin, niin autokin alkoi taas tänään oireilla.. :lol:

Eli pari kertaa risteykseen tullessa kytkin pohjaan seurauksella, että kierrokset loikkaa 500rpm -> 2000rpm ja palautuu siihen normaaliin 500-1000 välille. Kiihdyttäessä/ajaessa väli 1500-2000rpm vastaa huonosti kaasuun, mutta ei kuitenkaan sammu. Tyhjäkäynti pihaan tullessa vähän loikkivaa, kertaalleen sammuikin.

Mitähän mielenkiintoista nyt sitten, jokohan taas tuo boksi. Olisihan se kestänytkin melkein 2 vuotta ja 35tkm.

Mutta ei vielä maalata piruja seinälle, jos ensiksi talliin sulamaan päiväksi ja putsaisi kunnolla kaasuläppäkotelon ja paineentunnistajan letkun öljyhuurumössöistä ja bensansuodatin vaihtoon!??
Samat vaivat täällä. Puolivuotta ajellut nykivällä 220 Be -94 llä. Nyt tilaan tuon ECU boxin. Tyhjäkäynti pomppii, meinaa sammua mutta ei sammukaan, kaasupoljin toimii välillä jarruna, (tukehtuu) välillä voima katoaa täysin, savuttaa ajoittain. Välillä taas pelaa normaalisti !!

Katoin paikallisesta nettimyynnistä jossa oli näitä boxeja tusinoittain.
Myyjä kertoi näin, tyypilliset oireet kun boxi rikki :
-kahdessa sylinterissä ei kipinää
-2 suuttimista pois pelistä
-tukehtuu, ei vastaa kaasuun, tukehtuilee
-bugi/vikakoodi syyttää sytytyskeloja (puolat)
-"villi käynti moottorissa

Tasan samat täällä. Mutta vain osan aikaa, enimmin kylmänä ekat puolituntia ja sitten taas menee hyvin kunnes taas vikailee kun sille päälle sattuu, kuumana yhtälailla.
Sen sijaan aina lähtee käyntiin heti, ei sammu mutta vain melkein.
Mersut oli ennen hyviä autoja. Tämä elektroniikka se pilaa sotkee elämää turhan päiten. Just vasta nimelliskilometrit täynnä (220tkm<) !
Taitaa olla useammallakin näitä vaivoja.
Kiitos raportoinnista Teemu, ja muut!
Ps. Tuli muuten ostettua vahingos hyvä talviauto tietämättä.
Kävi ilmi että tässä on joku viskoperä eli kaksivetoinen peli.
Ei jää hankeen kiinni!
JokkeR
Viestit: 3
Liittynyt: 20.7.2013 13:35
Paikkakunta: Pihtipudas

c 180 vm94 sammui risteyksessä eikä sen jälkeen käynnisty

Viesti Kirjoittaja JokkeR »

Moro! Eli vm94 c180 sammui risteykseen eikä ole sen koommin lähtenyt käymään. Starttaa normaalisti kipinä tulee bensapumppu toimii ELI missä voisi olla vika???
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Re: c 180 vm94 sammui risteyksessä eikä sen jälkeen käynnist

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

JokkeR kirjoitti:Moro! Eli vm94 c180 sammui risteykseen eikä ole sen koommin lähtenyt käymään. Starttaa normaalisti kipinä tulee bensapumppu toimii ELI missä voisi olla vika???
Vettä polttoainejärjestelmässä? Lupaako moottori?
UNO220
Viestit: 9
Liittynyt: 06.3.2013 23:42

Re: c 180 vm94 sammui risteyksessä eikä sen jälkeen käynnist

Viesti Kirjoittaja UNO220 »

JokkeR kirjoitti:Moro! Eli vm94 c180 sammui risteykseen eikä ole sen koommin lähtenyt käymään. Starttaa normaalisti kipinä tulee bensapumppu toimii ELI missä voisi olla vika???
Näin kävi mulla 190 E :n kanssa. Kaasuläppä oli hirttänyt.
No tämä oli eri auto, ei ehkä samaa vaivaa enää.
Mun 94 220 on sulattanut ohjaustietokoneelle meneviä johtoja oikariin.
käy mutta ei hyvin. Nämä johdot näyttäs olevan ongelma, vaikea paikallistaa ainakin tienpäällä. löytyiskö tuolta jotain > BenzWorld.org
JokkeR
Viestit: 3
Liittynyt: 20.7.2013 13:35
Paikkakunta: Pihtipudas

???

Viesti Kirjoittaja JokkeR »

Eli auto ei edes lupaa kipinä tulee eli voiko olla bensan suodatin tukossa pumppu pyörii kyllä mutta bensaa tulee konehuoneeseen letkusta ihan tippa kerrallaan
JokkeR
Viestit: 3
Liittynyt: 20.7.2013 13:35
Paikkakunta: Pihtipudas

rele

Viesti Kirjoittaja JokkeR »

missäköhän on tämän 94 1,8 bensan bensapumpun rele????
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”