
Eberi on ollut telakalla joten jouduin asentamaan hätävaraksi letkulämppärin että saisi M111 koneeseen edes vähän lämpöä talviaamuna.
Lohkolämppäri piti laittaa mutta asennusvaikuksien vuoksi tyydyin tuohon.
Vastuksen asennus parin kokeilun jälkeen täysin epäortodoksisesti vesipumpun ja kiertovesipumpun väliseen letkuun.
Sain lämpökameran lainaksi ja mielenkiinnon vuoksi nappailin muutaman kuvan. Ajatuksena oli selvittää lämmittääkö tuo mitään ja sitäkin että kiertääkö vesi lämmitettäessä ns. väärään suuntaan koneessa kuten vaikuttaisi.
Autolla ajettiin viimeksi 17 tuntia sitten, yöllä on pakkasta ollut varmaan rapiat -25, nyt lämpötila on ehkä -18.
Tolpassa on max 2 tunnin lämmitysaika ja ehti piru jäähtyäkin liki puoli tuntia ennenkuin päärin kuvaamaan, lämpökameran patteri uupui.

Alareunassa näkyy kuva-alueen lämpötilan värit, yläreunassa kuvan keskellä olevan "tähtäimen" kohdan lukema.
Kone edestäpäin:


Termarikotelo ainakin on lämmennyt:

Närhenmunilta lämppärille menevä letku ja lämppäriltä kanteen palaava letku tulipellin luona:


Lohko imusarjan alta:

Moottorin etuosa alhaalta aika viileä:

Laitoin lämpiämään uudestaan, vastus parin minuutin jälkeen:
